Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 09 Dec 2022 14:22

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Anoniemknorknor schreef:Nou nee, heb geen lvb maar ik kan iemand ook accepteren die anders is. Mijn vriendje heeft lager iq so what... Heeft een. Normale baan en wil ook graag normaal gevonden worden. Dat hij net met sommige dingen het overzicht verliest oke... Zo heeft iedereen wat. We hebben op de zelfde middelbare school gezeten...(alleen hij op praktijk) En ja hij kan heel goed zelf bepalen wat hij wil en dat doet hij ook. Hij geeft aan nu eindelijk gelukkig te zijn en niet als cliënt gezien wordt. Tuurlijk heeft hij zo zijn dingen maar dat hebben we allemaal. Ik ben natuurlijk niet meer zijn begeleider maar kunnen nog niks openbaar maken. Zijn familie staat er compleet achter en ziet hoe gelukkig wij zijn (niks onder dwang) ze zijn zelf aan het kijken om hem uit zorg te nemen omdat hij zo ontzettend gegroeid is en veel geleerd. En dat iedereen hier vies over denkt tja we zijn alle bij mega gelukkig en dat is belangrijk.


Wie accepteerd hier dan niet dat iemand anders is?
Volgens mij is er niemand die dat hier gezegd heeft.
Jij geeft in je eerste post aan dat je zijn begeleider bent, in de post die ik hierboven gequote heb, staat dat je zijn begeleider niet meer bent.
Welke waarheid is nu juist? Door deze 2 verschillende uitspraken, maak jij je redelijk ongeloofwaardig, vind je zelf ook niet?
Niemand zegt hier dat het vies is.
Dat maak je er zelf van.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 09 Dec 2022 15:10

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Jij bent jouw gedrag aan het goedpraten maar hoe moeilijk het ook is, jij zit fout. Jij moet deze relatie beëindigen en melden bij jouw teamleider.
<<

Anoniemknorknor

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 03 Dec 2022 08:30

Bericht 09 Dec 2022 15:30

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Op dit moment niet meer, werk wel op de zelfde groep maar begeleid hem niet meer nu. Dat is pas sinds een paar dagen omdat ik aan kijken ben voor een andere locatie om te werken.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 09 Dec 2022 15:30

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Of je nu zijn begeleider bent of niet, je zegt dat je met hem werkt dus zit je fout. De hele ontwikkeling die je omschrijft is gewoon zo fout om te lezen. Als je hier echt mee verder wilt dan zou ik een hele andere baan gaan zoeken dat niets met de zorg te maken heeft. Als je niet inziet wat hier fout aan is dan hoor je duidelijk niet thuis in deze tak van de zorg.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1705

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 09 Dec 2022 16:48

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Een relatie met iemand met een lager IQ is idd niks mis mee, er zijn genoeg LVB’ers die op normaal onderwijs zitten, thuis of op zichzelf wonen, normale banen hebben en waarvan je in het dagelijks leven niet 123 zou merken dat ze LVB zijn.

Ik werk met mensen met LVB die thuis wonen en hier zitten veel verschillende gradaties in.
Ik kan mij best voorstellen dat je een relatie kan krijgen met iemand met een (vermoeden van) licht verstandelijke beperking, echter niet wanneer je zijn begeleidster ben. Dat mag gewoon echt niet. Als dat uitkomt ben je je baan kwijt en zal er een rechtszaak komen.

Even een ander voorbeeld, voorgaande jaren best wat vriendschappelijke contacten online opgedaan, proberen op te doen. Echter zaten hier soms ook meiden tussen waarvan ik soms het idee had dat het mn werk wat overlapte alleen dan in mn privé. Dat contact voelde voor mij heel ongelijkwaardig en niet goed en dat ging dan alleen nog maar om vriendschap.
Juli 2019
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 09 Dec 2022 18:22

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Anoniemknorknor schreef:Nou nee, heb geen lvb maar ik kan iemand ook accepteren die anders is. Mijn vriendje heeft lager iq so what... Heeft een. Normale baan en wil ook graag normaal gevonden worden. Dat hij net met sommige dingen het overzicht verliest oke... Zo heeft iedereen wat. We hebben op de zelfde middelbare school gezeten...(alleen hij op praktijk) En ja hij kan heel goed zelf bepalen wat hij wil en dat doet hij ook. Hij geeft aan nu eindelijk gelukkig te zijn en niet als cliënt gezien wordt. Tuurlijk heeft hij zo zijn dingen maar dat hebben we allemaal. Ik ben natuurlijk niet meer zijn begeleider maar kunnen nog niks openbaar maken. Zijn familie staat er compleet achter en ziet hoe gelukkig wij zijn (niks onder dwang) ze zijn zelf aan het kijken om hem uit zorg te nemen omdat hij zo ontzettend gegroeid is en veel geleerd. En dat iedereen hier vies over denkt tja we zijn alle bij mega gelukkig en dat is belangrijk.


Maar wie zegt dan dat je zijn vertrouwen hebt beschadigd omdat hij afhankelijk van je is/was?
2010 2012
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 09 Dec 2022 19:15

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Anoniemknorknor schreef:Op dit moment niet meer, werk wel op de zelfde groep maar begeleid hem niet meer nu. Dat is pas sinds een paar dagen omdat ik aan kijken ben voor een andere locatie om te werken.


Dan nog is het niet goed om mooi weer te spelen. Andere locatie, ga er vanuit, onder zelfde organisatie, en doorgaan met deze "relatie" is gewoon niet oké.
Net als wat DronkenTaart ook zegt, je bent geen goede zorg professional, als je hier mee doorgaat, het verandert niet als je onder je professionaliteit in welke tak van zorg blijft werken.

Hoe is het verder gekomen dat jij sinds deze week niet meer bij cliënt komt voor begeleidings moment, terwijl je nog wel op dit team/groep staat?
Daar moet denk ik een grondige reden voor zijn, lijkt mij sterk dat dit komt, omdat jij graag naar een andere locatie wilt.

Draai de situatie eens om, zoals wij de situatie nu zien, zou jij het dan serieus goedkeuren dat jouw collega een "liefdes relatie" zou hebben met zijn/haar cliënt? Terwijl je weet dat dit niet getolereerd wordt?
Laatst gewijzigd door Saji op 09 Dec 2022 19:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Dec 2022 19:18

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Links om of rechts om. De basis is niet goed. Jullie zijn niet al gelijken begonnen en het is niet voor niks dat het in jou beroep niet mag. Je kan het allemaal wel proberen goed te praten, want je zit op een wolk en je denkt dat alles goed gaat en goed blijft gaan. Maar het gaat uitkomen en dan ben jij je baan kwijt en meer.
Meerdere hier hebben het al gezegd, het is niet gezond en niet goed.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 10 Dec 2022 11:04

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Het is waarschijnlijk al gelekt, want als iemand gezegd heeft dat je zijn vertrouwen hebt beschadigd, dan is het al uitgekomen.
<<

Anoniemknorknor

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 03 Dec 2022 08:30

Bericht 11 Dec 2022 05:18

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Nee niks gelekt. En prima dan denkt iedereen er zo over. Wij zijn gelukkig.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Dec 2022 08:56

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Je vroeg om tips en volgens mij heb je die gekregen toch: stop ermee in het belang van je vriend en je (geloof)waardigheid in je functie, of stap uit het vak als je de relatie wel aan wil gaan.

Iedereen snapt vast dat een verliefdheid je kan overvallen en dat dat soms ingewikkeld is. Maar het gaat om wat je ermee doet. In het belang van niet alleen jezelf.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 11 Dec 2022 09:11

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Technisch gezien vroeg ze tips om samen met hem verder te kunnen. Ik geef toe: die heb ik niet gegeven.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 11 Dec 2022 09:41

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Anoniemknorknor schreef:Nee niks gelekt. En prima dan denkt iedereen er zo over. Wij zijn gelukkig.


Hoop van harte, als concullega, dat jou collega's snel hun ogen doen openen.
Dat is de enige tip die ik jou kan geven.
Want als het uitkomt, en dat komt het vroeg of laat, dan heb je de poppen pas echt aan het dansen.
Succes!
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 11 Dec 2022 10:16

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Tips hoe je doorkan zijn je hier toch gegeven...daar weggaan als werknemer..
Als ik zo tussen de regels doorlees,denk ik dat je toch wel doet wat je denkt dat ok is..
Sterkte hiermee
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 11 Dec 2022 10:54

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

June schreef:Technisch gezien vroeg ze tips om samen met hem verder te kunnen. Ik geef toe: die heb ik niet gegeven.


Ik wel hoor: "Als je hier echt mee verder wilt dan zou ik een hele andere baan gaan zoeken dat niets met de zorg te maken heeft. Als je niet inziet wat hier fout aan is dan hoor je duidelijk niet thuis in deze tak van de zorg."

Maar dat zijn verder tips waar ze niet op in gaat. Ze is alleen maar met een andere locatie bezig. Persoonlijk lijkt me dat niet voldoende om hiermee naar buiten te kunnen komen. Er zal ongetwijfeld een onderzoek komen en als blijkt hoe lang de relatie al duurt dan heeft ze alsnog een probleem lijkt mij en mag ik hopen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 11 Dec 2022 12:16

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Tips die ik gegeven heb zijn: stoppen met deze relatie, het is gewoon niet toegestaan.
Zoeken naar andere job, helemaal de zorg uit!
En tip naar collega's, doe je ogen open!

Nog even dit:

[quote="Anoniemknorknor"]
nu wordt er gezegt dat ik zijn vertrouwen beschadigd heb omdat hij afhankelijk was van mij.
/quote]

Kun jij dit nader uitleggen?
Hier zie ik toch staan dat het uitgekomen is, want hoe en door wie kan er anders gezegd worden dat jij zijn vertrouwen beschadigd hebt?
Dan is het toch gelekt 🤔
<<

Anoniemknorknor

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 03 Dec 2022 08:30

Bericht 11 Feb 2023 18:40

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Nee onze relatie is niet uitgekomen. We hebben het alleen tegen zijn familie gezegt en die staan er achter. Ik begeleid hem niet meer nu. Maar moet het nog stiekem doen.... Hij heeft bijna een eigen woning en kan zo uiteindelijk uit zorg.

En ja veel mensen vinden dit raar en niet goed, klopt. Maar wij zijn gelukkig en we gaan er gewoon voor..
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 12 Feb 2023 01:37

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Anoniemknorknor schreef:Nee onze relatie is niet uitgekomen. We hebben het alleen tegen zijn familie gezegt en die staan er achter. Ik begeleid hem niet meer nu. Maar moet het nog stiekem doen.... Hij heeft bijna een eigen woning en kan zo uiteindelijk uit zorg.

En ja veel mensen vinden dit raar en niet goed, klopt. Maar wij zijn gelukkig en we gaan er gewoon voor..


Maar wie zegt dan dat je zijn vertrouwen hebt beschadigd omdat hij afhankelijk van je is/was?
2010 2012
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 12 Feb 2023 08:49

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Precies Lexi, hier was ik ook benieuwd naar.
Als iedereen erachter staat van de familie, iedereen positief, wie zegt dan je hebt zijn vertrouwen beschadigd, je maakt misbruik van de situatie?
<<

Yoni van Ekkendonk

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 17 Mrt 2024 11:25

Bericht 17 Mrt 2024 12:16

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

Goedemiddag.

Ik denk eerlijk gezegd dat je zelf iemand bent met een lage intelligentie. (Ik bedoel dat niet neerbuigend!)

Het ligt echt aan de persoon/situatie of er sprake is van een gelijkwaardige relatie voor beide partijen. Denk jij dat iemand met een licht verstandelijke beperking jou emotionele intimiteit kan geven?

Voel jij een diepere connectie met deze persoon of blijft het vooral oppervlakkig?

Liefs Yoni
<<

Macaron

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 21 Jun 2023 10:50

Bericht 17 Mrt 2024 20:41

Re: Verliefd, Relatie met client, gehandicaptenzorg

13 maanden later.....
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers