Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rijles

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Mrt 2023 12:24

Re: Rijles

Ooh wat goed, gefeliciteerd!
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Mrt 2023 12:30

Re: Rijles

Gefeliciteerd!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 20 Mrt 2023 13:06

Re: Rijles

Mijn man wilde geen rijbewijs en nu, nu er een nieuwe auto op de inrit staat, wil hij hem wel graag. Hij was 3 jaar geleden al gestart met lessen, maar daar was de klik niet. Nu rijdt hij via een ander, die hem ook helpen met de theorie, dus ik verwacht binnenkort een roze pasje. Dan koop ik hem wel eerst een oude auto, want ik weet nog precies hoe ik was toen ik net mijn rijbewijs had haha.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 20 Mrt 2023 13:38

Re: Rijles

Gewoon doen. Mensen hebben er een mening over, net zoals je hier leest over de man van Marin maar automaat rijdt super lekker en het zou mij geen bal kunnen schelen. Het zal mss iets lastiger zijn om iets te huren maar hoe vaak komt dat voor en uiteindelijk vind je echt wel wat. Het maakt je uiteindelijk toch onafhankelijk als jij dat pasje hebt. En dan kun je altijd nog kijken of je na wat ervaring alsnog voor de schakel gaat.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 820

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 20 Mrt 2023 15:43

Re: Rijles

Sawadee, ik gebruik geen medicatie dus dat scheelt gedoe! Maar wel goed dat je eraan denkt.

Lavina, gefeliciteeeeeerd!!
T (2008) en I (2013)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Mrt 2023 11:23

Re: Rijles

Ik rij zelf ook al jarenlang automaat (bij een hybride auto kan dat niet anders).

Toevallig vorige week met een schakel busje zowel de heen als terugreis van de skivakantie over de Franse autosnelwegen gereden. Ging goed, dus met schakelen heb ik nog steeds geen probleem.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Mrt 2023 14:17

Re: Rijles

Oh Mia, hoe doet je man dat dan met werk en alle spullen? Gewoon nieuwsgierig. Of verwar ik je met iemand anders :-).
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 820

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 25 Mrt 2023 09:04

Re: Rijles

Eerste les gehad! Het voelde zo onwerkelijk om achter het stuur te zitten. Net alsof ik in een racespelletje zat, maar dan in mijn eigen wijk. Hahaha. Wel wat stoeprandjes meegepakt hier en daar. Ik ben geen groot talent vrees ik. Maar ik wil we door!

Nu wil ik graag theorie gaan leren. Niet meteen voor mijn theorie-examen, maar zodat ik de theorie al een beetje weet tijdens de rijlessen.

Welke online lesmethode zouden jullie me aanraden?

De instructrice verwijst me naar VekaBest / theorie-leren.nl maar ik lees in reviews dat dat een wat verouderde methode is. Is die van bijvoorbeeld de ANWB beter? Ik zoek software waarin de theorie uitgelegd wordt en ik daarna per onderdeel oefenvragen kan maken. E-learning, zeg maar. Dat werkt voor mij beter dan een boek.
T (2008) en I (2013)
<<

Lavina

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 13 Okt 2022 16:58

Bericht 26 Mrt 2023 12:18

Re: Rijles

Wat leuk dat je de eerste les al hebt gehad! Heb je nu ook al gekozen voor automaat of schakel?

Wat theorie betreft, ik heb 2 soorten gebruikt. Eerst alleen online boek en theorievragen/lessen. Ik merkte dat op het examen vragen voorbij kwamen die ik niet eens geleerd had. Advies gevraagd aan mijn instructeur en die adviseerde uitgever Lens.
Daarna deze set aanfeschaft, was echt perfect! Daarnaast dezelfde vraagstelling als op het examen zelf. Mijn advies aan iedereen is de nieuwste uitgave van Lens.

https://www.bol.com/nl/p/theorieboek-ri ... androidapp
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 820

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 26 Mrt 2023 17:45

Re: Rijles

Alle automaat-rijles-aanbieders in mijn stad zitten vol. Dus ik begin nu in elk geval in een schakelauto. Overstappen kan altijd nog. Toch?

Dank je voor je tip! Ik had nog een bol.com cadeaubon van €50 liggen dus heb meteen maar het meest uitgebreide pakket van Lens besteld.
T (2008) en I (2013)
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 27 Mrt 2023 15:37

Re: Rijles

Lot schreef:Oh Mia, hoe doet je man dat dan met werk en alle spullen? Gewoon nieuwsgierig. Of verwar ik je met iemand anders :-).

Waarschijnlijk heb je het juist. 😉

Ik ben al jaren taxi. Tenzij iemand anders hem haalt. Het is afhankelijk van de klus of ik moet rijden. Ben er helemaal klaar mee, dus rijbewijs is zeer welkom. 🙈
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers