Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buikpijn door ontpillen?

<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 01 Mrt 2023 13:57

Buikpijn door ontpillen?

Ik ben even benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen.

Ongeveer twee weken geleden ben ik gestopt met de pil. Dit omdat het niet meer nodig is als anticonceptie (man is gesteriliseerd) en ik benieuwd ben of het mentaal iets positiefs voor me doet. Lichamelijk ging het allemaal prima met pil. Na het stoppen heb ik gewoon een onttrekkingsbloeding gehad die verliep zoals ik gewend ben.

Nu heb ik sinds een paar dagen buikpijn in mijn onderbuik. Echt laag. Eerst een beetje zeurend af en toe, alsof ik ongesteld was of moest worden, maar vannacht werd ik gewoon wakker van de pijn. Bijna als één continue wee voelt het :laughcry: Ik heb paracetamol genomen en dat helpt wel aardig maar nog steeds voel ik 'spanning' onderin. Net als een harde buik bij een zwangerschap maar dan natuurlijk alleen heel laag.

Zou dit te maken kunnen hebben met mijn eisprong? Die zou nu ongeveer kunnen zijn denk ik. Maar ik lees meer ervaringen van een stekende pijn daarbij dan wat ik nu voel. Of is het misschien het 'ontpillen' waardoor de boel een optater krijgt?

Ik heb ook aan een blaasontsteking gedacht, maar dat heb ik vaker gehad en nooit met deze pijn (en zonder andere verschijnselen). Maar tijdens de paar periodes dat ik geen pil gebruikte om zwanger te raken heb ik dit ook niet gehad.
Als het lang aanhoudt ga ik de huisarts wel bellen, maar ik ben benieuwd of dit herkenbaar is voor iemand.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Mrt 2023 14:29

Re: Buikpijn door ontpillen?

Toevallig heb ik een vergelijkbare pijn gehad (bij mij werd het steeds erger en uiteindelijk hielp niets meer tegen die pijn). En dat bleek toen een blaasontsteking te zijn. Als het hoog in de blaas zit, kan het dus wel voelen als een soort pijnlijke wee. Ik zou daarom toch even ook je urine laten checken. Voor de zekerheid.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Mrt 2023 16:36

Re: Buikpijn door ontpillen?

Ik moest gelijk denken aan je eisprong maar dan zouden de klachten na maximaal een dag of twee-drie ook weer verdwenen moeten zijn.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 01 Mrt 2023 16:40

Re: Buikpijn door ontpillen?

Ik ga voor de zekerheid morgen urine laten checken inderdaad.
Ja eisprong duurt het ook te lang voor denk ik. Heb sinds maandag last geloof ik met de uitschieter wel echt afgelopen nacht.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 02 Mrt 2023 10:54

Re: Buikpijn door ontpillen?

Nou, het is geen blaasontsteking. Vindt het bijna jammer 😅 Want heb nog steeds pijn en vind het nu een beetje eng worden. Vanmiddag telefonisch overleg met de huisarts.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 02 Mrt 2023 11:18

Re: Buikpijn door ontpillen?

Ik heb dat ooit ook gehad. Uiteindelijk bleek het een cyste te zijn die na de menstruatie weer verdwenen was (en nooit meer is teruggekomen)
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 02 Mrt 2023 11:45

Re: Buikpijn door ontpillen?

Ik herken het wel. Dacht zelf eerst aan darmen, maar het is wel erg laag. Rond eisprong houdt het bij mij wel een week aan. En ook als ik menstrueer soms. Zo’n zeurende pijn in onderbuik die maar aanhoudt.
Ik ben ervoor bij ha geweest en zelfs een echo gemaakt. Kwam niets uit. Ik gebruik inderdaad paracetamol als de pijn te vervelend wordt.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 02 Mrt 2023 11:49

Re: Buikpijn door ontpillen?

Darmproblemen heb ik ook maar dat voelt heel anders en dit zit wel echt laag inderdaad. En zeurend is wel het goede woord, maar wel heel hard zeurend helaas. Als ik overdag in beweging ben gaat het wel maar als ik ga liggen is het echt een heel naar gevoel.

Ik weet dat er bij mij ook een cyste zit/zat, die was te zien op echo's tijdens meerdere zwangerschappen. Maar die heeft tot nu toe dan nooit voor problemen gezorgd. Mijn moeder heeft vleesbomen, misschien kan dat het ook nog zijn.

Eigenlijk maakt het me niet uit als het maar snel over is en het liefst zonder teveel onderzoeken, afspraken, gedoe 😅
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 02 Mrt 2023 13:57

Re: Buikpijn door ontpillen?

Ik heb dat ook. Sinds ik een kind heb (5 jaar bijna), heb ik veel pijn tijdens de eisprong. Dit gign steeds langer duren en nu heb ik buikpijn vanaf een paar dagen voor de eisprong tot aan de menstruatie. 2 weken ongeveer. Ik slikte voor ik zwanger was ook al een jaar of 4 geen pil meer, maar pas na de bevalling werd de buikpijn zo erg.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 02 Mrt 2023 13:59

Re: Buikpijn door ontpillen?

Toen ik vorig jaar stopte met de pil kreeg ik ook al gauw klachten rond de eisprong. Waaronder buikpijn maar ik werd ook ineens echt hondsberoerd. Ik heb het best lang aangekeken en bij de gyn zeiden ze dat ik erg reageer op de eisprong en dat anticonceptie (met hormonen dus) eigenlijk de enige oplossing zijn. Voelde erg tegenstrijdig, maar uiteindelijk toch weer aan de pil gegaan en nu ben ik klachtenvrij gelukkig. Geen idee of je wat aan mijn verhaal hebt maar wie weet herken je er wat in.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 02 Mrt 2023 18:08

Re: Buikpijn door ontpillen?

Moet morgen bloed laten prikken op ontstekingswaarden (om ontsteking in baarmoeder of eileiders uit te sluiten). Maar dit is meer voor de zekerheid want de huisarts verwacht ook dat het door mijn eisprong komt. Het is waarschijnlijk dat er daardoor een (heel) kleine interne bloeding is, komt vaker voor bij eisprong, en dat dit de klachten veroorzaakt. Dat lost zich dan vanzelf weer op. Ik vind het heel plausibel want ik had hetzelfde gevoel en dezelfde klachten na een mislukte curretage (alleen was het toen een vrij grote interne bloeding). En mijn baarmoeder reageert sowieso erg gevoelig op alles

Als dit elke maand zo gaat zijn ben ik wel héél snel weer aan de pil 😅
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 04 Mrt 2023 09:02

Re: Buikpijn door ontpillen?

Geen verhoogde ontstekingswaarden. Dus het zal toch met de eisprong / ontpillen te maken hebben. Heb nog steeds flink last 😔

@Alexis ben jij weer aan de pil gegaan of heb je nog steeds elke maand zoveel last? Ik ga dat echt niet trekken 😅

@Agnes wat balen dat je er zo beroerd van werd steeds. Jammer dat je dan toch weer terug moest naar ac met hormonen, maar ik zou het dus ook doen dan.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 05 Mrt 2023 09:47

Re: Buikpijn door ontpillen?

Ik ben niet meer aan de pil gegaan. Al vaak bloed laten prikken, maar alles is helemaal in orde. Ik ben wel aan het kijken wat ik er nog aan kan doen, aangezien het steeds langer duurt.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 06 Mrt 2023 23:37

Re: Buikpijn door ontpillen?

Heel herkenbaar Klaproos. Ik ben jan 2021 gestopt met anticonceptie (pil) en heb tot vorig jaar september met pijn rondgelopen. Was duidelijk te wijten aan mijn cyclus, pijn ging van hevig naar minder en weer naar hevig. Van de 28 dagen cyclus had ik ong 21 dagen pijn. Onderzoeken gehad in het ziekenhuis, maar niets te vinden. Gyn adviseerde ook om weer aan de anticonceptie te gaan, omdat dat de enige remedie was om van die hevige pijnen af te komen.
Van de pil kreeg ik helaas altijd heel erg hoofdpijn, bij de mirena werd ik gewoon continue ongesteld (en heftig ook). Uiteindelijk op aanraden van een vriendin met de nuvaring begonnen en wat een verademing! Pijn is stukken minder tot geen en ik kan hem ongeveer 3 keer doorringen zonder doorbraakbloedingen/spotting.

Leuk dat ontpillen en geen hormonen meer in mijn lijf, maar mijn lijf heeft het dus overduidelijk nodig. Hopelijk trekt het bij jou uiteindelijk wel "gewoon" weg, maar anders zou ik je heel goed snappen als je weer aan de anticonceptie gaat.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 07 Mrt 2023 10:00

Re: Buikpijn door ontpillen?

Dank voor het delen van jullie ervaringen!
Sinds zondag is de pijn weg, gelukkig. Het lijkt dus inderdaad een eisprong-ding te zijn geweest. Ik ga aankijken of dit maandelijks terugkomt of niet. Op zich heb ik verder geen problemen met de pil, maar ik zal de nuvaring ook jn gedachten houden! Spiraaltje wil ik sowieso niet.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers