Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help.. zomervakantie

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Dec 2022 19:47

Help.. zomervakantie

Goed, ik word zo langzamerhand HELEMAAL gek!
Waar ik voorheen zo een zomervakantie gevonden had, kan ik nu echt niets naar wens willen.
We zouden graag een keer naar het buitenland willen, helaas zien de kinderen een lange autoreis niet zitten (2 van de 4 vrij makkelijk wagenziek). We hadden Center Parcs in Noord-Frankrijk in gedachten, tot we de recensies zagen. Het park kreeg net aan een 5 (van de 10). Klachten gingen over dat alles vies, oud en kapot zou zijn. Bij een 7 zou ik nog denken, ok.. das aardig gemiddeld, maar een 5 vind ik wel erg laag.
Die viel dus af.
En nu? GEEN IDEE!

Waar we precies naartoe gaan maakt ons niet zoveel uit.
De eisen die we hebben:
- Dat het niet duurder is dan 3500 euro (ongeveer)
- Dat we met z'n 6en in 1 hotelkamer/appartement/luxe stacaravan kunnen
- Dat het in een beetje levendige omgeving ligt
- Dat er een zwembad is (glijbanen zijn een extra plus)

Wie heeft de gouden tip?
HELP!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Dec 2022 20:04

Re: Help.. zomervakantie

En hoch Sauerland?
2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 28 Dec 2022 20:11

Re: Help.. zomervakantie

Ik heb afgelopen jaar een zomervakantie geboekt via booking.com met ongeveer dezelfde wensen als jij hebt. Ik heb de wensen ingevuld en toen gezocht op de 'kaart'. Er zijn best wel veel campings met betaalbare stacaravans of bungalows met een superleuk zwembad, sowieso in Frankrijk. Je zou ook nog een Landal park kunnen proberen? Ik zou de gok overigens wel wagen hoor met dat huisje in Center Parcs. Je bent in de zomer amper in je huisje.
2011 2012 2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Dec 2022 20:13

Re: Help.. zomervakantie

Indigo schreef:Ik heb afgelopen jaar een zomervakantie geboekt via booking.com met ongeveer dezelfde wensen als jij hebt. Ik heb de wensen ingevuld en toen gezocht op de 'kaart'. Er zijn best wel veel campings met betaalbare stacaravans of bungalows met een superleuk zwembad, sowieso in Frankrijk. Je zou ook nog een Landal park kunnen proberen? Ik zou de gok overigens wel wagen hoor met dat huisje in Center Parcs. Je bent in de zomer amper in je huisje.


Het ging niet alleen om het huisje, maar ook om het park zelf en het zwembad helaas...

Ik ga booking.com ff checken.

Overigens zijn we ook bereid om te vliegen!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 28 Dec 2022 20:19

Re: Help.. zomervakantie

Dat is wel minder inderdaad! Je zou ook nog bij sites als Belvila of Novasol kunnen zoeken, maar dat zijn vaak huisjes die meestal niet op een park staan.
2011 2012 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Dec 2022 20:20

Re: Help.. zomervakantie

Salome schreef:En hoch Sauerland?


Ja, vonden wij een heel leuk park in een mooie omgeving! Ook leuke zomerrodelbanen in de buurt.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Dec 2022 20:27

Re: Help.. zomervakantie

Zou een safaritent bij een Huttopia camping in Frankrijk niet ook kunnen? Of zijn die te klein voor jullie gezin?
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 28 Dec 2022 20:29

Re: Help.. zomervakantie

Bliss schreef:
Salome schreef:En hoch Sauerland?


Ja, vonden wij een heel leuk park in een mooie omgeving! Ook leuke zomerrodelbanen in de buurt.

Jaa! Heel leuk! En er was leuk gezelschap 😉
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1711

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 28 Dec 2022 21:02

Re: Help.. zomervakantie

Hoch sauerland is ons ook heel goed bevallen
Juli 2019
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 820

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 28 Dec 2022 21:21

Re: Help.. zomervakantie

Je kan ook met de trein gaan!

Wij hebben ooit een geweldige vakantie gehad bij Landal Hochmontafon in Oostenrijk. Zoveel te beleven daar! De kinderen praten er nog over.

Is zoiets een optie?
T (2008) en I (2013)
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 28 Dec 2022 21:29

Re: Help.. zomervakantie

Hochsauerland is een aanrader inderdaad. En wij waren onlangs met de familie in Landal in Heimbach (Eifeler Tor) en ook dat was een heel mooi en net park. Alleen het zwembad is daar wat kleiner, maar dat vonden wij niet zo'n probleem. Omgeving is ook mooi.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Dec 2022 09:00

Re: Help.. zomervakantie

Het ziet er naar uit dat het hoch Sauerland wordt! Dank jullie wel.

Nog even een tip: CP boeken via de Franse site is vele malen goedkoper dan via de NL site!
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 23 Jan 2023 13:22

Re: Help.. zomervakantie

In welke zone kan je het beste boeken voor hochsauerland? Zonder dat je een hele klim naar boven hebt?
En is er veel te doen in de buurt in de zomer?
<<

Merit

Noob

Berichten: 60

Geregistreerd: 25 Apr 2015 19:52

Bericht 28 Jan 2023 19:55

Re: Help.. zomervakantie

Wij zijn ook aan het zoeken voor de zomer. We willen graag naar Duitsland (huisje of stacaravan) maar ik kom steeds op dezelfde parken uit die ik niet wil (landal/ CP) Hebben jullie nog tips voor iets leuks in Duitsland?
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 28 Jan 2023 21:09

Re: Help.. zomervakantie

Lejow schreef:Het ziet er naar uit dat het hoch Sauerland wordt! Dank jullie wel.

Nog even een tip: CP boeken via de Franse site is vele malen goedkoper dan via de NL site!



Zojuist even gekeken wat onze vakantie binnenkort kost via Frankrijk, dezelfde prijs als de Nederlandse. Denk dat die vlieger dus niet altijd op gaat. Wel fijn voor jullie en zeker de moeite waard om weleens te checken.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Jan 2023 21:29

Re: Help.. zomervakantie

Filoria schreef:Je kan ook met de trein gaan!


Dit vind ik trouwens echt een goede tip. Wij zijn een paar jaar geleden op wintersport met de trein gegaan en mijn wagenzieke dochter wil nu niks anders meer. Zelf vonden we de trein met drie kinderen waarvan één een dreumes én al onze wintersportbagage én kinderwagen én overstappen van Paris Nord naar Sud (met de metro of ret) een beetje veel van het goede. Zonder de overstap zouden we het echt prima te doen hebben gevonden denk ik.
Als ik me weer eens wat beter voel en het reizen aankan dan gaan we denk ik nog wel eens een mooie treinreis maken met de kinderen. Mijn man en ik vinden het beiden een fijne manier van naar het buitenland reizen.
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 12:50

Bericht 28 Jan 2023 23:49

Re: Help.. zomervakantie

Pompoen schreef:
Filoria schreef:Je kan ook met de trein gaan!


Dit vind ik trouwens echt een goede tip. Wij zijn een paar jaar geleden op wintersport met de trein gegaan en mijn wagenzieke dochter wil nu niks anders meer. Zelf vonden we de trein met drie kinderen waarvan één een dreumes én al onze wintersportbagage én kinderwagen én overstappen van Paris Nord naar Sud (met de metro of ret) een beetje veel van het goede. Zonder de overstap zouden we het echt prima te doen hebben gevonden denk ik.
Als ik me weer eens wat beter voel en het reizen aankan dan gaan we denk ik nog wel eens een mooie treinreis maken met de kinderen. Mijn man en ik vinden het beiden een fijne manier van naar het buitenland reizen.


Dat lijkt mij ook super, maar ik vind het wel prijzig tov de auto.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Feb 2023 10:20

Re: Help.. zomervakantie

Jolieke schreef:
Pompoen schreef:
Dit vind ik trouwens echt een goede tip. Wij zijn een paar jaar geleden op wintersport met de trein gegaan en mijn wagenzieke dochter wil nu niks anders meer. Zelf vonden we de trein met drie kinderen waarvan één een dreumes én al onze wintersportbagage én kinderwagen én overstappen van Paris Nord naar Sud (met de metro of ret) een beetje veel van het goede. Zonder de overstap zouden we het echt prima te doen hebben gevonden denk ik.
Als ik me weer eens wat beter voel en het reizen aankan dan gaan we denk ik nog wel eens een mooie treinreis maken met de kinderen. Mijn man en ik vinden het beiden een fijne manier van naar het buitenland reizen.


Dat lijkt mij ook super, maar ik vind het wel prijzig tov de auto.


Ja ik vind met de trein ook ideaal, zeker bijv naar Disney. Alleen is het met 2 volwassenen en 4 kids toch echt wel snel prijzig in vergelijking met de auto.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 13 Feb 2023 21:05

Re: Help.. zomervakantie

Ik vind het ook een drama. Dat vakantiezoeken. Andere jaren zaten we voor minder dan 2000 euro wel ergens 14 dagen in een safaritent (Italië of Frankrijk). Nu kan ik voor het dubbele amper iets vinden.

Vorig jaar meivakantie zaten we twee weken in een stacaravan in Frejus voor 350 euro. Nu moeten we op diezelfde camping bijna 5000 euro betalen. Ik weet het niet hoor..
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 12:50

Bericht 14 Feb 2023 12:21

Re: Help.. zomervakantie

Ik kan wel Tsjechie aanraden, genoeg leuke dingen te doen en redelijk goedkoop. Ik zit dan meestal op FB in een groep, Tsjechieliefhebbers oid, waar veel vakantiehuisjes worden aangeboden. Ook is er een grote camping in Tsjechie, Camping 2000 wat volgens mij qua prijs nog wel wat meevalt.
Wij gaan weer naar Oostenrijk, ook goedkoop. We hebben een huisje geboekt voor 1 week, 860 euro incl alles, ook incl beddengoed en badlinnen. Geboekt via Belvilla. Maar ook op FB heb je een groep voor vakanties in Oostenrijk, waar veel accomodaties aangeboden worden.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 14 Feb 2023 15:31

Re: Help.. zomervakantie

Jolieke schreef:Ik kan wel Tsjechie aanraden, genoeg leuke dingen te doen en redelijk goedkoop. Ik zit dan meestal op FB in een groep, Tsjechieliefhebbers oid, waar veel vakantiehuisjes worden aangeboden. Ook is er een grote camping in Tsjechie, Camping 2000 wat volgens mij qua prijs nog wel wat meevalt.
Wij gaan weer naar Oostenrijk, ook goedkoop. We hebben een huisje geboekt voor 1 week, 860 euro incl alles, ook incl beddengoed en badlinnen. Geboekt via Belvilla. Maar ook op FB heb je een groep voor vakanties in Oostenrijk, waar veel accomodaties aangeboden worden.


Heb je een linkje van jullie huis in Oostenrijk? Wij zijn ook nog op zoek.
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 12:50

Bericht 15 Feb 2023 12:13

Re: Help.. zomervakantie

Hoi Emma,

Dit is de huiscode: AT-5541-10 Als je dat intypt bij Belvilla, dan kom je bij een appartement in Altenmarkt im Pongau uit. Simpel, maar we zijn toch de hele dag weg eigenlijk. Voor een week is dit prima.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers