Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Basisschool kiezen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Nov 2022 18:57

Re: Basisschool kiezen

Haha ja dorpen zijn zo verschillend in grootte idd! Ah spannend na de zomer dan naar school! Duurt nog wel even dan ja. En komt vast goed, leuk dat z'n nichtjes er ook op zitten! En vast ook veel opvangvriendjes dan.
Let's discover the world together.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 09 Nov 2022 20:14

Re: Basisschool kiezen

Carra schreef:Tove, ik ben wel benieuwd naar je vragen. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik allemaal moe vragen dus hulp is welkom! :)


Dit was mijn lijstje:

- Hoe groot zijn de klassen?
- Hoe gaat het met oefenen vóór 4 jaar? Komen ze dan in groep 0 of groep 1?
- Mag je als ouder mee de klas in in de ochtend?
- Hoe gaan ze om met verschillende niveau's van de kinderen?
- Hoe zit het met rapporten, hoe vaak en met cijfers? Leerlingvolgsysteem?
- Hoe gaan ze om met diversiteit/religie (1 van de scholen waar wij waren is katholiek en de ander openbaar)?
- Hoe vaak is er een ouderavond?
- Hoe gaan ze om met tablets/computers, vanaf welke leeftijd?
- Vanaf welke groep Engels?
- Hoe zit het met bso?
- Is er een app voor foto's? Hoe gaan ze om met privacy?
- Hoeveel ouderparticipatie wordt verwacht?
- Wat is de verwachting qua aantal leerlingen de komende jaren? (was specifiek een vraag voor de scholen hier om verschillende redenen)
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 09 Nov 2022 21:18

Re: Basisschool kiezen

Hier in het dorp zijn 2 basisscholen.
1 openbare en 1 christelijke.
Dus de keuze was niet zo heel moeilijk, want we wilden sowieso een christelijke basisschool.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 09 Nov 2022 21:25

Re: Basisschool kiezen

Wat misschien ook handig is om mee te nemen Harrison, is of de bso wel kinderen ophaalt van de basisschool van jullie voorkeur. Hier gaat de bso naar een paar scholen dichtbij om kinderen op te halen, maar niet naar de scholen die iets verder weg zitten. Ze kunnen natuurlijk geen kinderen van 10 verschillende scholen ophalen 😅
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 09 Nov 2022 23:07

Re: Basisschool kiezen

Lijkt me ook echt stressvol! Nu zitten hier best leuke scholen in de buurt maar als we verhuizen weer ik het ook niet. Hier moet je een top 5 doorgeven en ik geloof dat 90% op de eerste voorkeurschool geplaatst wordt. Maar zul je net zien dat je kind dan niet bij die 90% zit. Ik zou onze dochter heel graag op een Montessorischool of EGO schooltype zien. Ook andere vormen van traditioneel vernieuwingsonderwijs spreken mij aan zoals Dalton en Jenaplan.

Succes met jullie keuzes voor de lijst!
11.21
10.23
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 09 Nov 2022 23:36

Re: Basisschool kiezen

Burn schreef:Hier in het dorp zijn 2 basisscholen.
1 openbare en 1 christelijke.
Dus de keuze was niet zo heel moeilijk, want we wilden sowieso een christelijke basisschool.

Dit. Als de openbare school een andere onderwijsvorm had gehad, hadden we daar ook gekeken. Aan de ene kant makkelijk en prima zo, maar ik was zeker geïnteresseerd geweest in bijvoorbeeld Dalton onderwijs.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 10 Nov 2022 00:09

Re: Basisschool kiezen

Ja goeie Romee! Dat zag ik inderdaad ook al.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 10 Nov 2022 07:54

Re: Basisschool kiezen

Via scholenopdekaart.nl kan je al het eea over de scholen in je buurt lezen.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 10 Nov 2022 10:11

Re: Basisschool kiezen

Bij ons was de keuze al snel gemaakt, de dichtstbijzijnde openbare school. Ik zat vroeger zelf op deze school en deze heeft nog altijd dezelfde directeur, waar ik me wel fijn bij voel.

Maar als deze school geen logische keuze was, dan had ik waarschijnlijk voor hetzelfde dilemma gestaan. Denk dan eerst kijken naar onderwijsvormen op scholen in de buurt die me aanspreken en dan eens een kijkje nemen op die school.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 10 Nov 2022 13:06

Re: Basisschool kiezen

Hier zitten vier basisscholen in de wijk. Toen de oudste twee jaar was, heb ik hier op het forum ook gelezen over wachttijden enzo en toen heb ik ze allemaal gemaild wanneer we moesten inschrijven 😅 leeftijd 3-3,5 was vroeg genoeg. Mijn vriend heeft zelf vroeger op één van die scholen gezeten en had een sterke voorkeur voor die school. We hebben bij twee scholen een open dag bezocht, de andere twee vielen al snel af op basis van soort onderwijs en net te ver om te lopen. En toen de keuze gemaakt.
december 2016
juli 2019
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers