Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hotelovernachting met kinderen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Mrt 2023 15:07

Hotelovernachting met kinderen

Hoe doen jullie dat met (meerdere) kinderen in een hotel. Boeken jullie een echte familiekamer of twee kamers met deur ertussen. Splitsen jullie op als ouders en nemen jullie allebei één kind op de kamer dan of leggen jullie de kinderen op een aparte kamer?
Met twee kinderen op een standaard hotelkamer mag helaas volgens mij echt niet, anders zouden we prima voor een nachtje onze zoon tussen ons in kunnen leggen en dochter in babybedje nog. Maar helaas.

Ben benieuwd hoe andere gezinnen dit aanpakken. Wij waren vroeger met z'n drieën en dan hadden we aparte kamers voor de ouders en de kinderen, met deur ertussen, en ik was altijd de sjaak voor het rollaway bedje. 😅

Ik was even naar hotels aan 't kijken voor in Duitsland onderweg van / naar Italië maar weet niet zo goed wat handig is of waar je 't handig kunt vinden. Ik probeer sowieso altijd wel te boeken bij de hotels zelf ipv Booking, dus dan kan je makkelijker aangeven dat je kamers naast elkaar wilt.

Hoe doen jullie dat?
Let's discover the world together.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 05 Mrt 2023 15:58

Re: Hotelovernachting met kinderen

Wij boeken niet heel vaak een hotel met de kinderen maar als we dat doen is dat vaak op een gezamenlijke kamer.
Nu moet ik wel zeggen dat wij makkelijke slapers hebben en dat we vaak als overnachtingshotel hebben naar bijvoorbeeld zuid Frankrijk.
Daarnaast boeken wij vaker een Airbnb met twee slaapkamers etc, we kiezen dan wel bewust voor een gehele woning/appartement en niet om te delen.
<<

Stippel

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 12 Jun 2022 18:46

Bericht 05 Mrt 2023 16:38

Re: Hotelovernachting met kinderen

Voor een losse overnachting boeken wij meestal een familiekamer, maar voor een langere periode vind ik het wel fijn om een appartement of hotelkamer met twee slaapkamers te hebben. De kinderen een eigen hotelkamer met een eigen ingang geven zou ik pas doen als ze wat ouder zijn, ik vind dat toch wat spannend.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 05 Mrt 2023 17:34

Re: Hotelovernachting met kinderen

Wij overnachten half april in het moxy hotel in Rust in Zuid Duitsland in een familiekamer dus dan kan ik je daar meer over vertellen 😉. Tot nu toe deden we steeds airbnb met overnachten. In de praktijk slapen we tot nu toe bij korte verblijven allebei bij een kind, omdat de oudste dan niet alleen wil slapen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Mrt 2023 18:09

Re: Hotelovernachting met kinderen

Wij boeken een kamer met 2 grote bedden, of 1 groot bed en 2 kleine bedden. Afgelopen week hebben we dag op de heenweg gedaan. Op de terug weg hadden we vrij spontaan een hotel opgezocht, toen hadden we 2 losse kamers en namen we allebei een kind. Vond ik eigenlijk ook wel heel knus een keer!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Mrt 2023 18:58

Re: Hotelovernachting met kinderen

Zora schreef: en namen we allebei een kind. Vond ik eigenlijk ook wel heel knus een keer!


Ja hahaha dit heb ik dus ook wel.
Let's discover the world together.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 05 Mrt 2023 19:43

Re: Hotelovernachting met kinderen

Wij gaan max. voor 1 nacht in een hotel zitten met de kinderen, en dan boeken we twee kamers, 1 ouder + 1 kind op elke kamer. Eerder wel een paar keer familiekamer geprobeerd (dus met z’n allen bij elkaar, maar dat bleek een ramp).
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 05 Mrt 2023 20:17

Re: Hotelovernachting met kinderen

Toevallig vandaag een hotel geboekt voor 2 weken in de zomer. Hier maar 1 kind maar die word 7 en past niet zo best meer tussen in haha. We hebben gewoon een kamer met 3 bedden geboekt.
Afgelopen vakantie ook gedaan en ging prima.

Het liefst heb ik trouwens wel een appartement met iig 1 slaapkamer apart, maar dat lukte nu niet en ach, het gaat prima. Maar lekker veel op het balkon zitten savonds als ze slaapt dan
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 05 Mrt 2023 20:27

Re: Hotelovernachting met kinderen

Wij boeken regelmatig in de vakanties een hotel, vaak voor één nachtje en dan een hotel met zwembad, dat vinden de kinderen super leuk. Wij boeken dan ook altijd een familie kamer. Ik vind de kinderen nu nog te jong voor een aparte kamer ( mijn broer en ik hadden wel altijd een eigen kamer toen we ouder waren, dat ging prima).

Ik slaap toch het liefst samen met mijn man in bed en we willen beide niet bij de jongste in bed want hij ploegt het hele bed door en kruipt achter me aan in bed, dan weet ik zeker dat ik niet slaap, vandaar dat we niet kiezen voor twee kamers.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 05 Mrt 2023 20:48

Re: Hotelovernachting met kinderen

Wij boeken dan ook vaak een familiekamer (met 4 personen in 1 kamer) of een kamer met een tussendeur (1 badkamer, maar wel 2 slaapvertrekken).

Afgelopen zomer verbleven we in een familiekamer bij Van der Valk net boven Amsterdam en daar was de familiekamer helaas voorzien van 2x 1.20 bedden. Dat was minder tof voor 3 nachten🙈
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 05 Mrt 2023 21:49

Re: Hotelovernachting met kinderen

Wij hebben altijd familiekamers als we naar een hotel gaan. Verschillende varianten. We hebben wel eens 2 kamers naast elkaar met een tussendeur gehad. Een kamer met een 2 persoons bed en een 2 persoons slaapbank voor de kinderen en dan nog baby in ons eigen slaaptentje. En ook eens een ‘bunkhouse room’: een tweepersoonsbed met daaronder 2 uitschuifbedden en voor de (toen nog) jongste een babybedje erbij. Er waren zelfs kamers met ook nog 2 bedden er nog weer boven, best grappig.
Onze komende (vlieg)vakantie zullen we ook met z’n allen (voor het eerst met z’n 6en😅) in een familiekamer zitten. Was nog wel een uitdaging om iets te vinden waar we gezamenlijk in konden. Man en ik wilden ons niet opsplitsen met het risico dat we kamers ver van elkaar vandaan hadden en ook zijn de kinderen nog te jong voor een eigen kamer.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 05 Mrt 2023 22:50

Re: Hotelovernachting met kinderen

Wij hebben het liefst een ruimte met 2 slaapkamers. Dat hebben we meestal ook wel kunnen vinden. Ook twee keer een familiekamer met één 2-persoonsbed en een stapelbed. Dat was ook prima.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Mrt 2023 23:24

Re: Hotelovernachting met kinderen

toevallig dit weekend in twee hotels geslapen:)
1 met aparte kinderkamer en 1 met een tweepersoons slaapbank naast ons bed.

Eigenlijk gaan alle varianten hier wel goed, een kind tussen ons in, twee kinderen samen in bed, kan allemaal. Als we ergens twee kamers zouden boeken, zou ik ze denk ik gewoon samen op de tweede kamer leggen.
R. 2013
D. 2016
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Mrt 2023 00:08

Re: Hotelovernachting met kinderen

Hier laatst in hotel geweest met 4 bedden op een rij, 1 eenpersoonsbed, 1 tweepersoonsbed en 1 babybed ernaast. Er was hierdoor bijna geen loop- en speelruimte meer en ik werd hier af en toe best kriegel van. Op de heenreis hadden we een tussenovernachting met twee kamers met een deur ertussen. We hebben toen allebei met 1 kind op de kamer geslapen.
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 12:50

Bericht 06 Mrt 2023 13:53

Re: Hotelovernachting met kinderen

Ik boek meestal een hostel, gewoon met zijn allen op 1 kamer.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers