Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ben er zo klaar mee

<<

Anoniem75

Bericht 12 Nov 2013 17:24

Ik ben er zo klaar mee

Met dat niet luisteren van mijn zoon.

Hij luistert gewoon NIET en is ontzettend druk en vervelend de laatste weken. Vooral de dagen als hij naar de psz is geweest is het gewoon echt niet leuk. Het lijkt ook net of hij mij soms gewoon niet hoort. Hij heeft veel fantasie en dat zien we ook in hem terug tijdens het spelen. Vaak moet je hem 6x roepen voordat hij 'ontwaakt' uit zijn eigen spel. Net ook weer in de supermarkt. Hij had een klein winkelkarretje en was aan het rondracen met dat ding want hij was een racewagen. Overal tegenaan botsen en luisteren ho maar. Ik heb wel 20x als een viswijf zijn naam lopen schreeuwen, heb 3x aangekeken en op een strenge manier toegesproken, bij z'n jas gepakt maar niks helpt. Een stukje lopen schiet ook al niet op want hij springt soms zonder te kijken de weg op en ik ben ook niet meer zo snel genoeg om erachter aan te rennen. Ik ben er nu gewoon echt klaar mee en ik vind het nu even echt niet meer leuk. Thuis zijn we consequent gaat hij na 2x waarschuwen in de hoek en dat heeft een uur effect. Maar na dat uur begint het weer overnieuw. Uitleggen helpt niet want hij lacht me uit en rent weg. Ik wil absoluut niet schreeuwen tegen hem maar soms ben ik de wanhoop nabij.

Zeg me dat het een fase is.. :nopompom:
En anders, wat doe ik verkeerd? :(
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 12 Nov 2013 17:35

Re: Ik ben er zo klaar mee

Pfff hier is die "fase" al een aantal maanden bezig, om gek van te worden.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 12 Nov 2013 20:16

Re: Ik ben er zo klaar mee

Hebben we dezelfde zoon? Hier nog 1.ik had vandaag ookal weer gebombardeerd tot" oren in de ijskast dag. " ik ga liever geen boodschappen meer doen als hij erbij is.hij gaat 4x per week naar de psz dus dan ga ik.
Afbeelding]
<<

Anoniem331

Bericht 12 Nov 2013 20:24

Re: Ik ben er zo klaar mee

Tijd van het jaar? Ik hoor echt veel moeders, inclusief mezelf, er over klagen.
Komt ook een zenuwachtige periode aan natuurlijk. Misschien dat dat er mee te maken heeft.

Mijn kinderen waren net voor het eten zo lief aan het spelen, dat het zonde was dat we moesten gaan eten. Van die unieke momentjes :)
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 12 Nov 2013 20:27

Re: Ik ben er zo klaar mee

Pfff... dodelijk vermoeiend.. :(

Helpt het niet van tevoren duidelijk afspraken met hem te maken? Dan zit hij immers nog niet helemaal in zijn spel? Mijn ervaring is dat als kinderen opgaan in hun spel het soms ook vaak gewoon niet aankomt. Dan 2 keer waarschuwen, dan klaar, dan maar een consequentie. (zelf karretje rijden of vlaggetje vasthouden.. Zou wel iets doen wat hij NU ervaart, dus niet bv- "volgende keer geen karretje". Als dat karretje nou vaak een probleem geeft de situatie proberen te vermijden door een grote kar te nemen (onder het mom van- we hebben veel nodig, past niet in het kleine karretje).
Legt hij de link niet dat hij zichzelf er dan mee heeft als je een consequentie geeft? (zoals je thuis dus blijkbaar ook doet).

Zoiets??? Vooral consequent blijven denk ik... En het is vast een fase.... Maar voor nu heel lastig.

Succes in ieder geval.... :(
Laatst gewijzigd door snoezel op 12 Nov 2013 20:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:10

Bericht 12 Nov 2013 20:27

Re: Ik ben er zo klaar mee

Ja hoor, hier ook! om gek van te worden. de jongste slaapt heel slecht, dus de nachten ben ik met hem bezig en overdag zuigt de oudste me helemaal leeg! ik hoop dat het héél snel beter gaat!!

sterkte!!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 12 Nov 2013 20:30

Re: Ik ben er zo klaar mee

Dat klinkt precies als mijn zoontje dus het zal de leeftijd wel zijn.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 12 Nov 2013 20:56

Re: Ik ben er zo klaar mee

Gelukkig. Het ligt dus niet aan mij dat mijn dochter d'r oren niet meer gebruikt. Luisteren ho maar, alles op d'r dooie gemakje, rennen, springen, gek doen, druk doen.

Laatst in de supermarkt: overal aanzitten, duwen, trekken en ga zo maar door. Hopeloos.

Het is een fase! (Hoop ik)
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem16

Bericht 12 Nov 2013 21:00

Re: Ik ben er zo klaar mee

Voordat we naar de winkel gaan zou ik de afspraak al een keer herhalen, niet racen met de winkelwagen. Wanneer dat wel gebeurd, afspraak herhalen en consequente eraan vast zetten. Dus als je nog een keer gaat racen is de kar van mama.

Heb ik hier een keer moeten doen en het was klaar. Ik ga niet roepen en ook niet achter de wagen aan. De keer was het drama want ik had de kar afgepakt maar helaas moet hij maar luisteren.

Ik vind dit geen fase maar gewoon iets dat ze moeten leren. Wanneer je zijn aandacht wil pak hem anders eens vast en laat hem in je ogen kijken.
<<

Anoniem 42

Bericht 12 Nov 2013 22:19

Re: Ik ben er zo klaar mee

Mijn dochter heeft dat ook, die kan zo in een fantasie zitten dat de buitenwereld even niet meer bestaat. In plaats van: 'He hallo jij daar, he, hoor je me wel? Hallo? Hallo? Aarde aan dochter, is er contact? Hallo? Hallo?' roep ik nu wel eens 'speeltuin' of 'taart', dat trekt dan toch beter de aandacht :yes: .
<<

Anoniem75

Bericht 13 Nov 2013 00:21

Re: Ik ben er zo klaar mee

Fijn dat het toch enigszins herkenbaar is :laughcry:
<<

Anoniem5

Bericht 13 Nov 2013 08:37

Re: Ik ben er zo klaar mee

Ook hier herkenbaar hoor, x 2. :thumbdown:
<<

Anoniem112

Bericht 13 Nov 2013 08:59

Re: Ik ben er zo klaar mee

Hier ook hoor Razz met vlagen, al lijkt het nu wat beter te gaan!
Schreeuwen als een viswijf kun je beter niet doen trouwens want kost jou veel energie en ergenis en je zoon hoort je w.s niet eens :) maar snap het wel hoor!
<<

Anoniem97

Bericht 13 Nov 2013 09:37

Re: Ik ben er zo klaar mee

Ja dat zijn meestal wel fase's :)

Maar als hij gaat racen met een karretje waarom geef je die dan nog? Of was dat eenmalig?

Mijn kinderen zitten in de kar als ik boodschappen doe, zoon mag eruit en helpen maar gedraagt hij zich niet dan zet ik hem er weer in.

Als hij in zijn spel zit, loop je dan naar hem toe, oogcontact maken, en dan vragen? Want als jij op de bank zit en hij speelt lekker dan snap ik best dat hij niet reageert.

Maar die fase's zijn idd erg lastig en vermoeiend! Nu met sinterklaas eraan komt zijn de kinderen sowieso druk e.d.
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 13 Nov 2013 10:19

Re: Ik ben er zo klaar mee

Onze dochter heeft er ook een handje van. Maar sinds dat ik haar een opdracht geef tijdens het boodschappen doen en ook zeg waar we heen gaan is ze de rust zelve.
En als ze goed geluisterd heeft mag ze na die tijd een lekker snoepje of iets uitzoeken.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde