Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer relatie beëindigen?

<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 14 Nov 2022 15:35

Heb er genoeg van ermee stoppen?

Ik heb hier al eerder in mijn topics laten doorschemeren dat mijn relatie niet geweldig loopt. Het voelt alsof het einde steeds meer in zicht komt.

Ik ben de lakse, afhankelijke, pessimistische instelling van hem zat. Gister en vandaag was weer een eye opener. Twee voorvallen die wel weer bewijzen dat ik echt alles moet doen voor ons gezin anders loopt het mis. Het is net of ik met een groot kind ben of beter gezegd een kleuter.

Daar komt bij dat het intiem weinig is. Hij is iemand die er blijkbaar geen behoefte aan heeft al zegt hij van wel maar doet nooit iets. In het begin van de relatie was dit al opvallend, hij keek er wel op internet naar.

Al met al weinig leuke gevoelens meer. Ik denk er serieus over na om er mee te stoppen. Makkelijk is het alleen niet, dit is zijn huis dus ik kan weg met de kinderen. Sociale huurwoning verdien ik teveel voor. Een koopwoning ben ik niet lang genoeg ondernemer voor. Particuliere huur is vaak niet makkelijk, te duur, geen huisdieren etc.

Ik zit dus in een lastige situatie en hoop er hier over te kunnen praten. De kijk van anderen hierop te horen en wellicht ideeën/oplossingen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 14 Nov 2022 18:37

Re: Heb er genoeg van ermee stoppen?

Als er kinderen in het spel zijn zou ik alles geprobeerd willen hebben. Weet hij dat je er zo over denkt? Een relatie die jij beschrijft heb ik ook gehad maar is niet vol te houden. Ik zou wel in gedachte houden dat iedere relatie comfortabel wordt en nooit zo blijft als in het begin. Laat het een les voor je zijn dat onafhankelijkheid veel waard is en je niet moet settelen voor iets dat eigenlijk niet zo denderend is als je zou willen (aangezien hij al zo was vanaf het begin). Werk de komende jaren lekker aan jezelf en geef je kinderen stabiliteit i.p.v. een nieuwe (rijke) vent. Daar hebben zij op dit moment meer aan.

En wat betreft woonruimte, tja... Denk dat niemand daar de wijsheid voor heeft. Woningmarkt is compleet verziekt. Overal bovenop zitten qua zoektocht is het enige dat je kunt doen lijkt me.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 14 Nov 2022 22:34

Re: Heb er genoeg van ermee stoppen?

Ik zou voor de kinderen eerst er alles aan doen om verandering te krijgen. Daarna zou ik pas stoppen met de relatie.
Maar zoals jij over hem praat, denk ik niet dat jij/ jullie veranderen.
Over het huizen probleem, kan je niet tijdelijk bij jouw ouders terecht?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 14 Nov 2022 22:41

Re: Heb er genoeg van ermee stoppen?

Je hebt het al vaak gezegd, dus het lijkt erop dat je echt bij hem weg wil.
Je verdient een ton per jaar, dus dan is een huis huren geen probleem lijkt mij (hoewel er nu natuurlijk wel erg weinig aanbod is).

Maar hoe denkt je man erover? Is therapie wellicht nog een optie? Of misschien heeft hij niet in de gaten hoe jij je voelt en is hij wel bereid te veranderen? Ik denk niet dat de enige reden zijn (gebrek aan) geld is, misschien zijn de andere zaken nog wel te veranderen?
<<

Moree

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 03 Nov 2022 03:17

Bericht 15 Nov 2022 04:47

Re: Heb er genoeg van ermee stoppen?

Ik zou zeggen, ga niet teveel op je gevoel in. Je hebt een verleden waarin je geneigd bent naar een nieuwe situatie te zoeken die beter zal zijn hopelijk. Misschien is het nu een belangrijk je niet te laten leiden door je gevoel maar het gaat doen met de situatie die je hebt.
Vergeet niet, er zijn er altijd 2 in een relatie. Je partner reageert net zo goed op jou.
Vertel je partner wat je gevoel en gedachten zijn. Ga samen zitten en er uitgebreid op in.
Ga kijken of je samen in relatie therapie kunt gaan.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 15 Dec 2022 11:36

Re: Heb er genoeg van ermee stoppen?

DronkenTaart schreef:Als er kinderen in het spel zijn zou ik alles geprobeerd willen hebben. Weet hij dat je er zo over denkt? Een relatie die jij beschrijft heb ik ook gehad maar is niet vol te houden. Ik zou wel in gedachte houden dat iedere relatie comfortabel wordt en nooit zo blijft als in het begin. Laat het een les voor je zijn dat onafhankelijkheid veel waard is en je niet moet settelen voor iets dat eigenlijk niet zo denderend is als je zou willen (aangezien hij al zo was vanaf het begin). Werk de komende jaren lekker aan jezelf en geef je kinderen stabiliteit i.p.v. een nieuwe (rijke) vent. Daar hebben zij op dit moment meer aan.

En wat betreft woonruimte, tja... Denk dat niemand daar de wijsheid voor heeft. Woningmarkt is compleet verziekt. Overal bovenop zitten qua zoektocht is het enige dat je kunt doen lijkt me.


Dat is de vraag, wat is alles geprobeerd hebben...? Als je gevoelens voor iemand zijn verdwenen of in ieder geval ernstig minder geworden. Wanneer is het genoeg om te zeggen, dit wordt hem niet en ik kies voor mezelf en kinderen? Daar ben ik dagelijks over aan het denken. Die opmerkingen van de komende jaren aan mezelf werken snap ik niet helemaal... Wat valt er aan jezelf te werken, je bent zoals je bent met bijbehorende gevoelens.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 15 Dec 2022 11:38

Re: Heb er genoeg van ermee stoppen?

Siesa schreef:Ik zou voor de kinderen eerst er alles aan doen om verandering te krijgen. Daarna zou ik pas stoppen met de relatie.
Maar zoals jij over hem praat, denk ik niet dat jij/ jullie veranderen.
Over het huizen probleem, kan je niet tijdelijk bij jouw ouders terecht?


Dat is zo moeilijk, verandering krijgen in wat...? Het zijn vooral mijn gevoelens die zijn afgenomen maar moet je dan meteen zeggen 'ik ga'. Wanneer is het genoeg om een relatie te beëindigen? Daar denk ik dagelijks over en lijk in een cirkel te zitten.

Mijn ouders die spreek en zie ik al jaren niet meer. Moeilijke geschiedenis.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 15 Dec 2022 11:42

Re: Heb er genoeg van ermee stoppen?

Alexis schreef:Je hebt het al vaak gezegd, dus het lijkt erop dat je echt bij hem weg wil.
Je verdient een ton per jaar, dus dan is een huis huren geen probleem lijkt mij (hoewel er nu natuurlijk wel erg weinig aanbod is).

Maar hoe denkt je man erover? Is therapie wellicht nog een optie? Of misschien heeft hij niet in de gaten hoe jij je voelt en is hij wel bereid te veranderen? Ik denk niet dat de enige reden zijn (gebrek aan) geld is, misschien zijn de andere zaken nog wel te veranderen?


Dat weet ik dus niet. Ik signaleer dat mijn gevoelens zijn veranderd, afgenomen en dat ik twijfels heb. Maar is dat genoeg om de stekker eruit te trekken. Dit vraag ik mezelf dus af en kom ik (nog) niet uit.

Ik ben te kort ondernemer om te kopen daarvoor moet ik minimaal jaarcijfers van 1 jaar en het liefst 3 jaar laten zien. Dus kopen is nog geen optie. Particulier huren is meestal ook geen optie i.v.m. bepaalde eisen.

Mijn vriend weet het want ik heb er vaker over gepraat en het woord uitelkaar gaan van mijn kant is een paar keer gevallen over een langere periode. Hij wil niet uitelkaar en vindt het allemaal wel prima zo tenminste niet dat hij er actief iets aan doet.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 15 Dec 2022 11:46

Re: Heb er genoeg van ermee stoppen?

Moree schreef:Ik zou zeggen, ga niet teveel op je gevoel in. Je hebt een verleden waarin je geneigd bent naar een nieuwe situatie te zoeken die beter zal zijn hopelijk. Misschien is het nu een belangrijk je niet te laten leiden door je gevoel maar het gaat doen met de situatie die je hebt.
Vergeet niet, er zijn er altijd 2 in een relatie. Je partner reageert net zo goed op jou.
Vertel je partner wat je gevoel en gedachten zijn. Ga samen zitten en er uitgebreid op in.
Ga kijken of je samen in relatie therapie kunt gaan.


Nou dat weet ik dus niet. Het klopt dat ik in mijn verleden weleens een relatie heb beëindigd en overnieuw ben begonnen maar dat had ook duidelijke redenen, dat was niet voor niks. Ik heb er ook geen spijt van gehad, integendeel. Juist dat ik denk ik ben te lang in die situatie blijven hangen waarin ik jaren ongelukkig was. Ik had eerder de knoop door moeten hakken. Ik wil deze keer niet weer jaren iedere dag met twijfels zitten en me ongelukkig voelen en er achteraf weer zo op terugkijken.

Mijn gevoelens lijken gewoon erg afgenomen en ik weet niet wat ik daarmee moet...
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 15 Dec 2022 12:11

Wanneer relatie beëindigen?

Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien en of dit een reden zou zijn voor anderen om een relatie te beëindigen. (Voor mensen die niks zinnigs te zeggen hebben scroll maar door).

Ik heb nu een paar jaar een relatie en samen hebben we 2 jonge kinderen. Het is er langzaam ingeslopen maar mijn gevoelens voor hem zijn sterk afgenomen. We delen weinig behalve een huis en kinderen. Ik merk vaak als hij iets vertelt dat het me weinig interesseert. Het zijn ook altijd dezelfde dingen. Ik irriteer me ook regelmatig aan zijn vaak stille en norse houding tegenover mijn oudste kinderen. Dan denk ik dit zou met een vlotte, spontane man zoveel gezelliger kunnen zijn. Ik heb geen behoefte om samen leuke dingen te doen, die we overigens ook niet doen.

Ik denk er steeds vaker aan om uitelkaar te gaan en op zoek naar een eigen huis. Maar ik vind dat een verdomde lastige keuze om te maken. Ik heb het eerder gedaan met 2 kinderen maar toen was het ook al jaren heel slecht en was ik zo ongelukkig dat het echt niet meer kon. Nu is het mijn gevoel wat me in de steek laat maar verder geen dramatische situatie. Dagelijks voel ik twijfel en gelukkig ben ik ook niet. En wordt er zo langzamerhand gek van om er dagelijks zoveel mee bezig te zijn en maar niet tot een conclusie te komen.

Ik zit dus behoorlijk met mijn gevoelens in de knoop en weet niet wat nu verstandig is. Moet ik zo doorsukkelen en hopen dat mijn gevoel anders wordt of de knoop (uiteindelijk) doorhakken, maar wanneer...?
Laatst gewijzigd door Autumnfall op 15 Dec 2022 12:58, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Dec 2022 12:17

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Ga je hier nu serieus weer een nieuw topic over openen? Volgens mij is dit al uitvoerig besproken in een paar eerdere topics. Ik zou zeggen: neem die nog eens door.
❤ 7 juni 2018
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 15 Dec 2022 12:23

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Bliss schreef:Ga je hier nu serieus weer een nieuw topic over openen? Volgens mij is dit al uitvoerig besproken in een paar eerdere topics. Ik zou zeggen: neem die nog eens door.



Ga je hier nu serieus dit sturen als je niks te zeggen hebt? Ben je van de forumpolitie? Volgens mij is iedereen vrij om te posten wat zij wil. En nee het is niet uitvoerig besproken in mijn andere topics, daar zijn weinig reacties op, ligt al weken stil.

Ik zit hier serieus mee en vraag ervaringen, advies en ik leg hier mijn situatie en gevoelens anders uit en de vraag is ook anders. Ik vraag dus of dit voor anderen een reden zou zijn om ermee te stoppen.

Dus als je niks te melden hebt prima maar sla dan lekker over.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 15 Dec 2022 13:09

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Heb je al iets gedaan met de tips die je hier de afgelopen maanden hebt gekregen?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 15 Dec 2022 13:14

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Ik zou de relatie beëindigen. Je hebt geen zin om eraan te werken. Dan wordt het ook nooit beter. Heel verdrietig voor je kinderen.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 15 Dec 2022 13:49

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Derpy schreef:Heb je al iets gedaan met de tips die je hier de afgelopen maanden hebt gekregen?


Dan begrijp je me dus niet. Het gaat om het GEVOEL dat ik heb.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 15 Dec 2022 13:50

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Carra schreef:Ik zou de relatie beëindigen. Je hebt geen zin om eraan te werken. Dan wordt het ook nooit beter. Heel verdrietig voor je kinderen.


Het is niet een kwestie van eraan werken. Het gaat om het GEVOEL dat ik heb.
Laatst gewijzigd door Autumnfall op 15 Dec 2022 14:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 15 Dec 2022 13:51

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Maar dan heb je je antwoord toch al?
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 15 Dec 2022 14:06

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Hugo schreef:Maar dan heb je je antwoord toch al?


Nee tuurlijk niet. Niet bij alle gevoelens die je hebt hoef je ernaar te handelen. Als je getrouwd bent en je wordt verliefd op een ander dan hoef je daar niet iets mee te doen alleen omdat je die gevoelens hebt.

Of als je het gevoel hebt zin om iemand in elkaar te slaan of te vermoorden. Dan geven de meesten ook niet toe aan die gevoelens.

Nogmaals ik vraag niet om deze reacties dus ik ga verder met mensen die inhoudelijk iets zinvols te melden hebben.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 15 Dec 2022 14:12

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Voordat je de beslissing om de relatie te beëindigen neemt zou ik goed kijken naar wat dit met jouw kinderen zou doen en wat voor consequenties dit voor hen zou hebben. Afhankelijk daarvan zou ik een besluit nemen.
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 12:50

Bericht 15 Dec 2022 14:31

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Ik zou eerst eens met je man om tafel gaan en zeggen dat je de relatie wil beeindigen. Ik ben benieuwd hoe hij reageert. Zijn jullie al in relatietherapie geweest?
Daarnaast zou ik ook gaan uitzoeken waar je naar toe kunt, als je de relatie beeindigd. Lijkt mij dat je echt van de een op de andere dag een huis hebt.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 15 Dec 2022 14:32

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Maar wat wil je dan horen? Je wilt er niet aan werken, omdat het een gevoel is, je doet niets met wat er geopperd wordt. Je relatie nu opgeven wil je niet ‘omdat je niets met die gevoelens hoeft te doen’. Maar ondertussen ben je kennelijk diep ongelukkig want anders zou je er niet weken later nog eens op terug komen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 15 Dec 2022 14:58

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Luisa schreef:Voordat je de beslissing om de relatie te beëindigen neemt zou ik goed kijken naar wat dit met jouw kinderen zou doen en wat voor consequenties dit voor hen zou hebben. Afhankelijk daarvan zou ik een besluit nemen.


Dat vind ik altijd zo'n dooddoener want we kunnen allemaal wel invullen wat dit met kinderen doet. Dat vinden de meeste ouders niet leuk en wenselijk. Maar moeten mensen daarom de rest van hun leven dan (ongelukkig) bijelkaar blijven zogenaamd in het belang van de kinderen. Wat ook niet in hun belang is.

Mijn vorige relatie met 2 kinderen was ook niet leuk voor om uitelkaar te gaan met name voor 1 kind. Ze is aan de situatie gewend geraakt en weet niet meer beter. Dan had ik dat toen ook niet moeten doen maar het was wel voor iedereen het beste.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 15 Dec 2022 15:00

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Jolieke schreef:Ik zou eerst eens met je man om tafel gaan en zeggen dat je de relatie wil beeindigen. Ik ben benieuwd hoe hij reageert. Zijn jullie al in relatietherapie geweest?
Daarnaast zou ik ook gaan uitzoeken waar je naar toe kunt, als je de relatie beeindigd. Lijkt mij dat je echt van de een op de andere dag een huis hebt.


Ik heb al vaker deze gesprekken met hem gevoerd en hij zegt alleen dat hij dat niet wil uitelkaar gaan. Relatietherapie ziet hij ook niet veel in.

Ik zou dan moeten wachten tot ik kan kopen of particulier huren wat lastiger is.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 15 Dec 2022 15:05

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Tom schreef:Maar wat wil je dan horen? Je wilt er niet aan werken, omdat het een gevoel is, je doet niets met wat er geopperd wordt. Je relatie nu opgeven wil je niet ‘omdat je niets met die gevoelens hoeft te doen’. Maar ondertussen ben je kennelijk diep ongelukkig want anders zou je er niet weken later nog eens op terug komen.


Ik wil wel in relatietherapie maar daar ziet hij niet veel in. Ik voel me niet super gelukkig nee, dat zeg ik toch ook eerlijk. Het is geen situatie waar je staat te juichen van blijheid nee.

Ik wil horen wat ik het beste met deze gevoelens kan/moet doen. Mensen die in een zelfde situatie zitten of hebben gezeten en hoe zij ermee omgaan/gingen. Wat je moet doen met de dagelijkse twijfelgevoelens.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 15 Dec 2022 15:06

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Tom schreef:Maar wat wil je dan horen? Je wilt er niet aan werken, omdat het een gevoel is, je doet niets met wat er geopperd wordt. Je relatie nu opgeven wil je niet ‘omdat je niets met die gevoelens hoeft te doen’. Maar ondertussen ben je kennelijk diep ongelukkig want anders zou je er niet weken later nog eens op terug komen.


Dus vertel wat zou jij doen in deze situatie? Ik neem aan dat je er ooit weleens in hebt gezeten, misschien ook niet...
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers