Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lentekriebels

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Mrt 2023 12:33

Re: Lentekriebels

Fred schreef:
@gstq... De voorlichting op de lagere school over gender neutraal, homoseksualiteit, transgenders etc hoeft daar nog niet te gebeuren. Dat is vind ik beter om pas op de middelbare school te doen bij het vak maatschappijleer (past daar beter bij dan bij het vak biologie)


Dan ben je echt véél te laat. Ik kreeg maatschappijleer in 4 vwo. Dan heb je het over 15/16 jarigen.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Mrt 2023 13:37

Re: Lentekriebels

Minx schreef:
Fred schreef:
@gstq... De voorlichting op de lagere school over gender neutraal, homoseksualiteit, transgenders etc hoeft daar nog niet te gebeuren. Dat is vind ik beter om pas op de middelbare school te doen bij het vak maatschappijleer (past daar beter bij dan bij het vak biologie)


Dan ben je echt véél te laat. Ik kreeg maatschappijleer in 4 vwo. Dan heb je het over 15/16 jarigen.


Zeker dat je dan al te laat bent.
Ik heb een mentorleerling in leerjaar 1 zitten die is er al mee bezig. Ben ik een jongen/ ben ik een meisje. Waar val ik op.
Op de basisschool zitten steeds meer kinderen met 2 vaders of 2 moeders. Die krijgen al die tijd geen plekje om gezien te worden.
Ik denk juist om op de basisschool er laag drempeling mee om te gaan, dat kinderen leren te zijn wie ze zijn. Ondanks wat ze zijn qua geslacht. Dat ze leren dat er grenzen zijn. Of het nu op seksueel gebied is of op andere punten. Het is gewoon belangrijk dat ze het leren.
Maatschappijleer is tegenwoordig veel meer burgerschap. Een totaal ander vak
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 24 Mrt 2023 14:14

Re: Lentekriebels

Fred schreef:@gstq... De voorlichting op de lagere school over gender neutraal, homoseksualiteit, transgenders etc hoeft daar nog niet te gebeuren. Dat is vind ik beter om pas op de middelbare school te doen bij het vak maatschappijleer (past daar beter bij dan bij het vak biologie)


Als het aan jou ligt gaan we dus terug naar een preutse samenleving waarin seks iets is waar niet over gepraat wordt, homo's / transgender etc niet bestaan en waarin vrouwen zo min mogelijk voor het zeggen hebben. Wat krijg je daarvan denk je? Ik denk verwarde kinderen, kinderen die niet weten wat ze overkomt, kinderen die toch nieuwsgierig zijn en te jong op ontdekkingstocht gaan, kinderen die niks durven te zeggen, kinderen die het niet snappen, SOA's,
tienerzwangerschappen en vast nog meer ellende. Als je pas voorlichting gaat geven vanaf 14/ 15 ben je al echt veel te laat. Kinderen zijn al zo jong bezig met seks. En dan niet op de manier waarop wij seks zien maar meer van dat dingen fijn aanvoelen, het is nog zo onschuldig en niks mis mee om er over te praten.

Al die onwetendheid is zo onnodig. Als ik mijn dochter niks zou vertellen over seks dan ligt ze op haar 12de ws al met de eerste de beste te krikken om te weten wat het nou precies is. Een vriendin komt uit een land waar voorlichting om te huilen is. Haar man is fel tegenstander van voorlichting. Dan gaan ze het juist doen zei hij toen. Het kwam op dit gesprek omdat zijn dochter van 12! aan me vroeg of jongens ook zwanger konden worden. Toen gaf hij aan dat ik vast heel jong was toen ik het voor het eerst deed. Dat was dus niet het geval en hij was verbaasd. Maar door dat mijn moeder zonder enige schaamte alles aan ons uitlegde thuis, kon ik die bewuste keuze maken om het te doen met iemand waar ik van hield. En al was dat niet zo geweest (maar dan gewoon uit nieuwsgierigheid) dan was het in ieder geval ook een bewuste keuze geweest. Zijn vrouw was dus wel 13 en zegt dat als ze had geweten hoe of wat, ze liever gewacht had. Juist met voorlichting geef je die kinderen tools om op een gezonde manier met seks om te gaan.

En waarom zou je niks vertellen over homo/ transgender? Is dat zo iets geks in jouw wereld? Bij ons is dit net zo normaal als hetero. Daar hebben we het toch ook gewoon over?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 24 Mrt 2023 14:33

Re: Lentekriebels

Ik vind de ophef belachelijk. En ook dat filmpje dat Fred plaatste vind ik juist een goed filmpje. Ik wil juist zelf ook gesprekken voeren met mijn kinderen, zodat ze straks durven nee te zeggen tegen iets dat ze niet willen.

En ook super dat ze meer leren over gender en seksuele oriëntatie. Dat is niet direct leren over seks. Dat is leren over dat iedereen een eigen ik is en dat je mag zijn en voelen wie je bent.

Kortom, ik vind dat de discussie is ontstaan uit een stel homofoben die vinden dat het maar vies is wat 2 mannen of 2 vrouwen doen. Zielig.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Mrt 2023 15:45

Re: Lentekriebels

Maatschappijleer heb ik gelijk in de brugklas gehad... Echt merkwaardig dat je dat pas in het 4e jaar hebt gekregen (slechte school lijkt mij ook maatschappelijke zaken pas zo laat op de agenda te zetten)

In Engeland geven ze toch ook tijdig voorlichting en dat is het aantal tienerzwangerschappen enorm, dus dat zegt niets lijkt mij. Het is de instelling van de jongeren zelf hoe ze ermee om gaan. Over homoseksualiteit, transgender etc hoeven ze van mij pas in de brugklas wat te leren.
Seks etc wellicht groep 6.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 24 Mrt 2023 15:52

Re: Lentekriebels

En waarom pas in de brugklas? Daar ben ik oprecht benieuwd naar.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Mrt 2023 16:08

Re: Lentekriebels

Tabbie schreef:En waarom pas in de brugklas? Daar ben ik oprecht benieuwd naar.


Omdat ik transgender, transseksueel, gender neutraal en homoseksualiteit daar beter bij vind passen. Met name omdat als je dit gaat uitleggen aan te jonge kinderen ze wellicht van alles door elkaar gaan halen. Laat jonge kinderen eerst aan hun eigen lichaam wennen en de veranderingen daarvan voordat je zulke dingen gaat bespreken.

Stel je zou homoseksualiteit in groep 6 uit gaan leggen en je krijgt bijv de vraag: maar hoe krijgen 2 mannen dan een kind?
Hoe seksen 2 mannen met elkaar?
Vind jij het dan verantwoord om het aan die leeftijd dan uit te leggen dat ze dan bijv elkaar penis vast of ze stoppen deze in andermans kont. Ik vind dat kinderen op die leeftijd daar nog niet klaar voor zijn.
Of hoe zou jij reageren als kinderen dan zulke vragen gaan stellen op die leeftijd als je dit wel op die jonge leeftijd bespreekt?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 24 Mrt 2023 16:15

Re: Lentekriebels

Moet hier nu ook een rechts/links ding van gemaakt worden? Beetje flauw te insinueren dat het typisch rechts is om deze ophef te creëren en tegen voorlichting te zijn. JaFvD is rechts, maar kom op dat zijn toch vooral gekkies die niet serieus genomen zouden moeten worden. Wat de meeste ‘rechtse’ mensen ook niet doen.

Dat gezegd hebbende. School van dochter doet er niet aan mee. Ik geloof vooral onder druk van de ouders, er is veel kritiek geweest. In de groepsapp van mijn dochter ook. Werden filmpjes getoond dat in de klas over zelfbevrediging gesproken wordt. Nou zit mijn dochter in groep 3 en vind ik dat ook te vroeg voor deze onderwerpen. Nav dat filmpje ben ik eens gaan googlen en kwam ik erachter dat hier in groep 3 ook helemaal niet over gesproken wordt. Zoals hier al vermeld ziet de stof voor groep 3 op dingen als knuffelen (wil je dat wel/niet) en iemand lief vinden.
Drama en paniek om niets dus in de app. Ik vind dat dus kwalijk, mensen baseren zich op onjuiste informatie en gaan vervolgens stijgeren. Ik vind het jammer, van mij had de school mogen meedoen.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 24 Mrt 2023 16:17

Re: Lentekriebels

🙈 Oh my god dit kan toch niet echt zijn.

Als een kind zou vragen hoe een man en vrouw seks hebben? Dan zou jij dus anale seks en handjobs gaan uitleggen? Of is dat in jouw bekrompen visie voorbehouden aan seks tussen mannen?
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 24 Mrt 2023 16:18

Re: Lentekriebels

Juist op de basisschool is het belangrijk dat ze leren dat lgbtq iets is wat volkomen normaal is, zodat het taboe er af gaat. Ik heb een leerling in groep 5 gehad die zich meer meisje voelde dan jongen, helemaal prima. Inmiddels gaat ze als meisje door het leven. Volgens jou moet je het daar dan niet over hebben? In groep 7/8 wordt het woord homo heel vaak als scheldwoord gebruikt. Heel kwetsend is dat. Het is juist goed om daar met de kinderen het gesprek over te gaan, wat het inhoudt en dat het heel normaal is om verliefd te worden op iemand van hetzelfde geslacht. Ik geef ook seksuele voorlichting aan mijn groep 7/8.

Ik vind de ophef ook echt belachelijk. Hier thuis zijn wij heel open over seks en we beantwoorden alle vragen eerlijk. Ze wisten dus al op kleuterleeftijd hoe hun broertje in mijn buik was gekomen.
Laatst gewijzigd door Indigo op 24 Mrt 2023 16:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
2011 2012 2017
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 24 Mrt 2023 16:18

Re: Lentekriebels

Fred schreef:
Tabbie schreef:En waarom pas in de brugklas? Daar ben ik oprecht benieuwd naar.


Omdat ik transgender, transseksueel, gender neutraal en homoseksualiteit daar beter bij vind passen. Met name omdat als je dit gaat uitleggen aan te jonge kinderen ze wellicht van alles door elkaar gaan halen. Laat jonge kinderen eerst aan hun eigen lichaam wennen en de veranderingen daarvan voordat je zulke dingen gaat bespreken.

Stel je zou homoseksualiteit in groep 6 uit gaan leggen en je krijgt bijv de vraag: maar hoe krijgen 2 mannen dan een kind?
Hoe seksen 2 mannen met elkaar?
Vind jij het dan verantwoord om het aan die leeftijd dan uit te leggen dat ze dan bijv elkaar penis vast of ze stoppen deze in andermans kont. Ik vind dat kinderen op die leeftijd daar nog niet klaar voor zijn.
Of hoe zou jij reageren als kinderen dan zulke vragen gaan stellen op die leeftijd als je dit wel op die jonge leeftijd bespreekt?


Ik trof ooit een kind in groep 4/5 wat echt zeker wist het verkeerde geslacht te hebben, dus als ze dat weten dan weten ze dat echt wel. Nadenken over wie je bent hoort erbij, soms al heel jong.

En vwb homoseksualiteit: je kunt toch gewoon vertellen dat mannen elkaar heel lief/leuk/whatever kunnen vinden. De handelingen die erbij komen denken ze (in groep 6 zoals jij noemt bijv) echt niet overna hoor.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 24 Mrt 2023 16:18

Re: Lentekriebels

Bij mijn kind zit een klasgenoot met 2 moeders. Iedereen weet dat de moeders naar het ziekenhuis zijn gegaan en de dokter hebben gevraagd om zwanger te worden. Dat is bij hun al sinds groep 1 normaal! Niemand doet daar vreemd over (behalve die bekrompen ouders die erover willen zwijgen). Voor de kinderen is het normaal en het levert gespreken op bij andere gezinnen. Een alleenstaande moeder van een enigskind kreeg de opmerking van haar kind dat ze ook maar naar die dokter moet zodat het kind een broertje of zusje kreeg.

Fred, als we op jou moeten wachten, hoe leren de kinderen dat het normaal is? Dat dat kindje met 2 moeders niet vreemd is? En hoe leer je dat kind zijn eigen identiteit ontwikkelen als er over zijn moeders wordt gezwegen?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 24 Mrt 2023 16:21

Re: Lentekriebels

Nu ik er over nadenk Fred; in het geval van zaaddonatie he, hoe moet dát dan uitgelegd worden?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Mrt 2023 16:25

Re: Lentekriebels

Nee, Blunt zo bedoel ik het niet... Stel kinderen zouden in groep 6 leren over seks cq voortplanting tussen man en vrouw. Dus alleen het piemel in vagina maakt baby gedeelte dus.

Stel je zou dan in groep 6 over homoseksualiteit beginnen. Dan ga je die vragen wellicht wel krijgen van kinderen, want hun referentiekader is immers piemel in vagina zorgt voor baby dus hoe gebeurd het dan tussen man/man, vrouw/vrouw...
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 24 Mrt 2023 16:27

Re: Lentekriebels

Je kunt toch gewoon in groep 6 benoemen dat het heel normaal is om verliefd te worden op iemand van hetzelfde geslacht? Dan hoef je niet gelijk uit te leggen hoe ze dan seks hebben? Daar zijn kinderen in groep 6 ook helemaal niet in geïnteresseerd.
2011 2012 2017
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 24 Mrt 2023 16:33

Re: Lentekriebels

@fred heb je mijn reactie gelezen? De klasgenoot heeft dus uitgelegd dat zijn mama's naar de dokter zijn geweest.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 09:09

Bericht 24 Mrt 2023 16:46

Re: Lentekriebels

Je hebt natuurlijk gelijk Luisa, daar zou het niet over moeten gaan. Helaas gaat de ophef niet over de inhoud maar over de spin. Ik vind dit echt heel verhelderend;

https://pointer.kro-ncrv.nl/hoe-misinfo ... -gang-trok
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Mrt 2023 16:51

Re: Lentekriebels

Siesa schreef:@fred heb je mijn reactie gelezen? De klasgenoot heeft dus uitgelegd dat zijn mama's naar de dokter zijn geweest.


Dat is niet bijzonder. Leg het maar eens uit als het kind twee papa's heeft en er een draagmoeder (buitenlandse wellicht) is geweest.
Dat zullen kinderen op die leeftijd echt niet begrijpen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 24 Mrt 2023 17:06

Re: Lentekriebels

Mijn oudste van 5 begrijpt dat prima hoor. Die vertelde me recent ook dat je 2 mama's kunt hebben. Thuis beantwoorden we eigenlijk alle vragen eerlijk, maar beginnen er zelf niet over. Als ze dingen vraagt is ze ook toe aan het antwoord. Ze heeft nu veel interesse in baby's maken en dat leggen we uit.

Ik begrijp de ophef ook niet. Het is al jaren zo, dit lespakket. Het is ook best makkelijk te bewijzen dat het niet zo plat en vunzig is als zulke filmpjes pretenderen. Waarom gaat het dan toch zo hard rond?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 24 Mrt 2023 17:39

Re: Lentekriebels

Fred schreef:
Siesa schreef:@fred heb je mijn reactie gelezen? De klasgenoot heeft dus uitgelegd dat zijn mama's naar de dokter zijn geweest.


Dat is niet bijzonder. Leg het maar eens uit als het kind twee papa's heeft en er een draagmoeder (buitenlandse wellicht) is geweest.
Dat zullen kinderen op die leeftijd echt niet begrijpen.


Kinderen begrijpen heel veel en vragen niet om expliciete uitleg.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 24 Mrt 2023 18:06

Re: Lentekriebels

Fred, Dus 2 mama's is niet bijzonder, maar 2 vaders wel?

Op jou vraag hoe ik dat zou uitleggen .. mijn antwoord zou zijn: net als elk ander.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 24 Mrt 2023 18:23

Re: Lentekriebels

Fred schreef:
Dat is niet bijzonder. Leg het maar eens uit als het kind twee papa's heeft en er een draagmoeder (buitenlandse wellicht) is geweest.
Dat zullen kinderen op die leeftijd echt niet begrijpen.


Wat een onzin. Onze zoon van 3 begrijpt precies hoe de eiceldonatie gegaan is, hij kan het zelfs aan anderen uitleggen. Hij weet ook dat we voor zijn zusje naar het buitenland zijn geweest (hij was zelfs mee) en ook waarom. Kinderen begrijpen heel veel als volwassenen maar de moeite nemen het op een goede manier uit te leggen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 24 Mrt 2023 18:27

Re: Lentekriebels

Fred schreef:
Omdat ik transgender, transseksueel, gender neutraal en homoseksualiteit daar beter bij vind passen. Met name omdat als je dit gaat uitleggen aan te jonge kinderen ze wellicht van alles door elkaar gaan halen. Laat jonge kinderen eerst aan hun eigen lichaam wennen en de veranderingen daarvan voordat je zulke dingen gaat bespreken.

Stel je zou homoseksualiteit in groep 6 uit gaan leggen en je krijgt bijv de vraag: maar hoe krijgen 2 mannen dan een kind?
Hoe seksen 2 mannen met elkaar?
Vind jij het dan verantwoord om het aan die leeftijd dan uit te leggen dat ze dan bijv elkaar penis vast of ze stoppen deze in andermans kont. Ik vind dat kinderen op die leeftijd daar nog niet klaar voor zijn.
Of hoe zou jij reageren als kinderen dan zulke vragen gaan stellen op die leeftijd als je dit wel op die jonge leeftijd bespreekt?


Ben je nou serieus? Dus je mag wel uitleggen hoe een man en een vrouw seks hebben, maar niet hoe twee mannen of twee vrouwen seks hebben? Dus in plaats van het normaal te maken vind jij dat we er vooral geheimzinnig over moeten doen.

Mijn dochter was een jaar of 5 toen ze elke dag de meest bijzondere vragen over seks had. Ik heb overal gewoon antwoord op gegeven op kinderniveau, maar wel eerlijk. Ze is nu 11 en durft nog steeds alles gewoon te vragen, komt bij me als er vervelende dingen gebeuren en ze is echt niet getraumatiseerd ofzo door zo vroeg vanalles over seks te weten.

En ik weet niet wat jij denkt over kinderen in groep 6, maar die zijn niet achterlijk hoor. Die kun je prima uitleggen wat transgender zijn betekent of wat homoseksueel zijn betekent. Ik vind groep 6 daarvoor zelfs rijkelijk laat. Dan krijg je van die kinderen die om de haverklap homo tegen elkaar roepen, maar geen idee hebben wat ze nou eigenlijk zeggen.
2010 2012
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mrt 2023 18:46

Re: Lentekriebels

Ik denk dat jij meer moeite ermee hebt om dat te begrijpen als rechtse oude man dan een kleuter die opgroeit in deze moderne tijd, eerlijk gezegd. Mijn kleuter weet heel goed waar een regenboogvlag voor staat en ik ben blij dat hij dat snapt. Hij hoeft niet exact te weten wat alles is, hij weet dat iedereen mag zijn wie hij is en lief mag vinden wie hij of zij wil.

Ik vind het allemaal niet zo schokkend die lente kriebels en vind de commotie eromheen wel schokkend.
Let's discover the world together.
<<

Valkyrie

Noob

Berichten: 69

Geregistreerd: 04 Jun 2022 06:47

Bericht 24 Mrt 2023 19:18

Re: Lentekriebels

Fred schreef:
Tabbie schreef:En waarom pas in de brugklas? Daar ben ik oprecht benieuwd naar.


Omdat ik transgender, transseksueel, gender neutraal en homoseksualiteit daar beter bij vind passen. Met name omdat als je dit gaat uitleggen aan te jonge kinderen ze wellicht van alles door elkaar gaan halen. Laat jonge kinderen eerst aan hun eigen lichaam wennen en de veranderingen daarvan voordat je zulke dingen gaat bespreken.

Stel je zou homoseksualiteit in groep 6 uit gaan leggen en je krijgt bijv de vraag: maar hoe krijgen 2 mannen dan een kind?
Hoe seksen 2 mannen met elkaar?
Vind jij het dan verantwoord om het aan die leeftijd dan uit te leggen dat ze dan bijv elkaar penis vast of ze stoppen deze in andermans kont. Ik vind dat kinderen op die leeftijd daar nog niet klaar voor zijn.
Of hoe zou jij reageren als kinderen dan zulke vragen gaan stellen op die leeftijd als je dit wel op die jonge leeftijd bespreekt?


Heb jij al weleens seksuele voorlichting gegeven in groep 6, of een andere groep? Heb je je erin verdiept wat wordt verteld?
Ik heb dit namelijk wel,en geen enkele van mijn groep 6-ers vroeg zich af hoe 2 mannen of 2 vrouwen samen dan seks hebben.
Wel of 2 mannen samen een kind kunnen krijgen en toen ze dat antwoord hadden was dat prima.
Als je voor het eerst zo'n les op de middelbare school gaat geven, dan krijg je waarschijnlijk expliciete vragen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron