Bericht 08 Feb 2023 15:05

Wortelkanaalbehandeling

Iemand verstand van wortelkanaalbehandelingen?

Ik heb er in mijn leven twee gehad, vind ik al best erg eigenlijk. Van de tweede behandeling heb ik vorige week de eerste sessie gehad.

De eerste wortelkanaalbehandeling verliep niet zo vlekkeloos want ik moest echt heel vaak terug komen want mijn tandvlees bleef opgezet. Dus ze konden hem nog niet definitief sluiten. Steeds schoonmaken en noodvulling erin tot het rustig zou worden. Mij was niet helemaal duidelijk hoe dit kon maar tandarts zei vorige week dat ik én diepe wortelkanalen heb en dat hij toen misschien een kanaaltje heeft gemist (waren 3 behandeld en in de nieuwe kies heeft hij er 4 gevonden).

Nu dus eerste sessie van 2e wortelkanaalbehandeling gehad en heb nu nog steeds gevoeligheid in mijn kies. Het is nu 10 dagen later. Als je een behandeling krijgt heb je een ontsteking in je wortelkanalen, ze maken de kanalen dan leeg en schoon. Maar hoe zit dat dan met die zenuwen en waarom heb ik dan nog steeds gevoeligheid? Gaan die niet afsterven of zo 😅. Ik voel de bui alweer hangen.

En wanneer moet je naar edodontoloog?