Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


schoonmaken regendouche

<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 20 Feb 2023 10:34

schoonmaken regendouche

Wij hebben een regendouche en het lukt mij maar niet om de douchekop goed kalkvrij te krijgen. De kop zit natuurlijk vast en bij het insprayen met antikalk of schoonmaakazijn en drupt het er snel weer af. Ook kan ik met een sponsje niet goed poetsen omdat de spons op alle watergaatjes blijft haken.

Hoe maken jullie de regendouche weer goed kalkvrij?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 20 Feb 2023 10:57

Re: schoonmaken regendouche

Een plastic zakje met schoonmaakazijn om de douchekop heen knopen en zo laten inwerken!
december 2016
juli 2019
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Feb 2023 13:48

Re: schoonmaken regendouche

Je zegt 'de kop zit natuurlijk vast' maar zo natuurlijk is dat niet 😉 Kan hij er echt niet af? Ik heb nu meerdere regendouches gehad en bij allemaal kan de kop er wel af.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 20 Feb 2023 15:26

Re: schoonmaken regendouche

Heb meteen gekeken of het er af kan. En het kan er wel af, maar dan wel met een schroevedraaier etc. Onhandig als ik ben krijg ik hem straks niet meer terug :smile:

Maar ik zoek eerst nog een optie zonder demontage. Ik ga het eens proberen met een zakje natuurazijn knopen.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 20 Feb 2023 19:30

Re: schoonmaken regendouche

Je kan ook keukenpapier laten volzuigen met azijn en dan eromheen draaien of gewoon insproeien met azijn? Daarna goed afspoelen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 21 Feb 2023 08:48

Re: schoonmaken regendouche

Ik gebruik voor een aantal dingen in huis The Pink Stuff (roze schoonmaakpasta in een pot). Onder andere kranen, gootsteen, wasbakken. Werkt super goed vind ik, ook op kalk. Afhankelijk van het oppervlak gebruik ik een sponsje of een doek, meestal een doek. Goed inwrijven, eventueel nog even laten intrekken en dan afspoelen of afnemen met voldoende water. Mijn douchekop kan ik gewoon eraf draaien, dat werkt wel makkelijker. Maar anders zou ik denk ik met een doekje of een borsteltje met dit spul aan de slag gaan. Wel even checken of het materiaal van de douchekop ervoor geschikt, de pasta heeft een licht schurende werking.

Ze hebben er trouwens ook een fles badkamerreiniger van, maar die heb ik zelf nog niet getest. Zou ook kunnen dat dat minder handig is op de douchekop wanneer deze vast zit, dan druipt het er misschien weer vanaf. Hoewel ik mijn douchekop ook zelden verwijder en er in het verleden meestal wat badkamerreiniger (geen vast merk) op sprayde en dat werkte voldoende. Ook een doekje doordrenkt met schoonmaakazijn en daarmee poetsen werkte hier wel. Als er heel veel hardnekkige kalk op zit dan moet het misschien wel intrekken en zou ik een doordrenkte doek op een of andere manier om de douchekop binden.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo