Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Amsterdam

<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1677

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 24 Jan 2023 21:02

Amsterdam

Ik wil in de zomervakantie met mijn zoon op pad. 2 nachtjes naar Amsterdam met de trein.
Kent er iemand een leuk hotel voor kinderen? Bv met thema kamers?
Wij gaan nooit met het ov dus het moet wel makkelijk bereikbaar zijn.

Heeft er nog iemand leuke tips om te doen in Amsterdam met een 8 jarige?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 24 Jan 2023 21:05

Re: Amsterdam

Als je houdt van aparte patat en koeken waarbij het deeg net niet helemaal gebakken is, zou ik je Fabel (patat) en het Koekemannetje (de koeken dus haha) in de Runstraat aanraden!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2023 09:54

Re: Amsterdam

Het WONDR Museum vinden mijn nichtjes heel erg leuk in Amsterdam:
https://www.wondrexperience.com/
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 25 Jan 2023 11:17

Re: Amsterdam

Ik zou fietsen huren, zodat je lekker de vrijheid hebt. Er is in de zomer genoeg leuks te doen! Mijn buurjongetjes vinden het Woeste Westen bijvoorbeeld fantastisch. Of lekker met de boot op pad, stukje zwemmen bij Artis of het marine terrein. Fiets tour door het Twiske. Als het slecht weer is naar Nemo of de Ton Ton Club.

Ik weet niet wat je budget is, maar hotelkamers in Amsterdam zijn in de zomer periode prijzig. Zou dan in elk geval de pride week vermijden aangezien de prijzen dan nog wat meer omhoog schieten. Ook zou ik je verwachtingen qua thema kamers wat bijstellen.

Edit: pride week kan ook echt heel leuk zijn voor kinderen mocht je zoiets leuk vinden. Onze vrienden nemen hun kids in elk geval altijd mee. Moet je wel een beetje tegen drukte kunnen.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1677

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 25 Jan 2023 11:34

Re: Amsterdam

Fietsen in Amsterdam zou ik niet durven met mijn zoon. Daar is het mij te druk en chaotisch voor. De pride week slaan wij over, mij te druk. Lijkt mij wel gaaf om een keer mee te maken.

Bedankt voor de tips!
En Nemo, is dat leuk voor hem?
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1677

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 25 Jan 2023 11:35

Re: Amsterdam

Tom schreef:Als je houdt van aparte patat en koeken waarbij het deeg net niet helemaal gebakken is, zou ik je Fabel (patat) en het Koekemannetje (de koeken dus haha) in de Runstraat aanraden!


Leuk! Ga het opzoeken.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 25 Jan 2023 11:41

Re: Amsterdam

Siesa schreef:Fietsen in Amsterdam zou ik niet durven met mijn zoon. Daar is het mij te druk en chaotisch voor. De pride week slaan wij over, mij te druk. Lijkt mij wel gaaf om een keer mee te maken.

Bedankt voor de tips!
En Nemo, is dat leuk voor hem?

Ik ken je zoon z'n interesses niet, maar het is een interactief science museum voor kinderen van zijn leeftijd.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 09:09

Bericht 25 Jan 2023 12:13

Re: Amsterdam

Ja Nemo is leuk en veelzijdig, mijn kinderen hebben het iig altijd heel erg leuk gevonden. Ton Ton is ook echt een goeie tip, daar zijn mijn kinderen helemaal gek van.
Afhankelijk van zijn interesses in misschien het Tropenmuseum ook wel leuk. En tja, super toeristisch maar misschien vindt hij een rondvaart ook wel wat? Of nog leuker met het pontje naar Pllek. Volgens mij kun je daar in de zomer zelfs zwemmen!
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 25 Jan 2023 15:31

Re: Amsterdam

Amsterdamse bos met geitenboerderij en pannenkoekenhuis? Maar das misschien niet "de grote stad Amsterdam ".
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1677

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 25 Jan 2023 21:52

Re: Amsterdam

Jullie zijn geweldig! Ik gun hem even 1 op 1 tijd en wil dat hij het echt leuk gaat vinden. Zijn interesses zijn heel breed: wetenschap, natuur, techniek, lego, weetjes, het is zo'n makkelijk kind. Het is alleen vaak dat iets te moeilijk is of juist te kinderlijk. Daarom ook de vraag of nemo iets is voor hem, voor zijn leeftijd dus.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2023 22:04

Re: Amsterdam

Ja hoor denk dat Nemo heel leuk is voor hem! M'n man is er net geweest met onze zoon en ze vonden het ook heel leuk. Probeer wel vroeg in de ochtend te gaan, dan is het nog rustiger.
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 26 Jan 2023 11:48

Re: Amsterdam

Tom schreef:Als je houdt van aparte patat en koeken waarbij het deeg net niet helemaal gebakken is, zou ik je Fabel (patat) en het Koekemannetje (de koeken dus haha) in de Runstraat aanraden!

Ik zou dit trouwens afraden. Zij hebben onlangs een crowdmanager in dienst moeten nemen om de toeristen in toom te houden die daar in de rij staan voor een zakje friet. Moet je nagaan dat het nu de stilste 2 maanden van het jaar is wat betreft toeristen (januari en februari). Overigens vind ik al die tenten met rijen toeristen mega overrated.

Wat betreft Nemo: ze hebben ook een tentoonstelling/afdeling gericht op tieners. Dus je kunt alle kanten op. Ik vind het als volwassene ook leuk.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 26 Jan 2023 12:02

Re: Amsterdam

Wellicht vind je zoon het Groote Museum (onlangs geopend in Artis) ook wel wat! Ze doen daar ook workshops voor kids van die leeftijd. Dan moet je de agenda tzt even in de gaten houden. Sowieso een leuke buurt om rond te struinen en te zwemmen. Ook op loopafstand van het Tropenmuseum. Zitten daar veel leuke eettentjes met fijne terrassen.

Vlakbij Nemo heb je ook nog Scheepvaartsmuseum. Ben ik al 100 jaar niet meer geweest maar vond ik als kind leuk. Dat kun je goed combineren met marine terrein (pension homeland bijv) of hannekes boom. Vanuit de bibliotheek daar heb je mooi uitzicht over de stad. Je kunt gewoon naar binnen lopen en helemaal naar boven en lekker uit de ramen turen.

Je kunt trouwens ook sommige kerktorens beklimmen voor mooi uitzicht, zoals de westertoren (naast het anne frank museum). Of naar het dak van A'dam Toren. Daar kun je bovenop schommelen als je zoon dat durft. Daar moet je wel een kaartje voor kopen. Kortom genoeg te doen!!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 27 Jan 2023 15:51

Re: Amsterdam

Mijn dochter vond NEMO helemaal geweldig en wil ook zeker nog een keer terug. Wij verbleven in het EasyHotel maar dat was meer vanwege de lage prijs. Blond Cafe zat er ook om de hoek. In de ochtend wat croissantjes bij de Jumbo halen en lekker op pad. We zijn ook nog naar de Rembrandts Amsterdam Experience geweest omdat ik daar kaartjes voor had. Het was best leuk maar dat zou ik het geld niet waard hebben gevonden als ik er voor had moeten betalen. Op de Dam heb je van die artiesten, dat vond mijn dochter ook erg leuk en de Legowinkel hebben we ons ook prima vermaakt.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers