Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Landal vraagjes

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Feb 2023 10:04

Landal vraagjes

Wij gaan volgende week een weekendje naar een Landal park (Sluftervallei op Texel mocht iemand het kennen).
We zijn al wel eerder op een Landal park geweest maar kan het me niet zo goed herinneren wat er allemaal al was in het huisje. We nemen zelf wel handdoeken, theedoeken ed mee. Maar om niet nutteloos veel dingen mee te slepen of daar toch juist te moeten kopen wilde ik even inventariseren. Dit kon ik niet echt goed op de website vinden, dus vandaar dat ik het even aan ervaringsdeskundigen vraag :)

- Afwasblokjes/vaatdoekje etc mee of ligt er zo'n klein pakketje met spulletjes klaar?
- Zijn er altijd wel wat basis dingen die achterblijven van andere zoals olijfolie, peper, zout, of alles mee?
- We hebben zo'n kinderaccommodatie met stapelbed voor O en ledikant voor M. We hebben vier keer beddengoed. Kan ik er dan vanuit gaan dat ze het ledikant ook opmaken (of zelf opmaken, dat maakt niet uit, maar dat er iig beddengoed voor een ledikant dan ook bij ligt ipv vier keer groot bed)? Of zelf spullen daar voor mee?
- Ik meen me te herinneren van Esonstad dat er wat speelgoed ook lag. Is dat standaard? Helpt weer met keuzes maken hoeveel speelgoed er mee gaat.

Andere tips?
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 15 Feb 2023 10:17

Re: Landal vraagjes

Vaak kan je in je bevestiging of op de site vinden wat er wel en niet aanwezig is. Zeker over het beddengoed van het ledikantje. Of anders even bellen? Het verschilt denk ik per Landal.

Mijn ervaring is dat er inderdaad altijd een klein schoonmaakpakketje ligt met een vaatdoekje, spons, afwasmiddel en 3 vaatwasserblokjes.

Verder zijn de basics zoals olijfolie en peper en zout er niet en ligt er alleen speelgoed als je specifiek een kinderbungalow boekt.

Andere tips: een theedoek, handdoekje voor op de wc en handzeep! En ik weet niet of M nog vaak op ontdekking gaat rond stopcontacten, maar toen ze kleiner waren namen wij altijd tape mee om die tijdelijk af te plakken. Oh en van te voren even checken wat voor koffieapparaat ze hebben. Vaak Senseo 😐, maar ook gewoon filterkoffie wat dan beter te hachelen is.

Mijn ouders hebben een appartement op een Landal park, vandaar dat ik veel ervaring heb opgedaan in de loop vd tijd.

Wel heerlijk dat jullie er even uit gaan!

Edit: ik lees dat jullie een kinderaccomodatie hebben. Dan zal er inderdaad wat speelgoed zijn en zijn de stopcontacten waarschijnlijk al beveiligd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 15 Feb 2023 10:26

Re: Landal vraagjes

Sluit me helemaal aan bij de tips van Teun. Daarnaast neem ik zelf hygiënische doekjes mee of gewone doekjes en wat extra schoonmaakmiddel. Vaak is er alleen zakje met schoonmaakmiddel, dus dat is niet zo handig. Een extra vuilniszak neem ik ook altijd mee. Meestal is dat niet nodig, maar zo zonde om weer een hele rol extra te moeten kopen. Er is vaak ook niet genoeg toiletpapier, dus daar zou ik ook een paar rollen van meenemen.
Voor op het toilet neem ik ook graag een geurkaars mee of wc-verfrisser.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Feb 2023 10:31

Re: Landal vraagjes

Dank je! Ja heerlijk he, heb in de voorjaarsvakantie zo'n zin in Waddeneilanden altijd. Nou was twee jaar geleden dagje Schiermonnikoog vanuit Esonstad echt een domper, hartje lockdown, dus ijskoud op een bankje kroketjes bij een strandtent take away eten en met een gehuurde bakfiets door de mist fietsen. Hoop dat het dit keer wat beter is haha.

Ik kon het zelf niet zo snel vinden van het kinderbeddengoed maar anders bel ik er inderdaad nog wel even achteraan want dat is wel zo handig, gezien ze ook niet meer in een slaapzak slaapt. Nee M zit nooit aan stopcontacten en het is inderdaad een kinderbungalow. Fijn dat er wat speelgoed is, dat helpt!

Fijn even dit soort tips want anders zou ik toch net niet de handige dingen meenemen denk ik en dan inderdaad daar weer moeten kopen. Handzeep, vuilniszakken, wc papier schrijf ik even op ja! Koffie is ook goeie tip, ik neem wel wat filters en filterkoffie mee want Senseo weiger ik.


Edit: Ah heb het ergens online gevonden in m'n boeking: Drie keer gewoon bedlinnen, 1 keer kinderlinnen. Top!
Let's discover the world together.
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 12:50

Bericht 15 Feb 2023 12:27

Re: Landal vraagjes

ik zou wel een extra matrashoes meenemen voor het ledikantje hoor. Vaak zit er bij de huurpakketten geen elastiek in, wat opmaken wat lastig maakt. (ik neem zelf ook mijn eigen hoeslaken mee)

Wij nemen zelf altijd de pizzarette mee, ik heb zeker geen zin om te koken in zo'n huisje, altijd ellende.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 15 Feb 2023 13:04

Re: Landal vraagjes

Denk ook aan waterdichte moltons voor de kinderbedden. Toch wel handig met bedplassen en/of doorlekken. Ik neem ook altijd een klein flesje wasmiddel mee zodat we, indien nodig, even iets kunnen uitwassen.
Verder inderdaad wat er al gezegd is, extra toiletpapier en extra vuilniszak, vaak heb je net te weinig en moet je anders een hele nieuwe verpakking kopen.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Feb 2023 14:11

Re: Landal vraagjes

O ja kan geen kwaad een extra set inderdaad. Al was ik wel van plan hem een luier aan te trekken gezien hij de laatste tijd weer veel in z'n bed plast.
Let's discover the world together.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 15 Feb 2023 14:17

Re: Landal vraagjes

Wat leuk Marin! Wij gaan een weekje later (van 3 t/m 6 maart) naar hetzelfde park! Met beide families. Vorig jaar hebben we dat gedaan toen we hoorden dat ons zoontje ziek was. En toen zeiden we direct dat we rond zijn geboortedatum weer zoiets zouden doen om hem te herdenken. Dus gaan we dat weekend♥️.
Wij zitten in een 12 persoons huisje! Daar zit volgens mij een nespresso apparaat in en een filterkoffie apparaat. Ik ga vaker naar Centerparcs, daar zitten ledikantlakens er niet standaard bij. Ik lees nu dat het er bij jullie wel bij zit. Zal bij ons de boeking er ook eens op nalezen! Ik weet wel dat het bij landal altijd erg goed geregeld is rondom beveiliging voor kinderen (traphekjes en beveiligde stopcontacten). Heel veel plezier daar! Ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen😊!
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Feb 2023 14:39

Re: Landal vraagjes

Wat leuk dat jullie een weekend later gaan en een verdrietige maar mooie reden om daar samen te zijn om hem te herdenken.
Wij zijn gelukkig zelf wel beetje uit de traphekjes en stopcontacten fase maar vond zo'n kinderhuisje toch wel heel leuk, zeker vanwege het stapelbed en ledikant, en als er speelgoed is, is dat ook zeker een plus.

Veel plezier ook alvast! De lammetjes schijnen al geboren te zijn op Texel! :)
Let's discover the world together.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 18 Feb 2023 08:13

Re: Landal vraagjes

Als je een kinderbungalow hebt gehuurd, krijg je bij aankomst een rugzakje mee met spulletjes.
Onze ervaring daarmee is dat het vooral spelletjes zijn in de bungalow, niet echt speelgoed. Maar misschien verschilt dat per Landal park.
Wij nemen altijd wel een tas met etenswaren mee, zoals crackers, broodbeleg, kruiden, olijfolie, limonade, enz. Zodat we dat niet nieuw hoeven te kopen voor een weekje vakantie. En we hebben een oud Nespresso apparaat dat we gebruiken voor vakanties.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 18 Feb 2023 10:00

Re: Landal vraagjes

Veel Landal huisjes hebben tegenwoordig een nespresso apparaat. Maar dat staat dan in de beschrijving van je huisje.

Verder sluit ik aan bij wat de rest zegt. En veel plezier uiteraard!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Feb 2023 11:27

Re: Landal vraagjes

GeKKiE schreef:Als je een kinderbungalow hebt gehuurd, krijg je bij aankomst een rugzakje mee met spulletjes.


Oh leuk dan loont het toch wel om even langs de receptie te gaan ondanks de digitale sleutel.

Bedankt voor alle tips, wel fijn om te weten wat handig is om mee te nemen en wat niet hoeft.
Let's discover the world together.
<<

widko

Noob

Berichten: 230

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:20

Bericht 18 Feb 2023 18:32

Re: Landal vraagjes

Marin schreef:
GeKKiE schreef:Als je een kinderbungalow hebt gehuurd, krijg je bij aankomst een rugzakje mee met spulletjes.


Oh leuk dan loont het toch wel om even langs de receptie te gaan ondanks de digitale sleutel.

Bedankt voor alle tips, wel fijn om te weten wat handig is om mee te nemen en wat niet hoeft.


De tasjes lagen bij ons in de bungalow, we hoefde daarvoor niet naar de receptie. Veel plezier!
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 20 Feb 2023 21:16

Re: Landal vraagjes

Kinder bungalow heb ik nooit geboekt, maar ik neem inderdaad altijd afwasmiddel ( dat werkt ok prima als allesreiniger, wat vaatdoekjes, een handdoek, theedoek, pak vochtige schoonmaakdoekjes, vuilniszakken en wat rollen wc papier mee.
Ook vaak de airfryer om even broodjes af te bakken, of een broodje kroket of kippenpootjes ofzo. Vind t altijd zo'n geklooi met een andere oven.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 20 Feb 2023 23:23

Re: Landal vraagjes

Wat een fijn vooruitzicht Marin en Summerlovin!
Wij zijn nu op het eiland, helaas morgen weer naar huis.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 22 Feb 2023 00:29

Re: Landal vraagjes

Wij gaan as. vrijdag weer voor een week naar Esonstad. Op mijn lijstje staat ook nog een aansteker (voor de gaspitten) en plastic servies, dat was er de vorige keer niet, maar wij hebben geen kinderhuis. Ik zou ook wat strandspeelgoed meenemen.
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Feb 2023 08:17

Re: Landal vraagjes

Ooh leuk Uffe, veel plezier! Oh ja wat emmertjes en schepjes zet ik op de lijst. Geen wonder dat we een dakkoffer mee nemen. 🤣 Dit is nog meer dan twee weken zomervakantie.

En jammer dat 't alweer voorbij is Ysa. Leuke dingen gedaan?
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Feb 2023 08:43

Re: Landal vraagjes

Uffe schreef:Wij gaan as. vrijdag weer voor een week naar Esonstad. Op mijn lijstje staat ook nog een aansteker (voor de gaspitten) en plastic servies, dat was er de vorige keer niet, maar wij hebben geen kinderhuis. Ik zou ook wat strandspeelgoed meenemen.


Wat vreemd dat er geen aansteker is, zou je toch wel verwachten!
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 22 Feb 2023 08:57

Re: Landal vraagjes

In het appartement van mijn ouders krijg je er altijd een doosje lucifers bij. Er is inderdaad geen aansteker, terwijl je kookt op gas.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Feb 2023 08:58

Re: Landal vraagjes

Oh dat is raar zeg! Jeetje dat voelt wel beetje karig eerlijk gezegd. Of zou dat uit veiligheidsoverwegingen zijn? Maar ja waarom dan wel lucifers?
Let's discover the world together.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 22 Feb 2023 10:44

Re: Landal vraagjes

Ik opende dit topic vol verwondering; bijna 1500 bekeken voor wat vragen over Landal huisjes, wat voor spannende vragen moeten dat wel niet zijn :smile:
Maar eh lucifers of aansteker maakt toch niet uit?
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Feb 2023 10:51

Re: Landal vraagjes

Ik wíst dat dit jouw trigger was om te gaan reageren. 😁
Let's discover the world together.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 22 Feb 2023 10:59

Re: Landal vraagjes

Echt! De 1500 views of de lucifers?
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Feb 2023 11:02

Re: Landal vraagjes

De lucifers versus aansteker!
Let's discover the world together.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 22 Feb 2023 11:25

Re: Landal vraagjes

Volgens mij tref je nooit gasaanstekers e.d. in huisjes van Landal, Roompot etc. De lucifers stammen nog uit het koken op gas of het aansteken van waxines (die je dan overigens zelf mee moet brengen).

@ Marin; voor ons was het nu het 3e keer op het eiland met kinderen. Dus bepaalde hotspots overgeslagen (schapenboerderij, ecomare etc.). Wel komen we altijd in de vuurtoren. Deze vakantie hebben ze een soort speurtocht met vragen. Misschien dat O. nog wat jong is, maar je duikt wel met elkaar in de historie. Verder kun je fijn zitten en eten bij Kaap Noord. Ligt vlakbij Sluftervallei en in de avond mooi zicht op de vuurtorenlampjes van de andere eilanden. Verder hebben wij vooral veel strand gezien, schelpen gezocht, ijsje gehaald bij Labora, gestruind door Den Burg etc. Het lukte niet meer om het juttersmuseum Flora aan te doen, maar daar lees ik ook leuke dingen over!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron