Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

<<

Anoniem30

Bericht 12 Nov 2013 16:30

Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Ik zit vol verbazing het programma te kijken op rtl 4. Ze hebben GEEN idee wat een tomaat, aubergine, aardappel, ui of bloemkool is. Sla spugen ze uit want dat is zóoo vies en ze weten allemaal wat kipnuggets zijn en ketchup.

TE erg, en nu weet ik dat het in Nederland wel wat anders zal zijn, maar eet jouw kind gewoon groente? Weet het de verschillen van groente, wat waarvan gemaakt wordt en hoe het smaakt?
<<

Anoniem75

Bericht 12 Nov 2013 16:34

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Wij eten altijd wel gevarieerd dat mijn zoon veel dingen herkend en ze ook bij naam kan noemen. Hij lust de meeste groenten wel maar er zitten er een paar tussen die hij niet graag lust en dat hoeft ook niet. Hij moet van mij wel altijd een hapje proeven voordat hij mag zeggen dat hij het echt niet lust. Ook al eten we die groente bij wijze van iedere week.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 12 Nov 2013 16:36

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Mijn zoontje is er nog te klein voor om te weten wat alle groente is. Ik weet zelf niet eens wat een aubergine is
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem30

Bericht 12 Nov 2013 16:46

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Niet allemaal met 3 jaar, maar dan weet je kind wel een beetje wat het eet toch? Zoals een aardappel of bloemkool? En serieus nog nooit Aubergine gegeten? Ik dacht dat dat wel een groente was die iedereen gewoon kende.
<<

Anoniem12

Bericht 12 Nov 2013 16:47

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Ik heb ook nog nooit aubergine gegeten.
<<

Anoniem30

Bericht 12 Nov 2013 16:48

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Rush schreef:Ik heb ook nog nooit aubergine gegeten.


Maar je weet wel wat het is
<<

Anoniem132

Bericht 12 Nov 2013 16:49

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Rush schreef:Ik heb ook nog nooit aubergine gegeten.


+1 Het heeft vast weleens ergens ingezeten (roerbakgroentes o.i.d.) maar weet niet hoe het 'alleen' smaakt zeg maar
<<

Anoniem12

Bericht 12 Nov 2013 16:49

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Pippa schreef:
Rush schreef:Ik heb ook nog nooit aubergine gegeten.


Maar je weet wel wat het is

Ja, dat nog wel. Paarsachtig in een soort druppelvorm. Maar dat had je me echt niet hoeven vragen toen ik een jaar of 12 (en dus nog kind) was.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 12 Nov 2013 16:52

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Ik vind het niet zo raar dat kinderen niet weten wat een aubergine is, maar de rest toch wel! Ik kende als kind aubergine ook niet, maar kipnuggets ook niet eigenlijk :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem12

Bericht 12 Nov 2013 16:52

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Ik heb geen TV bij de hand, hoe oud zijn deze kinderen Pippa?
<<

Anoniem30

Bericht 12 Nov 2013 16:53

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Rush schreef:Ik heb geen TV bij de hand, hoe oud zijn deze kinderen Pippa?


Gemiddeld 6 jaar denk ik.
<<

Anoniem30

Bericht 12 Nov 2013 16:54

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Dan was dat bij mij thuis gewoon anders denk ik, wij hadden van die platen met groente/fruit en dat soort dingen en ik wist dus wel wat alles was, en we aten ook wel eens aubergine in lasagne ofzo, en dan hielp ik mee, dus ik dacht dat het eigenlijk normaal was dat kinderen dat kennen. Maar sowieso tomaat/aardappel vind ik wel veemd, want frietjes en ketchup kennen ze wel!
<<

Anoniem12

Bericht 12 Nov 2013 16:55

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Pippa schreef:
Rush schreef:Ik heb geen TV bij de hand, hoe oud zijn deze kinderen Pippa?


Gemiddeld 6 jaar denk ik.

Hmm, buiten de aubergine snap ik het dan ook niet inderdaad. Ik ga m`n neefje eens testen, die is ook 6. Ben wel benieuwd!
<<

Anoniem193

Bericht 12 Nov 2013 16:56

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Onze kinderen kennen de meeste groenten wel, alleen aubergine en courgette niet. Die laatste zullen ze wel komkommer noemen denk ik. Aubergine en courgette eten wij nooit, omdat mijn man het niet lust.
Ze kennen veel groenten, weten hoe het er vers uit ziet en dat het niet alleen uit de diepvries/pot en kant en klaar aan komt.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 12 Nov 2013 16:57

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Ik zit ook vol verbazing te kijken, ze hoeven niet alles te weten maar de basis toch wel lijkt me.
Tjonge vraag me echt af waar het verstand is gebleven van die kok dames..
<<

Anoniem30

Bericht 12 Nov 2013 16:59

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Uiltje schreef:Ik zit ook vol verbazing te kijken, ze hoeven niet alles te weten maar de basis toch wel lijkt me.
Tjonge vraag me echt af waar het verstand is gebleven van die kok dames..


Nou inderdaad. Ook dat ze alleen maar met een lepel mogen eten...
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 12 Nov 2013 16:59

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

tjonge die kids hebben nog nooit met messen gegeten.. is ook een stukje opvoeding denk ik.
<<

Anoniem30

Bericht 12 Nov 2013 17:01

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Uiltje schreef:tjonge die kids hebben nog nooit met messen gegeten.. is ook een stukje opvoeding denk ik.


Maar dit is hoe het op school gaat natuurlijk, misschien eten ze dat thuis wel, al geloof ik dat niet.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 12 Nov 2013 17:03

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Ja maar sommige waren zo in hun fruit en groente aan het snijden dat ik daar mijn twijfels ook bij heb ;)
<<

Anoniem97

Bericht 12 Nov 2013 17:29

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Mijn zoontje is 3,5 en kent de meeste soorten groente en fruit. ( behalve de niet zo bekende soorten)
<<

Artemis

Bericht 12 Nov 2013 17:47

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Dat lijkt me ook vooral voorkomen in achterstandswijken in Engeland, waar ze ontzettend ongezond eten.

Mijn kinderen eten gewoon groente, ze helpen hier het menu bepalen en dan worden er vaak sperziebonen, biertjes, broccoli en wortelen gevraagd, dat zijn de favorieten.

Mijn zoon heeft tussen zijn 1,5 en 3e ofzo geen groente willen eten. Tja, geen strijd van gemaakt, het ging gewoon op zijn bord, en hij eet het nu weer gewoon. Er zijn geen groentes die ze niet eten, alleen zoon eet geen rauwe tomaat, dan kokhalst hij echt, maar verder gaat alles erin.

En ze weten van veel ook hoe het groeit. Zowel thuis als op school als op de BSO hebben ze een groentetuin, ze maken dan op de opvang soep van zelf geplante groenten. Daarbij besteden wij gewoon veel aandacht aan eten, we houden van koken en we gaan bewust ook kijken naar groentetuinen enzo.

Ik denk dat de meeste kinderen dat wel weten eigenlijk, groepen uit erg lage milieus daargelaten.
<<

Artemis

Bericht 12 Nov 2013 17:49

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Ik sta anders ook regelmatig verbaasd bij de supermarkt hoor, als de Cassiere niet blijkt te weten wat een avocado is, of een knolselderij. Bizar.
<<

Artemis

Bericht 12 Nov 2013 17:51

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Aubergine en courgette enzo kennen ze.

Ik denk dat ze bij dingen als venkel en knolselderij de mist ingaan. Pastinaak kennen ze ook niet, maar ze hebben het allemaal weleens gegeten : )
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 12 Nov 2013 17:52

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Artemis schreef:Mijn kinderen eten gewoon groente, ze helpen hier het menu bepalen en dan worden er vaak sperziebonen, biertjes, broccoli en wortelen gevraagd, dat zijn de favorieten.



Vind je dat niet een beetje vroeg? :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem73

Bericht 12 Nov 2013 18:33

Re: Groentekennis kinderen (Jamie Oliver)

Hier wordt ook groente gegeten niet met veel plezier alleen spinazie is favoriet.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers