Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winterdepressie

<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 23 Feb 2023 19:14

Re: Winterdepressie

O, dat zou perfect zijn, kun je het eerst proberen.

Ik heb deze:
https://www.coolblue.nl/product/853575/ ... UKEALw_wcB

Deze zit wel vrij strak hoor, maar voor 20 minuten is dat prima te doen.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 23 Feb 2023 19:36

Re: Winterdepressie

Ik heb het ook altijd gehad, maar de laatste paar jaar gaat het best goed. Misschien ook omdat ik vanuit de huisarts vitamine d voorgeschreven krijg? Ik heb chronisch vitamine d tekort, dus ik slik het altijd extra. Denk wel dat je met vitamine d (hoe je het dan ook tot je neemt) wel kan helpen.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 23 Feb 2023 21:22

Re: Winterdepressie

Vervelend, ik heb niet echt aanvullende tips. Hopen op snel beter weer voor jou!

Ik herken het gevoel wel maar ik heb het alleen in de zomer. Ik haat de warmte en ik word er ontzetten lamlendig van. Als het boven de 30 graden is kom ik ook bijna niet meer buiten.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 660

Geregistreerd: 11 Okt 2022 20:24

Bericht 23 Feb 2023 22:05

Re: Winterdepressie

Het langer licht is het niet voor mij. In de zomer vind ik dat juist erg storend. Het verstoort mijn slaap. Ik vind het fijn om me 's avonds terug te trekken. Het is bij mij echt de grauwe, grijze straten, de waterkou en het ontbreken van dingen die me blij maken als ik buiten ben. Zoals bijvoorbeeld bloesem, groen in de straten, bloemen en planten in bloei, fruit aan fruitbomen, kleur in de hagen, straten en tuinen. Herfstkleuren of de lichtjes/versieringen overal in de decembermaand, dan kan ik kou en donkere dag prima hebben. Maar deze maanden. Troosteloos.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 24 Feb 2023 08:58

Re: Winterdepressie

Ik ben er ook gevoelig voor. Zo'n daglichtlamp helpt bij mij niet, m'n lijf lijkt er niet in te trappen, maar echt daglicht wel. Ik zorg er nu voor dat ik in de winter de hele dag bij een raam zit thuis en op kantoor en ik ga veel wandelen, dan gaat het goed.

Dat is dan niet helemaal hetzelfde als een winterdepressie, Godsavethequeen. Daar is gebrek aan daglicht namelijk de directe oorzaak.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 660

Geregistreerd: 11 Okt 2022 20:24

Bericht 24 Feb 2023 20:17

Re: Winterdepressie

Nee dat heb ik ook niet. Maar wel een winterdip.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 24 Feb 2023 21:06

Re: Winterdepressie

Wij hebben een kleine tuin dus weinig wind maar wel veel zon. Ik probeer daar iedere ochtend en middag wel even 15-30 minuten te gaan zitten als het droog is. Een bakje thee erbij en wat zon en warmte voelen.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 09:09

Bericht 26 Feb 2023 16:15

Re: Winterdepressie

Een collega van mij heeft de diagnose SAD. Bij haar helpt lichttherapie vrij aardig. Zij heeft er nu al geen last meer van omdat de dagen lengen, dus het is echt iets van oktober tot december.
Het lijkt me echt rot. Ik ken het persoonlijk niet zo heftig, maar wel de algehele lamlendigheid en gebrek aan energie in de winter. De laatste jaren heb ik er weinig last meer van omdat ik zorg dat ik veel buiten sport. Sinds ik hardloop en in de winter doortrain, zijn mijn klachten verdwenen. Zelfs in die grijze Nederlandse winters zijn een voldoende trainingen waar een (flauw) zonnetje schijnt. En bijkomend voordeel: als het jurkjes tijd wordt heb ik geen melkflessen! Ook m’n gezicht is minder bleek dan vroeger.
Het gaat niet zozeer om de metworst
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers