Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind naar school brengen met de auto

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mrt 2023 09:56

Re: Kind naar school brengen met de auto

Net parkeerde er een autobusje voor driekwart op de stoep, precies waar je het plein op moet. Auto stationair en zag hem ook verder geen haast maken zn dochter weg te brengen. Ja, over zo iemand heb ik nu wel erg een mening!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Mrt 2023 10:25

Re: Kind naar school brengen met de auto

Bij de school van je dochter joey is ook wel erg druk rond half 9 veel auto's.
Afbeelding
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 24 Mrt 2023 10:31

Re: Kind naar school brengen met de auto

Wat een gedoe is het bij sommigen! Doet me realiseren dat ik makkelijk praten heb hoor. Alles is dichtbij en mijn vriend en ik zijn beide heel flexibel.
Marin kan je man niet 1 van de twee doen? Hoef jij niet zo op tijd te zitten.

Het is iig een goedlopend topic en duidelijk een onderwerp dat veel reacties oproept. Merk ik hier in de buurt ook weleens. Als het een keer regent of stormt wordt er weleens wat heen en weer geappt dat kinderen met de auto worden gebracht. De vader van mijn zoons vriendje appt mij dan vaak direct 'het getut begint weer hoor - die van ons fietsen gewoon he' :smile:
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mrt 2023 10:41

Re: Kind naar school brengen met de auto

sarah1985 schreef:Bij de school van je dochter joey is ook wel erg druk rond half 9 veel auto's.

Ja het is wel druk, helemaal als je er als langs wilt en daar niet hoeft te zijn. Maar het is op de route naar mijn huis en ik heb het nooit als heel storend of gevaarlijk ervaren. Tot die aso vanmorgen ;).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mrt 2023 20:13

Re: Kind naar school brengen met de auto

Morrisey schreef:Marin kan je man niet 1 van de twee doen? Hoef jij niet zo op tijd te zitten.



Nee we doen om en om. Ene keer ik vroeg de deur uit en op tijd op m'n werk en hij brengen, en dan ik op tijd weg en halen. De andere keer hij vroeg de deur uit en ik kinderen brengen, en hij de kinderen hale en ik later doorwerken. Eén van de twee brengen voegt niet zoveel toe. Na aantal dingen proberen werkt dit het beste.
Let's discover the world together.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 507

Geregistreerd: 28 Jun 2022 11:22

Bericht 24 Mrt 2023 20:32

Re: Kind naar school brengen met de auto

Ik woon naast een basisschool en hier is het als het regent echt super druk met auto's. Levert soms best gevaarlijke situaties op, vooral als de school uit is.

Mijn dochter zit nu nog op de opvang en die breng ik als ik meteen door moet naar werk met de auto, wat dus eigenlijk altijd is want als ik thuis ben gaat ze niet. Soms ben ik eerder klaar met werken en haal ik haar lopend op of met de fiets. Ik vind dat laatste eigenlijk ook veel fijner, maar is niet praktisch met werk.

Over 2 jaar als ze naar school gaat weet ik nog niet hoe we het gaan doen. We gaan niet voor de school in onze straat dus moeten wat verder (paar 100 meter verder), maar ik kan niet in de toekomst kijken dus misschien gaan we ook dan met de auto.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 24 Mrt 2023 21:40

Re: Kind naar school brengen met de auto

Ik breng de kinderen altijd lopend naar school, weer of geen weer. Niet alleen omdat het met de auto super omslachtig zou zijn, maar stiekem ga ik ook gewoon graag lopen omdat het dan het langste duurt. Ik vind dat naar school brengen zelf ook een fijn momentje van de dag. Al zal ik er binnenkort aan moeten geloven dat oudste echt elke dag alleen naar school wil. Superstom, maar dat ga ik dan dus echt missen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 24 Mrt 2023 22:15

Re: Kind naar school brengen met de auto

Marin schreef:
Morrisey schreef:Marin kan je man niet 1 van de twee doen? Hoef jij niet zo op tijd te zitten.



Nee we doen om en om. Ene keer ik vroeg de deur uit en op tijd op m'n werk en hij brengen, en dan ik op tijd weg en halen. De andere keer hij vroeg de deur uit en ik kinderen brengen, en hij de kinderen hale en ik later doorwerken. Eén van de twee brengen voegt niet zoveel toe. Na aantal dingen proberen werkt dit het beste.


Ah ja, zo hebben wij het ook een tijdje gedaan in een periode waarin dat het handigst was. Terugkijkend - mijn kinderen zijn 11 en 7 en gaan zelfstandig zonder ons naar school - hebben wij zoveel verschillende situaties gehad, qua school, bso, crèche, locaties, banen, huizen et cetera. Alles is steeds maar heel tijdelijk.
Het gaat niet zozeer om de metworst
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers