Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oudjaarsdag 2021/2022

<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1101

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 31 Dec 2022 12:47

Oudjaarsdag 2021/2022

Vorig jaar op oudjaarsdag was ik aan het poetsen bij mijn oude werk (0-uren contract) voor de wintersluiting en had ik nooit kunnen denken dat ik een jaar later de baan had waar ik altijd van droomde met meteen een vast contract.

En jullie?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 31 Dec 2022 12:52

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Vorig jaar werkte ik oudjaarsdag, ging ik s ochtends even naar mn ouders oliebollen eten en was ik 's avonds alleen thuis met de kinderen. We hadden steeds ziekte gehad in december en ik had geen energie om wat te doen.

Dit jaar ben ik vrij omdat het op een zaterdag valt. We hebben net bij mn ouders oliebollen geen en blijven met zn vieren thuis vanavond omdat dochter net ziek is geweest, ik eraf lig door rugpijn en mn vriend ook geen behoefte heeft om weg te gaan.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 31 Dec 2022 13:09

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Wat moet dat fijn zijn Kira!

Ik weet totaal niet meer wat ik deed vorig jaar op deze dag. Niks bijzonders gok ik. We zaten sowieso alweer sinds begin november contactloos omdat mijn vader toendertijd kanker had en afhankelijk was van ons. 's Avonds mochten de kinderen voor het eerst tot middernacht opblijven, dat weet ik wel nog :smile:

Vanavond mogen ze weer opblijven. Dochter is wel ziek dus even kijken. En we krijgen bezoek van mijn man zijn broer en gezin! Hun kinderen komen dadelijk al, gezellig!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Dec 2022 13:25

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Vorig jaar had ik net (met tweede kerstdag) een nekhernia gekregen. Ik dronk dus niet met oud en nieuw want ik zat er behoorlijk gedrogeerd bij, onder de oxycodon onder andere. Was verder volgens mij wel een relaxte dag. Weet het niet zo goed meer. 😇 Oh ja wel dat we lekker een serie aan het bingen waren en om 10 voor 12 toch maar even de klok op npo aan hadden gezet en even na twaalven weer de serie verder gingen kijken haha.


Dit jaar doen we ook rustig thuis maar zonder medicatie haha. Wel een goede fles Riesling sekt en een Britse sparkling wine (gaan zeker niet allebei op maar de eerste is mogelijk over z'n piek heen). We gaan gezellig kaasfondueen met z'n viertjes en hopelijk blijven de kinderen dankzij het vuurwerkverbod gewoon slapen. Wij gaan ook gewoon lekker tv kijken.
Let's discover the world together.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 31 Dec 2022 13:29

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Wat leuk voor je Kira!
Bij mij was het niet zo spannend en ook geen grote verschillen. Ik heb m’n foto’s van vorig jaar erbij gepakt om te kijken wat ik deed. Ik liep ‘s ochtends vroeg hard bij een mooie zonsopgang. Vanochtend regende het en was ik in de gym rond dezelfde tijd. Rond nu maakte ik gluhwein. Vandaag doe ik dat niet maar prep wel andere hapjes voor vanavond. En na het eten gaan we NYE vieren bij dezelfde vrienden als vorig jaar.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 31 Dec 2022 13:30

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Oh heerlijk die kleintjes. De mijne blijven alweer een paar jaar op en ik dus ook. Morgen brak :nopompom:
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Dec 2022 13:47

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Vorig jaar kreeg mijn man zijn corona vaccin en gingen we daarna na mijn schoonouders om oliebollen. In de avond kwamen mijn ouders langs en was zoon nog klein en gingen we vuurwerk afsteken voor hij ging slapen en vond die erg leuk. Hij sliep de hele nacht door.

Dit jaar vanochtend oliebollen gehaald daarna na mijn ouders geweest daar kwam mijn broer en schoonzus en nichtjes en ging hij vuurwerk afsteken zodat mijn vader het kon zien. Zoon vond het leuk en was alleen maar woow. Daarna snelle boodschappen gehaald. En nu even rustig voor de tv zoon slaapt. Als hij wakker is halen we mijn vader op en gaan we rondje rijden om bij carbid schieten te kijken. Vanavond zijn we met zijn drieën vind ik stom. Mijn moeder wol thuis blijven haar eigen ding doen. We gaan na het eten wat vuurwerk afsteken voor zoon en dan gaat hij op bed. Ik gok dat die rond 10 uur wakker word is steeds zo. En anders halen we hem net voor 12 uur uit bed om als gezin het nieuwe jaar in te luiden.
Afbeelding
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 31 Dec 2022 14:20

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Wij zaten in Florida met familie. Luie dag aan het zwembad gehad met z'n allen en daarna uit eten geweest. Na het eten afscheid genomen en zijn we op het vliegtuig naar Las Vegas gestapt. We hebben allebei een hekel aan feestdagen en je kunt lekker goedkoop vliegen dus dat doen we normaal gesproken altijd.
We waren toen net 1 of 2 maanden (of zoiets) officieel uitbehandeld in Nederland en nu zit ik hoogzwanger met flinke griep dit te typen. M'n vriend is aan 't werk en ik lig snotterend in bed de laatste dingen van de babylijst te bestellen.

Volgend jaar gewoon weer in t vliegtuig :-)
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 31 Dec 2022 14:21

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Morrisey schreef:Oh heerlijk die kleintjes. De mijne blijven alweer een paar jaar op en ik dus ook. Morgen brak :nopompom:


Maar dan kan je wel uitslapen toch?

Ik vind oudejaarsavond niets aan. Wil op tijd naar bed! Maar ja, is ook weer ongezellig voor man. Plus oudste wil het vuurwerk zien en zal wel uit bed komen rond middernacht. Jongste daarentegen morgen weer vroeg wakker. Ik morgen dus ook gegarandeerd brak.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 31 Dec 2022 14:45

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Beterschap Max!

Vorig jaar kreeg ik 's ochtends de boostervaccinatie en lag ik rond middernacht met hoge koorts op bed.

Nu ben ik weer ziek: keelpijn, verkouden, koorts. Wat dat betreft geen verschil met vorig jaar haha. Onze jongste is ook al voor de vierde dag ziek met koorts. Man gaat zo oliebollen bakken met dochter en oudste zoon is met vriendjes buiten vuurwerk aan het afsteken. Ik denk dat we het samen met de oudste twee vanavond gaan uitzitten, ik hoop dat ik dat volhoud.
2011 2012 2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 31 Dec 2022 15:12

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Vorig jaar genoot ik van de zonsopgang, gingen we net als dit jaar naar mijn schoonouders en daarna door naar mijn zus en haar man om vervolgens huilend van het lachen de avond door te brengen.

Dit jaar zouden we hetzelfde doen alleen hebben mijn zus en ik voor het allereerst in ons volwassen leven gedoe en gaat het feest niet door en ik vind het vreselijk. En zij ook. We hebben alsnog leuke plannen hoor maar het hoort niet zo.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Dec 2022 15:18

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Vorig jaar had ik net mijn dochter naar haar vader gebracht en de jongens van mijn man naar hun moeder.
's Middags gingen we naar mijn schoonouders en toen we daar aankwamen, stonden de jongens daar weer ineens. Mijn schoonzus was ze tegengekomen in het dorp en vond dat ze er gewoon bij hoorden.
Ik heb tranen met tuiten zitten huilen dat zij er nu wel bij waren en mijn dochter niet.
Die zat bij haar vader, eenzaam en alleen.. Had geen vuurwerk, geen oliebol, niets in huis gehaald voor haar.
Huilend heeft ze me gebeld..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Dec 2022 15:21

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Ah wat rot Lejow. En dit jaar? Met z'n allen bij elkaar als gezin?

He wat verdrietig SoGood, hopelijk praten jullie het gauw uit.

Ik heb net ook even een potje gejankt, ben toch altijd een beetje gevoelig voor het oude jaar achter me laten en voor wat het komend jaar gaat brengen. Merkte dat ik heel erg on edge was vanochtend en kwam er gelukkig achter waarom en heb dat even uit gehuild.
Laatst gewijzigd door Marin op 31 Dec 2022 15:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Dec 2022 15:24

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

SG, wat vervelend joh. Staan jullie allebei wel open voor verzoening?
Lejow, wat hartverscheurend. Ze is nu gewoon lekker bij jullie neem ik aan?

Vorig jaar was ik vrij met Oud en Nieuw. Volgens mij heb ik overdag gesport en ‘s avonds vierden we het bij vrienden in de buurt, met nog meer andere buren, vrienden. Ik kwam om 2.30 thuis met onze middelste zoon van toen 6 :smile: .

Vanavond doen we precies hetzelfde! Ik ga zo nog een laatste keer sporten in 2022 en dan vanavond lekker een feestje vieren. Helaas moet ik morgen weer gewoon werken dus het wordt niet ver na middernacht dat we richting huis gaan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 31 Dec 2022 15:29

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Och Lejow, dat lijkt me zó moeilijk. Veel sterkte.

Het komt vast wel goed tussen ons maar nu even niet. Ik kwam net een leuke foto van vorig jaar tegen en twijfel om die ondanks het gedoe naar haar te sturen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Dec 2022 15:34

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Marin schreef:Ah wat rot Lejow. En dit jaar? Met z'n allen bij elkaar als gezin?

He wat verdrietig SoGood, hopelijk praten jullie het gauw uit.

Ik heb net ook even een potje gejankt, ben toch altijd een beetje gevoelig voor het oude jaar achter me laten en voor wat het komend jaar gaat brengen. Merkte dat ik heel erg on edge was vanochtend en kwam er gelukkig achter waarom en heb dat even uit gehuild.



Herkenbaar.. ik zal om 00.00u ook wel weer wat tranen laten. Het afgelopen jaar was niet makkelijk..

Alle kids zijn nu dit jaar inderdaad weer bij ons. B gaat momenteel helemaal niet meer naar haar vader. Ik verwacht ook niet dat hij moeite doet om haar te bellen om 00.00u helaas...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Dec 2022 15:35

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

SoGood schreef:Och Lejow, dat lijkt me zó moeilijk. Veel sterkte.

Het komt vast wel goed tussen ons maar nu even niet. Ik kwam net een leuke foto van vorig jaar tegen en twijfel om die ondanks het gedoe naar haar te sturen.


Ik zou het gewoon doen, denken aan leuke herinneringen kan vaak helpen :hug:
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 31 Dec 2022 15:44

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Luisa schreef:
Morrisey schreef:Oh heerlijk die kleintjes. De mijne blijven alweer een paar jaar op en ik dus ook. Morgen brak :nopompom:


Maar dan kan je wel uitslapen toch?



Nee dat kan ik niet, ik ben áltijd vroeg wakker, stom hè. Daarom ga ik liever niet laat naar bed en vind ik NYE niet zo leuk. Als ik alleen zou zijn ging ik om 22h naar bed met oordoppen in.

SG, wat verdrietig lijkt me dat. Sterkte.
Sarah kun je niet nog iemand uitnodigen als je met z’n drie niet leuk vindt?
Lejow wat een sneu verhaal zeg, hoe verzinnen mensen het.
Sterkte Marin! Data en jaren zijn ook maar constructen he, de tijd loopt altijd gewoon door.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 31 Dec 2022 15:51

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Vorig jaar op oudejaarsdag waren we samen, hebben we spelletjes gedaan en zijn we vrij 'vroeg' naar bed gegaan. Ik vond het eigenlijk wel heerlijk zo met zijn tweetjes.

Dit jaar gaan we naar mijn schoonouders, waar mijn schoonzus ook naar toe komt. Schuiven we lekker aan met het eten, dus hoef niet te koken. Verder niets bijzonders, gewoon beetje gezelligheid.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Dec 2022 16:01

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Ik heb al jaren niks meer met oud & nieuw. Vorig jaar zaten we gewoon thuis en vanavond weer. Vorig jaar zat ik tevens al bijna twee maanden met een nekhernia en daardoor een verlamde arm, op 1 januari kon ik 'm voor het eerst weer heel iets optillen! Verder zaten we met z'n tweeën op de bank en m'n dochter sliep gewoon door.

Dit jaar is stiefdochter ook bij ons, dus met z'n drieën op de bank en vanavond gaan we m'n dochter voor het eerst wakker maken voor de jaarwisseling. Ben benieuwd wat ze ervan vindt en of ze überhaupt wakker wil worden. Verder ben ik altijd ook wel weer blij als alle feestdagen, de drukte en het gevreet weer voorbij zijn en begin ik graag weer met een schone lei. Morgen meteen de kerstboom eruit en lekker opgeruimd aan het nieuwe jaar beginnen. Haha ik klink wel heel gezellig zo.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Dec 2022 16:06

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Morrisey schreef:Sterkte Marin! Data en jaren zijn ook maar constructen he, de tijd loopt altijd gewoon door.


Klopt, dat houd ik mezelf ook altijd voor maar toch ben ik er wel een beetje gevoelig voor.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 31 Dec 2022 16:07

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Vorig jaar lag ik op de bank met buikgriep en hadden de vrienden die eigenlijk zouden komen corona.

Dit jaar gaan we eerst hier thuis eten met elkaar en dan naar die vrienden. Er is een soort buurtfeest dus hoop dat het meevalt met de wind. Jongste kinderen gaan naar bed, oudste mag opblijven.
⁠♡♡♡
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 31 Dec 2022 16:29

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Ik ben ook altijd zo’n emotioneel wrak rondom de jaarwisseling.

Vorig jaar vierde ik het bij buren maar had ik het net beëindigd met m’n date na 3 maanden dus ik was eigenlijk hartstikke verdrietig. Nu is diezelfde date alweer bijna een jaar bij me maar vieren we het alsnog apart. Vind ik wel even lastig maar vind het belangrijker dat we het beide leuk hebben en dan is dit nu even de beste oplossing :)

Vriendin komt zo bij me eten en dan gaan we naar m’n buurmeisje voor een drankje. Haar hele familie is er en die ken ik inmiddels ook goed dus dat is gezellig. Daarna door naar andere buren en na middernacht op tijd naar bed want nog beetje ziek en maandag begint m’n nieuwe baan.

Wens iedereen toch nog een fijne avond en alvast een gelukkig gezond 2023!
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 31 Dec 2022 17:04

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Wat een fijne ontwikkelingen Kira. Ik weet niet precies meer wat ik vorig jaar deed. De top 2000 beluisteren denk ik. Ik ben nu bij mijn ouders, maar mijn moeder heeft de griep. Wij zijn de afgelopen twee weken al allemaal ziek geweest. Ik ga met de kinderen wel oliebollen en lekkere hapjes eten en we houden een filmavondje. Ik leg ze gewoon in bed en ga zelf waarschijnlijk voor 00.00 naar bed. Ik geef niks om o&n. Ik doe ook al jaren niet meer aan katers, niet met o&n en ook niet op andere momenten. Dat herinner ik me vooral van mijn feestelijke o&n jaargangen. De ietwat teleurstellende feesten en de kater de dag erna. Ik mis het niet.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 506

Geregistreerd: 28 Jun 2022 11:22

Bericht 31 Dec 2022 17:16

Re: Oudjaarsdag 2021/2022

Ik heb niet zoveel meer met oud & nieuw. Ben blij als het allemaal weer voorbij is.

Het is hier hetzelfde als vorig jaar. We zijn bij mijn ouders en eten hier. Gaan op tijd weer naar huis, dochter gaat dan naar bed en wij kijken films/tv/doen spelletjes. En als we voor 00:00 moe zijn gaan we slapen.

Het enige wat anders is, is dat het qua werk nu niet meer onzeker is, dat was vorig jaar nog heel onzeker. Daar ben ik heel blij mee.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron