Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rijke man

<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 27 Okt 2022 12:36

Rijke man

Oké ik besef me dat dit voor sommige mensen vreemd klinkt maar het is iets dat mij momenteel erg bezighoud. Als kind kon ik me al vergapen aan grote, mooie huizen en auto's. Ik keek altijd op tegen rijke mensen en dat heb ik nog steeds. Ik droom er nog van om in een kast van een huis/villa te wonen. We wonen wel vrijstaand buitenaf met veel grond maar is een wat klein en ouder huis. Niet het type Gooische villa zeg maar.

Ik heb een vriend die geen cent heeft. Hij werkt en verdient modaal (mss zelfs minder) en kan er niet van rondkomen. Koopt nooit nieuwe kleding, oude half kapotte auto, nergens geld voor. Mijn relatie hiervoor was precies hetzelfde verhaal. Het begint me steeds meer tegen te staan en ik merk dat ik steeds vaker denk aan hoe het zou zijn met een rijke man. Dan zou mijn leven er anders uitzien en ik merk dat ik daar naar verlang. Ik weet dat het niet zaligmakend is maar dat leven trekt me en zou ik graag willen.

Mijn relatie loopt al tijden niet zo lekker en denk weleens moet ik er (over een tijd) mee stoppen en voor een rijke man gaan. Het voelt voor mij niet of ik in het verkeerde lichaam zit maar in het verkeerde leven.
Laatst gewijzigd door Autumnfall op 27 Okt 2022 21:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 27 Okt 2022 12:45

Re: Rijke man

Ik zou inzetten op zelf een rijke vrouw worden en niet afhankelijk te zijn van een man als je dit wilt bereiken.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1111

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 27 Okt 2022 12:46

Re: Rijke man

Joey schreef:Ik zou inzetten op zelf een rijke vrouw worden en niet afhankelijk te zijn van een man als je dit wilt bereiken.


Beter als dit kan ik het niet verwoorden. Vooral in 2022.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 27 Okt 2022 12:50

Re: Rijke man

Is jullie financiële situatie de reden dat de relatie niet lekker loopt? Ik kan me voorstellen dat financiële zaken druk op een relatie leggen, maar misschien moet je wel bij jezelf nagaan wat de reden is dat je met de relatie wil stoppen. En verder sluit ik me aan bij Joey en Kira. Straks vind je die rijke man en dan gaat die misschien balen dat jij te weinig verdient.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Okt 2022 12:55

Re: Rijke man

Wil je niet gewoon rijk zijn ipv een rijke man?

Denk dat veel mensen daarvan dromen hoor. Dat is op zich niets geks. Ook genoeg mensen die realiseren dat geld niet gelukkig maakt. Maar het kan wel een hoop zorgen weg halen.

Ik weet niet zo goed wat ik verder kan reageren op je topic. Een relatie is zoveel meer dan financiën maar ik kan me wel voorstellen dat financiën en een lakse attitude naar geld toe (want dat proef ik meer in je bericht eigenlijk) wel druk op een relatie kan leggen.
De vraag is natuurlijk wel wat realistisch is. Ben je ongelukkig met je vriend puur door geld of spelen er andere dingen? En ik kan me niet voorstellen dat je met een man waar je bij zou zijn puur om het geld echt heel gelukkig bent.

En daarbij wat kan jij zélf doen inderdaad om dit te veranderen. Wat zijn jouw mogelijkheden?
Maar een beetje dromen mag natuurlijk altijd.
Let's discover the world together.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 27 Okt 2022 13:00

Re: Rijke man

In een eerder topic zei je nog dat je niet werkte en dat dit financieel ook niet nodig was? Ik zou dan sowieso beginnen met het zoeken van een leuke baan voor jezelf. Dan komt er ook wat meer financiële ruimte.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 27 Okt 2022 13:09

Re: Rijke man

Derpy schreef:In een eerder topic zei je nog dat je niet werkte en dat dit financieel ook niet nodig was? Ik zou dan sowieso beginnen met het zoeken van een leuke baan voor jezelf. Dan komt er ook wat meer financiële ruimte.

Nou inderdaad, dit viel mij ook op. Als je vriend nergens geld voor heeft, waarom ga je zelf dan niet werken?
2011 2012 2017
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 27 Okt 2022 14:31

Re: Rijke man

Joey schreef:Ik zou inzetten op zelf een rijke vrouw worden en niet afhankelijk te zijn van een man als je dit wilt bereiken.

Dít!!!
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 27 Okt 2022 20:40

Re: Rijke man

Joey schreef:Ik zou inzetten op zelf een rijke vrouw worden en niet afhankelijk te zijn van een man als je dit wilt bereiken.


Tuurlijk daar ben ik zelf mee bezig. Maar ik ben wel realistisch en mijn eigen bedrijf maakt mij geen miljonair. Tenzij ik de staatsloterij win. Ik verdien goed, kom op bijna een ton per jaar en ben nog groeiende.
Laatst gewijzigd door Autumnfall op 27 Okt 2022 21:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 27 Okt 2022 20:42

Re: Rijke man

Niekske schreef:Is jullie financiële situatie de reden dat de relatie niet lekker loopt? Ik kan me voorstellen dat financiële zaken druk op een relatie leggen, maar misschien moet je wel bij jezelf nagaan wat de reden is dat je met de relatie wil stoppen. En verder sluit ik me aan bij Joey en Kira. Straks vind je die rijke man en dan gaat die misschien balen dat jij te weinig verdient.


Nee onze financiële situatie is niet de reden dat de relatie niet lekker loopt. Ik verdien dus zelf goed met mijn bedrijf, rond een ton per jaar. Dat is 3x zoveel dan mijn partner. De reden dat de relatie niet lekker loopt heeft meerdere redenen, de sleur, de kinderen, we doen er zelf weinig aan, mijn gevoel is veranderd. Ik hoef geen rijke man die baalt dat ik weinig verdien maar ik verdien dus meer dan prima.
Laatst gewijzigd door Autumnfall op 27 Okt 2022 21:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Okt 2022 20:46

Re: Rijke man

Je vriend verdient modaal en jij rond een ton per jaar, wat heb je dan in hemelsnaam te klagen? Het lijkt me beter om jullie financiële verdeling onder de loep te nemen. Als jullie allebei even hard werken is het niet leuk dat je vriend op een houtje bijt en jij niet. In een goede relatie maak je afspraken over zulke dingen. Als je niet het gevoel hebt dat dat kan, dan lijkt het mij beter om ermee te kappen.

Edit: Oh ik lees nu dat er kinderen in het spel zijn. Heel gek dat jullie financiën dan nog zo strikt gescheiden zijn. Misschien goed om eens aan anderen te vragen hoe die dit doen?
Laatst gewijzigd door Scandic op 27 Okt 2022 20:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 27 Okt 2022 20:47

Re: Rijke man

Marin schreef:Wil je niet gewoon rijk zijn ipv een rijke man?

Denk dat veel mensen daarvan dromen hoor. Dat is op zich niets geks. Ook genoeg mensen die realiseren dat geld niet gelukkig maakt. Maar het kan wel een hoop zorgen weg halen.

Ik weet niet zo goed wat ik verder kan reageren op je topic. Een relatie is zoveel meer dan financiën maar ik kan me wel voorstellen dat financiën en een lakse attitude naar geld toe (want dat proef ik meer in je bericht eigenlijk) wel druk op een relatie kan leggen.
De vraag is natuurlijk wel wat realistisch is. Ben je ongelukkig met je vriend puur door geld of spelen er andere dingen? En ik kan me niet voorstellen dat je met een man waar je bij zou zijn puur om het geld echt heel gelukkig bent.

En daarbij wat kan jij zélf doen inderdaad om dit te veranderen. Wat zijn jouw mogelijkheden?
Maar een beetje dromen mag natuurlijk altijd.


Ja ik wil ook rijk zijn met een rijke man. Rijk zijn is ook relatief. Sommige mensen beschouwen mij mss als rijk met bijna een ton per jaar als inkomen. Ik voel me er rijk mee maar ik ben bv geen miljonair en droom van een groot huis en dure auto's. Het luxe leven met iemand die al zo leeft.

Onze relatie ging al bergafwaarts toen ik hier eigenlijk nog niet zo mee bezig was. Het komt dus door andere redenen. Maar ik merk dat dit onderwerp de laatste tijd meer in mijn hoofd is gaan zitten. Dat ik vaak denk was ik maar met een rijke man. Ik zou zelf nooit een relatie aan gaan alleen omdat een man geld heeft, dat kan en wil ik niet. Het moet net zo zijn als met een gewone man, een leuke fijne relatie maar dan met iemand die geld heeft.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 27 Okt 2022 20:51

Re: Rijke man

Derpy schreef:In een eerder topic zei je nog dat je niet werkte en dat dit financieel ook niet nodig was? Ik zou dan sowieso beginnen met het zoeken van een leuke baan voor jezelf. Dan komt er ook wat meer financiële ruimte.


In dat topic staat volgens mij ook dat ik een eigen bedrijf heb en dat ik inderdaad geen baan voor erbij hoef te zoeken voor het geld. Ik verdien rond een ton per jaar. Dat verdien ik met een parttime baan nooit. Dit leek me wellicht leuk voor de contacten en mijn wereld wat te verbreden. Financiële ruimte heb ik dus niet nodig want ik heb het financieel goed. Ik bedoel echt dat mijn partner het financieel niet goed heeft en dat het me ergens prettig lijkt om iemand naast me te hebben die het financieel ook goed voor elkaar heeft.
Laatst gewijzigd door Autumnfall op 27 Okt 2022 21:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 27 Okt 2022 20:54

Re: Rijke man

[/quote] Nou inderdaad, dit viel mij ook op. Als je vriend nergens geld voor heeft, waarom ga je zelf dan niet werken?[/quote]

Ik werk, ik heb een eigen bedrijf, heb ik in het andere topic staan. Ik verdien rond een ton per jaar, prima dus. Het kan/mag altijd meer maar ik ben nog groeiende. Ik hoef dus niet zelf nog een andere baan te hebben want daar zal ik dat nooit mee verdienen. Dit was puur een idee om mijn wereld wat te verbreden en wellicht wat contacten op te doen.

Ik vind het vervelend om een partner te hebben die het echter financieel niet goed heeft. Het lijkt me prettiger om iemand naast me te hebben die ook geld heeft.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 27 Okt 2022 21:00

Re: Rijke man

Scandic schreef:Je vriend verdient modaal en jij rond een ton per jaar, wat heb je dan in hemelsnaam te klagen? Het lijkt me beter om jullie financiële verdeling onder de loep te nemen. Als jullie allebei even hard werken is het niet leuk dat je vriend op een houtje bijt en jij niet. In een goede relatie maak je afspraken over zulke dingen. Als je niet het gevoel hebt dat dat kan, dan lijkt het mij beter om ermee te kappen.

Edit: Oh ik lees nu dat er kinderen in het spel zijn. Heel gek dat jullie financiën dan nog zo strikt gescheiden zijn. Misschien goed om eens aan anderen te vragen hoe die dit doen?


Wat ik te klagen heb? Wat ik hier in het topic beschrijf. Ik voel me er niet prettig bij om iemand naast me te hebben die het financieel niet goed heeft. Dus niet dat IK het financieel slecht heb maar dat ik een partner heb die niet veel verdient en nooit iets kan kopen.

De vergelijking die je maakt die gaat dus niet op van even hard werken. Je kan ons werk niet met elkaar vergelijken. Ik heb een eigen bedrijf, hij is in loondienst. Dat is hetzelfde als zeggen dat de timmerman net zoveel moet verdienen als een arts.

Ik zou niet weten waarom het gek is dat onze financiën zo gescheiden zijn. We hebben allebei ons eigen inkomen en onze eigen bankrekeningen. Ik heb een bedrijf dus mijn zakelijke deel is apart en lijkt me niet meer dan logisch. Ik zou ook niet weten wat voor afspraken er gemaakt moeten worden. Ik maak hem maandelijks een bedrag over. Het is overigens dat ik volgend jaar pas echt op dit inkomen zit. Nu zit het er nog wat onder, ik ben nog een starter.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 27 Okt 2022 21:21

Re: Rijke man

Toevoeging, lees net dat partner niet modaal verdient maar nog daaronder zit.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 27 Okt 2022 21:23

Re: Rijke man

Wacht een jaartje. Je bent nu startend, verdient niet slecht zeg je, maar je zult snel meer gaan verdienen. Je man verdient 33k per jaar. Over een jaar zit jij op 150k en dan heb je samen 183k en kun je vast een huis van een miljoen kopen. Dan heb je geen Gooische villa, maar best een aardig huis. Of geef je man wat geld, zodat hij ook mooi dingen kan kopen. Als je nu een klein oud huis hebt, zullen de lasten niet heel hoog zijn. Geef je man een paar duizend per maand en hij kan ook lekker spenden.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 27 Okt 2022 21:27

Re: Rijke man

Hebben jullie een gezamenlijke rekening? Daarop zouden jullie toch naar rato een deel van de inkomsten op kunnen storten en daarmee de boodschappen en energie etc van kunnen betalen. Als jij meer inkomen hebt dan draag jij dus meer bij tov je partner. Lijkt mij wel zo eerlijk.

Overigens rijk zijn betekent voor mij bijv dat ik door zo min mogelijk te werken toch leuk kan leven. Veel vrije tijd hebben is een grotere rijkdom dan veel werken en veel verdienen maar bij wijze van spreken niet eens de tijd te hebben om het uit te kunnen geven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Okt 2022 21:39

Re: Rijke man

Een rijke man werkt vaak ook veel. Daarbij is geld niet zaligmakend, het gras bij de buren is niet altijd groener. Een groot huis maakt niet perse gelukkig, tenzij je enorm van schoonmaken houdt. Ik denk dat je vooral eens goed moet kijken waar jij gelukkig van wordt. Je geluk moet niet afhangen van een man, dan ga je nooit gelukkig worden.
2015 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Okt 2022 21:44

Re: Rijke man

Misschien moet je je eerst eens focussen op de dingen die je wel hebt. De belangrijkste en mooiste dingen in het leven zijn gratis.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 27 Okt 2022 21:57

Re: Rijke man

Ik zou het doen. Je hebt blijkbaar scherp wat je graag wilt en belangrijk vindt. Dus ga gewoon weg bij de vader van je kinderen en zoek iemand die voor elk kind een studio laat bouwen en een dikke auto voor jou regelt. Jaag je dromen na!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 27 Okt 2022 22:05

Re: Rijke man

Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 27 Okt 2022 22:33

Re: Rijke man

Volgens mij verdien je met je bedrijf een ton per jaar.
En nu krijg ik opeens zin in Engelse drop.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Okt 2022 22:45

Re: Rijke man

Ik vind het vooral sneu voor je vriend nu dat hij er nu bijloopt als een pauper (ja, mijn invulling!) en jij kennelijk genoeg geld hebt.

Hahahah Amandine! Ik dacht het ook even maar dan mis ik het getrouwd zijn en zijn er ineens 2 kinderen teveel.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem331

Bericht 27 Okt 2022 22:47

Re: Rijke man

Ik kan het en dacht; Meid, werk zelf voor zo’n leventje.
Maar goed, spuit elf 😀
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers