Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koud douchen

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Jan 2023 08:55

Re: Koud douchen

Oké net een beetje afgewisseld onder de douche en ook even helemaal koud, maar godsamme dat was geen pretje! M'n adem stokte zo erg, ik kon niet normaal doorgaan met ademen, dus het was hooguit tien seconden denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 31 Jan 2023 09:40

Re: Koud douchen

Ijsbad in de sauna doe ik...overal in koud buitenwater zwemmen ook...maar gek genoeg heb ik daar onder de douche geen behoefte aan.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 31 Jan 2023 10:17

Re: Koud douchen

Bliss schreef:Oké net een beetje afgewisseld onder de douche en ook even helemaal koud, maar godsamme dat was geen pretje! M'n adem stokte zo erg, ik kon niet normaal doorgaan met ademen, dus het was hooguit tien seconden denk ik.


Goeie start! Dat ademhalen ga je leren en zo kun je langer.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Jan 2023 11:48

Re: Koud douchen

Knap van je Bliss. Zoiets moet je ook echt opbouwen lijkt me. Misschien kun je eens googelen op de Wim Hoff methode, dan vindt je vast goede tips.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 31 Jan 2023 21:12

Re: Koud douchen

Koud douchen vind ik vreselijk, maar ik vind een whole body cryo cabine dan weer heerlijk. Geef mij maar droge kou ipc natte!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Feb 2023 09:45

Re: Koud douchen

Pff het lukt me echt niet hoor, ik vind die kou gewoon zo vreselijk! Misschien dat ik er beter in de zomer mee kan beginnen. #sjaakafhaak
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Feb 2023 09:57

Re: Koud douchen

Hoe koud douchen jullie?

De laatste week heb ik de kraan de laatste minuut ook flink teruggedraaid. Bij onze thermostaat kan je temp niet zien. Als het hele uur 38 graden is zet ik ‘m op kwart over. Hij kan nog en verder dus het zal geen 100% koud water zijn. Dit is lekker verfrissend en goed te doen. Maar waarschijnlijk doe ik de laffe versie ;-)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Feb 2023 10:00

Re: Koud douchen

Haha ik deed dus ook de laffe versie met 23 graden (water opvangen en thermometer erin, dan weet je het). Dat was nog te doen, maar echt koud vind ik dus echt een stap te ver vooralsnog.
❤ 7 juni 2018
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 10 Feb 2023 10:13

Re: Koud douchen

In de zomer starten is geen gek idee. Zo kun je echt wennen en langzaam opbouwen.
Hoe koud mijn douchewater is weet ik niet; ik draai de kraam gewoon helemaal naar koud. Het helpt echt om te focussen op je ademhaling en te voelen dat je die onder controle krijgt, daar gaat het om.

Inmiddels heb ik vanmorgen om 7:50 de volgende stap gezet, ik ben natuurwater ingegaan. De watertemperatuur weet ik niet, maar het was buiten 1 graad boven nul. Ik vond het heel erg spannend - heb in het verleden wel hyperventilatie klachten gehad - en was echt wel nerveus. Maar het ging fantastisch! Had ook een mooie plek uitgezocht, de zon was net op, en was met een vriend. Ademhaling ging heel netjes en het voelde heel sereen, zo in die rustige plas met mooie roze wolkjes en damp om ons heen. Na een krappe minuut (misschien ook maar 40 seconds, ik lette niet op de tijd) er weer uit en een heerlijke afterglow. We gaan dit vaker doen, ik voel me top nu.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Feb 2023 10:49

Re: Koud douchen

Wow Morrisey wat stoer.
Let's discover the world together.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 10 Feb 2023 11:27

Re: Koud douchen

Morrisey schreef:In de zomer starten is geen gek idee. Zo kun je echt wennen en langzaam opbouwen.
Hoe koud mijn douchewater is weet ik niet; ik draai de kraam gewoon helemaal naar koud. Het helpt echt om te focussen op je ademhaling en te voelen dat je die onder controle krijgt, daar gaat het om.

Inmiddels heb ik vanmorgen om 7:50 de volgende stap gezet, ik ben natuurwater ingegaan. De watertemperatuur weet ik niet, maar het was buiten 1 graad boven nul. Ik vond het heel erg spannend - heb in het verleden wel hyperventilatie klachten gehad - en was echt wel nerveus. Maar het ging fantastisch! Had ook een mooie plek uitgezocht, de zon was net op, en was met een vriend. Ademhaling ging heel netjes en het voelde heel sereen, zo in die rustige plas met mooie roze wolkjes en damp om ons heen. Na een krappe minuut (misschien ook maar 40 seconds, ik lette niet op de tijd) er weer uit en een heerlijke afterglow. We gaan dit vaker doen, ik voel me top nu.


Dit klinkt fantastisch! Dat zou ik ook wel willen. N.a.v. dit topic spoel ik mijn gezicht en benen na het douchen met de douchekop ijskoud af. Gezicht gaat prima, voelt ook fijn. Benen vind ik niet aangenaam en voel veel te veel weerstand om mijn romp koud af te douchen.

Van benen en gezicht verder nog geen positief effect. Ik voel me niet meer wakker of beter.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 10 Feb 2023 11:32

Re: Koud douchen

Oh Morrisey. Wat ontzettend stoer van je!

Mijn lichaam protesteert al in bij hoogzomer in het buitenbad.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 10 Feb 2023 11:38

Re: Koud douchen

Wat stoer Morrissey! Ik wil dat eigenlijk ooo wel eens doen. Neem je dan een badjas mee ofzo? Het lijkt me vooral zo koud als je daarna in je badpak staat te kleumen. Ik heb wel een keer de nieuwjaarsduik gedaan, moest toen wel echt gaan douchen (lang en heet) om weer op te warmen. Daarna paar dagen ziek geweest. Dus daar ben ik ook wel een beetje bang voor.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 10 Feb 2023 11:44

Re: Koud douchen

Ik had warme kleding mee en die heb ik snel weer aangetrokken. Warme thee drinken en idd erna warm douchen, en alles is weer prima. Je voeten gaan wel pijn doen.
Ik wil nu ook lid worden bij een natuurzwembad hier, maar die is dus alleen open van mei tot september, wel jammer.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 10 Feb 2023 12:46

Re: Koud douchen

Koud douchen gaat mijn ding niet worden maar ik heb afgelopen jaar toen het zo koud werd dekbedovertrekken gekocht van een soort fleece. Man man man dat is me toch lekker. Je stapt gewoon niet meer in een koud bed en hoeft dus niet op te warmen. Was wel ff slikken toen ze in de was moesten :haha:. Volgend jaar ga ik er meer bij kopen in ieder geval. Misschien heb je wat aan die tip.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1114

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 10 Feb 2023 16:36

Re: Koud douchen

Ik heb een flanellen dekbedovertrek gekregen van m'n ouders. Echt geweldig, inderdaad niet koud als je instapt en het ligt alsof je op wolkjes slaapt.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 10 Feb 2023 17:56

Re: Koud douchen

Kira schreef:Ik heb een flanellen dekbedovertrek gekregen van m'n ouders. Echt geweldig, inderdaad niet koud als je instapt en het ligt alsof je op wolkjes slaapt.


Life changing :banaan: :banaan: :banaan:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1114

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 10 Feb 2023 21:46

Re: Koud douchen

Yes! Ik was het in de ochtend en dat gaat het in de avond er weer op. Kan niet meer zonder.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 10 Feb 2023 23:08

Re: Koud douchen

Haha ik ben zeker weer de enige die zich daar weinig bij kan voorstellen? Ik heb het snel warm en ik hou juist van zo’n heerlijk fris bed. Nou hebben we wel onlangs van die hydrofiel katoenen hoezen gekocht en die zijn wel heerlijk, maar zelfs die vind ik aan de warme kant.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 11 Feb 2023 07:19

Re: Koud douchen

Alexis schreef:Haha ik ben zeker weer de enige die zich daar weinig bij kan voorstellen? Ik heb het snel warm en ik hou juist van zo’n heerlijk fris bed. Nou hebben we wel onlangs van die hydrofiel katoenen hoezen gekocht en die zijn wel heerlijk, maar zelfs die vind ik aan de warme kant.


Ik ben geen koukleum en heb het ook snel warm maar in de winter is mijn slaapkamer echt een ijsklontje en is mijn bed dus ook echt niet meer lekker fris. Ik ben ook snel warm maar in de winter mis is dat “frisse” bed dus echt niet. Ik kan echt niet slapen met een kachel aan dus dit is een heerlijke oplossing.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1843

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 11 Feb 2023 10:19

Re: Koud douchen

Dat klinkt goed Morrissey! Is dat dichtbij je huis dat natuur water?
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 11 Feb 2023 10:43

Re: Koud douchen

Max schreef:Dat klinkt goed Morrissey! Is dat dichtbij je huis dat natuur water?


20 min fietsen, 5 met de auto. Dat weerhield me, want ik rijd zelf niet en dat fietsen lijkt me net wat koud na de dip. Maar nu heb ik een vriend die mee wil en een auto heeft. En nu ik het eenmaal heb gedaan denk ik dat het fietsend ook prima is eigenlijk. Al is het 0 graden, bewegend warm je toch weer op. Ik loop ook graag hard met dit weer.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1843

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 12 Feb 2023 12:38

Re: Koud douchen

Er is hier een gracht op 5-10 min lopen waar veel gezwommen wordt (ook in de winter). De terugweg leek me altijd te koud, dus heb 't nooit gedaan. Ga het koud douchen weer oppakken als m'n baby er eindelijk een keer uit is, dus wellicht late herfst een dipje proberen.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 18 Feb 2023 20:36

Re: Koud douchen

Ben gisteren weer geweest - ga het nu niet steeds melden hoor :smile: Maar was 10 graden ipv de 1 graad vorige week. Dat maakte het niet gemakkelijker, het water is natuurlijk even koud dus het verschil werd nu groter. Maar ik ben fan.
Heb ook water dichterbij maar dat is wat vervuilder, komt allemaal troep in. Ga denk ik waterschoenen kopen zodat ik daar in kan, is op loopafstand.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 18 Feb 2023 22:05

Re: Koud douchen

Wat lekker Morrisey! Een nieuwe gewoonte. Ik volg op IG een kennis die op een prachtig plekje elke week te water gaat met een groepje mensen. Dat ziet er altijd heel relaxed uit.

Hoe heb jij de plekken uitgezocht? Ik zit even na te denken over schoon water hier in de buurt en dan kom ik toch snel uit op 25 min fietsen. Dat lijkt me voor de terugweg heel koud ;-)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers