Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


TV programma: Ontvoerd

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Mrt 2023 14:13

TV programma: Ontvoerd

Ik zag gisteren een stukje van dit programma, heb niet het hele verhaal gehoord.

Een stel, man uit Nederland, vrouw uit Zweden krijgen een relatie en zij wordt zwanger. Kind wordt in Zweden geboren en daarna gaan ze na een maand samen met kind in Nederland wonen. Kind woont hier ongeveer 2.5 jaar samen met ouders waarna moeder ineens met kind vertrekt naar Zweden. Ontvoerd dus. Ze kunnen er samen niet goed over praten, moeder blijkt zich onderdrukt te voelen door vader. Vader is het er niet mee eens en schakelt dit programma en een advocaat in. Uiteindelijk moet kind terug naar NL omdat dat haar thuis is (daar heeft ze het langste gewoond). Moeder blijft (nog) in Zweden.

Vreselijk toch. Eerst had ze haar vader niet dichtbij en nu haar moeder niet. Oma opperde in Zweden dat hij daar kon komen wonen maar dat ging niet ivm werk, voor haar andersom ook. Maar je lost dat toch op als ouder, je kind niet of weinig zien is toch geen optie? Hoe zien jullie dit?

Ik vind trouwens dat dit op televisie komt ook erg slecht voor het kind en de ouders. Maar snap ook dat vader geen uitweg zag.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1749

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 15 Mrt 2023 14:18

Re: TV programma: Ontvoerd

Ik ken het verhaal niet maar waarom niet ander werk zoeken in het land bij jouw kind? Ik zou de hele wereld afreizen voor mijn kind.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Mrt 2023 14:33

Re: TV programma: Ontvoerd

Ik heb wel de hele aflevering gezien en ook veilig thuis was hier bij betrokken. Daar schijnt het een en ander mis te zijn gegaan waarbij moeder onder valse voorwendselen uit huis is gegaan onder politiebegeleiding en naar Zweden is gevlucht. Dat is ook de reden dat hij overwoog aangifte te doen tegen.

Vader gaf nog aan dat hij het met name vervelend vond dat zij via Snapchat contact had met 2 van haar exen.

Wat ik zo lastig vind is je hoort het verhaal van 1 kant. Zij wilde niet praten. Dat Zweedse oma zei maar hij kan toch ook deze kant op snap ik ook. Zou ik denk ik ook zeggen dat is alleen niet echt constructief. Daarbij als moeder ineens besluit om in Spanje te gaan wonen met dochter moet vader dan maar volgen?

Uiteindelijk blijven dit soort dingen wel lastig. Ergens denk ik ze hebben de keuze gemaakt om het meisje in Nederland op te voeden. Als ouders zul je daar een manier in moeten vinden. Aan de andere kant denk ik ook had mijn ex in het buitenland gewoond dan was hier wellicht ook zo’n situatie ontstaan omdat ik nergens heen kon toen hij besloot er met een ander vandoor te gaan. Ik kon toen alleen maar naar mijn ouders. Ik geloof dat in dit geval moeder nog studeerde en wellicht zat er aan die kant nog een heel verhaal wat we niet gehoord hebben. Al was Zweedse advocaat wel heel duidelijk dat moeder eigenlijk geen poot had om op te staan en dat bleek ook uit het feit dat het meisje uiteindelijk terug naar Nederland moest.

1 ding is zeker het kind is hier de dupe van. Dat blurren schiet natuurlijk ook niet op want vader en oma Nederland waren gewoon in beeld.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Mrt 2023 14:36

Re: TV programma: Ontvoerd

Siesa schreef:Ik ken het verhaal niet maar waarom niet ander werk zoeken in het land bij jouw kind? Ik zou de hele wereld afreizen voor mijn kind.


Moeder heeft zonder toestemming van vader dochter meegenomen naar Zweden. Is uiteindelijk een rechtszaak geworden waarbij het meisje als woonplaats Nederland heeft toegewezen gekregen bij vader. Moeder had 14 dagen om dochter naar vader in nederland te brengen en is in die 14 dagen op de vlucht geslagen waarbij de politie uiteindelijk het meisje bij moeder weg heeft moeten halen om haar naar vader te brengen. Vader mocht wel videobellen maar mocht verder niet langskomen oid.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Mrt 2023 14:46

Re: TV programma: Ontvoerd

Ik vind het altijd een heel dubbel programma. Ik snap dat de betreffende ouder enorm wanhopig moet zijn om zo’n programma te benaderen. En ik ben ook blij dat het recht in de meeste gevallen zegeviert, zo ook in de aflevering van gisteren. Maar een kind wordt er nooit beter van. In dit geval heeft ze eerst vader maandenlang nauwelijks gezien en nu ineens ziet ze moeder bijna niet meer. Heel triest.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Mrt 2023 15:51

Re: TV programma: Ontvoerd

Eens Siesa. Ik zou alles doen om bij mijn kind te zijn. Maar zou dan wel keuzes maken die mijn geluk misschien ook voor altijd (deels) in de weg zouden staan. Bijvoorbeeld in een land gaan wonen waar je niks hebt. Maar dat liever dan geen contact met kind. Dat is dan misschien het “risico” van een relatie met twee mensen uit verschillende landen. Niemand van hen zou het zo gewild hebben. Ik snap dat vader moeder niet meer vertrouwd (en zij hem niet) maar eigenlijk zouden ze beide moeten snappen dat kind beide ouders in de buurt moet hebben en daar een oplossing voor moeten verzinnen.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1749

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 15 Mrt 2023 19:00

Re: TV programma: Ontvoerd

Lot schreef:Eens Siesa. Ik zou alles doen om bij mijn kind te zijn. Maar zou dan wel keuzes maken die mijn geluk misschien ook voor altijd (deels) in de weg zouden staan. Bijvoorbeeld in een land gaan wonen waar je niks hebt. Maar dat liever dan geen contact met kind. Dat is dan misschien het “risico” van een relatie met twee mensen uit verschillende landen. Niemand van hen zou het zo gewild hebben. Ik snap dat vader moeder niet meer vertrouwd (en zij hem niet) maar eigenlijk zouden ze beide moeten snappen dat kind beide ouders in de buurt moet hebben en daar een oplossing voor moeten verzinnen.


Dit inderdaad. Je moet er gewoon voor zorgen dat het kind niet het slachtoffer is. En dat is ze in deze situatie dan sowieso. Vader wil niet naar Zweden en moeder niet naar Nederland. Dan maar beide opnieuw beginnen in Duitsland bijvoorbeeld?

Ik heb altijd een hekel aan dit soort programma's. Ik ben blij dat er iets geregeld wordt voor de kinderen maar ik vind het altijd triest dat er een tv programma voor nodig is. En daarbij, het hele land kan dit zien. Wordt dit kind in haar omgeving er niet op latere leeftijd mee benadeeld? Mensen hebben toch een mening/oordeel.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 16 Mrt 2023 16:36

Re: TV programma: Ontvoerd

Lot schreef:Vreselijk toch. Eerst had ze haar vader niet dichtbij en nu haar moeder niet. Oma opperde in Zweden dat hij daar kon komen wonen maar dat ging niet ivm werk, voor haar andersom ook. Maar je lost dat toch op als ouder, je kind niet of weinig zien is toch geen optie? Hoe zien jullie dit?


Ik heb de aflevering verder niet gezien maar kan wel uit ervaring spreken. Mijn ex vertrok ook naar het buitenland (niet zijn thuisland) en ik kan daarin weinig oplossen. Je zou inderdaad denken dat je alles over hebt om je kind te zien maar blijkbaar is dat niet voor iedereen hetzelfde. Zelfs in de tijd dat ik aanbood langs te komen omdat ik toch die kant op ging gaf hij aan dat hij waarschijnlijk geen tijd had want: werk. Sporadisch komt hij naar Nederland en dan nog is het trekken aan een dood paard of hij langs wil komen. Als hij dan langs komt is het geweldig en heb ik een blij kind en een blije vader. Ik snap het niet en zal het nooit snappen ook. Ik heb alles geprobeerd en hij is meer dan welkom, altijd. Maar oplossen? Ik zou niet weten hoe. Er zijn daar altijd 2 partijen voor nodig en als je als moeder buiten afspraken om vertrekt en de omgang met de vader bemoeilijkt dan zit je gewoon fout. Ik snap dat je wellicht liever in je eigen land woont en dat je daar het liefst je kind op wilt voeden als je (internationale) relatie uitgaat maar doe dat dan in overleg en hou er rekening mee dat je niet altijd je zin kunt krijgen en dat heeft zij duidelijk niet gedaan. Het verbaasd me overigens wel want meestal gaan rechters toch makkelijker met de moeder mee in zo'n verhaal.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 16 Mrt 2023 17:30

Re: TV programma: Ontvoerd

Een kennis van me heeft ook een kind dat in Scandinavië woont met de moeder. Hier geboren, maar nadat de relatie over was, is zij daarheen verhuisd met het kind. Het kind komt bijna elke schoolvakantie hierheen en hij gaat zo vaak mogelijk die kant op tijdens vakanties en belangrijke gebeurtenissen. Voor hun werkt het goed, maar dat is dus wel in goed overleg gegaan en dat maakt zo veel verschil.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1749

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 16 Mrt 2023 18:03

Re: TV programma: Ontvoerd

DronkenTaart: maar jij bleef in jouw land, dan vertrekt vader zonder overleg. Ja dan kan je niet veel of je moet met jullie kind hem achterna gaan. Maar ik denk wat Lot bedoeld (en ik ook) je woont in Nederland met man en kind, het gaat uit en dan bedenk je als moeder om met kind naar een ander land te verhuizen. Kind gaat terug naar vader, dan zou ik als moeder zijnde ook naar mijn kind gaan.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 17 Mrt 2023 12:02

Re: TV programma: Ontvoerd

Maar het is voor haar natuurlijk niet zomaar een willekeurig land toch? Als ik het goed begrijp komt ze daar vandaan. Ik snap dat daar wrijving ontstaat op het moment dat de relatie stopt. Maar goed, als een rechter bepaalt dat het kind hier moet blijven dan moet je natuurlijk niet voor eigen rechter gaan spelen. Ik denk alleen dat je zo'n programma kunt kijken maar dan nog maar de helft van een verhaal leert kennen. Dus of we er echt over kunnen oordelen, vind ik ook lastig. Feit blijft dat het altijd lastig is als ouders in 2 verschillende landen gaan wonen maar dat die noodzaak er soms toch is. Natuurlijk kun je nu roepen dat je alles over hebt om bij je kind te zijn maar ik denk persoonlijk dat ook dat iets is waar je pas over kunt oordelen als je er zelf midden in zit. "Alles" is nogal veel en zeker als er geen goed contact is tussen de ouders.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Mrt 2023 13:49

Re: TV programma: Ontvoerd

Dat denk ik ook Dronkentaart. Voor jou vast ook een uitkomst geweest waar je nooit op had gehoopt (en rekening mee had gehouden).

Moeilijk is dit.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 17 Mrt 2023 17:42

Re: TV programma: Ontvoerd

Klopt, het zag er allemaal rooskleuriger uit toen ik zwanger raakte maar ik was er nog niet achter en het was allemaal anders. Je denkt iemand te kennen na zo een lange tijd maar ook dan kun je nog flink met je neus tegen de deur lopen. Persoonlijk vind ik ook dat de kinderen daar de dupe niet van mogen worden maar daar heb je wel 2 willende ouders voor nodig.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers