Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zorgverzekering

<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 11 Nov 2013 21:56

Zorgverzekering

Welke zorgverzekering hebben jullie en hoe zijn jullie verzekerd? Zijn jullie overgestapt naar een andere verzekering tijdens/na de zwangerschap?

Ik ben op dit moment verzekerd bij Anderzorg, heb een basisdekking. Ik krijg bijvoorbeeld geen gratis kraampakket, ik weet dat je dat bij andere zorgverzekeringen wel vergoed krijgt. Ik heb verder eigenlijk geen idee waar op te letten m.b. tot de zwangerschap dus ben erg benieuwd naar jullie ervaringen :)
2014 2016 2019
<<

Anoniem28

Bericht 11 Nov 2013 22:01

Re: Zorgverzekering

fbto met gezinsplanningmodule is echt een hele goede en relatief goedkoop
<<

Anoniem122

Bericht 11 Nov 2013 22:03

Re: Zorgverzekering

Ik zou idd ook FBTO zeggen, dan kan je na de bevalling die module weer uitzetten.
De basisverzekering is een stuk lager aankomend jaar, rond de 88 euro. Module gezinsplanning ligt tussen de 5 en 6 euro als ik me niet vergis. En dan kan je afhankelijk van je andere behoeftes nog extra modules er bij nemen.
<<

Anoniem 82

Bericht 11 Nov 2013 22:05

Re: Zorgverzekering

Ik lees even mee, wil misschien ook overstappen. Heb wel een goede dekking nu, maar het kan wellicht goedkoper. En met oog op de bevalling en kraamzorg wil ik daar we, goed voor verzekerd zijn. Zal gelijk eens bij FBTO kijken!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Nov 2013 22:11

Re: Zorgverzekering

TukTuk schreef:Ik zou idd ook FBTO zeggen, dan kan je na de bevalling die module weer uitzetten.
De basisverzekering is een stuk lager aankomend jaar, rond de 88 euro. Module gezinsplanning ligt tussen de 5 en 6 euro als ik me niet vergis. En dan kan je afhankelijk van je andere behoeftes nog extra modules er bij nemen.


De aanvullende verzekeringen worden een stuk duurder! Gezinsplanning gaat 12, 90 kosten.
<<

Anoniem122

Bericht 11 Nov 2013 22:15

Re: Zorgverzekering

Jade schreef:
TukTuk schreef:Ik zou idd ook FBTO zeggen, dan kan je na de bevalling die module weer uitzetten.
De basisverzekering is een stuk lager aankomend jaar, rond de 88 euro. Module gezinsplanning ligt tussen de 5 en 6 euro als ik me niet vergis. En dan kan je afhankelijk van je andere behoeftes nog extra modules er bij nemen.


De aanvullende verzekeringen worden een stuk duurder! Gezinsplanning gaat 12, 90 kosten.


Volgens mij niet hoor? Ik kijk net bij premie berekenen voor 2014 en dan staat er dit:

Gezinsplanning €5,78

Zie hier trouwens dat het afhankelijk van je leeftijd is:
https://www.fbto.nl/documenten/zorg_PremieTabel.pdf
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Nov 2013 22:18

Re: Zorgverzekering

TukTuk schreef:
Jade schreef:
TukTuk schreef:Ik zou idd ook FBTO zeggen, dan kan je na de bevalling die module weer uitzetten.
De basisverzekering is een stuk lager aankomend jaar, rond de 88 euro. Module gezinsplanning ligt tussen de 5 en 6 euro als ik me niet vergis. En dan kan je afhankelijk van je andere behoeftes nog extra modules er bij nemen.


De aanvullende verzekeringen worden een stuk duurder! Gezinsplanning gaat 12, 90 kosten.


Volgens mij niet hoor? Ik kijk net bij premie berekenen voor 2014 en dan staat er dit:

Gezinsplanning €5,78


Hmm ik keek ook in mijn fbto.. misschien pakt ie daar de premie van vriend en mij samen. Ik heb afgelopen jaar in ieder geval de helft betaald.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 11 Nov 2013 22:19

Re: Zorgverzekering

ik zit bij de ohra en zal een aantal weken voor de bevalling mijn verzekering een 'niveau' hoger zetten.
Hiervoor krijg ik: een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie wordt ook vergoed en nog een aantal dingen die mij gewoon net iets meer zekerheid geven. Ik zou dit even voor je uit kunnen zoeken, mocht je dat willen.
Ik heb gewoon even in de papieren gekeken (soort reclamefolder die je standaard thuis krijgt als je bij de ohra zit) en gebeld met de ohra.

Het overstappen naar een duurdere, uitgebreidere verzekering binnen dezelfde maatschappij is denk ik nooit een probleem, maar als je wilt overstappen naar een andere aanbieder moet je er volgens mij wel op tijd bij zijn.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 11 Nov 2013 22:20

Re: Zorgverzekering

Ik ben verzekerd bij IZA, maar dat bleek tov kraamzorg etc niet zo best (ik ben volledig aanvullend verzekerd, had me ook niet méér kunnen verzekeren, ze vergoeden gewoon niks helaas..)Ik heb veel zelf moeten bij betalen, echt zonde! Bij een volgende zwangerschap ga ik daar beter op letten.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem122

Bericht 11 Nov 2013 22:21

Re: Zorgverzekering

Denk dat dat het dan idd is, ik weet niet hoe oud je bent, maar hier kan je de tarieven zien:
https://www.fbto.nl/documenten/zorg_PremieTabel.pdf

Vanaf 27 jaar tot 49 jaar betaal je 9,35 voor gezinsplanning
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 11 Nov 2013 22:22

Re: Zorgverzekering

Bedankt voor de reacties! FBTO ziet er inderdaad goed uit met de aanvullende modules! Ook ga ik even kijken bij OHRA.
2014 2016 2019
<<

Anoniem122

Bericht 11 Nov 2013 22:26

Re: Zorgverzekering

Het ideale trouwens bij FBTO vind ik ook, maar weet niet hoe dat bij andere verzekeringen is, dat je je rekeningen kan inscannen en insturen, of via de FBTO App een foto kan maken en zo kan insturen. Scheelt een hoop tijd, meestal heb je binnen een paar dagen dan het geld op je rekening.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Nov 2013 22:26

Re: Zorgverzekering

Mijn vriend is 27, dat zal het zijn. Hin berekend het voor ons samen. Komend jaar de polissen scheiden.
<<

Anoniem 3

Bericht 12 Nov 2013 10:11

Re: Zorgverzekering

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 22 Nov 2013 13:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Nov 2013 10:13

Re: Zorgverzekering

Believe schreef:Weet iemand met kinderen hier of dat echo's enzo vanuit je basisverzekering vergoed worden? :)


http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ering.html

Echo tijdens de zwangerschap

U krijgt de 12 wekenecho en de 20 wekenecho vergoed uit het basispakket van de zorgverzekering. De verzekeraar vergoedt de combinatietest (die uitwijst hoe groot de kans is dat u een kind met Downsyndroom krijgt) alleen als u een medische indicatie heeft. Of als u 36 jaar of ouder bent.
<<

Anoniem 3

Bericht 12 Nov 2013 10:16

Re: Zorgverzekering

,
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 22 Nov 2013 13:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Nov 2013 10:21

Re: Zorgverzekering

Geen idee hoe dat zit dan, misschien dat 1 van de zwangere dames / moeders hier iets over kunnen vertellen.

Overigens voor de mensen die voor FBTO willen kiezen, ik lees net dat de pretecho's niet meer vergoed zullen worden via de module gezinsplanning!
"Module Gezinsplanning verandert in 2014

Je krijgt in 2014 alleen vergoeding voor prenatale screening downsyndroom. Je krijgt geen vergoeding meer voor de pretecho en een sensormatje.'
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Nov 2013 10:39

Re: Zorgverzekering

Je hebt idd rond de 8 weken een termijnecho. En rond de 30 weken een groei echo.
Tot nu toe heb ik alleen de echo voor de combinatietest moeten betalen (direct na de echo pinnen). Van de andere echo's heb ik nog geen rekening gezien.

Ik zit trouwens bij Bewuzt van VGZ en die vergoeden ook echt het minimale.
Voor het eind van het jaar stap ik over naar Ohra. Die heeft voor mijn wensen (kraamzorg voornamelijk) de meest gunstige prijs. Fbto ga ik nog even nakijken, maar via independer.nl kwam Ohra voor mij als beste uit de test.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem 3

Bericht 12 Nov 2013 10:41

Re: Zorgverzekering

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 22 Nov 2013 13:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem12

Bericht 12 Nov 2013 10:47

Re: Zorgverzekering

Ooh La La! schreef:Tot nu toe heb ik alleen de echo voor de combinatietest moeten betalen (direct na de echo pinnen). Van de andere echo's heb ik nog geen rekening gezien.

M`n nicht kreeg laatst bijna een jaar na de geboorte van haar dochter nog een rekening van een echo. :thumbdown:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Nov 2013 10:53

Re: Zorgverzekering

Believe schreef:Bedankt Ooh La La!

En nog een vraagje, maar als je voor een kindje wilt gaan is het toch voldoende als alleen de vrouw goed aanvullend verzekerd is qua dekking voor kraamzorg/echo's/bevalling? Of moet de man dan ook die aanvullende verzekering hebben?


Nee hoor, alleen de vrouw hoeft aanvullend verzekerd te zijn.
Mijn vriend heeft gewoon een basisverzekering. Als de baby straks geboren is, dan wordt ze bij mij bijgeschreven. Ook dan hoeft hij geen aanvullende verzekering. Dat laatste kan wel en de baby kan ook bij hem bijgeschreven worden, maar dan betaalt hij voor dingen waar hij sowieso geen gebruik van maakt en ik wel.

Rush: dat is echt shit! Ik denk dat ik er maar vast rekening mee ga houden...
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Nov 2013 11:56

Re: Zorgverzekering

Een 30 wekenecho is niet standaard. Ik heb 'm bijvoorbeeld niet gehad. Ik heb alleen de termijnecho en de 20wekenecho gehad.

Verder krijg ik ook geen kraampakket. Ik ben vorig jaar overgestapt en als ik een verzekering koos waarbij ik dit pakket wel kreeg betaalde ik uiteindelijk meer. Zo'n pakket kost namelijk maar € 30,-
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 12 Nov 2013 20:06

Re: Zorgverzekering

Wij gaan overstappen naar de zorgverzekering van Hema.
Dat gaat ons 80 euro per maand schelen (wel het eigen risico hoog gezet)

En je krijgt met je zorgpas ook nog 10% korting op bijna alles bij de hemawinkels.
Afbeelding
Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 12 Nov 2013 20:53

Re: Zorgverzekering

Mijn vriend en ik zitten allebei bij CZ en aanvullend jongeren. Nu zat ik te kijken om te veranderen naar gezinnen aangezien we bezig zijn met zwanger worden. Is het dan nodig dat we allebei naar gezinnen gaan of is het ook al goed als ik dat alleen doe? Of kan ik ook zodra het nodig is nog wijzigen?
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 12 Nov 2013 21:19

Re: Zorgverzekering

.
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 19 Jul 2014 14:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One

cron