Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe pak jij je koffer in?

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 15 Nov 2022 10:30

Hoe pak jij je koffer in?

Pak jij altijd te veel in of juist te weinig? Rol, vouw of gooi je alles erin? Gebruik je packing cubes? Denk je er überhaupt over na? Heb je tips voor anderen? Vertel! :)
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Nov 2022 10:35

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Snel en rommelig. Terug reis net zo. Als het maar thuis komt 😃
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 15 Nov 2022 11:06

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Haha mijn voornemen is altijd weinig meenemen. Ik hou van MarieKondo dus ik vouw alles op die manier op. Packing Cubes ben ik kort fan van geweest maar daarmee kan ik minder kwijt in een koffer op de een of andere manier. Aangezien ik het liefst met een klein rolkoffertje reis is die ruimte dus wel belangrijk. Uiteindelijk moet ik ook proppen om hem dicht te krijgen maar het zit er wel netjes opgevouwen in :P.

Mijn tip is dan ook, als je de ruimte nodig hebt geen packing cubes te gebruiken. Heb je genoeg ruimte dan zijn ze wel handig om het overzicht te bewaren in je koffer.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 15 Nov 2022 11:32

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ik rol alles en dan in packing cubes. Ik vind dat echt het meest efficiënt. Toch een koffer (maat M) voor een maand kunnen vullen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Nov 2022 11:33

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Karnemelk schreef:Snel en rommelig. Terug reis net zo. Als het maar thuis komt 😃


Dit inderdaad 🫣
Vervolgens haalt m’n man alleen er weer uit en rolt het allemaal strak op.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 880

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 15 Nov 2022 12:10

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ik neem altijd teveel mee. Op de heenweg pak ik het heel netjes in, en rol ik kleding vaak op zodat er meer in past. Op de terugweg mik ik alles er veel rommeliger in.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 15 Nov 2022 14:02

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ooh La La! schreef:
Karnemelk schreef:Snel en rommelig. Terug reis net zo. Als het maar thuis komt 😃


Dit inderdaad 🫣
Vervolgens haalt m’n man alleen er weer uit en rolt het allemaal strak op.


Dit is bij ons andersom, hij pleurt alles in een tas en ik haal het eruit en rol het op en dan past er ineens veel meer in.

Maar ik rol dus alles op. Gaatjes vul ik met ondergoed en sokken.
december 2016
juli 2019
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 506

Geregistreerd: 28 Jun 2022 11:22

Bericht 15 Nov 2022 14:14

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ik maak eerst stapeltjes op bed wat ik mee wil nemen. Daarna rol ik het op voor het in de koffer gaat. Scheelt serieus veel in ruimte.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Nov 2022 16:02

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ik maak ook stapeltjes op het bed. Maar ik rol niet. Ik vouw het losjes op. Ik ben geen goede opvouwer. Op de terugweg gooi ik alles nog losser erin.
Let's discover the world together.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 15 Nov 2022 16:17

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ik rol alles op, nadat ik heb klaargelegd wat ik mee wil nemen.
Omdat ik altijd op rondreis ben, is het op dag 2 vaak al een rommeltje in mijn koffer 😝
Ik reorganiseer mijn koffer als ik ergens langer dan één nacht ben en dan begint het weer van voren af aan.
Aan het eind van de reis is de inhoud van mijn koffer een grote chaos.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 506

Geregistreerd: 28 Jun 2022 11:22

Bericht 15 Nov 2022 16:19

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ik doe op de heen en terugweg trouwens hetzelfde. Ik word onrustig als ik alles gewoon in de koffer mik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Nov 2022 16:28

Re: Hoe pak jij je koffer in?

En wat doen jullie met vuile was? Ik heb wel wat waszakken maar aan het einde is het toch allemaal vies en ik was toch alles bij terugkomst dus eigenlijk gebruik ik die alleen op locatie en niet zozeer voor in de koffer.
Let's discover the world together.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 880

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 15 Nov 2022 16:41

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ik gebruik wel een vuilniszak of andere plastic zak voor ondergoed en sokken. De rest gaat gewoon in de koffer (tenzij het echt smerig is maar dat is eigenlijk nooit). Wat ongedragen is gaat thuis gewoon weer de kast in (ook weer tenzij het onder het zand zit ofzo maar da's meestal alleen bij de kinderen).
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 15 Nov 2022 17:13

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Bij een vakantie van 2-3 weken gaat ook datgene wat niet gedragen is in de was, het heeft al die tijd toch bij wel gedragen kleding in koffers gezeten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 15 Nov 2022 18:46

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ik rol alles op en heb van die organizers in de koffer, ideaal! Zo bundel ik allerlei dingen en dat is heel fijn als je op locatie je spullen zoekt of uitpakt.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 15 Nov 2022 19:41

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ik neem nooit meer dan 12kg mee, anders vind ik het te zwaar om langere tijd te dragen op m'n rug (ik reis altijd met backpack). Ik heb standaard items die ik meeneem. Sowieso is m'n regel maar 1 paar schoenen mee te nemen en max 1 paar slippers. Ik neem nooit handdoeken mee, maar alleen zo'n groot strandlaken waar je met 2 personen op kunt. Die drogen ook veel sneller.

Ik neem altijd een rol pedaalemmer zakken mee voor vuile was. Vaak krijg je bij de wasserette je zak niet meer terug en dan heb ik voldoende nieuwe zakken bij me.

Verder vouw ik m'n kleding gewoon net zoals in de kledingkast en leg t in m'n tas.
Ik heb 1 apart vak onderin m'n tas waar ik m'n toilet tas en andere liquids in doe zoals medicatie, shampoo, zonnebrand, muggenspul etc. Als er dan iets lekt dan blijven m'n schone kleren gespaard.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 506

Geregistreerd: 28 Jun 2022 11:22

Bericht 15 Nov 2022 19:50

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Klaproos schreef:Ik gebruik wel een vuilniszak of andere plastic zak voor ondergoed en sokken. De rest gaat gewoon in de koffer (tenzij het echt smerig is maar dat is eigenlijk nooit). Wat ongedragen is gaat thuis gewoon weer de kast in (ook weer tenzij het onder het zand zit ofzo maar da's meestal alleen bij de kinderen).


Dit doe ik ook, ondergoed en sokken in een zak/tas. Alleen gooi ik wel alles in de was bij thuiskomst.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 15 Nov 2022 19:57

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ik gebruik packing cubes per kledingsoort; dus sokken in een zakje, ondergoed in een zakje, t-shirts in een zakje, etc. Ik neem een plastic tas mee voor was. De packing cubes worden tijdens de vakantie dus steeds leger en de plastic tas steeds voller.
Als ik ga inpakken leg ik alles op bed, zodat ik overzicht heb. Ik neem precies genoeg mee, eerder te weinig dan te veel. Soms moet ik dus iets uitspoelen of een extra dag aan, maar ik vind t zonde om heel veel kleding mee te slepen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 15 Nov 2022 20:26

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Marin schreef:En wat doen jullie met vuile was? Ik heb wel wat waszakken maar aan het einde is het toch allemaal vies en ik was toch alles bij terugkomst dus eigenlijk gebruik ik die alleen op locatie en niet zozeer voor in de koffer.

Wanneer we met elkaar gaan, maak ik koffers voor de schone was en voor de vieze was. Met een weekendje wordt het niet zo vies, dus dan gewoon erin en alleen ondergoed in een zakje.

Ik vouw alles en maak stapeltjes in de koffer. Ik neem weinig mee. De koffers van de kinderen pak ik altijd gelijk in, dus bij alledrie bijvoorbeeld linksboven pyjama, daarnaast broeken, eronder shirts etc. Zo kan ik het snel terugvinden. Mijn eigen koffer gaat vaak ongeveer gelijk. Mijn man pakt zijn eigen koffer in, hij gooit alles er gewoon in 🙈
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 16 Nov 2022 07:23

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ik leg eerst alles in setjes op mijn bed, dan pak ik de setjes in packing cubes meestal nog incl ondergoed en sokken. Dan hoef ik maar een cube uit mijn koffer te trekken en heb ik wat om aan te trekken.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 880

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 16 Nov 2022 09:37

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Maar waarom alles wassen? Laten jullie alles in de koffers de hele tijd? Wij maken ook geen verre reizen ofzo en zitten meestal in huisjes dus dan gaat het daar de kast in en daarna gewoon schoon weer de koffer in. Wat ongedragen is gaat dan thuis gewoon weer de kast in.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 16 Nov 2022 14:53

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Als kleding 3 weken in mijn koffer heeft gezeten dan is het daarna wel muffig, of ik het nu aangehad heb of niet, dus ik was ook alles bij terugkomst.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 16 Nov 2022 19:48

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ik was wel alles. Wij blijven nooit langer dan 2 nachten op 1 plek, dus kleding blijft vaak in de backpack zitten. Daarnaast zijn we meestal rond de 3 maanden weg en wordt alles dus op locatie gewassen. Ik wil ook de schone kleding dan nog een keer zelf wassen met m'n eigen wasmiddel voordat het weer de kast in gaat.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 16 Nov 2022 23:12

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ik maak altijd een lijstje om af te strepen wat ik mee wil nemen. Niet dat ik iets vergeet, vind ik vooral tijdens rondreis lastig en in sommige landen zijn sommige dingen lastiger te vinden, kost me dan te veel tijd. Ik heb een grote tas net wieltjes en met 2 zijvakken voor schoenen en dergelijke. Ik moet binnenkort op zoek naar een nieuwe. Ik verzamel alles op mijn bed. Maak vaak rolletjes van de kleren, vooral bij rondreis maar afgelopen reis naar Istanbul en World Nomad Games, een relatief korte reis, heb ik kleding gewoon in stapeltjes in mijn tas gelegd. Ruimte zat. En bij rondreizen per auto samen met mijn broer laat ik de grote reistas in de auto en neem de spullen die ik die dagen nodig ben mee in grote boodschappentas.

Vuil ondergoed en sokken stop ik in in plastic tas. En met autorondreis in aparte boodschappentassen
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 880

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 17 Nov 2022 15:01

Re: Hoe pak jij je koffer in?

Ja precies, als het langere tijd in een tas/koffer blijft zitten snap ik het wel.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron