Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuiswerken - vragen

<<

Sjors_

Noob

Berichten: 54

Geregistreerd: 19 Jul 2022 10:20

Bericht 26 Okt 2022 08:35

Re: Thuiswerken - vragen

Hier is de regel 50% thuis en 50% van je uren op kantoor. Het andere team waar ik in werk (ik werk in 2 teams) 75% van je uren op kantoor. Omdat ik bij de 1e op contract sta, werk ik dus 50% thuis en 50% op kantoor, in mijn geval 2 om 2. En zolang de reiskostenvergoeding zo belabberd blijft bij ons, ga ik ook echt niet meer heen dan dat.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Okt 2022 08:50

Re: Thuiswerken - vragen

Wij werken 2 vaste dagen op kantoor met het team, de rest van de dagen thuis. Mocht er iets zijn waardoor die kantoordag niet goed uitkomt dan wordt daar geen probleem van gemaakt, als je maar wel wekelijks naar kantoor komt.
Ik krijg een thuiswerkvergoeding van €5 per dag, echt wel royaal.
Mijn ideale situatie zou zijn 1 dag per week op kantoor. Die dag kan dan mooi gebruikt worden voor meetings, want ik ben een stuk minder productief als ik op kantoor werk door het rumoer.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 26 Okt 2022 09:10

Re: Thuiswerken - vragen

Wij zijn in coronatijd verhuisd naar een kleinere (tijdelijke) locatie, omdat er een nieuw kantoor gebouwd wordt de komende jaren. De tijdelijke locatie is niet groot genoeg om alle medewerkers te huisvesten, dus thuiswerken wordt nog steeds gestimuleerd. Wel hebben we 1 vaste teamdag waarbij we allemaal op kantoor zijn. Dat is overigens niet vanuit de organisatie verplicht, we hebben dat gewoon als team afgesproken omdat we dat zelf fijn vinden.

Zelf werk ik meestal twee dagen per week op kantoor, omdat mijn man veel thuis is en ik dan toch afgeleid ben (hij is echt vrij als hij thuis is). Het is voor mij ook maar een kwartiertje fietsen, dus het is een kleine moeite om naar kantoor te gaan.

Voor thuiswerken ontvangen wij een vergoeding van 2 euro per dag en we zijn dus eigenlijk helemaal vrij in de keuze of we thuis of op kantoor werken. We werken volledig hybride.

♥♥
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 28 Okt 2022 06:54

Re: Thuiswerken - vragen

Hier hebben ze het liefste dat je op kantoor werkt. Dit vanwege makkelijker overleg tussen collegas en als een klant bij de balie een specifieke vraag heeft kun je daar gewoon heen lopen.
Maar je je mag in principe ook thuis werken.
Ik heb van de week thuis gewerkt ivm dat onze dochter ziek thuis was.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 29 Okt 2022 21:13

Re: Thuiswerken - vragen

Wij mogen 20% van onze werktijd thuis werken, maar ze hebben het liefst dat je naar kantoor komt. Ik ga ook het liefst naar kantoor, omdat de belangrijkste reden dat ik werk voor mij is dat ik contact heb met collega’s. Daarnaast lopen er hier elke dag zoveel mensen in en rond ons huis dat thuiswerken geen doen is.

Volgens mij zijn er weinig thuiswerkregels bij ons. We hebben allemaal een laptop die we op kantoor aan de schermen koppelen en die je dus gemakkelijk mee naar huis kunt nemen. Ik geloof dat je wel zelf een scherm en alles moet regelen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 03 Nov 2022 15:12

Re: Thuiswerken - vragen

Wat zijn de regels m.b.t. thuiswerken bij jouw werk op het moment? Wij moeten ongeveer de helft van de tijd op kantoor werken. Ik werk gemiddeld 4,5e dag per week en ik werk zo'n 3 dagen per week op kantoor.
Wat vind je daarvan? Ik vind dat wel goed. We hebben gelukkig wel aardig de vrijheid welke dagen we op kantoor werken en als je een keer wel vaker thuis werkt is dat ook niet zo'n probleem. Ik vind dat je sneller interactie hebt met collega's, wat ik wel belangrijk vindt. Daarnaast moet ik ook regelmatig klanten spreken en dan is het vaak wel fijn als dit fysiek kan.
Wat zou jouw ideale situatie zijn?Zoals het nu gaat eigenlijk. De flexibiliteit vind ik wel belangrijk, maar ook wel goed om elkaar wat meer te zien op kantoor.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 04 Nov 2022 09:52

Re: Thuiswerken - vragen

Wat zijn de regels m.b.t. thuiswerken bij jouw werk op het moment? 1 Dag per week op kantoor, 3 dagen thuis.
Wat vind je daarvan? Prima. Er was even sprake van dat het 2 dagen kantoor zou worden maar er is geen enkele reden voor om dat te doen dus hebben we dat gelukkig kunnen voorkomen. Als ik vanuit huis werk ben ik flexibeler qua tijden en kan ik aanwezig zijn op het drukste moment van de dag. Vanuit kantoor heb ik die mogelijkheid niet.
Wat zou jouw ideale situatie zijn? 1 Dag in de week naar kantoor, zoals het nu is dus.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Nov 2022 19:01

Re: Thuiswerken - vragen

Bij ons zijn er geen vaste regels, maar de meeste mensen zijn zo'n 50% van de tijd op kantoor volgens mij. Zelf werk ik nu meestal twee dagen op kantoor en één dag thuis, bevalt me prima! Dus dat is ook meteen mijn ideale situatie. Ik vind het prettig werken zo, thuis en op kantoor werken hebben allebei wel voordelen.
❤ 7 juni 2018
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 15 Nov 2022 21:06

Re: Thuiswerken - vragen

Bij ons is het digital first. Al hebben veel teams wel een vaste kantoordag. Je hele werkplek kun je bestellen via een portal (inclusief meubilair) en we krijgen 2 euro per dag thuiswerkvergoeding. Ik vind thuiswerken heel chill en de kantoordag vooral heel gezellig haha.
11.21
10.23
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 16 Nov 2022 13:16

Re: Thuiswerken - vragen

Wij moeten minimaal 50% op kantoor zijn. 1 keer in de maand moet het team op dezelfde dag op kantoor zijn, verder mag je het zelf plannen. Bureau, stoel en beeldscherm voor thuis hebben we gekregen (meubilair mogen we geloof ik houden, scherm moet wel terug bij uit dienst) en krijgen 2 euro thuiswerkvergoeding.
Voor mijn huidige werk vind ik het zo prima. Ik vind thuiswerken inderdaad chill, maar het sociale op kantoor is ook fijn. Ik ben productiever thuis als het druk is (maar als het niet druk is totaal niet omdat ik dan thuis andere dingen ga doen).
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers