Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoonmaak-tip-topic

<<

Nyx

Bericht 11 Nov 2013 21:41

Schoonmaak-tip-topic

Misschien is er behoefte om tip en tricks m.b.t. schoonmaken met elkaar te delen? Ik weet dat ik het altijd wel fijn vind om nieuwe middelen uit te testen of om te weten wat anderen gebruiken bij bepaalde klussen.

Al een tijd lang heb ik last van vieze plekken in het toilet. Ik heb alle soorten chloor (Glorix, dikke bleek etc.)geprobeerd, maar niets hielp. Vandaag herinnerde ik me opeens dat ik voorheen weleens Harpix heb gebruikt, maar wist niet zeker of het ooit had geholpen tegen vieze plekken en om het dan te proberen is het merk Harpix me toch echt te duur. En toen liep ik vandaag tegen W5 Toiletcleaner Maxxpower voor € 0.89 van de Lidl aan. Voor de prijs kon ik het niet laten en dus meegenomen. Bij thuiskomst direct ingespoten, in laten trekken en vervolgens met de borstel er door. Resultaat; Weg vieze vlekken! :D De verpakking lijkt erg op Harpix, maar dan stukken goedkoper.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nyx op 11 Nov 2013 22:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem122

Bericht 11 Nov 2013 21:49

Re: Schoonmaak-tip-topic

Goede tip! Heb al paar keer met deze in mijn handen gestaan, maar durfde het niet aan. Toch van de week maar eens kopen!
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 11 Nov 2013 22:25

Re: Schoonmaak-tip-topic

Ik ben nooit zo van de agressieve schoonmaakmiddelen. Ik heb wel een tip voor kalkaanslag op kranen enzo: doe wat natuurazijn op een doek en wikkel die om de kraan. Tijdje laten intrekken en de aanslag is weg. Bij bijvoorbeeld de dop in een wasbak of afvoerputje kan je er ook wat soda overheen brokkelen, dan is het ook zo weg.

O, en aanslag in de wc krijg je met cola weg!
<<

Nyx

Bericht 11 Nov 2013 22:33

Re: Schoonmaak-tip-topic

Volgens mij ben ik één en al extreem. Schoonmaakmiddelen moeten werken. Ik wil best poetsen, maar niet te veel en te lang. Het moet schoon, dat is als een waas voor mijn ogen. :wink:

Cola heb ik trouwens ook geprobeerd. Werkte niet. Het kalkgehalte in het water is hier erg hoog. En dat is echt moeilijk schoonmaken.

Wel ga ik binnenkort de tip van mijn nicht proberen. Azijn of schoonmaakazijn, dat moet ik even navragen, verdunnen met water en dan de keuken afnemen. Dat is toch weer goedkoper dan mijn Cif Cuisine.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers