Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Festivals, concerten & theater 2023

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Dec 2022 20:45

Festivals, concerten & theater 2023

Weer even een nieuw topic, want het jaar is bijna voorbij! Wat hebben jullie al op de planning staan voor komend jaar?
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Dec 2022 20:49

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Mijn agenda begint alweer vol te stromen:
April: Stromae @ Ziggo Dome
Mei: The Offspring @ AFAS Live
Juni: Red Hot Chili Peppers e.a. @ Pinkpop (zondag)
En waarschijnlijk:
Juli: Live @ Tivoli
❤ 7 juni 2018
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 06 Dec 2022 21:09

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Goh dat doe je vlot! Ik heb nog niks staan maar boek ook meestal niet zo ver vantevoren.
Motel Mozaique zal ik zeker heen gaan maar nog geen kaarten.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Dec 2022 21:17

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Ik hou er ook niet van eigenlijk, om zo lang van te voren alles al vol te plannen, maar bij concerten waar je graag heen wil heb je nou eenmaal weinig keus. Te laat = vette pech!
❤ 7 juni 2018
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 06 Dec 2022 21:31

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Ja dat is zeker waar, zijn ook grote namen die je op je lijstje hebt! Ik viste vorige maand achter het net bij Lil Nas X omdat ik dacht dat het zo’n vaart niet zo lopen, maar die verkoopt dus ook vlot uit.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1957

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 06 Dec 2022 21:34

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Leuk lijstje Bliss! Ik ga in mei ook naar The Offspring! Ik ben anders helemaal niet van de concerten, maar nu ineens drie staan voor 2023. Ik ga nml ook nog naar Muse in juni en in juli naar Rammstein. Zin in!
2011 2012 2017
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 06 Dec 2022 23:22

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Ik ga ergens naar K3.
Moet zelf nog met mijn koor een concert geven in april.
Verder nog geen idee :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Dec 2022 23:52

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Ik zeg al jaren dat ik een beetje klaar ben met die grote concerten, maar als dan mijn favoriete artiesten weer aangekondigd worden, móét ik er gewoon heen. Ook al geef ik onderhand een fortuin uit aan concertkaartjes per jaar, want het is een dure hobby. 😮

Een kleiner concertje vind ik ook fijn, dus daar ga ik ook eens naar kijken. En misschien gaan we met de PV van het werk nog een keer naar een klassiek concert, dat lijkt me ook wel een interessante gewaarwording.

Leuk dat je ook gaat, Indigo!
❤ 7 juni 2018
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 07 Dec 2022 01:33

Re: Festivals, concerten & theater 2023

April naar Krezip en Stef Bos.
Juni wil ik naar het stadsfestival hier..

Verder staat er nog niets. Hoop op iets als ilse Delange of Miss Montreal nog.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 07 Dec 2022 08:01

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Ik heb ook al wat planning: begin januari naar het Zwanenmeer, in mei naar Les Miserables en in augustus naar Celine Dion. Ik zag ook dat Mamma Mia de musical weer terugkomt en daar ben ik nog niet heen geweest, dus daar wil ik ook heen volgend theaterseizoen.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 07 Dec 2022 09:35

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Goed dat je het zegt Girli, ik wil ook naar ballet, ga eens kijken.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Dec 2022 22:30

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Ik had dus helemaal niets staan nog tot vorige week maar het theater heeft een erg leuke decemberactie: 2=1 voor geselecteerde voorstellingen en toen werden dingen ineens veel leuker om uit te proberen. Voor iets meer dan 10 euro per persoon een avondje uit inclusief drankje (en ze hebben er erg lekkere rode wijn😉)

Waar ga ik naar toe:

DIT IS 'T! | Mooi Wark
​Bij sommigen zal de naam Mooi Wark niet meteen een belletje doen rinkelen. En wie ze wel kent, vraagt zich af: wat moeten die idioten in het theater? Voor die eerste groep: Mooi Wark is een Drentse band die jaarlijks zo’n honderd optredens geeft in feesttenten door het hele land. Tijdens de coronapandemie kregen ze landelijke aandacht door hun opvallende ode aan gebarentolk Irma Sluis (‘Oh Irma’). Mooi Wark in het theater, dat betekent leuke verhalen uit hun bijna dertigjarige historie, een lach en een traan, liedjes die niet geschikt zijn voor een feesttent en liedjes uit de tent in een theaterbewerking. Mooier kunnen ze het niet maken, leuker wel!

Opera voor Dummies:
Sopraan Céline Janssen laat in ‘Opera voor Dummies’ op luchtige en cabareteske wijze zien hoe leuk opera kan zijn. Want opera is niet stoffig of ouderwets, maar juist een sexy, grappig en ontroerend spektakel van muziek, toneel, zang en prachtige kostuums en decors, vaak geschreven voor het gewone volk. Céline – onder meer bekend van haar deelname aan het tv-programma ‘We Want More’ – zingt niet alleen opera, maar giet ook bekende jazz-, pop- en rocknummers in een operajas. Juist door genres te combineren, maakt ze het genre toegankelijk voor een breed publiek. Wie weet krijg je na een avondje met Céline de operasmaak te pakken.


BOOMPJE, BEESTJE Cabaret | Boban Benjamin Braspenning

Boban Benjamin Braspenning is geboren met een artiestennaam, hij móest dus wel het podium op. Hij heeft alles gedaan om in godsnaam maar geen cabaretier te hoeven worden, maar gaf het op toen hij in 2021 als winnaar uit de bus kwam bij het Groninger Studenten Cabaret Festival. Inmiddels bestormt hij de theaters met zijn debuutvoorstelling ‘Boompje, beestje’, een muzikale cabaretshow over woningnood. Boban schreef deze voorstelling – geheel in stijl – vanuit zijn studentenkamer, waar hij noodgedwongen is blijven hangen. Daarnaast heeft hij het over de financiële fratsen van vermogenden en de wereld van het grote geld. Opgegroeid aan de periferie van de kak, kan Boban niet anders dan zich daar dubbelzinnig toe verhouden. Met spitsvondige nummers houdt hij je een scherpe spiegel voor, één waarin hij zelf maar moeilijk kan kijken. 


SONGS FOR THE ROAD Muziek | The 70's Unplugged

​Weggaan en thuiskomen, dromen, illusies en desillusies… Hoeveel popartiesten hebben hier niet over gezongen? Het leven on the road is altijd een belangrijke inspiratiebron geweest voor het maken van prachtige, tijdloze popsongs. The 70’s Unplugged heeft een mooie verzameling pareltjes weten te vinden: van de Eagles tot Fleetwood Mac, van James Taylor tot John Denver, van Joni Mitchell tot Linda Ronstadt en vele anderen. De vijfkoppige band speelt de klassiekers op doorleefde manier en laat zo de liefhebbers van popmuziek een avond genieten.


WONDERFUL TONIGHT Muziek | Ocobar

​De muziek van Eric Clapton zit diep in het DNA van de heren van Ocobar. In 1963, het jaar waarin Cok van Vuuren, de virtuoze gitarist van Ocobar wordt geboren, speelt Clapton bij The Yardbirds. In 1978 draait Rob Wijtman, de weergaloze drummer van Ocobar, non-stop het singletje ‘Wonderful Tonight’. Zijn broer Bart Wijtman krijgt zijn eerste basles in 1985: ‘Forever Man’ van Clapton staat op zijn lessenaar. In de onmiskenbare losse Ocobar-sfeer brengen de mannen een ode aan het ruime oeuvre van Slowhand, waarbij er wordt gespeeld en gelachen. Van Cream naar de MTV Unplugged-sessie en van ‘Tears in Heaven’, ‘Layla’ tot ‘Crossroads’ en ‘Lay Down Sally’.


© Birgit Meixner & Deutsche Kinemathek
THE SILENT MOVIE PROJECT: LAUREL & HARDY Theaterspecial | Stephan Graf von Bothmer

‘The Silent Movie Project’ is een bijzondere theaterervaring die je terugvoert naar de tijd van de stomme film. Stephan Graf von Bothmer speelt live piano of orgel bij een selectie van scènes uit de beste films van Stan Laurel en Oliver Hardy. In 1929 is hun carrière op een hoogtepunt, het moment dat de filmindustrie langzaam start met de eerste commerciële films met geluid. Daarin komen de Dikke en de Dunne in halsbrekende situaties terecht en maken ze er overal een absolute puinhoop van, tot groot plezier van een miljoenenpubliek. De clou van de scènes zie je uiteraard van kilometers aankomen, maar door de perfecte timing van Stan Laurel, de briljante mimiek van Oliver Hardy en de aanstekelijke lach van je buurman ga je onherroepelijk voor de bijl. En natuurlijk door het fraaie toetsenwerk van Graf von Bothmer, die meer dan duizend filmbegeleidingen op zijn naam heeft.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Dec 2022 22:34

Re: Festivals, concerten & theater 2023

En omdat ik vond dat ik in de kerstvakantie ook nog wel iets cultureels kon doen ging ik op zoek naar een matinee in Amsterdam. Is dan wat makkelijker om na de voorstelling met de trein terug te komen

Op 27 december (OK, dat is dit jaar dus nog) ga ik naar het Concertgebouw:

Het Middagconcert op derde kerstdag: Anja Bihlmaier leidt Residentie Orkest in Tsjaikovski.
Ook overdag beleef je de mooiste muziek in Het Concertgebouw. Vandaag Tsjaikovski’s Vijfde symfonie en Sibelius’ Vioolconcert. Anja Bihlmaier leidt het Residentie Orkest Den Haag, Stefan Jackiw soleert
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:42

Bericht 08 Dec 2022 15:00

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Ik was eigenlijk van plan om dit jaar niet zo ver vooruit te plannen, maar dat is niet helemaal gelukt ;-)
In juni ga ik een dagje naar Pinkpop voor de Red Hot Chili Peppers en in juli ga ik naar Live in Tivoli.

Girli, wat gaaf dat je naar het Zwanenmeer gaat. Ik ben een paar jaar geleden voor het eerst naar een balletvoorstelling geweest: de Notenkraker. Ik vond het zo mooi! Het Zwanenmeer zou ik ook wel graag willen zien.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Dec 2022 13:56

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Tot nu toe heb ik staan:
Januari - Kinderen voor kinderen
Mei - K’s Choice
Juni - Rammstein

Ik ga jammer genoeg niet zoveel meer naar concerten. De meeste toffe zijn en ver weg en doordeweeks 😔
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Dec 2022 15:54

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Ik heb een theatershow van Tafkal staan op 23 mei (uit m’n hoofd). Alleen dat is drie weken na de uitgerekende datum, denk dus dat dit niks gaat worden.
En half juni naar Groots van Guus. Ook nog twijfelachtig 😂
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 09 Dec 2022 17:39

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Ik ga naar Yent en De Boer, in februari. Verder niets op de planning.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 09 Dec 2022 23:02

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Zora schreef:Tot nu toe heb ik staan:
Januari - Kinderen voor kinderen
Mei - K’s Choice
Juni - Rammstein


Exact dit! 😅
En Pinkpop in juni en Muse in juli. Verder ook nog kaartjes voor Son Mieux in april, maar de kans is groot dat we daar niet heen kunnen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Dec 2022 00:17

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Ha gezellig Suus!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 10 Dec 2022 19:11

Re: Festivals, concerten & theater 2023

In januari met mijn dochter naar LOL theatershow in Den Haag

Ook in januari naar #perfect met Betina Holwerda

Februari naar Komt een vrouw bij de dokter

Verder nog niks staan
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Dec 2022 09:01

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Ik ga in april naar Stromae. Verder heb ik nog niks op de planning.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 11 Dec 2022 16:20

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Tot nu toe alleen nog K’s Choice in mei.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Dec 2022 22:40

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Ik heb zojuist m'n tickets voor Stromae verkocht. Had er toch niet superveel zin in en eigenlijk kwam het ook helemaal niet uit. Dus ik dacht: ik zet ze alvast op Ticketswap en ik schrok me dood, binnen 39 seconden waren ze verkocht! :shock: Dus die kan van m'n lijstje af.
❤ 7 juni 2018
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 30 Dec 2022 22:46

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Februari: Roxeanne Hazes (Rotterdam), Lewis Capaldi (Antwerpen)
April: Bruce Springsteen (Barcelona)
Mei: Bruce Springsteen (Amsterdam)
Juni: Bruce Springsteen (Landgraaf)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Dec 2022 22:49

Re: Festivals, concerten & theater 2023

Wow jij bent echt fan van Bruce zo te zien! :D Roxeanne lijkt me ook tof trouwens, die wil ik ook nog eens live zien.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers