Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tien minuten gesprek

<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 12 Nov 2013 13:44

Tien minuten gesprek

.
Laatst gewijzigd door RiLiJu op 15 Jun 2014 01:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 12 Nov 2013 15:15

Re: Tien minuten gesprek

Spannend.
Ik heb ze donderdag, ben ook erg benieuwd.
Juf vertelde laatst wel al dat de oudste hem met lezen heel goed doet. Daar ben ik heel blij mee, omdat hij een grotere kans heeft op dyslexie, maar tot nu toe nog geen redenen.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:51

Bericht 12 Nov 2013 15:47

Re: Tien minuten gesprek

Spannend.
Wij krijgen 2 december pas weer het tien minuten gesprek. Hij krijg wel zijn eerste rapport mee op 27 november dus ik ben heel benieuwd.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 12 Nov 2013 16:02

Re: Tien minuten gesprek

Wij hebben in de eerste helft van okt. de eerste 10 min. gesprekken al gehad.
Ze hadden wel wat zorgen of D. het wel zou gaan redden in groep 2.
Dat wordt nu dus extra in de gaten gehouden. Maar met de Cito een week later was hij wel erg voorruit gegaan vergeleken met vorig jaar. Dat was dus heel mooi.

Hij heeft ook logopedie en hopen dat hij daardoor wat zelfverzekerder wordt en ook in de kring beter mee durft ga doen. Hij zal nu niet snel zelf antwoord geven, alleen als iets direct aan hem gevraagd wordt door juf en dan is hij nog erg verlegen. Terwijl hij alleen met juf of thuis hele verhalen heeft.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 12 Nov 2013 19:46

Re: Tien minuten gesprek

Wij hebben maandag weer een gesprek. Een vrijwillige, kon je je op inschrijven. Ik ben heel benieuwd naar de ontwikkeling zo na de zomervakantie. Tot de zomervakantie zat ze bij haar grote nicht in de klas, en was het huilen met de pet op met die 2 samen. Ik herkende mijn eigen kind niet weer terug! Ik ben zo benieuwd wat ze nu te zeggen hebben, denk dat ze nu zo 'alleen' echt veel beter uit de verf komt!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 12 Nov 2013 20:19

Re: Tien minuten gesprek

Ik heb de 26ste en de 28ste de gesprekken van mijn jongens. Vooral van de jongste ben ik heel benieuwd naar, het is het eerste gesprek voor hem.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem16

Bericht 12 Nov 2013 21:04

Re: Tien minuten gesprek

Dolphine, nu al een cito? Doen ze de cito bij jullie op andere tijdstippen dan ; hoort'?

( officieel is het jan-febr en mei-juni)
Ik heb pas in jan-febr de gesprekken voor mijn klas.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Nov 2013 21:35

Re: Tien minuten gesprek

Wij hebben net ook een 10-minuten gesprek gehad. Leuk om te horen hoe het met haar gaat in de klas. Vrijdag had ze haar eerste rapport mee gehad (ze krijgen alleen in groep 2 een rapport, groep 1 nog niet).
Het was erg herkenbaar allemaal, op school heeft ze een laag werktempo omdat ze vooral bezig is met de kinderen om haar heen in plaats van met haar eigen werk, ze speelt ook nog erg graag. Met rekenen/taal kan ze goed mee.
Ze is enthousiast, altijd vrolijk, doet met alles graag mee. De vieringen vindt ze erg leuk en dan staat ze vooraan. Ze speelt op school vooral met jongere kinderen, dat vond ik wel opvallend want ze spreekt na school juist altijd af met kinderen die net zo oud zijn of net iets ouder.
Over een paar maanden hebben we weer een gesprek en dan kijken we of ze doorgaat naar groep 3 of in groep 2 blijft (op basis van hoe het nu gaat neigen wij erg naar nog een jaar groep 2, maar misschien is het over een paar maanden wel helemaal anders).
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 12 Nov 2013 22:02

Re: Tien minuten gesprek

Nou, ik ben ook net weer terug.

Het gaat heel goed met haar. Na de zomervakantie is ze veel opener geworden, ze is erg sociaal en heeft een zeer aandachtige luisterhouding. Ze maakt haar werkjes altijd in een hoog werktempo, maar zijn dan alsnog eigenlijk altijd goed. Ze speelt alleen met meisjes, want jongens vindt ze minder leuk, maar dat verandert over een jaar of tien vast nog wel, haha.
Ze ligt verder lekker in de groep.
Ik vind het zo fijn om zo'n positief gesprek te hebben. Ik wist ook eigenlijk helemaal niet wat ik zou kunnen verwachten. Ze vertelt thuis eigenlijk niets over school, dat verbaasde haar juffen wel, ze hadden echt verwacht dat ze thuis ook heel open was.
Ze is thuis ook wel heel open, alleen over school dus totaal niet.
Al met al, ik ben blij.

Ik ben blij dat wij niet voor die keuze staan Liadan. Het lijkt mij namelijk zo moeilijk om dat te beslissen. Dan ben ik toch blij met onze april en mei kindjes.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Nov 2013 22:36

Re: Tien minuten gesprek

Fijn Riliju, leuk om te horen ook allemaal. Wel jammer dat jouw dochter zo weinig vertelt thuis over school, het is toch fijn als je van haar ook iets terughoort over hoe de dagen gaan.
En ja, ik had liever ook niet voor de keuze gestaan, ik ben blij dat mijn zoon van mei is, hoeven we bij hem die keuze in ieder geval niet te maken.
<<

Anoniem331

Bericht 12 Nov 2013 22:36

Re: Tien minuten gesprek

Liadan van wanneer is je dochter?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Nov 2013 22:38

Re: Tien minuten gesprek

Ze is van 27 december.
<<

Anoniem16

Bericht 12 Nov 2013 22:39

Re: Tien minuten gesprek

Das een lastige datum zeg... 5 dagen later en ze zat gewoon in groep 1.

Het is ook erg lastig te beslissen, er speelt zoveel mee.
<<

Anoniem331

Bericht 12 Nov 2013 22:39

Re: Tien minuten gesprek

Ja lastig dan. De mijne is van begin Februari. Scheelt ruim 4 weken, en een keuze dus.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Nov 2013 22:43

Re: Tien minuten gesprek

Ik ben wel blij dat ze nu in groep 2 zit, ze draait volledig met groep 2 mee en doet alle werkjes. Ik heb liever dat ze groep 2 2 keer doet, dan dat ze nu in groep 1 had gezeten. Ik heb vandaag gevraagd hoe ze het volgend jaar doen als ze nog een jaar groep 2 zou doen, of ze dan nog wel genoeg uitdaging heeft. Maar ze hebben nog genoeg uitdaging te bieden in ieder geval, ook elk jaar andere thema's. Of wel eenzelfde thema maar dan met een andere invulling.
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 12 Nov 2013 22:44

Re: Tien minuten gesprek

Ja, dat zou inderdaad wel fijn zijn. Ik moet zeggen dat het de laatste weken iets meer wordt, daarvoor deed ze altijd 'niks' op school.
Ze is wel altijd nog heel moe na school. Heel huilerig, hangerig, weinig zin om 'iets' te doen. Hebben jullie kinderen dat ook?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Nov 2013 22:48

Re: Tien minuten gesprek

Mijn dochter wil vrijwel altijd afspreken na school en het huilerige en opstandige komt dan meestal als ze weer thuis is van het afspreken of als het andere kindje is opgehaald bij ons. Ze vraagt de laatste tijd wel regelmatig 's avonds of ze naar bed mag, sinds de wintertijd is ze sneller moe dan toen het langer licht was.
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 12 Nov 2013 23:00

Re: Tien minuten gesprek

Hier gelukkig niet elke dag. Ik vind één of twee dagen spelen per week eigenlijk ook wel genoeg, in ieder geval voorlopig.
Ze ligt ook altijd al om kwart over zes/half zeven in bed, vandaag al om kwart voor zes, ze is dan ook echt kapot.
Ik hoop wel dat dat binnenkort wat beter gaat, ik vind het voor haar sneu en het is nu constant aanpassen met eten.

Speelt jouw dochter ook altijd op de lange schooldagen Liadan?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Nov 2013 23:14

Re: Tien minuten gesprek

Ze kan meestal alleen op woensdag, donderdag en vrijdag afspreken. Op maandag is ze bij mijn moeder en op dinsdag is mijn man thuis en die probeert altijd onder het afspreken uit te komen door andere dingen te plannen...
Ze spreekt meestal alledrie die dagen af, soms 1 keer minder. De donderdag is een lange dag, ze is dan om 15 uur uit, dan spreekt ze meestal af tot 16.30/17.00 uur. Op woensdag en vrijdag gaat ze meestal uit school mee naar een vriendinnetje of er komt een vriendinnetje meteen met ons mee (ze is dan om 12.30 uur uit), ze spreekt dan meestal af tot ongeveer 15.30 uur.

Wat sneu dat jouw dochter zo moe is aan het eind van de dag RiLiJu, hopelijk wordt dat snel wat minder.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 12 Nov 2013 23:45

Re: Tien minuten gesprek

Ik merk dus aan Sven helemaal niet dat hij moe is. Hij gaat altijd op dezelfde tijd naar bed (19.30) en zelfs dan kan hij soms nog helemaal niet slapen. Afspreken kan hier alleen op maandag-, dinsdag-, en donderdagmiddag, de lange dagen dus. Op woensdag-, en vrijdagmiddag zijn ze bij opa en oma.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Nov 2013 00:13

Re: Tien minuten gesprek

Printje, ja van wat ik begreep hebben ze de Cito van groep 1 herhaald. Ik weet niet of dat bij alle kinderen is gedaan. Of alleen bij een aantal.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 13 Nov 2013 09:43

Re: Tien minuten gesprek

Bij mijn dochter hebben ze in september ook de cito van groep 1 afgenomen, mijn dochter had een C met rekenen en B met taal, ik heb alleen geen idee wat dat inhoudt.
In januari nemen ze geloof ik de groep 2 cito af.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers