Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De booster

Haal je de booster?

Ja
36
44%
Nee, eerdere vaccinaties ook niet gehaald
9
11%
Nee, eerder wel gehaald maar dit keer niet
34
41%
Nee, was wel van plan maar al corona gehad
3
4%
 
Aantal stemmen : 82
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Nov 2022 12:43

Re: De booster

In eerste instantie wilde ik hem niet halen, vond het wel weer genoeg.
Maar mijn werk (supermarkt) zit in een wijk waar veel ongevaccineerde wonen (en werken bij mij), die vanwege onder andere het geloof deze niet willen nemen.
Dus ik ondanks dat ik al een keer corona heb gehad met weinig klachten wil ik het risico niet lopen. Plus dat ik medicatie gebruik die mijn weerstand toch al verzwakt.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:55

Bericht 01 Nov 2022 22:02

Re: De booster

Rose. schreef:
Dazzle schreef:Hoe zit het eigenlijk met je vaccinatie halen en niet zeker weten of je corona hebt gehad? Omdat je niet getest hebt toen je klachten had?
Mijn zus had maand geleden klachten die op corona zouden kunnen duiden, niet getest, dus geen duidelijkheid hierover. Wel gaat ze deze week een booster halen. Ik vraag me af of daar gevaren aan zitten?


Of er gevaar aan zit weet ik niet. Ze raden vooral aan om het drie maanden na besmetting te doen zodat de prik beter werkt geloof ik

Dankje voor je reactie :)
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 01 Nov 2022 23:06

Re: De booster

Zora schreef:
Derpy schreef:
Er wordt aangeraden om 2 weken tussen de booster en de griepprik aan te houden. Vreemd dat je huisarts dat niet heeft aangegeven.


Waar heb je dat gelezen? Vanuit het ziekenhuis werden wij juist geïnformeerd dat je geen rekening met een van beide hoeft te houden en dat kort op elkaar gewoon kan.


Andere prik, maar januari dit jaar heeft de GGD mij aangeraden twee weken te houden tussen de booster en de kinkhoestvaccinatie.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Nov 2022 23:32

Re: De booster

Nou hij zit erin hoor! Voelde amper iets en nu alleen een beetje een pijnlijke arm. Hoe meer prikken, des te minder last misschien 😆
Ik vind het wel apart dat ze nog steeds die 15 minuten wachttijd aanhouden voor iedereen, naar wat ik heb begrepen krijg je echt niet zomaar een reactie als je al eerder een vaccin hebt gehad. Zoals bij mij bijvoorbeeld 4e keer Pfizer, dan gaat dat echt wel goed 😅
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Nov 2022 23:57

Re: De booster

Bij mij zei die man: kijk maar hoe lang je wilt blijven, je mag ook gewoon gaan. Ik ben voor de vorm denk ik twee minuten blijven zitten. Volgens mij zei hij zelfs dat dat flauwvallen toch tussen de oren zit of zoiets.

Ik werd vanmiddag toch niet lekker alsnog, had het ijskoud en was ineens doodmoe. Heb me voor een paar uur ziekgemeld en ben m'n bed in gedoken. Paar uur geslapen, was even helemaal van de wereld, maar daarna voelde ik me een stuk beter!
❤ 7 juni 2018
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1842

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 02 Nov 2022 09:57

Re: De booster

De 2 weken regel is inmiddels achterhaald. Je mag alles gewoon tegelijkertijd halen, daar is nu voldoende onderzoek naar gedaan. Zowel het ziekenhuis, als de huisarts als de GGD hebben geven dit aan.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 02 Nov 2022 23:24

Re: De booster

Ik ga 'm niet halen. Mijn cyclus is bij elke vaccinatie van het padje geweest. Later en heviger ongesteld met pms klachten.

Vorige week 3 zieke kinderen gehad hier en ik heb geen enkele klacht gehad plus ook geen positieve test ondanks het gewoon knuffelen en kusjes geven. In het voorjaar wel gehad en toen 3 dagen niet lekker van geweest plus verkouden. Ik zie voor mezelf niet zo goed in wat de meerwaarde zou zijn gezien de mutaties steeds minder heftig worden..
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 02 Nov 2022 23:25

Re: De booster

Trouwens, echt elke keer wel 3 of 4 andere cycli. Was ik er net weer doorheen, werd ik opgeroepen voor de booster 😅
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 03 Nov 2022 08:48

Re: De booster

Max schreef:De 2 weken regel is inmiddels achterhaald. Je mag alles gewoon tegelijkertijd halen, daar is nu voldoende onderzoek naar gedaan. Zowel het ziekenhuis, als de huisarts als de GGD hebben geven dit aan.


Hier wordt het wel nog aangehouden door huisartsen, maar goed om te weten dat het niet uitmaakt. Lijkt me voor de toekomst ook wel handig als je ze tegelijk kan halen.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 03 Nov 2022 12:01

Re: De booster

Ik haal ‘m niet. Heb eerdere vaccinaties ook niet gehad, alleen vorig jaar juni 1x Moderna en dat vond ik genoeg (en achteraf gezien ook onnodig).
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 03 Nov 2022 15:12

Re: De booster

We zijn thuis uitgeprikt. Heb 3 vaccinaties gehad en mijn man ook, maar de 4e halen we niet.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 04 Nov 2022 23:39

Re: De booster

Ik heb hem van de week gehaald, en nu heb ik de hele dag al pijn onder mijn arm. Kijk ik net, zit er echt een mega ei... Kan dat van die inenting komen? Ik ben gewoon normaal in m'n bovenarn geprikt.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Nov 2022 00:03

Re: De booster

Wat gek prosseco, van blauwe plekken weet ik dat ze kunnen zakken, maar dit klinkt wel raar vind ik.

Ik heb hem gisteren gehad, mijn man ook. We zijn allebei vandaag niet lekker, moe en alles doet zeer. Ik heb hem deze keer ook rechts gehad (ik ben rechts). De prikdame vroeg me of ik links of rechts was en toen zei ze op welke stoel ik moest gaan zitten. Ik was nog een beetje verbouwereerd en toen had ik de prik al zitten. Nu heb ik dus behoorlijk pijn aan mijn rechter arm.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 05 Nov 2022 12:25

Re: De booster

Prosecco schreef:Ik heb hem van de week gehaald, en nu heb ik de hele dag al pijn onder mijn arm. Kijk ik net, zit er echt een mega ei... Kan dat van die inenting komen? Ik ben gewoon normaal in m'n bovenarn geprikt.


Bedoel je onder je oksel? Zoja dat had ik na mijn 3e vaccinatie ook. Flink pijnlijk ook. Trok na een dag 4 dacht ik ongeveer weer weg.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 05 Nov 2022 16:09

Re: De booster

Ja inderdaad onder m'n oksel. Het lijken opgezette klieren ofzo, maar doet best zeer.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 05 Nov 2022 16:25

Re: De booster

Prosecco schreef:Ja inderdaad onder m'n oksel. Het lijken opgezette klieren ofzo, maar doet best zeer.


Ja klopt voelde inderdaad als opgezette klieren. Ik las toen op internet meerdere verhalen van mensen die dit hadden.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Nov 2022 22:24

Re: De booster

Een vriendin van me had dat ook na de vorige prik volgens mij, trekt als het goed is na een paar dagen wel weg! Maar hou het even in de gaten.
❤ 7 juni 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 06 Nov 2022 08:26

Re: De booster

Ik haal hem niet en ken verder ook niemand die hem nog gaat halen eigenlijk.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1111

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 06 Nov 2022 09:09

Re: De booster

Hier ook zo DT.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 06 Nov 2022 09:16

Re: De booster

Nee, hij komt er niet meer in.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 06 Nov 2022 13:06

Re: De booster

Bliss schreef:Een vriendin van me had dat ook na de vorige prik volgens mij, trekt als het goed is na een paar dagen wel weg! Maar hou het even in de gaten.


Ik heb nu ook een positieve zelftest en klachten, dus waarschijnlijk een dubbele dosis en zijn die klieren daarom zo opgezet. Het wordt gelukkig al wel minder.
<<

Anoniem332

Bericht 06 Nov 2022 17:00

Re: De booster

Ik heb hem wel gehaald.

Nergens last van gehad
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 06 Nov 2022 19:53

Re: De booster

Prosecco schreef:
Bliss schreef:Een vriendin van me had dat ook na de vorige prik volgens mij, trekt als het goed is na een paar dagen wel weg! Maar hou het even in de gaten.


Ik heb nu ook een positieve zelftest en klachten, dus waarschijnlijk een dubbele dosis en zijn die klieren daarom zo opgezet. Het wordt gelukkig al wel minder.


Ik heb dit met de booster begin dit jaar ook gehad. Op de dag van de booster besmet geraakt. Had toen ook die opgezette klieren inderdaad. Trok vrij snel weer weg bij mij.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 07 Nov 2022 16:58

Re: De booster

Ik zat nog te twijfelen of ik hem wel of niet ging halen. De eerste keren wel wat last gehad van de vaccinaties en ik twijfelde echt of een vaccinatie nog wel zo effectief/nuttig zou zijn als in het begin. Als ik kijk naar hoe ziek mensen om mij heen werden van corona, vroeg ik me echt af of dat niet eerder een gevolg was van een minder sterke coronavariant dan van een vaccinatie.

Inmiddels hoef ik niet meer na te denken, want ik heb drie weken geleden corona gehad. Het voelde voor mij vooral als een verkoudheid waar ik normaal mee door zou lopen. Het irritantste vond ik dat ik aan huis gebonden zat. Voordeel was wel dat ik het tegelijk had met mijn man, dus we hebben lekker op de bank series zitten kijken.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 07 Nov 2022 19:49

Re: De booster

Ik ga em wel halen, maar pas over een paar weken zodat het 6 maanden corona is. Zo heb ik het langst bescherming (en profijt van mbt reizen)
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers