Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snoep/chocolade

<<

Anoniem186

Bericht 12 Nov 2013 18:33

Re: Snoep/chocolade

Vanaf 2,5 eet ze ongeveer alles. Snoep als in winegums heb ik zolang mogelijk niet gegeven. We zijn begonnen met organix koekjes, die eet ze trouwens nog steeds. Toen pure chocolade en gewone koekjes en daarna chips.
<<

anoniem196

Bericht 12 Nov 2013 19:46

Re: Snoep/chocolade

Ik probeer ook zo min mogelijk snoep/chips/koek te geven.
Vind het helemaal nog niet nodig.
We hebben bijna nooit verjaardagen. Dus bakjes chips en nootjes op tafel is ze niet gewent.

Ze krijg als wij taart of cake hebben ook een klein stukje. Of een hapje van mijn gevulde koek. En straks met sinterklaas ook echt wel wat pepernootjes.
Meer echt niet.

Deze week heeft ze voor het eerst een paar tumtummetjes gegeten. Ze was zo haar het hoesten, dat op een snoepje zuigen soms even hielp.

Wat ze wel krijgt:
Rozijntjes
Biscuitjes
Nijntje koekjes
Soepstengels
Allerlei soorten fruit
Tomaatjes
Komkommer

Soms op het kdv worden er dingen getrakteerd die ik echt niet leuk vind. Maar ze geven haar dan een klein stukje en de rest gaan in het mandje voor mee naar huis.
Zoals chocolade eieren, dropveter ketting! Hoe verzin je het voor een groep van 1,5 tot 4 jaar.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Nov 2013 20:35

Re: Snoep/chocolade

Ik heb eigenlijk geen snoep in huis, eet het zelf niet dus koop het ook niet.
Ik heb zelf wel vaak wat "specialere" koeken in huis, stroopwafels of iets lekkers met speculaas dat mogen ze dan wel eens van mij dat vinden ze dan ook heel lekker. Pepernoten zullen ze de komende periode ook wel krijgen, op een verjaardag krijgen ze wat hapjes van de taart van mij en dan mogen ze ook wel wat van het lekkers wat op tafel staat.

Het gaat mij er niet zo om dat ze dingen niet mogen hebben ik heb het gewoon vaak niet in huis, dus kunnen ze het niet krijgen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem16

Bericht 12 Nov 2013 21:50

Re: Snoep/chocolade

Bij R was ik allemaal veel strenger daarin maar bij N ben ik er veel makkelijker in. Ze heeft laatst een beetje slagroom geproefd en rozijntjes etc krijgt ze ook gewoon.

Friet ed krijgt ze niet voor haar eerste verjaardag dat is hetzelfde als bij R en ook gevaarlijke snoepjes enzo niet maar voor de rest mag ze best dingen proeven.
<<

Anoniem28

Bericht 12 Nov 2013 21:54

Re: Snoep/chocolade

De oudste heeft tot 1.5 ofzo geen snoep gehad, de jongste vanaf een jaar ongeveer, toen was er geen houden meer aan.
<<

Anoniem166

Bericht 12 Nov 2013 22:44

Re: Snoep/chocolade

Snoep geef ik nooit, want dat heb ik nooit in huis. Koekjes krijgt ze gewoon, meestal biscuitjes en sinds kort heeft ze zelf ontdekt waar de bastognekoeken liggen. Verder af en toe een chipje als wij toevallig chips eten en ze nog wakker is.

We doen helemaal niet zo moeilijk over lekkere dingen, maar nu ik mijn eerste zinnen hierboven lees, lijkt dat niet zo, omdat ze dus bijna nooit iets krijgt. Ze mag wel, maar we hebben gewoon weinig in huis.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 12 Nov 2013 23:32

Re: Snoep/chocolade

Wij hebben het trouwens ook gewoon niet in huis net als Studiebol. Koek af en toe. Wij zijn meer chips mensen, maar Ruben krijgt eigenlijk alleen chips als we op verjaardagen zijn of er een speciale gelegenheid is. Als hij moet kiezen tussen een kaakje of een plakje ontbijtkoek, pakt hij het ontbijtkoek.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem16

Bericht 12 Nov 2013 23:33

Re: Snoep/chocolade

Wij hebben altijd lekkere dingen in huis, dat scheelt natuurlijk ook. Ik ben zelf een enorme zoetekauw.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 12 Nov 2013 23:47

Re: Snoep/chocolade

Hier krijgt N. nog geen snoep, chips, chocola ed. Ze eet prima, vind alles lekker maar ik vind het gewoon echt nog niet nodig.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Nov 2013 23:48

Re: Snoep/chocolade

Wij hebben eigenlijk ook nooit zo veel in huis aan snoep e.d. En wat er wel in huis is eten we pas s avonds als ze al in bed ligt.
Misschien moet ik er ook maar niet een te groot probleem van maken dat ze soms wat krijgt. Ze eet inderdaad wel goed fruit en groente. Dus af eb toe wat anders kan ook geen kwaad.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 13 Nov 2013 10:42

Re: Snoep/chocolade

Gaia schreef:Bij de eerste heb ik daar ook zo lang mogelijk mee gewacht. Na t jaar was t vooral af en toe een hapje van iets, vanaf 2 werd dat wat vaker.
Bij de jongste is dat lastiger want die wil ook hebben wat de oudste krijgt, die is nu 1,5 en krijgt dus ook een snoepje of chocolade, al probeer ik het te beperken en haal ik ook soepstengels, rijstenwafels, rozijntjes enzo in huis.

Dus als jij dat niet wilt, gewoon niet doen, zolang ze er niet aan gewend zijn dan zijn ze ook tevreden met een soepstengel of iets :)


+1
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Anoniem 77

Bericht 13 Nov 2013 12:19

Re: Snoep/chocolade

Ik haal niks speciaal te snoepen voor hem in huis. Als we bijvoorbeeld bij vrienden zijn mag hij best een koekje met chocolade,een spekje ofzo. Ik wilde daar heel strikt in zijn maar word er steeds makkelijker in.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron