Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


WK Qatar

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Nov 2022 15:29

Re: WK Qatar

Nou ik ga wel kijken. Inderdaad omdat niet kijken ook 0 invloed heeft.
Heb er nu eigenlijk wel zin in, hier zullen de meeste wedstrijden wel opstaan.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 18 Nov 2022 15:46

Re: WK Qatar

Max schreef:Als iedereen zo zou denken verandert er natuurlijk nooit wat in de wereld.


Niet kijken heeft geen nut, daarmee maak je echt geen verschil want dat zullen ze in Qatar echt niet merken of je wel of niet kijkt.

Het enige wat nut zou hebben gehad als alle voetbalbonden van alle landen het WK hadden geboycot en er dus geen enkel voetbalelftal op was komen dagen. Dit zou overigens nog steeds kunnen als alle landen gezamenlijk op het allerlaatste moment af zouden spreken om niet te gaan spelen. Dan zou Qatar nu een behoorlijk probleem gehad met de gebouwde stadiums.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 18 Nov 2022 15:56

Re: WK Qatar

Fred schreef:
Max schreef:Als iedereen zo zou denken verandert er natuurlijk nooit wat in de wereld.


Niet kijken heeft geen nut, daarmee maak je echt geen verschil want dat zullen ze in Qatar echt niet merken of je wel of niet kijkt.

Het enige wat nut zou hebben gehad als alle voetbalbonden van alle landen het WK hadden geboycot en er dus geen enkel voetbalelftal op was komen dagen. Dit zou overigens nog steeds kunnen als alle landen gezamenlijk op het allerlaatste moment af zouden spreken om niet te gaan spelen. Dan zou Qatar nu een behoorlijk probleem gehad met de gebouwde stadiums.

Minder kijkers is minder adverteerders inkomsten. Uiteindelijk draait het allemaal om geld bij FIFA, dus dat geeft wel een signaal af.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Nov 2022 17:47

Re: WK Qatar

Maar de tv en advertentierechten zijn al verkocht.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 18 Nov 2022 18:07

Re: WK Qatar

Ja maar de speler die de rechten heeft gekocht doet dat op basis van te denken haalbare kijkcijfers. Advertenties die worden afgespeeld tijdens de reclame break worden namelijk afgerekend op basis van kijkcijfers (ook wel GRP's). Als adverteerder betaal je voor het aantal ogen wat je bereikt. Oftewel minder kijkers betekent minder inkomsten voor de speler die de rechten heeft aangekocht. Dat betekent dat bij een volgend WK de rechten voor minder verkocht gaan worden, als de FIFA weer een dergelijke omstreden keuze maakt.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Nov 2022 18:23

Re: WK Qatar

Ja als. De FIFA zit vol met machtsbeluste ego’s, maar zo stom zullen ze toch niet zijn om een volgend WK in (bijvoorbeeld) Saodie Arabie te houden. Bovendien hebben we het dan over 2030. Gezien de historie zal Uruguay dan een goede kanshebber (kunnen) zijn.

Ik vind het erg vergezocht en heb dan ook niet de illusie dat mijn kijkgedrag bijdraagt aan een betere wereld.
Dat iemand er geen goed gevoel bij heeft om te kijken snap ik wel.
<<

Anoniem332

Bericht 18 Nov 2022 18:52

Re: WK Qatar

Ik ga zeker kijken en ook wedstrijden waar NL niet aan deelneemt.
Jammer dat het geen zomer is. Want het leeft niet echt. Misschien later in het toernooi.

Ik snap de kritiek heel goed. Ik hoop ook echt dat het iets teweeg gaan brengen.
Al heb ik deze kritiek wel gemist met de OS in China. Daar wordt ook niet al te best met mensen rechten om gegaan.
Ook is er eerder kritiek geweest uit een van die landen bij Qatar, toen was het wk wielrennen daar en werden vrouwen opzettelijk aangereden.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Nov 2022 19:19

Re: WK Qatar

Bij de OS in China was zeker wel kritiek. Snap overigens wel dat dat toen niet in deze mate was. Denk dat de kritiek nu heftiger is om dat de mensenrechtenschendingen direct met het WK te maken hebben; ze waren er zonder het WK niet in deze mate geweest.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 20 Nov 2022 12:21

Re: WK Qatar

Als iedereen blijft redeneren dat niet kijken geen nut heeft, blijven deze problemen toch geaccepteerd en blijven ze bestaan? Massaal wegkijken voor de realiteit is in ieder geval de oplossing niet.

Daarbij, is het toch ook een principe kwestie? Of je buurman, oma, nicht of de koning het weten, staat toch los van je eigen geweten?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 20 Nov 2022 12:30

Re: WK Qatar

.namasté. schreef:Als iedereen blijft redeneren dat niet kijken geen nut heeft, blijven deze problemen toch geaccepteerd en blijven ze bestaan? Massaal wegkijken voor de realiteit is in ieder geval de oplossing niet.

Daarbij, is het toch ook een principe kwestie? Of je buurman, oma, nicht of de koning het weten, staat toch los van je eigen geweten?

Dat eerste: ja ik denk dus ook massaal niet kijken geen nut heeft. Ook dan blijven deze problemen bestaan. Los van dat wat in Qatar gebeurd afschuwelijk is, is corruptie bij de Fifa hier het echte probleem. Ik geloof echt niet dat niet kijken de oplossing is helaas. En ik vind het ook niet de verantwoordelijkheid van een individu.

Dat tweede is zeker waar. En daar heb ik dus ook wel last van. En dat vind ik dus jammer, omdat ik heel erg van sport kijken houd.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 22 Nov 2022 21:55

Re: WK Qatar

Wat in de laatste reactie naar voren komt, is waar mijn dilemma zit. Niet kijken zal qua impact nihil zijn, alleen het voelt zo machteloos dat je als individu wel bijdraagt aan de advertentie-inkomsten, maar zo goed als geen protest kunt geven.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Nov 2022 22:33

Re: WK Qatar

Ik kijk overigens het merendeel op de Belg omdat daar het commentaar beter is dan bij de NOS. Opvallend daar is dat er nauwelijks reclames zijn. Ook niet in de rust, want dan gaan ze gelijk analyseren.
Wat een verrassing vandaag zeg! Argentinië dat verliest van Saoedi Arabië.
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers