Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuiswerken - vragen

<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 24 Okt 2022 19:26

Thuiswerken - vragen

Wat zijn de regels m.b.t. thuiswerken bij jouw werk op het moment?
Wat vind je daarvan?
Wat zou jouw ideale situatie zijn?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 24 Okt 2022 19:30

Re: Thuiswerken - vragen

Uhm, de officiële regels weet ik niet eens, eigenlijk.

We hebben een vergoeding voor het inrichten van je werkplek. Daarnaast krijg je een laptop, telefoon, extra beeldscherm, toetsenbord en muis. Bovendien krijgen we €2 per dag vergoeding.
En voor de rest: in overleg met je team bepaal je je werktijden. Dat kan in de avond en weekend evt. Bij voorkeur sluit je wel dagelijks aan bij de dagstart. En voor rode rest beheren we onze eigen agenda. Dat gaat op basis van goed vertrouwen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 24 Okt 2022 19:32

Re: Thuiswerken - vragen

Geen regels, je mag 100% thuis, 100% op kantoor en alles ertussen in.

Ik vind dat kak want ik ga graag naar kantoor en daar is bijna geen collega meer te vinden.

Ik hoop vanuit magement meer aandacht voor de balans zodat collega's ook af en toe naar kantoor komen.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 24 Okt 2022 20:01

Re: Thuiswerken - vragen

Wat mij betreft hebben we bij ons de ideale situatie. In de "regel" is het 50/50 op kantoor en thuis. Maar eigenlijk kun je het op onze afdeling indelen wat voor jou het fijnst is. Dat is voor mij echt heel erg fijn omdat ik niet altijd fit genoeg ben om naar kantoor te kunnen, maar thuis kan ik dan nog wel werken. We hebben een laptop, telefoon van kantoor. En zelfs andere kantoorspullen (zoals bureau en extra scherm bijv.) zouden mogelijk zijn om deze te krijgen.

Dinsdag is eigenlijk wel echt kantoordag. Ik ben er dan ook vrijwel altijd. Soms ga ik op donderdag of vrijdag ook nog naar kantoor.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 24 Okt 2022 20:10

Re: Thuiswerken - vragen

Ze hebben graag dat je 2 dagen per week naar kantoor komt. Daarnaast moet je beschikbaar zijn binnen werktijden. Hoe je dat invult mag je zelf weten. Die 2 dagen zijn ook niet heel strikt. We krijgen 2 euro per dag voor thuiswerken, dat geef je aan bij het invullen van de uren.

Ik vind het prima zo. Het enige nadeel is alleen dat je soms piekdagen hebt. Dan kun je geen plek vinden en moeten ze in de kantine ineens broodjes bij maken. Ik werk overigens maar eens per 2-3 maanden thuis. Heb weinig reistijd en doe het alleen als ik echt een lege agenda heb.

Ze proberen ons trouwens wel live naar grote meetings te lokken met appelflappen. :yes:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Okt 2022 20:21

Re: Thuiswerken - vragen

Thuiswerken mag indien mogelijk, wel in overleg met het team. Je kan Max 300 euro vergoeding voor artikelen krijgen per 2 jaar.

Verder krijg je 2 euro per thuiswerkdag als je volledig thuiswerkt.
Werk je een halve dag thuis en een halve dag op kantoor dan krijg je reiskostenvergoeding.
Werk je een halve dag op locatie en een halve dag thuis dan krijg je reiskosten en thuiswerkvergoeding.

Verder merk ik dat ons team er heel relaxt mee om gaat. Wij hebben voor onze afdeling 4 werkplekken en zijn met 6.
Op maandag, woensdag en donderdag werken er 5 dus moet er altijd 1 thuis werken
Op dinsdag werken er 4 dus kan in principe iedereen op kantoor werken en op vrijdag werkt er maar 1.

Ik ben er heel blij mee, ik werk nu maandag en donderdag op kantoor. Af en toe een dinsdag als dat beter uit komt. Ik merk dat ik hierdoor veel meer rust heb en ook effectief werk. Ik ga heel goed op thuis werken. Wat ik dan wel irritant vind is dat als ik op kantoor ben mijn leidinggevende er niet is. Dan vraag ik me toch af wat ik op kantoor doe.
2015 💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 24 Okt 2022 20:31

Re: Thuiswerken - vragen

Als ik les geef ben ik uiteraard aanwezig (op 1 online vak na). Verder zijn er een aantal bijeenkomsten/vergaderingen waarbij je aanwezig dient te zijn, en sommige overleggen zijn hybride of online. En verder mag ik het zelf weten.
We hebben een mobiel en laptop. Verder een werkplekregistratie: als je op locatie werkt krijg je reiskosten vergoed, werk je die dag thuis dan krijg je thuiswerkvergoeding.
Ik vind het wel prima zo. Het is heel flexibel dus voor mij erg handig.
<<

Lavina

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 13 Okt 2022 16:58

Bericht 24 Okt 2022 20:37

Re: Thuiswerken - vragen

In mijn nieuwe werk mag ik ook gaan thuiswerken. Ik vind het ideaal, 2weken geleden had ik corona maar was er niet ziek van en kon toen gewoon doorwerken.

Wij mogen zelf indelen, maar ik werk graag op kantoor. Ik ga om de week dinsdag thuis werken, de andere dagen allemaal op kantoor. Wij hebben 12 vaste werkplekken van onze afdeling en nog 8 extra flexplekken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Okt 2022 20:55

Re: Thuiswerken - vragen

Ik doe op m’n werk mee aan de thuiswerkregeling. Daarvoor werk ik 50/50 ongeveer maar het is wat mij betreft wel afhankelijk van het soort afspraken. Ik werk dichtbij huis dus in de praktijk ga ik meestal niet een hele dag naar kantoor maar doe ik dat op 3 dagen voor de helft of meer. Mijn werkgever is daar nu nog flexibel in maar dat blijft niet zo vanwege het opnieuw inrichten van kantoorruimtes. Dan heb ik niet meer een eigen plek.

Ik krijg 2,- per dag en verder een beeldscherm, bureau, stoel etc vergoed.

Ik vind de regeling nu echt top! Dat ik straks geen eigen plek meer heb zal wel wennen worden en heeft ook mogelijk invloed op hoe vaak ik daar ga zijn.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 24 Okt 2022 20:57

Re: Thuiswerken - vragen

Blunt schreef:Geen regels, je mag 100% thuis, 100% op kantoor en alles ertussen in.



Dit. Mijn directe collega’s gaan best vaak en ik ook. Zie ook wel dat het op dinsdag en donderdag drukker is. Op vrijdag ben ik altijd naar afspraken buiten de deur maar vaak eind van de middag nog even op kantoor en dan ben ik vrijwel altijd in m’n eentje of er zijn echt nog een paar anderen (en ik werk bij een organisatie met zo’n 2000 collega’s, schat ik, verspreid over 3 regio’s).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Okt 2022 21:10

Re: Thuiswerken - vragen

Ik krijg niks vergoed, maar heb wel een laptop (die ik op m'n werk ook in de schermen plug), die neem ik dus altijd ook mee naar huis voor het geval dat ik de dag daarna ineens spontaan thuis moet werken. Het geeft mij ENORM veel rust in m'n hoofd dat ik thuis mag werken nu, dat ik wanneer het ineens nodig is, dat gewoon kan doen.

Wij hebben sowieso niet echt regels op werk, maar toch merk je wel dat de voorkeur is voor zoveel mogelijk op kantoor werken. Ik heb zelf voor één vaste thuiswerkdag gekozen, mijn halve dag (= woensdag) omdat het me gewoon heel veel heen en weer rijden scheelt dan. En ik neem dan even een uurtje 'pauze' als ik de kinderen ophaal, daarna plant ik ze achter de iPad/in bed en werk ik nog een uurtje door.
Afgelopen week en morgen werk ik ook op de dinsdag, dat is dus eigenlijk niet helemaal de bedoeling, dat je dan twee dagen achter elkaar thuiswerkt, maar het mag wel. Ik gebruik dat dus alleen voor geval van 'opvangnood'. Ik neem die vrijheid daarin dan wel. Vorige week dinsdag was m'n dochtertje ook nog eens thuis en heb de productiefste dag tot nu toe gehad. Eén kind was minder afleidend dan tien kwekkende collega's, dus wat dat betreft vond ik het ook wel best.
En soms bel ik 's avonds ook nog even een klant en dat vind ik ook wel lekker om thuis te doen.

Mijn ideale situatie zou denk ik zijn dat ik nog wat meer vrijheid daarin zou voelen. Ik zou best graag wat meer 's avonds willen werken als de kinderen slapen waardoor ik wat meer tijd thuis met de kinderen nog zou hebben. Maar het is voor mij ook heel goed om onder de mensen te komen, dat was toch ook wel één van de redenen om weer te gaan werken, dus het is eigenlijk ook heel goed om wél naar kantoor te gaan voor mij. Dus misschien is het maar goed zo.
Laatst gewijzigd door Marin op 24 Okt 2022 21:20, in totaal 2 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Okt 2022 21:11

Re: Thuiswerken - vragen

Hier ook geen regels. Op dinsdag ben ik niet op scholen en het hangt ervan af of ik afspraken heb of ik naar kantoor ga. Als ik op een ‘schooldag’ op tijd klaar ben werk ik vaak thuis verder. Geen thuiswerkvergoeding en de reiskosten vergoeding is vanuit de cao best ruk haha.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Okt 2022 08:44

Re: Thuiswerken - vragen

Je moet minimaal 50% op kantoor zijn en maximaal 50% thuis. Je krijgt (te leen) een zit/sta bureau, een stoel naar keuze, computer, dubbel beeldscherm, toetsenbord, muis en evt dingen zoals een beeldschermverhoger of een voetenbankje.

Tot een bepaalde schaal krijg je een thuiswerkvergoeding (2 nog wat per dag). Krijg ik niet helaas.

Ik werk meestal 4 dagen op kantoor en 1 dag thuis. Mijn functie is makkelijker op kantoor en ik hou van gezelligheid om me heen.
R. 2013
D. 2016
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 25 Okt 2022 08:54

Re: Thuiswerken - vragen

Bij ons mag je als parttimer (minimaal 60%) 1 dag thuis werken en als fulltimer 2 dagen. Dit zijn in princiepe vaste dagen maar een keer ruilen is geen probleem.

Ik werk zelf 3 dagen waarvan 2 op kantoor en 1 thuis.
We krijgen een thuiswerk vergoeding van €2 per dag
08-03-2010
08-02-2016
<<

Anoniem330

Bericht 25 Okt 2022 09:33

Re: Thuiswerken - vragen

Blunt schreef:Geen regels, je mag 100% thuis, 100% op kantoor en alles ertussen in.

Ik vind dat kak want ik ga graag naar kantoor en daar is bijna geen collega meer te vinden.

Ik hoop vanuit magement meer aandacht voor de balans zodat collega's ook af en toe naar kantoor komen.

Same here. Behalve het 100%, want op maandag zijn we eigenlijk allemaal op kantoor. Maar de rest van de week is het een rommeltje en daar zijn de kantoor collega's niet zo blij mee.

Er is geen thuiswerk vergoeding o.i.d.
Laatst gewijzigd door Anoniem330 op 25 Okt 2022 09:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 25 Okt 2022 09:34

Re: Thuiswerken - vragen

Marin hier is dat ook. Dat er vrijheid is, maar eigenlijk ergens toch ook weer niet.
We moeten verplicht 2 dagen in de week op kantoor werken op bepaalde dagen. Daarnaast mag je het zelf weten, alhoewel het wel duidelijk is dat je een streepje voor hebt als je meer op kantoor aanwezig bent.

Als iedereen aanwezig is op dinsdag en donderdag (dus geen zieken of vakantiegangers) hebben we 4 bureaus te weinig. Dan moet je dus ergens anders in het pand gaan zitten. Bijvoorbeeld tussen de klantenservice (in al het gebel). Ook zijn er op deze dagen stilte uren op onze afdeling (als je dus wel een bureau hebt weten te bemachtigen). Dat vind ik dan zo suf. Dan werk ik dus liever in stilte thuis.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 25 Okt 2022 09:35

Re: Thuiswerken - vragen

Macaron schreef:
Blunt schreef:Geen regels, je mag 100% thuis, 100% op kantoor en alles ertussen in.

Ik vind dat kak want ik ga graag naar kantoor en daar is bijna geen collega meer te vinden.

Ik hoop vanuit magement meer aandacht voor de balans zodat collega's ook af en toe naar kantoor komen.

Same here. Behalve het 100%, want op maandag zijn we eigenlijk allemaal op kantoor. Maar de rest van de week is het een rommeltje en daar zijn de kantoor collega's niet zo blij mee.

Er is geen thuiswerk vergoeding o.i.d.

Waarom zijn de kantoor collega's daar niet blij mee? Omdat ze het zelf gezelliger/fijner vinden als iedereen op kantoor is?
<<

Anoniem330

Bericht 25 Okt 2022 10:27

Re: Thuiswerken - vragen

Max schreef:
Macaron schreef:Same here. Behalve het 100%, want op maandag zijn we eigenlijk allemaal op kantoor. Maar de rest van de week is het een rommeltje en daar zijn de kantoor collega's niet zo blij mee.

Er is geen thuiswerk vergoeding o.i.d.

Waarom zijn de kantoor collega's daar niet blij mee? Omdat ze het zelf gezelliger/fijner vinden als iedereen op kantoor is?

Ja en dat het bij de meeste een directe collega is die dan thuis is waardoor ze weer moeten bellen voor overleg en dat kunnen sommige ook niet op een normale toon, dus dan zit je weer met alle deuren dicht omdat er 3 door elkaar heen zitten te bellen. En veel collega's zitten vaak bij elkaar en kijken met elkaar mee en dat kan online ook, maar blijkt toch lastiger en meer onduidelijkheid te geven.
Voor elke technische vraag die ik heb moeten bellen ipv even naar een collega te rollen.

Ja het kan en het gaat allemaal wel, maar ik zou liever gewoon weer altijd met iedereen op kantoor zitten.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 25 Okt 2022 12:54

Re: Thuiswerken - vragen

Bij ons is de regel dat we 1 dag per week samenkomen op kantoor met mijn afdeling ( 4 personen). Als het een week niet lukt is dat ook geen probleem, maar het is wel de bedoeling dat we af en toe elkaar live zien.
1 van mijn collega's woont bij mij in de wijk. Dat is ideaal want wij treffen elkaar ook thuis indien nodig of handig.

Wij krijgen thuiswerkvergoeding 2 euro per dag en als je naar kantoor gaat (maakt niet uit hoe lang) krijg je reiskostenvergoeding als je geen vaste OV vergoeding hebt. Ik fiets altijd en mag dan fietsvergoeding aanvragen.

Qua benodigdheden mogen wij maximaal 750 euro per 3 jaar vergoeding aanvragen voor thuiswerkvoorzieningen zoals bureau, laptophouders, voetensteunen, extra beeldscherm etc). Bureaustoel heb ik te leen van werk en we hebben uiteraard een laptop. We mogen dit geld overigens ook inzetten voor het verduurzamen van je huis zoals zonnepanelen.

Ik ben zelf tevreden met deze opzet van hybride werken zoals ze het bij ons noemen. Ik vind thuiswerken heerlijk, maar 1 dagje met de collega's is ook gezellig. Ik merk wel dat ik dan veel minder doe omdat we dan veel aan het overleggen zijn. Thuis ben ik veel productiever ondanks dat ik dan nog wel een wasje tussendoor doe of even de stofzuiger door het huis gooi.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 25 Okt 2022 12:55

Re: Thuiswerken - vragen

Wij hebben een hybrid WFH regeling dus je mag 2/3 dagen thuis werken en "moet" in ieder geval 2 dagen op kantoor zijn. Je kunt bij IT thuiswerkspullen bestellen en dat wordt dan bij je thuis geleverd. Ik vind thuis werken niet relax dus ik doe dat maar sporadisch. Ik vind dit een prima regeling zo.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 25 Okt 2022 13:57

Re: Thuiswerken - vragen

Geen idee wat de regels zijn. Ik werk thuis wanneer ik daar zin in heb. Mijn werkgever heeft voor thuiswerkbenodigdheden gezorgd. In werk ook regelmatig op kantoor maar net hoe het uitkomt die week.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 25 Okt 2022 17:04

Re: Thuiswerken - vragen

Fulltimers moeten minstens twee dagen per week naar kantoor komen en vaker als het werk daarom vraagt (bijeenkomsten, overleggen etc.)

Wij hebben geen vaste werkplekken en als iedereen aanwezig is zijn er niet genoeg bureau’s. Als je langer dan twee uur van je plek bent, moet je uitloggen en het bureau leeg achterlaten.

Er zijn door het hele gebouw verspreid aanlandplekken waar je met je laptop kunt gaan zitten. Deze zijn alleen niet geschikt om een hele dag te werken, omdat het geen volwaardige werkplek is.

Vorig jaar kon iedereen die daar behoefte aan had op kosten van de werkgever een thuiswerkplek creëeren. We mochten een bureau, bureaustoel, extra scherm en bureaulamp aanschaffen tot een bepaald bedrag per item.

Wij krijgen een thuiswerkvergoeding van € 2,- per dag.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 25 Okt 2022 19:33

Re: Thuiswerken - vragen

Bij ons zijn ze wel makkelijk in thuiswerken. Het liefst zouden ze wel willen dat iedereen die fulltime werkt 2 dagen op kantoor is minimaal. In de praktijk zijn er ook mensen die amper naar kantoor komen en andere weer die juist iedere dag op kantoor zijn. Ik werk 36 uur en ga 1 dag in de week naar kantoor. Het liefst ga ik nooit want ik vind thuiswerken echt heerlijk maar het is voor meetings enzo wel gewoon handiger om elkaar wekelijks te zien.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 25 Okt 2022 22:28

Re: Thuiswerken - vragen

M’n team moet van mij de helft van hun dagen minimaal op kantoor aanwezig zijn; omdat je toch merkt dat je beter kan overleggen en elkaar helpen als je elkaar live ziet ook.

Ik werk 1,5 dag thuis en 2 dagen op kantoor in principe, welke dagen liggen aan m’n afspraken op kantoor en soms ook aan welke collega’s er zijn, dan wissel ik qua dagen. Op vrijdag werk ik alleen de ochtend, altijd vanuit huis.

We krijgen €2 per thuiswerkdag, hebben laptop en mobiel van de werk & ik kan beeldschermen etc krijgen, heb wel een stoel van werk “te leen”.

We zijn team van 10 & hebben 6 werkplekken op kantoor beschikbaar iig, dus ze verwachten ook dat we thuis (blijven) werken.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 25 Okt 2022 22:35

Re: Thuiswerken - vragen

Op zich is het redelijk flexibel, maar met mijn team heb ik afgesproken dat we 2 dagen op kantoor werken. De andere 3 dagen werk ik thuis, maar zou ik ook op kantoor mogen werken. Ik krijg 2 dagen reiskostenvergoeding, 3 dagen thuiswerkvergoeding en een vaste internetvergoeding. Voor thuis hebben we een tweede scherm, laptop, toetsenbord, muis en laptopstandaard. Eerder hebben we een eenmalige vergoeding gehad om een bureau/stoel te kopen.

Ik vind het een prima verdeling zo. Ik vind het fijn om mijn collega's te zien, maar ook om thuis te werken. De tijden mogen we zelf indelen, zo lang je maar een beetje bereikbaar bent overdag. Het is dus geen probleem om tussen de middag een uurtje te gaan wandelen, maar het is niet de bedoeling dat je heel erg buiten kantoortijden gaat werken.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers