Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Carnaval 2023

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Feb 2023 13:38

Carnaval 2023

Zijn er nog forummers die carnaval gaan vieren? Wat/wanneer/waar? Deel het hier!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Feb 2023 13:47

Re: Carnaval 2023

Ik zal zelf vast even reageren. Wij gaan waarschijnlijk elke dag wel even de stad in. Zometeen naar iets leuks voor de kinderen. Morgen naar de kinderoptocht (hopelijk blijft het droog) en maandag naar de grote optocht. Dinsdag vind ik het leukst want dan is de broelof en gaan we lekker ontbijten/brunchen in de stad en dan naar de optocht.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 18 Feb 2023 14:34

Re: Carnaval 2023

Check! En ik zit in dezelfde stad als jij 🙃 hadden we vorig jaar niet bijna een meeting met Hugo er ook bij?

Wij zijn gisteravond al geweest en we zijn nu aan het bedenken of we zo nog met de kinderen even de stad in gaan. Morgen gaan we terug naar onze woonplaats voor kindercarnaval en dan maandag weer terug naar hier voor de grote optocht. En dinsdag ontbijten in de stad en daarna boerenbruiloft.
december 2016
juli 2019
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Feb 2023 14:47

Re: Carnaval 2023

Een paar optochten kijken. Sowieso de prachtige verlichte optocht in Berghem morgenavond en de optocht van het dorp waar ik ben opgegroeid.

Overigens viel het mij op dat er in Brabant dit jaar enorm veel nieuwe carnavalsnummers uit zijn gebracht. Zitten en leuke tussen vind ik. Veel gaan er over bier en vet eten (snacks).
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Feb 2023 15:10

Re: Carnaval 2023

Hoe zit dat, heb je dan ook gewoon vier of vijf dagen achter elkaar een kater/brak?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Feb 2023 15:30

Re: Carnaval 2023

Hihi niet perse lady. Ik iig niet.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Feb 2023 16:32

Re: Carnaval 2023

@ Lady, het is lastig te begrijpen vanuit jouw oogpunt zo uit het noorden. Er was deze week wel weer een programma op tv over carnaval. Mooi vond ik de historie van de groep Veul Gere. Het begon als een grap, dat door nummers te maken de vriendengroep elkaar zagen met carnaval. Echter ondertussen zijn ze met carnaval zo bekend hier geworden in Brabant. Met name door Ferry van de Zanden met het nummer De Gròzzie van Mèn Buurvrouw. Niet alleen meer in Tilburg, maar dat dialect in de carnavalsnummers uit Brabant vind ik heerlijk. Zo herkenbaar... Heerlijk ook altijd die dubbelzinnigheid in die nummers. Zoek dat nummertje maar eens op Lady.

Snollebollekes heeft natuurlijk landelijke bekendheid. Vraag voor een half uurtje optreden 20.000 euro had ik vandaag toevallig gelezen. Andere carnavalsacts in Brabant zitten vrijwel allemaal onder de 5.000 euro.

Ook wel grappig om te vermelden is dat Lamme Frans (Rob Janssen die bij 3FM) van zijn nummer Fijnfisjenie! (zijn carnavalsnummer uit 2022) dit jaar 700 versies heeft gemaakt. Elk dorp/stad in Brabant heeft nu zijn eigen versie.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 18 Feb 2023 17:01

Re: Carnaval 2023

Maar heb je dan vier/vijf dagen een kater/brak? Dat was de vraag van Lady.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Feb 2023 17:25

Re: Carnaval 2023

Ligt er maar net aan wat je gaat doen. Het leuke aan carnaval is dat iedereen het op zijn of haar eigen manier kan vieren.

Ik weet dat er tegenwoordig bijv. commerciële carnavalswagens zijn. Dat zijn wagens waarbij jeugd bijv. 100 euro betaald waarbij ze dan 4 dagen lang achter de wagen mogen lopen (dus niet meegebouwd) en tijdens de optocht zoveel mogen zuipen als ze willen. Op de wagen draait dan een dj en er achter loopt dan serieus een groep van een stuk of 100 mensen, waarvan een deel elkaar dus pas bij de eerste optocht kent. Dat is echt iets van de laatste jaren. 100 euro kun je er tijdens de 4 optochten echt niet uitdrinken. Een optocht duur max 2 uurtjes als je mee loopt, dus dan moet je wel heel veel zuipen.

Zelf ga ik dus alleen optochten kijken en zal ik hoogstens s'avonds op de bank een speciaal biertje drinken dus ik zal echt geen kater hebben.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 18 Feb 2023 17:38

Re: Carnaval 2023

Ik heb absoluut niet 5 dagen een kater. Carnaval gaat daar voor mij zeker niet om. Gezelligheid, feesten, even het gewone leven loslaten en gevoel van samen zijn, tradities, heel veel oude bekenden tegenkomen... En ja, daar drinken we gezellig een paar biertjes bij, maar dus ook echt een paar.
december 2016
juli 2019
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 18 Feb 2023 19:37

Re: Carnaval 2023

Mijn dorp stond vandaag in de krant omdat het het enige dorp in Brabant zou zijn zonder carnaval.

Wij zijn vandaag naar 2 optochten gaan kijken en morgen en overmorgen ook nog. Dinsdag is het bij ons kindercarnaval en loopt N zelf mee. Daarna gaan we ook nog wel even stappen, maar brak zal ik niet worden denk ik .
Hier in de optochten is alcohol gelukkig streng verboden. Er zijn ook alleen leuke wagens, geen wagens met stamp muziek.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Feb 2023 20:41

Re: Carnaval 2023

@ MrsMath, toevallig de optocht van Lampegat (Eindhoven)? In het verleden met mijn ex heb ik daar nog wel eens aan mee gedaan. Dan stonden we met haar harmonie in een oplegger en ik was dan meer kar opvulling. Daar in de binnenstad stond het dan rijen dik bij de kroegen, maar de optocht zelf vond ik nou niet echt van hoge kwaliteit.

Bij de verlichte optocht in Berghem mogen alleen maar wagens mee doen die handmatig worden voortgetrokken. Dus het is sowieso geen optocht van landbouwtrekkers.

De optocht in mijn dorp waar ik ben opgegroeid staat erom bekend dat er gezopen mag worden. Sterker nog tegelijkertijd is er een paar plaatsen verder op ook een optocht en er zijn deelnemers die, die optocht voorbij rijden ook al mogen ze dat gratis mee doen en moeten ze bij de zuip optocht 25 euro per team betalen. Die plaats waar niet gezopen kan worden is trouwens 6x zo groot qua inwonertal.
Ik had vernomen dat daar de terugloop zo erg was in teams dat ze de regels aan gingen passen zodat er meer teams mee zouden gaan doen en er vanaf dit jaar ook in die plaats weer gedronken mag worden door de teams.

Overigens is de kwaliteit heel wisselend. Ook qua muziek, carnaval, happy hardcore etc. Er zitten zeker een aantal mooie teams bij een de buurtschappen die meedoen ken ik uiteraard.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 18 Feb 2023 20:58

Re: Carnaval 2023

Nee, ik ga naar kleinere dorpen, maandag naar de Kempenoptocht in Hapert, daar doen de mooiste wagens uit de dorpen hier in de buurt mee. Duurt wel 3 uur, maar dan heb je ook wat.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 506

Geregistreerd: 28 Jun 2022 11:22

Bericht 18 Feb 2023 21:05

Re: Carnaval 2023

Ik heb vroeger veel carnaval gevierd. 5 dagen lang, alleen maar thuis om te slapen en verder de hort op. Ik dronk niet veel dus was niet brak als in een kater, alleen heel moe na die intensieve dagen.

Nu vier ik het al jaren niet meer. Heb er geen behoefte meer aan en mijn man ook niet. We hebben een dochter van bijna 2, als zij het later leuk zou vinden zullen we vast meegaan, maar nu doen we het nog lekker niet.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 18 Feb 2023 21:10

Re: Carnaval 2023

MrsMath schreef:Nee, ik ga naar kleinere dorpen, maandag naar de Kempenoptocht in Hapert, daar doen de mooiste wagens uit de dorpen hier in de buurt mee. Duurt wel 3 uur, maar dan heb je ook wat.


Oh dat kende ik nog niet. Niet dat ik carnaval vier, maar woon hier toch al een jaar of 5 en kende die optocht niet.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 18 Feb 2023 21:13

Re: Carnaval 2023

Wij zijn net terug en ik heb mijn portie wel weer gehad. 😆 Het was heel gezellig maar die ‘muziek’ hè.

Fred, wat zeg je nou allemaal joh
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 18 Feb 2023 21:56

Re: Carnaval 2023

Ik ben gisteren geweest en was daar vandaag echt gebroken van. Niet eens een kater, maar van 15.00 uur tot 02.00 uur aan 1 stuk door feesten was ik niet meer gewend.

Normaal gesproken - voordat ik moeder was - ging ik vrijdag tm dinsdag. Meestal zonder kater want daar hield ik wel rekening mee. Maar het is echt gekkenwerk hoor want je bent gewoon helemaal kapot daarna.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 18 Feb 2023 22:44

Re: Carnaval 2023

Ik ben al lang niet meer geweest en eigenlijk in totaal ook maar een keer of 4 geweest, de jaren dat ik vrijgezel was. Alle andere jaren was ik op wintersport (tot we een kind kregen ). Ik ging meestal 2 dagen. Wij gingen dan ‘s middags en dan waren we ook redelijk op tijd thuis, dus dan valt de kater ook meer mee. Ik ben wel een keer zo enorm ziek geweest van de drank, dat ik na die ene dag niet meer ben gegaan. Dat was jaren geleden, daarna nooit meer voorgekomen.
Voor mij hoeft het allemaal niet, ik vind verkleden niet leuk en de muziek ook niet. Dus ik sla over. Mijn vriend vindt het fantastisch. Hij komt oorspronkelijk uit Limburg dus hij is 3 dagen daar. Daar vind ik carnaval nog erger, haha.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 18 Feb 2023 23:30

Re: Carnaval 2023

Ik heb vandaag gewerkt, maar heb wel in de planning om morgen en maandag te gaan, dinsdag miss met wat collega’s. Morgen en maandag gaan we met vrienden naar Eindhoven, dinsdag blijven we in ‘ons’ dorp.

Edit: ik drink wel een biertje, maar zeker niet met de bedoeling om dronken te worden of er een kater aan over te houden. Draait meer om de gezelligheid, (oude) bekende tegen te komen etc.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Feb 2023 00:10

Re: Carnaval 2023

Niekske schreef:Check! En ik zit in dezelfde stad als jij 🙃 hadden we vorig jaar niet bijna een meeting met Hugo er ook bij?

Wij zijn gisteravond al geweest en we zijn nu aan het bedenken of we zo nog met de kinderen even de stad in gaan. Morgen gaan we terug naar onze woonplaats voor kindercarnaval en dan maandag weer terug naar hier voor de grote optocht. En dinsdag ontbijten in de stad en daarna boerenbruiloft.


Ja vorig jaar was er geloof ik ook zo'n topic hè. Maar toen zijn we elkaar uiteindelijk niet tegen gekomen. Leuk dat jullie ook naar de broelof gaan! Wij gaan ook ontbijten in de stad ja!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Feb 2023 00:11

Re: Carnaval 2023

Lady schreef:Hoe zit dat, heb je dan ook gewoon vier of vijf dagen achter elkaar een kater/brak?


Dat ligt toch gewoon aan jezelf en hoe je ermee omgaat? Ik drink niet dus ik heb iig nergens last van.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Feb 2023 00:17

Re: Carnaval 2023

Hugo schreef:Ik ben gisteren geweest en was daar vandaag echt gebroken van. Niet eens een kater, maar van 15.00 uur tot 02.00 uur aan 1 stuk door feesten was ik niet meer gewend.

Normaal gesproken - voordat ik moeder was - ging ik vrijdag tm dinsdag. Meestal zonder kater want daar hield ik wel rekening mee. Maar het is echt gekkenwerk hoor want je bent gewoon helemaal kapot daarna.


Ben jij de komende dagen nog in de stad te spotten?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Feb 2023 00:44

Re: Carnaval 2023

Toen ik nog carnaval vierde in de Achterhoek ging het toch ook echt wel om het drinken hoor. Dat maakte het zo gezellig altijd. 🤩 Maar ik ging dan maar twee dagen, want het was een aanslag op m'n lichaam. Niet eens zozeer de drank, maar wel twaalf uur achter elkaar op de been zijn zo'n beetje.

Zonder drank zou ik de muziek ook niet trekken trouwens. 🤐
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Feb 2023 01:26

Re: Carnaval 2023

Wel grappig dat op NPO 1 ze bijna 1,5 uur van 3 uurkes vooraf laten zien nu (0.15 u). Dat is een beetje de opening van het Brabantse carnaval, dus Lady mocht je een beetje een idee willen krijgen. Je kunt het ook terug krijgen.
Daar staan overigens wel de beste acts van Brabant. Heerlijk ook zo dat veel nummers gezongen zijn in het Brabantse dialect.

Een enkele keer ben ik uitgegaan met carnaval. Oa 2x bij dezelfde discotheek (wel 2 verschillende jaren). Een editie was de dj en sfeer zo goed dat we er letterlijk uitgeveegd moesten worden. Het gaat er was het zo slecht dat we vroegtijdig zijn weggegaan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Feb 2023 01:48

Re: Carnaval 2023

Tsja, de muziek... Ik vind persoonlijk de Noord-Limburgse muziek grotendeels wel leuk en sfeervol. Ook omdat het juist zo eigen en traditioneel is.
De (van wat ik ken naar mijn mening grotendeels ordinaire) Brabantse muziek zou ik ook niet trekken.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers