Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twijfels over werk

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 25 Jan 2023 10:51

Twijfels over werk

Misschien haal ik het nog weg vanwege herkenbaarheid.

Weggehaald, voor mijn collega's het gaan lezen ;).
Laatst gewijzigd door Alexis op 25 Jan 2023 15:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1963

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 25 Jan 2023 11:00

Re: Twijfels over werk

Kun je niet vragen of je op een andere kamer mag, omdat je geen match bent met die twee collega's? Ik zou er ook ongelukkig van worden als er de hele dag geen woord wordt gezegd, dan kun je net zo goed thuis gaan werken.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 25 Jan 2023 11:11

Re: Twijfels over werk

Derpy schreef:Kun je niet vragen of je op een andere kamer mag, omdat je geen match bent met die twee collega's? Ik zou er ook ongelukkig van worden als er de hele dag geen woord wordt gezegd, dan kun je net zo goed thuis gaan werken.


Dat gaat helaas niet. Er is geen plek meer vrij en vanwege de aard van het werk moeten we bij elkaar zitten (vanwege vragen aan elkaar en van collega's.
Laatst gewijzigd door Alexis op 25 Jan 2023 15:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Jan 2023 11:49

Re: Twijfels over werk

Ik zou wachten tot dat je uitzendkracht af bent en daar vast in dienst bent en het dan aankaarten. Hoe lang duurt dat nog een is die periode te overbruggen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jan 2023 11:57

Re: Twijfels over werk

Ik zou geen tips van Fred aannemen als het om werk gaat (of om andere dingen, maar dat terzijde).

Dit klinkt mij zwaar ongezellig in de oren en ik zou dit dan ook niet lang volhouden. Ik zou het zeker aankaarten. Volgens mij gaat het je niet zozeer om het geld, dus dan kun je best een risico nemen toch?
❤ 7 juni 2018
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 25 Jan 2023 12:07

Re: Twijfels over werk

Ik werk vaak in compleet open kantoren en de mensen met vertrouwelijke functies krijgen dan een los bureau met hun scherm heel dicht tegen een muur aan. In een hoekje zeg maar. Op die manier kan er niemand zomaar op je scherm kijken.

Aangezien de collega's waarmee je een kamer deelt toch de hele dag niks zeggen, lijkt me de voorwaarde dat jullie bij elkaar moeten zitten niet op gaan.
Ik zou het dus zeker aangeven bij je manager (ik heb niet zoveel vertrouwen in HR). Om te kijken of hij/zij iets voor je kan regelen. Aangezien de vorige werknemer om dezelfde reden is vertrokken lijkt het me dat de manager wel motivatie heeft hieraan iets te veranderen.

Zou vragen of ze een plekje kunnen creeëren dichtbij de office manager of een dergelijke functie. Die krijgen de hele dag door collega's op bezoek met van alles en nog wat.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Jan 2023 12:09

Re: Twijfels over werk

Alexis schreef:
Derpy schreef:Kun je niet vragen of je op een andere kamer mag, omdat je geen match bent met die twee collega's? Ik zou er ook ongelukkig van worden als er de hele dag geen woord wordt gezegd, dan kun je net zo goed thuis gaan werken.


Dat gaat helaas niet. Er is geen plek meer vrij en vanwege de aard van het werk moeten we bij elkaar zitten (vanwege vragen aan elkaar en van collega's, en omdat het finance is, is het vertrouwelijk, dus kan het niet op een andere afdeling).

Mijn voorgangster is om dezelfde reden weggegaan (ik heb dit wel met andere collega's besproken die dat vertelden).


Op zich moet je die vragen online vragen, dus daarvoor hoef je niet in dezelfde ruimte te zitten. Over het vertrouwelijke.. dat is vanuit hun kant zeker een goed argument. Maar in enorm veel bedrijven is er een open inrichting, dus daar kan het ook.

Ik zou het sowieso aangeven bij HR. Dat je juist wel op je plek zit binnen het bedrijf en functie, maar niet qua werkplek met je directe collega's. Ook omdat ze te druk zijn om je goed in te werken, zou ik dit prima bespreekbaar maken.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 25 Jan 2023 12:10

Re: Twijfels over werk

Fred schreef:Ik zou wachten tot dat je uitzendkracht af bent en daar vast in dienst bent en het dan aankaarten. Hoe lang duurt dat nog een is die periode te overbruggen?


Dit is voor mij geen optie. Ik zit er nu mee, mijn uitzendtermijn loopt nog tot juni geloof ik en het zou echt heel oneerlijk zijn als ik eerst ging wachten op een vaste aanstelling en dan moeilijk ging doen.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 25 Jan 2023 12:12

Re: Twijfels over werk

Bliss schreef:Ik zou geen tips van Fred aannemen als het om werk gaat (of om andere dingen, maar dat terzijde).

Dit klinkt mij zwaar ongezellig in de oren en ik zou dit dan ook niet lang volhouden. Ik zou het zeker aankaarten. Volgens mij gaat het je niet zozeer om het geld, dus dan kun je best een risico nemen toch?


Nou ja, wat is dat nou weer voor rare opmerking
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jan 2023 12:15

Re: Twijfels over werk

Tja, ik vind dat Fred er vaak nogal eigenaardige ideeën op na houdt. En zeker op het gebied van werk.
❤ 7 juni 2018
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 25 Jan 2023 12:15

Re: Twijfels over werk

@Bliss, nee klopt, maar ik vind het idee van niks hebben (nog) te spannend en ik vind het ook heel jammer om weg te gaan, omdat ik heel graag in deze sector werk en de kans op een vergelijkbare functie niet erg groot is.

@Max, mijn manager is de collega die de hele dag niks zegt (beetje genuanceerd, hij heeft het enorm druk en daarom zegt hij amper iets. Hij kan ook erg moeilijk dingen uit handen geven, dus verandert er maar niks).

@Tabbie, ik heb het wel eens bij HR aangekaart, maar zij kon ook niet direct een oplossing verzinnen. Op andere kamers is momenteel geen plek en dat vinden ze ook eigenlijk geen optie. Misschien moet ik het toch nog een keer vertellen, omdat ik er toch wel vaak tegenaan loop.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 25 Jan 2023 12:17

Re: Twijfels over werk

Phileine1244 schreef:
Bliss schreef:Ik zou geen tips van Fred aannemen als het om werk gaat (of om andere dingen, maar dat terzijde).

Dit klinkt mij zwaar ongezellig in de oren en ik zou dit dan ook niet lang volhouden. Ik zou het zeker aankaarten. Volgens mij gaat het je niet zozeer om het geld, dus dan kun je best een risico nemen toch?


Nou ja, wat is dat nou weer voor rare opmerking


Ik denk (afgaande van andere berichten van Fred) dat hij erop doelt dat ik eerst een vaste aanstelling moet krijgen, zodat ze me niet zomaar kunnen ontslaan en ik dus een uitkering zou kunnen gaan vangen als ik bijvoorbeeld dan met wederzijds goedvinden zou vertrekken. Maar dat past niet bij me.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Jan 2023 12:26

Re: Twijfels over werk

Wellicht kan je ook alvast nadenken over een oplossing. Misschien is er binnen het bedrijf wel een collega die graag in stilte werkt en van plek wil ruilen.

Of anders dat zij wat vaker even kan buurten bij jou.

Of anders koptelefoon en muziek op.

Of dat je vaker een rondje mag doen naar het koffieapparaat om sociaal te babbelen.

Of ze maken wel plek voor je bij bv de office manager of hr zelf. Vooral hr weet veel van de financieen dus dat zou ook minder een probleem moeten zijn.

Of misschien een extra taak erbij, zodat je ook met andere collega's contact (moet) hebben face to face.

Ik neem aan dat als jij er via een uitzendbureau zit, ze zelf niet snel aan een geschikte kandidaat kwamen voor de functie. Dus ik neem daardoor ook aan dat ze zeker wel begaan zijn met jouw werkplezier.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 25 Jan 2023 12:31

Re: Twijfels over werk

Ik zou bij HR nogmaals benoemen dat je het werk en alle voorwaarden super fijn vind, maar dat jouw plek op die kamer inmiddels wel erg vervelend voelt en dat je bang bent dat dit een dealbreaker gaat worden. Dat je graag daar wil blijven werken, maar niet op die plek met die mensen. Als zij de urgentie voelen, is er misschien wel meer mogelijk.
december 2016
juli 2019
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 25 Jan 2023 12:37

Re: Twijfels over werk

Daar maakt HR zich dan wel lekker makkelijk vanaf. Ik zou inderdaad zelf met wat oplossingen komen. Ik geloof er niet in dat elke werkplek "vol" zit. Er wordt toch ook weleens thuis gewerkt? Er zijn collega's die niet fulltime werken. Er zijn ook weleens mensen ziek. Misschien kun je gewoon lekker flex werken. Als collega X er dan een dagje niet is op zijn of haar plek een dagje werken. Gewoon gaan zitten en zeggen: hoi ik dacht kom gezellig even een dagje bij jullie zitten.

Je hebt overigens ook van die flappen voor aan je beeldscherm als het allemaal extreem vertrouwelijk is wat je doet. Is het zo'n groot geheim hoe de financiën geregeld zijn binnen jullie bedrijf?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 25 Jan 2023 12:48

Re: Twijfels over werk

Er zijn wel al wat aanpassingen/oplossingen, maar ik merk dat ik persoonlijk wat te druk/aanwezig/sociaal ben voor deze kamer. En misschien ook wel voor de functie, ik hou er van om contact te hebben met collega's en derden, en dat is in mijn functie eigenlijk nauwelijks aan de orde.

Ik wil mijn collega's ook echt niet afzeiken, want ze zijn allebei hartstikke lief. Ik voel mezelf veeleisend ofzo als ik ga vragen om een andere plek.
Laatst gewijzigd door Alexis op 25 Jan 2023 15:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 25 Jan 2023 12:54

Re: Twijfels over werk

Je kan twee dingen doen:
1. Je doet niks, blijft zitten waar je zit. Je collega's storen zich aan jou en jij stoort je aan hun.
2. Je komt zelf pro actief met oplossingen en probeert de slingers op te hangen voor jezelf. Misschien vindt iemand je dan veeleisend (zou niet weten wie, ik denk dat je kamer genoten hartstikke blij zijn als de rust wederkeert), maar je hebt het dan wel zelf beter naar je zin.

Ik zie bij optie 2 alleen maar winnaars.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 25 Jan 2023 13:05

Re: Twijfels over werk

*
Laatst gewijzigd door Alexis op 25 Jan 2023 15:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 25 Jan 2023 13:06

Re: Twijfels over werk

Helemaal eens met Max. Ik ben leidinggevende en verwacht van mijn mensen dat ze zelf weten wat ze nodig hebben en dat regelen of bij mij aangeven. Dan kan ik er iets mee.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Jan 2023 13:39

Re: Twijfels over werk

Mijn reactie was inderdaad bedoeld dat je het wellicht wel durft aan te jagen als je met zekerheid zou hebben.
Stel je zou het als uitzendkracht nu aankaarten dan kunnen ze bij wijze van spreken zeggen dat je morgen niet met hoeft terug te komen. Ik kan mij voorstellen dat je dat niet aandurft (als je inkomsten zekerheid wil behouden), dus ja Bliss mijn vraag/advies was met dan normaal volgens.

Overigens kan ik jou situatie goed begrijpen. Ik zit momenteel met een man op de kamer die ook niets zegt en dan is het werk ook nog eens niet uitdagend waardoor de tijd heel langzaam voorbij gaat. Momenteel werk ik alleen voor het en ik merk dat ik daar alleen bij lange na niet gemotiveerd door raak.

Ook in mijn vorige baan miste ik het sociale gedeelte. De gezelligste man zat dat op een andere afdeling. Dus ik herken volkomen je probleem. Beetje kletsen over het weekend en bijv een hobby / voetbal of iets wat in het nieuws speelt vind ik ook leuk.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 25 Jan 2023 13:46

Re: Twijfels over werk

Fred schreef:Mijn reactie was inderdaad bedoeld dat je het wellicht wel durft aan te jagen als je met zekerheid zou hebben.
Stel je zou het als uitzendkracht nu aankaarten dan kunnen ze bij wijze van spreken zeggen dat je morgen niet met hoeft terug te komen. Ik kan mij voorstellen dat je dat niet aandurft (als je inkomsten zekerheid wil behouden), dus ja Bliss mijn vraag/advies was met dan normaal volgens.

Overigens kan ik jou situatie goed begrijpen. Ik zit momenteel met een man op de kamer die ook niets zegt en dan is het werk ook nog eens niet uitdagend waardoor de tijd heel langzaam voorbij gaat. Momenteel werk ik alleen voor het en ik merk dat ik daar alleen bij lange na niet gemotiveerd door raak.

Ook in mijn vorige baan miste ik het sociale gedeelte. De gezelligste man zat dat op een andere afdeling. Dus ik herken volkomen je probleem. Beetje kletsen over het weekend en bijv een hobby / voetbal of iets wat in het nieuws speelt vind ik ook leuk.

Waarom zouden ze dat doen? Het heeft toch niks met het werk inhoudelijk te maken? Ze hebben zelf ook een probleem als ze ineens een kracht minder hebben. Ik juich het alleen maar toe als mijn team leden aangeven wat ze nodig hebben en al helemaal als ze zelf met een oplossing komen. Iemand ontslaan om zoiets onbenulligs heb ik nog nooit gehoord.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 25 Jan 2023 14:02

Re: Twijfels over werk

*
Maar je denkt dus dat ik het gewoon (nogmaals) kan aangeven, zonder dat jk daarmee loop te klagen over mijn collega’s? Zij werken al jaren zo met zijn tweeën, dus in zekere zin wist ik waar ik aan begon.

Maar net als Fred mis ik wel de praatjes over andere dingen dan werk. Ik deel zelf wel eens wat, dan luisteren ze en reageren ze ook, maar zelf delen ze eigenlijk niks. Ik vind dat wel jammer.
Laatst gewijzigd door Alexis op 25 Jan 2023 15:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 25 Jan 2023 14:07

Re: Twijfels over werk

Sterker nog ik zou morgenochtend binnen lopen en tegen manager zeggen: ik ga vandaag even op een andere afdeling zitten voor de afwisseling. Zie je bij de lunch? Doei!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 25 Jan 2023 14:08

Re: Twijfels over werk

Max schreef:Sterker nog ik zou morgenochtend binnen lopen en tegen manager zeggen: ik ga vandaag even op een andere afdeling zitten voor de afwisseling. Zie je bij de lunch? Doei!


Haha dat gaat helaas niet.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 25 Jan 2023 14:12

Re: Twijfels over werk

*
Laatst gewijzigd door Alexis op 25 Jan 2023 15:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers