Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De booster

Haal je de booster?

Ja
36
44%
Nee, eerdere vaccinaties ook niet gehaald
9
11%
Nee, eerder wel gehaald maar dit keer niet
34
41%
Nee, was wel van plan maar al corona gehad
3
4%
 
Aantal stemmen : 82
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 27 Okt 2022 22:55

Re: De booster

Bliss schreef:Voor wie hem al gehad hebben: hebben jullie nog last gehad van de booster?


Exact gelijk aan de vorige drie prikken. Voor mij persoonlijk was dat alleen een pijnlijke arm.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 27 Okt 2022 23:01

Re: De booster

Ik heb ‘m er alweer in zitten. Was ik sowieso al van plan, maar nu ik in een risicogroep val was dat wel een extra argument om het snel te doen. En de eerdere vaccinaties had ik niet meer last van dan een beetje zere arm, daar lijkt het nu ook bij te blijven.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 27 Okt 2022 23:39

Re: De booster

Ik ben risico groep, maar eerlijk ik heb wel even getwijfeld. Vorige 3 wel gehad, maar met de huidige cijfers en nog nooit corona gehad (voor zover ik weet) en steeds een week ziek na de vaccinaties, zit ik er niet om te springen. Maar toch ingepland voor 12/11. Vooral ook omdat ik hoop dat ik daardoor het helemaal niet krijg en dat ik bijdraag aan dat de cijfers laag blijven, waardoor er geen strenge maatregelen nodig zijn.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 27 Okt 2022 23:48

Re: De booster

Als ik net als vorige keer bij de huisarts terecht kon zou ik het doen, maar heb er geen enkele rit van een half uur voor over.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 28 Okt 2022 09:11

Re: De booster

Ik heb hem gisteren laten zetten.
De pijn in mijn arm is stukken minder dan de vorige keren.
Wel voel ik me nu niet helemaal fit. Niet ziek ofzo, gewoon een beetje snotterig. Eerder nooit gehad na een vaccinatie.
Geen idee of dat met de boosterprik te maken heeft.
Wel krijg je nu een hogere dosis: 0,5 ml in plaats van 0,3 ml.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 28 Okt 2022 09:17

Re: De booster

Bloom schreef:Ik weet het nog niet.
Vorige keer begon de vaccinatieronde in m’n zwangerschap. Toen werd het afgeraden. Ik heb ze daarna wel allemaal gehaald. Maar nu ben ik weer zwanger en twijfel ik. Nu zeggen ze dat het geen kwaad kan voor de zwangerschap/baby, maar m’n gevoel zegt iets anders.

Het advies is inderdaad om hem wel te halen, ook als je zwanger bent. Ik heb de vorige booster gehaald toen ik 10 weken zwanger was. Ongeveer 2 maanden daarna heb ik corona gehad met hele milde klachten. Ik heb ook even 2 seconden getwijfeld, maar ik vertrouw erop dat er inmiddels voldoende over bekend is en ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als ik ernstige klachten zou krijgen of als er iets met de baby zou gebeuren omdat ik bang zou zijn voor het vaccin. Wat ook veel indruk maakte waren toen de verhalen over placentaschade, lees bijvoorbeeld hier: https://amazingerasmusmc.nl/infectie/co ... aantasten/
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1756

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 28 Okt 2022 09:30

Re: De booster

Nou, gisteren toch nog een afspraak gemaakt en hij zit er nu in, nog een kwartier wachten en het zit er weer op. De kinderen waren wel mee, kon niet anders maar het was niet druk. Als ik dan bijwerkingen krijg, dan liever dit weekend als mijn man thuis is.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Okt 2022 10:42

Re: De booster

Ik ga hem voor het eerst niet halen. Na de eerste twee vaccinaties is mijn cyclus een tijd ontregeld geraakt en sindsdien is mijn migraine chronisch geworden. Een hele nare samenloop, gewoon dikke pech. De booster in de winter heb ik nog wel gehaald omdat ik geloof in de wetenschap en mijn verantwoordelijkheid wilde nemen. Maar ook toen raakte mijn cyclus weer even ontregeld. Dus moeilijke beslissing maar ik laat het er bij.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1842

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 28 Okt 2022 10:52

Re: De booster

Ik had bij de eerste 3 prikken steeds pijnlijke arm + de volgende dag moe. Dit keer heb ik nergens last van.

Ik ben overigens ook zwanger en heb er niet over getwijfeld. Ik vind het juist een prettig idee dat m'n kindje straks al wat antistoffen kan meedragen. Ik heb ook de kinkhoest vaccinatie genomen 2 weken terug, daar heb ik ook geen last van gehad. Over een week of 2 staat ook de griepprik nog op de planning. Die wordt tegenwoordig ook aangeraden voor zwangeren. Ik kreeg daarvoor een uitnodiging van m'n huisarts.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 28 Okt 2022 10:55

Re: De booster

Ik haal hem voor nu nog niet.
Heb de 1e 3 gehad. 2 maanden na de 3e prik corona gehad met long covid tot gevolg. Ik ben voor nu bang dat de vaccinatie mij alleen maar slechter laat voelen.
Ik heb 3x slecht gereageerd op de vaccinatie.
Mijn man neemt hem wel, vanmiddag de afspraak.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 28 Okt 2022 11:03

Re: De booster

Ik twijfel nog, ik heb de eerste drie prikken wel gehad en kort daarna ook corona gehad. Weet eigenlijk niet waarom ik twijfel, want ik zie ook het grotere belang wel in, zeker met mijn werk. Maar het is een gevoel.
december 2016
juli 2019
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 28 Okt 2022 11:16

Re: De booster

Ik ga hem vandaag halen. Heb momenteel long covid 3 vaccinaties en 2 besmettingen gehad. De vaccinaties zelf heb ik geen last van gehad wel van de besmettingen dus ik ga hem halen in de hoop dat ik coronavrij ga blijven en niet nogmaals een terugval ga krijgen.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1842

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 28 Okt 2022 11:23

Re: De booster

Noor schreef:Ik haal hem voor nu nog niet.
Heb de 1e 3 gehad. 2 maanden na de 3e prik corona gehad met long covid tot gevolg. Ik ben voor nu bang dat de vaccinatie mij alleen maar slechter laat voelen.
Ik heb 3x slecht gereageerd op de vaccinatie.
Mijn man neemt hem wel, vanmiddag de afspraak.

Er is een percentage mensen met long covid die juist opknappen na de booster. Er zijn verschillende onderzoeken naar gedaan. Misschien kun je er even op googlen voor meer info.

How is the vaccine helping some long-haulers?
As many as 30 to 40% of those who get the vaccine have reported improvements to their symptoms. “I’ve heard from people who say they no longer have ‘brain fog,’ their gastrointestinal problems have gone away, or they stopped suffering from the shortness of breath they’ve been living with since being diagnosed with COVID-19,” says Iwasaki.

Bron:
https://www.yalemedicine.org/news/vaccines-long-covid
Laatst gewijzigd door Max op 28 Okt 2022 11:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 28 Okt 2022 11:27

Re: De booster

Max schreef:
Noor schreef:Ik haal hem voor nu nog niet.
Heb de 1e 3 gehad. 2 maanden na de 3e prik corona gehad met long covid tot gevolg. Ik ben voor nu bang dat de vaccinatie mij alleen maar slechter laat voelen.
Ik heb 3x slecht gereageerd op de vaccinatie.
Mijn man neemt hem wel, vanmiddag de afspraak.

Er is een percentage mensen met long covid die juist opknappen na de booster.

How is the vaccine helping some long-haulers?
As many as 30 to 40% of those who get the vaccine have reported improvements to their symptoms. “I’ve heard from people who say they no longer have ‘brain fog,’ their gastrointestinal problems have gone away, or they stopped suffering from the shortness of breath they’ve been living with since being diagnosed with COVID-19,” says Iwasaki.

Bron:
https://www.yalemedicine.org/news/vaccines-long-covid


Ja maar ook een percentage die er juist slechter van word. Ik ga die russische roulette niet aan...
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1842

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 28 Okt 2022 11:30

Re: De booster

De kans is groter dat je gelijk blijft of beter wordt, dan slechter. Dat is kansberekening, dus niet geheel Russisch roulette. Verder moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten. Lijkt me vreselijk om zo lang je zo ziek te voelen. Beterschap!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 28 Okt 2022 11:40

Re: De booster

Ik snap wat je bedoelt hoor Max. Oh en als ik zou weten dat het gelijk bleef of beter werd nam ik hem meteen.
Maar als ik nu nog iets slechter word ja... dan kan ik echt bijna niets meer. Dat risico durf ik niet aan.
Ik heb 3 keer heftig op de vaccinatie gereageerd. Na de 1e lag ik zelf op de ehbo. Dat heb ik ook meegenomen in mijn beslissing.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Okt 2022 13:04

Re: De booster

Bliss schreef:Voor wie hem al gehad hebben: hebben jullie nog last gehad van de booster?

Ik heb hem twee weken geleden gehad en ben er weer een dag goed ziek van geweest, met koorts ook.

Ik ben wel blij dat ik hem toch gehaald heb, ook al twijfelde ik. Maar in m’n werk veel in aanraking geweest weer met corona de laatste tijd. Maar hoofdreden voor mij zijn toch de verhalen met name hier op het forum, van mensen met long covid. Dat lijkt me zo erg om te krijgen en hopelijk verklein ik kans op deze manier.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 28 Okt 2022 14:10

Re: De booster

Ik ga 'm niet halen. Bij de derde ben ik er zo ziek van geweest. Toen was ik er wel klaar mee.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 28 Okt 2022 14:35

Re: De booster

Lady schreef:
Bliss schreef:Voor wie hem al gehad hebben: hebben jullie nog last gehad van de booster?

Ik heb hem twee weken geleden gehad en ben er weer een dag goed ziek van geweest, met koorts ook.

Ik ben wel blij dat ik hem toch gehaald heb, ook al twijfelde ik. Maar in m’n werk veel in aanraking geweest weer met corona de laatste tijd. Maar hoofdreden voor mij zijn toch de verhalen met name hier op het forum, van mensen met long covid. Dat lijkt me zo erg om te krijgen en hopelijk verklein ik kans op deze manier.


Je verkleint het in elk geval met vijftig procent. Ik heb het ondanks vaccinaties toch gekregen, maar misschien had ik het anders nog heftiger gehad of in het ziekenhuis gelegen.

Ik twijfel heel erg, omdat ik nog niet hersteld ben en van vaccinaties ook veel last heb. Ik denk dat ik hem eind van m’n vakantie toch ga halen in een week dat ik me goed voel.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 28 Okt 2022 14:38

Re: De booster

Dank voor het delen van het artikel, Max. Ik ga eindelijk een stuk beter en ben bang voor een terugval, maar weet inderdaad dat het sommige mensen juist helpt.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 28 Okt 2022 14:45

Re: De booster

Ik heb 'm al gehad. M'n zusje heeft nu longcovidklachten, dus ik vind het toch wel eng. Ze dacht dat ze buikgriep had na een festival. Flink ziek geweest, maar geen coronaklachten, dus ook niet getest.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1842

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 28 Okt 2022 15:16

Re: De booster

Lady schreef:
Bliss schreef:Voor wie hem al gehad hebben: hebben jullie nog last gehad van de booster?

Ik heb hem twee weken geleden gehad en ben er weer een dag goed ziek van geweest, met koorts ook.

Ik ben wel blij dat ik hem toch gehaald heb, ook al twijfelde ik. Maar in m’n werk veel in aanraking geweest weer met corona de laatste tijd. Maar hoofdreden voor mij zijn toch de verhalen met name hier op het forum, van mensen met long covid. Dat lijkt me zo erg om te krijgen en hopelijk verklein ik kans op deze manier.

Als ik de booster niet zou halen en long covid zou krijgen, zou ik mezelf echt voor m'n kop slaan. Dat er uberhaupt een kans bestaat dat ik het eventueel had kunnen voorkomen of minder erg had kunnen hebben door een simpele vaccinatie, dat zou ik mezelf enorm kwalijk nemen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 28 Okt 2022 15:26

Re: De booster

Bedankt voor het delen van het artikel Max. Heel interessant om te lezen ging hem toch al halen omdat ik juist wel last had van de besmettingen en niet de vaccinaties. Misschien helpt het zelfs wel met mijn klachten.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 28 Okt 2022 16:31

Re: De booster

Ik heb net corona gehad dus mag voorlopig niet. Anders had ik hem wel gehaald, de long covid verhalen vind ik best heftig en zelf merk ik ook dat de tweede keer er harder inhakt dan de eerste besmetting. Maar, ik moet ook zeggen dat ik totaal geen last heb gehad van bijwerkingen bij alle vaccinaties tot nu toe dus dat helpt ook.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 28 Okt 2022 18:40

Re: De booster

Nee, al hoop ik niet dat je hem elders in Europa wel nodig hebt. Ik heb mij nog niet verdiept in hoe het beleid is elders in Europa.

Bovendien heb ik Corona gehad, dus heb ik hem volgens mij ook niet meer nodig.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers