Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Airconditioning

<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1842

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 09 Apr 2023 11:11

Airconditioning

Mega slecht voor het milieu, maar wij wonen 4 hoog onder een plat dak met van zonsopgang tot zonsondergang zon op het slaapkamerraam. Het wordt werkelijk bloed heet.
Daarom zijn we aan t kijken voor een airconditioning. Het betreft alleen onze (kleine) slaapkamer.

Welke airco hebben jullie?
Wat zijn de voor/nadelen?
Wat heb je er ongeveer voor betaald?
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 09 Apr 2023 12:17

Re: Airconditioning

Heel begrijpelijk hoor!
Wij hebben sinds een half jaar 2 airco's, genomen om mee te verwarmen maar in de zomer zullen we ze vast gebruiken om mee te koelen.

We hebben dus 1 airco in de woonkamer (2,5kW) en 1 airco in de werkkamer (2,0kW), die zitten samen op 1 buitenunit. De factuur was 3300 euro maar we hebben iets minder betaald doordat het onze buurman was die hier een bedrijf in heeft.
Mocht je in de randstad wonen dan kan ik hem van harte aanbevelen. Hij werkt echt meeega netjes!

We krijgen deze maand ook zonnepanelen dus dan word het nog wat duurzamer allemaal :)
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 09 Apr 2023 12:21

Re: Airconditioning

Oh en je vroeg naar voor/nadelen. Wij zijn er tot nu toe heel blij mee, het verwarmen werkt perfect en onze energie/gasrekening was dus heel goed te doen.
Wat ik van te voren niet wist is dat je wel elk jaar die airco moet laten checken, kost toch weer 50 euro ofzo. Af en toe nieuwe filter etc.

Je moet even nadenken waar je de buitenunit kan plaatsen want bv ophangen of op het dak zetten kan voor resonantie zorgen.

Goed om te weten: het advies is de airco maar 5 graden koeler te zetten dan de temperatuur buiten. Anders krijg je veel condens en uiteindelijk schimmel
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1842

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 09 Apr 2023 12:56

Re: Airconditioning

Dank voor alle info Henque! Ik woon in de Randstad, dus maak graag gebruik van je aanbeveling.
We kunnen een buiten unit kwijt op het dak van het balkon een verdieping lager (is ook onze woning). Wij springen al een gat in de lucht als het dezelfde temperatuur als de buitenlucht is. Het is al snel boven de 30 graden in onze slaapkamer. Ik ga uit ellende weleens op de bank in de woonkamer liggen (1 verdieping lager), omdat t daar een graad of 2-3 koeler is en dat voelt dan al hemels.

Zit nu te kijken naar zo'n mobiele unit met slang. We hebben al een rond gat in de muur waar nu een ventilatie rooster zit. Daar zou zo'n slang dus mooi op aan kunnen sluiten. Die mobiele units zijn wel een stuk goedkoper, maar ook wel weer een sta in de weg. Ben benieuwd of die ook goed (genoeg) koelen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Apr 2023 13:04

Re: Airconditioning

Bij mij komt er dinsdag iemand voor een offerte, hier ook plat dak. Ik denk alleen niet dat ik dan in de zomermaanden onder het verbruik voor prijsplafond blijf?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 09 Apr 2023 13:33

Re: Airconditioning

Jip, misschien dat degene die dinsdag bij je komt nog wat zinnigs daarover kan zeggen? Hoeveel stroomverbruik je kan verwachten?

Max, zo'n mobiele unit klinkt dan ook wel als een optie inderdaad als je al een goede plek hebt om hem aan te sluiten. Misschien eens uitzoeken wat meer stroom zou verbuiken?
Ik stuur je wel even een pm voor de naam.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1842

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 09 Apr 2023 16:56

Re: Airconditioning

Jip ik denk dat dat ligt aan hoe vaak je m aan zet/gebruikt. Wij zijn van plan om m alleen te gebruiken bij echt hete dagen (boven de 30 graden) en dan alleen om 's nachts te kunnen slapen. Onze energie leverancier is inmiddels onder het prijs plafond gedoken, dus dan maakt het ook weer minder uit.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 09 Apr 2023 20:04

Re: Airconditioning

Ik heb een mobiele unit. Je moet vooral zorgen dat hij vermogen heeft voor ruim de inhoud van je slaapkamer. Ik heb er eentje voor de woonkamer waar de hele dag zon op staat en dat werkt echt goed. Hij verbruikt wel veel energie.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron