Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Géén carrière maken

<<

Anoniem66

Bericht 13 Nov 2013 10:25

Re: Géén carrière maken

Susan schreef:Het is ook helemaal niet zo dat je als je drie dagen werkt geen goede baan kan hebben. Wij hebben met een heleboel hulpverleners te maken (gehad), er zijn genoeg orthopedagogen en (GZ-)psychologen die drie dagen werken en die hebben toch echt wel een baan op niveau.


Dat ook inderdaad!
<<

Anoniem130

Bericht 13 Nov 2013 13:59

Re: Géén carrière maken

Susan schreef:Het is ook helemaal niet zo dat je als je drie dagen werkt geen goede baan kan hebben. Wij hebben met een heleboel hulpverleners te maken (gehad), er zijn genoeg orthopedagogen en (GZ-)psychologen die drie dagen werken en die hebben toch echt wel een baan op niveau.



Hebben kan prima, krijgen weet ik niet zo heel zeker eigenlijk.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Nov 2013 14:31

Re: Géén carrière maken

Whatever schreef:
Susan schreef:Het is ook helemaal niet zo dat je als je drie dagen werkt geen goede baan kan hebben. Wij hebben met een heleboel hulpverleners te maken (gehad), er zijn genoeg orthopedagogen en (GZ-)psychologen die drie dagen werken en die hebben toch echt wel een baan op niveau.



Hebben kan prima, krijgen weet ik niet zo heel zeker eigenlijk.


Ja hoor kan prima. Bijna alle KP- en GZ-psychologen (i.o.) op mijn werk werken parttime.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 14:29

Bericht 13 Nov 2013 22:12

Re: Géén carrière maken

SoGood schreef:
Chickster schreef:Een meisje waarmee ik op de basisschool in de klas zat had mavo-advies meegekregen. Door keihard te werken heeft ze de havo gehaald, daarna een hbo studie, en daarna is ze nog een master gaan doen. Ik vond dat best wel ambitieus en heb daar veel respect voor, vooral omdat het allemaal is gelukt.

Waar ik me vervolgens over verbaas, is dat ze direct na haar afstuderen is getrouwd, aan kinderen is begonnen en nooit iets met al die opleidingen heeft gedaan. Ze werkt nu twee dagen in een baan ver onder haar niveau. Ik vind dat dus doodzonde. Kijk, dat je drie dagen gaat werken als je kinderen hebt, dat snap ik best. Maar nu heeft ze dus bijna tien jaar gestudeerd, daar hebben we allemaal aan meebetaald, en nu doet ze werk dat je na drie jaar mbo ook kan doen. Dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje gek en dan denk ik wel, als je nou alleen maar voor de lol gaat studeren, betaal dat dan ook maar zelf. Nu levert het eigenlijk maar weinig op voor de economie.

Klinkt misschien hard, maar als ik zie hoeveel mensen zouden willen studeren en dit niet kunnen betalen, dan vind ik dit best wel krom...


Nou ja, wat een onzin. Studeren was/is voor mij veel meer dan een hoge baan en bijbehorend salaris alleen. Het gaat ook toch juist ook om persoonlijke ontwikkeling? Als je vervolgens gelukkiger bent in een baan op Mbo-niveau en je juist dáárdoor jezelf veel beter kan ontwikkelen op persoonlijk niveau doordat je daar meer tijd voor vrij kan maken o.i.d. dan vind ik dat alles behalve krom.

En trouwens, iedereen (uitzonderingen daargelaten) kan in Nederland studeren dus dat vind ik ook een kul argument en je spreekt jezelf tegen, want enerzijds zeg je dat mensen niet kunnen studeren omdat ze het niet kunnen betalen en anderzijds zeg je dat je daar ook aan mee hebt betaald. Wat is het?


Ik denk niet dat iedereen 'zomaar' kan studeren, want je moet er zelf ook een hoop aan meebetalen. Maar feit blijft dat de overheid veel geld steekt in onderwijs. We hebben een kenniseconomie en ik vind het echt zonde dat mensen die tien jaar gestudeerd hebben niets doen met die kennis. Niet alleen als kapitaalvernietiging vanwege het geld, maar ook omdat we mensen nodig hebben die geschoold zijn. Tuurlijk snap ik dat die banen niet altijd voor het oprapen liggen, daar hoor je mij niet over. Maar als iedereen alleen maar 'voor de lol' zou studeren kwamen we met z'n allen toch niet veel verder denk ik.
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 14:29

Bericht 13 Nov 2013 22:19

Re: Géén carrière maken

-ED- schreef:Studeren is zóveel meer dan leren voor een goedbetaalde baan. Niet alles in het leven hoeft te gaan om winstbejag. Ik vind dat zo'n vreselijke manier van denken.


Dat is niet wat ik zeg. Ik werk ook niet voor het geld, maar zet graag mijn kwaliteiten in om de wereld verder te helpen. Okee, dat klinkt wel een beetje zweverig en vaag, maar ik zie dat wel zo. Stel nou, je hebt de capaciteiten om wereldvrede te brengen, maar gaat liever liever vakkenvullen in de Appie, dan vind ik dat verspild talent.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Nov 2013 21:06

Re: Géén carrière maken

Ik heb in mijn omgeving vooral veel vrouwen (moeders) die werken om wat extra geld te hebben voor vakanties ed. Ik merk dus niet zo veel dat carrière de norm is. Maar het is ook wel logisch dat ik in mijn werk niet met veel mensen met heel veel ambitie werk.

Zelf doe ik het er ook maar een beetje bij, ik heb het naar mijn zin op het werk en als ik de deur uit loop is het klaar. Ik heb geen wereldsalaris maar we eten geen droog brood. Een functie hoger betekend meer of sowieso langere dagen werken en ik weet niet of ik daar wel zo'n zin in heb. Als ik het aangeboden krijg zou ik het echt niet zomaar doen onder de noemer carrière maken.
R. 2013
D. 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 16 Nov 2013 11:41

Re: Géén carrière maken

Ik vraag me altijd af wat carriere maken dan precies is? Een goed betaalde baan? Of een goed betaalde baan en 5 dagen in de week werken? Ik weet het niet..

Ik heb een baan op een hbo functie die ik voor dat ik kinderen had 34 uur deed, nu 24 uur. Bijna al mijn collega's werken tussen de 24 en 28 uur.. twee werken er 36 kinderen maar hebben ook geen kinderen en als die er wel zouden zijn zouden zij het ook anders doen.

Maar ik heb wel een leuke baan, een boeiende baan, leuke collega's, ga eigenlijk altijd met plezier naar mijn werk. Tja kan ik doorgroeien, nee niet naar een hoger niveua maar wel andere functies die ook leuk zijn. Misschien zou ik kunnen doorgroeien naar teamleider niveau maar dat trekt me nu echt niet.

Dus ik denk dat ik geen carriere maak, maar wel een hele leuk uitdagende en boeiende baan heb.
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers