Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snoep/chocolade

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Nov 2013 09:01

Snoep/chocolade

Vanaf wanneer kreeg jouw kind dat?

Ik vind het eigenlijk nog niet zo nodig om haar dat al te geven.
Laatst bij de kapper kreeg ze een spekje, dat vond ze wel erg lekker. En zaterdag met de verjaardag van mijn vriend heeft ze een paar hapjes taart gehad
En straks als sinterklaas er is krijgt ze ook wel wat pepernoten.
Maar nou kwam mijn schoonmoeder van het weekend aan zetten met een doosje met sinterklaas snoepjes voor L, met chocolade en schuimpjes er in. .. heb het gewoon aangenomen maar was eigenlijk niet van plan om het aan L te geven Mijn schoonmoeder vroeg vorige week nog of ze al chocolade mocht hebben omdat ze koekjes had gekocht met chocolade er o. Ik heb toen gezegd dat ik dat liever nog niet wil geven aan haar.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 12 Nov 2013 09:08

Re: Snoep/chocolade

Als jij dat toch niet wil, dan toch nog niet? Als jij aangeeft dat jij dat liever nog niet hebt, dan kan je SM daar daar rekening mee houden toch?
Ik geloof dat Ruben anderhalf was toen hij chocolade kreeg.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem97

Bericht 12 Nov 2013 09:55

Re: Snoep/chocolade

Bij de eerste heb ik daar ook zo lang mogelijk mee gewacht. Na t jaar was t vooral af en toe een hapje van iets, vanaf 2 werd dat wat vaker.
Bij de jongste is dat lastiger want die wil ook hebben wat de oudste krijgt, die is nu 1,5 en krijgt dus ook een snoepje of chocolade, al probeer ik het te beperken en haal ik ook soepstengels, rijstenwafels, rozijntjes enzo in huis.

Dus als jij dat niet wilt, gewoon niet doen, zolang ze er niet aan gewend zijn dan zijn ze ook tevreden met een soepstengel of iets :)
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 12 Nov 2013 09:58

Re: Snoep/chocolade

L. heeft met haar verjaardag taart gehad en krijgt op verjaardagen een paar hapjes taart. Verder krijgt ze (nog) niets aan snoep/chocolade/chips. Probeer het zo lang mogelijk uit te stellen!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem123

Bericht 12 Nov 2013 10:02

Re: Snoep/chocolade

En dan hoort je sm zich er gewoon aan te houden. Jouw kindje jouw wensen.

Wij houden ook zoveel mogelijk nog tegen. Gelukkig vind S taart niet lekker. Snoep hebben we hem nog niet gegeven, hij krijgt alleen soms wat chocolade of chips. Bij speciale gelegenheden zoals pasen, sinterklaas straks, sint maarten mag hij wel wat chocolade hebben.
Chips krijgt hij ongeveer 1 keer per week, maar soms ook weken niet.
Ik heb zoiets: als S straks groter is en naar school gaat kan ik het niet meer tegenhouden. Nu nog wel.

Tot zijn verjaardag hebben we hem helemaal dat soort dingen niet gegeven, zelfs geen hapje. Op zijn verjaardag mocht hij taart eten.
<<

Anoniem26

Bericht 12 Nov 2013 10:08

Re: Snoep/chocolade

Hier krijgt ze nog niks daarvan. Op haar verjaardag kreeg ze klein stukje taart maar moest ze niks van hebben. Ik vind het ook nog niet nodig. Wij eten dat zelf overigens ook bijna niet.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 12 Nov 2013 10:16

Re: Snoep/chocolade

Ik probeer het hier ook zoveel mogelijk te beperken, maar merk dat het bij de jongste stukken moeilijker is dan bij de oudste. De oudste kreeg tot 2 jaar vrijwel geen suikers binnen, maar dat lukt bij de jongste niet echt. Chips, snoep en chocola krijgt ze echt nog niet, daar wil ik minstens tot 2 jaar mee wachten. Maar wat taart op een verjaardag, koekjes en dat soort dingen, krijgt ze echt veel meer dan de oudste indertijd. De oudste houdt gelukkig wel rekening met haar zusje en weet dat zij alleen iets van snoep of chocola krijgt als de jongste op bed ligt en daagt haar gelukkig niet uit daarmee.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 12 Nov 2013 10:17

Re: Snoep/chocolade

F heb ik best lang geen snoep gegeven, maar bij S ben ik er makkelijker in geworden.
Hij krijgt nu wel regelmatig een snoepje, maar zeker niet dagelijks.
Nu met Sint Maarten heeft hij al wel een paar snoepjes gehad. Geloof 5 van die mini spekjes uit een uitdeelzakje en een snoepje uit een schatkistje.

Ik vind het ook wel lastig soms, S is behoorlijk gek op snoep, F moet er niks van weten. Ik geniet er stiekem van als ik dat koppie van S zie als hij zo blij is met een snoepje.
Ik heb zoiets van als hij niet dagelijks een handje snoep krijgt valt het wel mee en hij moet het ook accepteren als hij niks krijgt.
December 2009
juli 2012
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 12 Nov 2013 10:30

Re: Snoep/chocolade

Mijn dochter is ruim 19 maanden en heeft nog nooit snoep of chocola gehad. Alleen een paar pepernoten en heel soms een hapje van gebak. Ze krijgt wel eens een koekje als we ergens op bezoek zijn. Ze is gek op tomaat/komkommer/rijstwafels/crackers etc, dus vind het daarom niet nodig om haar snoep te geven. Ik ga dan ook niet voor haar neus chocola oid eten. Merk wel dat ik wat dit betreft losser begin te worden nu ze ouder wordt. Ik vind het alleen zo jammer dat we vaak commentaar krijgen van familie.
Maart 2012 September 2014
<<

Anoniem75

Bericht 12 Nov 2013 10:38

Re: Snoep/chocolade

Vanaf een jaar of 2,5 snoep en sinds hij 3 is mag hij van mij soms wat chocolade.

Hij mag dan 1 snoepje per dag kiezen. Meestal heb ik van die schatkistjes of van die zakjes Haribo beertjes snoepjes in huis. En soms krijgt hij een koekje met chocolade erop of gewoon een stukje chocolade. Chips krijg hij niet vaak. 1x in de 3 weken zoiets.
<<

Anoniem25

Bericht 12 Nov 2013 10:57

Re: Snoep/chocolade

Luuk krijgt af en toe wel chocola,koek of chips. Zolang hij ook nog zijn fruit en groente binnen krijgt, maak ik me er niet zo druk om. Wat PiP ook zegt; ik vind het ook wel leuk om hem heel erg te zien genieten van een snoepje (en Luuk doet dat helaas niet van een rijstewafel of komkommer)

Maar het is jullie kind, en jullie beslissing. Als je het haar niet wilt geven dan doe je dat gewoon niet :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Nov 2013 11:21

Re: Snoep/chocolade

Ik maak me daar dus echt absoluut niet druk om. Ze eet goed, gezond en praktisch alles en altijd.
Er mag van mij dus af en toe best een snoepje/koekje/chipje/chocolaatje/enz tussendoor.
Ook nu ze dat eet, is ze nog net zo gek op haar fruit en groente en smikkelt ze werkelijk alsof ze het lekkerste van de wereld eet van een mandarijn.
En daarbij zit er geen grammetje vet aan haar, dus kan ze het prima hebben.

Maar als jij niet wil dat het gegeven wordt, vind ik wel dat daar naar geluisterd moet worden.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 12 Nov 2013 11:27

Re: Snoep/chocolade

Lejow schreef:Ik maak me daar dus echt absoluut niet druk om. Ze eet goed, gezond en praktisch alles en altijd.
Er mag van mij dus af en toe best een snoepje/koekje/chipje/chocolaatje/enz tussendoor.
Ook nu ze dat eet, is ze nog net zo gek op haar fruit en groente en smikkelt ze werkelijk alsof ze het lekkerste van de wereld eet van een mandarijn.
En daarbij zit er geen grammetje vet aan haar, dus kan ze het prima hebben.

Maar als jij niet wil dat het gegeven wordt, vind ik wel dat daar naar geluisterd moet worden.


+1 hier precies zo.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Nov 2013 11:30

Re: Snoep/chocolade

Ezra de eerste anderhalf tot twee jaar niet, ik weet het niet meer precies, alleen dat mijn moeder me altijd erg streng vond. Yrsa mocht het denk ik wel iets eerder, maar ik weet ook niet meer precies wanneer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 12 Nov 2013 11:49

Re: Snoep/chocolade

Ik ben daar ook heel makkelijk in, zolang ze gewoon normaal eten mogen ze tussendoor ook gewoon een snoepje. Hier krijgen ze beiden dagelijks wel snoep. Beiden zijn gek op chocola dus ze eten ook regelmatig pasta/hagelslag op brood. Ik heb het tot 1 jaar wel tegengehouden maar daarna niet meer, vooral bij de tweede lukt dit niet want die pikt het echt niet als haar broer een snoepje krijgt en zij een soepstengel oid.

Maar wat Lejow zegt, jij bent de moeder en jij bepaalt.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem 42

Bericht 12 Nov 2013 11:54

Re: Snoep/chocolade

Bij mijn eerste dochter waren snoep en koekjes ook uit den boze tot een jaar of twee bij mij. Maar nu ben ik er al veel makkelijker in, mijn tweede dochter van bijna twee krijgt best wel eens wat. Ze eet verder gewoon heel gezond, dus dat vind ik wel kunnen.

Maar het is jouw beslissing en als jij dat nog niet wilt, is dat je goed recht en zullen anderen dat moeten respecteren.
<<

Anoniem193

Bericht 12 Nov 2013 12:25

Re: Snoep/chocolade

Het maakt toch niet uit wat een ander daarvan denkt of zegt, jullie kind, jullie beslissing.

Hier weten ze dat ze, als we thuis zijn tussen 3 en 4 iets krijgen. De ene keer is dat een snoepje, de andere keer fruit of een cracker. Ik wil niet dat ze elke keer een snoepje krijgen, of als ze iets goed gedaan hebben of zoiets. Gewoon af en toe en dat gaat bij ons thuis goed. Bij oma iets minder, maar dat vind ik minder erg. Zolang ze na 4 uur 's middags maar niks meer krijgen.
<<

Artemis

Bericht 12 Nov 2013 13:21

Re: Snoep/chocolade

Het onderscheid tussen wel een spekje en wel taart maar géén chocolade vind ik wel raar. Een spekje lijkt me ongezonder dan een stukje goeie chocola.....

Dus of ze al mogen snoepen moet je zelf bepalen, die van mij kreeg niets tot ze ze 1,5 was ofzo, en dan nog heel af en toe, de jongste al wel eerder. Maar dat onderscheid is volgens mij nergens op gebaseerd, ik zou ze juist zo lang mogelijk uit de buurt van chemisch snoep willen houden.
<<

Anoniem57

Bericht 12 Nov 2013 13:42

Re: Snoep/chocolade

Hier mag ze vanaf 1,5 jaar praktisch alles.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Nov 2013 13:59

Re: Snoep/chocolade

Artemis schreef:Het onderscheid tussen wel een spekje en wel taart maar géén chocolade vind ik wel raar. Een spekje lijkt me ongezonder dan een stukje goeie chocola......


Ja dat is ook wel weer zo!
Ik ben er ook verder niet zo moeilijk in als ze ergens eens wat krijgt. Maar zelf geef ik het nog niet echt aan haar.
Ik snap alleen de gedachten van mijn schoonmoeder niet zo als ze eerst vraagt of ze het al krijgt en het vervolgens wel geeft.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 12 Nov 2013 14:32

Re: Snoep/chocolade

Eens met Lejow. Zolang hij zijn fruit en overige eten goed eet mag hij af en toe wel eens een koekje, chocolade zoals een muntje nu met sinterklaas. Ik geef hem wel de "kinder chips" niet de gewone.

Maar inderdaad als jij niet wilt dat ze dat nu al krijgt zou je schoonmoeder dat wel moeten respecteren en ook wachten om het haar te geven.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 12 Nov 2013 14:39

Re: Snoep/chocolade

Net mijn schoonmoeder. Altijd als we daar zijn gaat het mag L een koekje, snoepje? Oh mag ze fristi? Ik vind het heel vervelend om steeds nee te zeggen vooral omdat mijn schoonmoeder heel duidelijk laat merken dat ze het allemaal nogal overdreven vindt. Maar ook al zou ik het goed vinden dan nog denk ik niet dat L het op zal eten, ze wil nu nog geen eens iets zoets zoals jam op haar brood.
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem106

Bericht 12 Nov 2013 15:37

Re: Snoep/chocolade

I. heeft tot zijn 1e verjaardag helemaal niks van snoep/taart/ed gehad. Op zijn 1e verjaardag kreeg hij voor het eerst taart en hij heeft er heerlijk van zitten smullen. Daarna een hele tijd weer niks gehad. Pas vanaf zijn 2e verjaardag ben ik wat losser geworden. Maar als het aan mij ligt krijgt hij nog niet veel. Het wordt in mijn ogen vaak een opeenstapeling van zoet en zout als je eenmaal toegeeft.
Mijn omgeving denkt daar duidelijk anders over. (ook mijn man) Maar ik breng de meeste tijd met hem door, dus ik bepaal het. (is mijn mening) En tegen mijn schoonouders zeg ik het vaak niet als I. voor het eerst iets heeft gehad, want daar is het: "je geeft een vinger en zij geven een hele hand - principe" (zeg ik dat nu goed?)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 12 Nov 2013 18:18

Re: Snoep/chocolade

Pas vanaf 2 en nog steeds zo min mogelijk. Taart is ie niet gek op. meestal proeft hij een stukje op een verjaardag en dan is het klaar. chocolade is ie wel gek op, lollies en hard snoep mag hij niet, ik heb liever rozijntjes/soepstengel of een bescuitje.
M:21072011
J :08012014
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 12 Nov 2013 18:26

Re: Snoep/chocolade

Ik sta erin zoals Lejow, nu is mijn knul nog wel wat jonger maar ik zal er dan echt niet anders over denken.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers