Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Dec 2022 12:07

Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Wie heeft de gouden tip? We willen volgend jaar kerstvakantie of voorjaarsvakantie ‘24 toch echt eens met de kinderen op wintersport gaan. Ik wil graag een leuk wintersportgebied met veel faciliteiten voor kinderen, grote voorkeur (must) voor Nederlandse skileraren en het liefst lekker dicht aan de piste in een appartement of eventueel hotel.

Wie weet wat leuks? Oh je, een beetje betaalbaar zou ook leuk zijn :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 12:50

Bericht 13 Dec 2022 16:10

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Ik zou deze vraag stellen in de Facebookgroep Oostenrijk vakantieliefhebbers of iets dergelijks. Ik zie daar dagelijks berichten voorbij komen met dezelfde vraag. Vaak reageren Nederlandse eigenaren van appartementen wel wat leuk is.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Dec 2022 19:16

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Dank je, ik ga kijken!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 13 Dec 2022 21:56

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Wij gaan naar Fiss (Serfaus Fiss Ladis). We horen van iedereen dat dat super kindvriendelijk is. Op internet staat ook dat er Nederlandse slilereraren zijn. We hebben de skiles a geboekt, dus ik hoop dat er een Nederlandse docent is. Vorig jaar waren we in Selva (Italië) en dat was ook heel leuk, maar in Fiss schijnt wel een veel groter kinderland te zijn.

Ik kan je na 8 januari laten weten hoe het was!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Dec 2022 22:50

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Alexis schreef:Wij gaan naar Fiss (Serfaus Fiss Ladis). We horen van iedereen dat dat super kindvriendelijk is. Op internet staat ook dat er Nederlandse slilereraren zijn. We hebben de skiles a geboekt, dus ik hoop dat er een Nederlandse docent is. Vorig jaar waren we in Selva (Italië) en dat was ook heel leuk, maar in Fiss schijnt wel een veel groter kinderland te zijn.

Ik kan je na 8 januari laten weten hoe het was!

Graag! Ik ben benieuwd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 13 Dec 2022 23:18

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Alexis schreef:Wij gaan naar Fiss (Serfaus Fiss Ladis). We horen van iedereen dat dat super kindvriendelijk is. Op internet staat ook dat er Nederlandse slilereraren zijn. We hebben de skiles a geboekt, dus ik hoop dat er een Nederlandse docent is. Vorig jaar waren we in Selva (Italië) en dat was ook heel leuk, maar in Fiss schijnt wel een veel groter kinderland te zijn.

Ik kan je na 8 januari laten weten hoe het was!


Serfaus, Fiss, Ladis is inderdaad heel kindvriendelijk.
Wij gaan er in de zomer graag heen (dus geen ervaring in de winter), maar alles is erg gericht op kinderen.
Mochten we ooit gaan skiën dan gaan we zeker daarheen.
💜💜💙💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Dec 2022 03:03

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

En hoe vind je door alle bomen het geschikte appartement? Sites zijn welkom.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 14 Dec 2022 10:18

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Volgens mij zijn alle ski oorden in Oostenrijk kindvriendelijk. Waar ze sowieso Nederlandse ski leraren hebben is in Elmau, Zell am See en Koningsleiten. Als kind had ik les van Oostenrijkse leraren en dat was echt hartstikke prima. Het enige woord dat je moet leren is bremsen. Kinderen vinden altijd wel een manier om te communiceren met elkaar en met anderen.

Als je aan de ski piste wilt zitten moet je wel je portemonnee trekken. Je kunt net zo goed een stuk lopen en dan een locker beneden huren waar je je ski schoenen en ski's in achterlaat. Of met de ski bus of auto. De kids hebben toch de hele dag les en je wilt zelf waarschijnlijk de hele dag op de berg zijn. Er zijn overal voldoende parkeerplaatsen. Ik vind het zelf altijd wel leuk om wat af te wisselen qua startpunt, vind t anders wat saai. Maar dat ligt er ook maar net aan hoe goed je kunt skien.

Accomodatie hier staan bijv tips: https://www.wintersport.nl/dorpen/koenigsleiten
Heb zelf geen ervaring met accomodatie, wij logeren altijd bij familie.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 14 Dec 2022 10:21

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Oh en in Saalbach Hinterglemm zijn ook altijd enorm veel Nederlanders. Daar hebben ze vast en zeker ook Nederlandse ski leraren.
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 12:50

Bericht 14 Dec 2022 12:37

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Max schreef: Het enige woord dat je moet leren is bremsen.


Dat is wel handig ja. Mijn zoon kwam na zijn eerste keer op de rodelbaan bij me en zei: 'Ik ging echt vet hard mama! En wat betekent eigenlijk bremsen?'
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Dec 2022 12:38

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

En pipi machen!

Die gebruikte ik als kind heel veel haha.

Leuk Lady! Ik ken Oostenrijk helemaal niet als wintersportland, alleen in de zomer. Wij gingen altijd naar Frankrijk en Zwitserland. Maar kan me voorstellen dat er heel veel gebieden echt wel kindvriendelijk zijn daar. Zijn jullie zelf skiers?
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Dec 2022 14:05

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Zijn niet vrijwel alle gebieden waar ze nauwelijks après ski hebben kindvriendelijk?
Zo ga ik met een groep bordspelspelliefhebbers en we zitten bewust in een familievriendelijke plaats zonder après ski. Ook zijn er pistes waarbij je tegen iets kans de kant kunt slaan etc... Ik zie mij zelf dat ook nog wel doen.
Volgens mij heeft het Franse gebied waar ik naar toe geen Nederlandse skileraren. Ten minste niet in de periode dat ik ga.

Skilessen gaan goed. Nog eventjes en ik ski parallel.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 14 Dec 2022 14:08

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Fred schreef:Zijn niet vrijwel alle gebieden waar ze nauwelijks après ski hebben kindvriendelijk?
Zo ga ik met een groep bordspelspelliefhebbers en we zitten bewust in een familievriendelijke plaats zonder après ski. Ook zijn er pistes waarbij je tegen iets kans de kant kunt slaan etc... Ik zie mij zelf dat ook nog wel doen.
Volgens mij heeft het Franse gebied waar ik naar toe geen Nederlandse skileraren. Ten minste niet in de periode dat ik ga.

Skilessen gaan goed. Nog eventjes en ik ski parallel.

Je bedoelt de sneeuwkanonnen?
Plekken met apres ski kunnen ook heel kindvriendelijk zijn hoor.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Dec 2022 14:20

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Nee, ik bedoel geen sneeuwkanonnen maar soort van boksballen waar je al skiënd tegen aan kunt slaan. Dat is vooral voor kinderen bedoeld maar vind ik ook leuk om te doen.
De fun area's zeg maar.

Ik zit in St. Martin dat onderdeel uitmaakt van Les Menuires en die plaats is een van de 3 plaatsen van de 3 valleien.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 14 Dec 2022 14:23

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Oh die area's omzeil ik altijd vanwege de grote hoeveelheden kamikaze skiers.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Dec 2022 15:26

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Max schreef:Oh en in Saalbach Hinterglemm zijn ook altijd enorm veel Nederlanders. Daar hebben ze vast en zeker ook Nederlandse ski leraren.


Ik zal met kinderen juist voor een kleiner gebied gaan. Vooral omdat het de eerste keer is. Saalbach is echt een leuk gebied, maar heel groot. met mijn broer daar een keer geweest en het was zijn eerste wintersport. Eigenlijk te groot voor hem geweest. Zeker omdat de beste beginnerspiste in Leogang zat en wij in de andere kant zaten.

Ik ben verder niet heel bekend met kind vriendelijke gebieden. Dus ik kan je daar niet mee helpen, maar ik zou zelf kiezen voor een niet al te groot gebied, zodat je ook snel naar het appartement kan als ze er klaar mee zijn. Plus het is overzichtelijker.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Dec 2022 16:10

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Door Silly's berichtje bedenk ik dat ik toch wel één keer in Oostenrijk heb geskiet. Ik was toen zelf al wel volwassen maar met m'n jongere stiefnichtjes. Zij gingen altijd naar Vent, een heel klein plaatsje, heel kindvriendelijk, rustig, met Sölden en Obergurgl in de buurt als grotere gebieden. Alleen geen idee van Nederlandse skileraren.

Vent
https://maps.app.goo.gl/iUbCmp952yEgYN6t9


Ik vond zelf skiën in Saas Fee in Zwitserland altijd heel fijn qua lessen als kind maar dat is waarschijnlijk onbetaalbaar.
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 14 Dec 2022 16:48

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Silly: je dumpt je kids toch gewoon bij de ski school? Die zorgen ervoor dat ze de hele dag door vermaakt worden op hun eigen niveau. Dan kan je zelf van het grote gebied genieten.

Of kunnen jullie zelf ook niet (goed) skien Lady?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Dec 2022 16:50

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Lesjes zijn meestal alleen in de ochtend toch? Althans vroeger bij mij wel.
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 14 Dec 2022 17:07

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Marin schreef:Lesjes zijn meestal alleen in de ochtend toch? Althans vroeger bij mij wel.

In Oostenrijk is t de hele dag vaak incl lunch. Uit m'n hoofd van 9:30 - 14:30 uur. Dat was vroeger bij ons zo en bij m'n neefje nu ook. Weet niet of het standaard is, maar bestaat dus wel in meerdere gebieden (gingen vroeger elk jaar naar een ander gebied). Ideaal! M'n zus gaat daarom 2x per jaar op wintersport haha. Scheelt wel dat daar gratis verblijf is en alle spullen daar blijven liggen uiteraard.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 14 Dec 2022 17:28

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

In kindvriendelijke gebieden is natuurlijk ook gewoon apres ski. De ouders vinden dat ook leuk en onze dochter vindt het voor eventjes ook echt prima om iets te drinken of eten daar.

Wij brengen haar ook naar skiles en gaan dan zelf skiën. Vorig jaar was ze nog maar 3 en had 3 uur privéles per dag. Dus dan kan je zelf niet zo ver. Dit jaar heeft ze langer les Incl lunch. Dus dan kunnen wij ook even op pad.

Ik vind het toch weer best spannend hoor, haar daar achter laten. Helpt de juf met plassen? Ze heeft zo’n skibroek met van die banden over de schouders, dus dat kan ze zelf nog niet zo goed.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 14 Dec 2022 17:32

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Wat wij trouwens doen is via bookingssites kijken waar de hotels liggen. Dan zoeken we eerst op waar de lessen zijn en kijken we in die omgeving naar hotels. Maar een stukje rijden vinden we ook prima. De skibus vind ik wel een gedoe hoor met al die spullen. Al vaak overwogen te leren snowboarden om die reden. Dan zie ik mijn vriend met die schoenen die toch een stuk gemakkelijker lopen en alleen 1 board in plaats van 2 ski’s en 2 stokken die de hele tijd los gaan. En de ski’s van mijn dochter erbij (die ze zelf moet dragen, maar aan het einde van de dag gooit zij ook de kont tegen de krib en moeten wij ze toch dragen).
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 14 Dec 2022 17:38

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Hee ik zie op bol dat er draagbanden voor ski’s bestaan. Heeft iemand die en zijn ze aan te raden? Lijkt mij een uitkomst.


Sorry voor het vervuilen van je topic.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 14 Dec 2022 17:39

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Als je hotel naast de bus halte zit is het redelijk hetzelfde als met de auto. Je gooit je ski's en stokken in het rek en gaat zitten. Wij deden vroeger onze gympies gewoon aan en dan in de rugzak van m'n vader. Die nam toen altijd nog zelf bammetjes mee voor de lunch, omdat ie dat te duur en te lang vond duren op de berg.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 14 Dec 2022 17:42

Re: Kindvriendelijk wintersportgebied Oostenrijk

Alexis schreef:In kindvriendelijke gebieden is natuurlijk ook gewoon apres ski. De ouders vinden dat ook leuk en onze dochter vindt het voor eventjes ook echt prima om iets te drinken of eten daar.

Wij brengen haar ook naar skiles en gaan dan zelf skiën. Vorig jaar was ze nog maar 3 en had 3 uur privéles per dag. Dus dan kan je zelf niet zo ver. Dit jaar heeft ze langer les Incl lunch. Dus dan kunnen wij ook even op pad.

Ik vind het toch weer best spannend hoor, haar daar achter laten. Helpt de juf met plassen? Ze heeft zo’n skibroek met van die banden over de schouders, dus dat kan ze zelf nog niet zo goed.

Ons neefje swingt ook altijd nog even mee op de dansvloer. Hij is wel vaak heel moe dus lang houdt ie t niet vol, maar wij ook niet tegenwoordig dus dat komt goed uit. We doen vaak allemaal een middag dutje rond 16:30.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers