Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zijn jouw eigenaardigheden?

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Okt 2022 18:51

Wat zijn jouw eigenaardigheden?

We hebben ze allemaal maar wat zijn de jouwe?

Ik zat daar vanmiddag aan te denken toen ik een schoon paar voetsokjes aandeed na het hardlopen en douchen. Ze zijn helemaal afgedragen en ik heb al een jaar een nieuwe verpakking liggen, maar ik vind het dan zonde om die open te maken en blijf dus de oude gebruiken. Ik vind het gewoon fijn om dingen op voorraad te hebben 🤷‍♀️.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Okt 2022 19:02

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Oei ik ben een eigenaardigheid. Ik ga hier zo even over nadenken als ik rustig zit. Leuk topic!
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 20 Okt 2022 19:30

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Leuk topic! Ik dacht eigenlijk 'heb je even?' maar ik moet er toch over nadenken.

Als je mijn leerlingen vraagt, komen ze er vast mee dat het (op zijn zachtst gezegd) eigenaardig is dat ik w.is.kun.de leuk vind 😁

En sommige dingen moeten wel echt op een bepaalde manier gebeuren. De vaatwasser moet op een bepaalde manier ingeruimd worden, het dekbed moet altijd exact tot bovenaan de hoes zitten. Als die wat verschuift en bovenaan alleen stof van de hoes zit, word ik gek 😅

Ik ga nog even verder denken!
december 2016
juli 2019
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Okt 2022 19:44

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Als ik na het douchen mijn tanden niet poets, voel ik me niet schoon. Ik douche regelmatig overdag (na het sporten ofzo) en moet dan echt poetsen anders is het douchen 'voor niks'.
R. 2013
D. 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Okt 2022 19:59

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Ik heb er ook veel meer maar het is inderdaad toch best lastig ze zo even op te sommen.

- Ik hang de was graag op een bepaalde manier op en trek het slecht wanneer mijn man dit anders doet. Opvouwen doe ik op volgende van gezinsleden, eerst de was van de een en dan pas van de ander.

- Koken moet gewoon op mijn manier, ik trek het anders heel slecht. Hier sta ik dan ook al jaren om bekend bij mijn vriendinnen :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 20 Okt 2022 20:02

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

*Als ik van de bank af ga en bijv weg ga, dan moet ik echt de kussentjes netjes leggen.
* Fonteintje in de wc maak ik altijd droog. Dan is het altijd kalk en stofvrij 🙈
* Net als ik hierboven lees moet ik altijd mijn tanden poetsen als ik douche.
* Ik check dan ook altijd in de autospiegel of mijn tanden schoon zijn.

Uhmm
2016
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 20 Okt 2022 20:09

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Ik wil alleen slapen aan de rechterkant.. ik ben dol op nieuwe sokken...en kom nou niet aan mijn oude pendule...
Laat mn planten met rust en verander de zender van de radio niet als je mn tuut leent.
Ik moet wel zeggen dat ik meer eigenaardigheden krijg naarmate ik ouder word.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Okt 2022 20:21

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Ik ben enorm van de structuur, ik heb vandaag al mijn kookbijbels op een voor mij logische volgorde gezet. Het bestek moet op een bepaalde manier in de la liggen. De was hang ik in de zomer op in vakken en zo vouw ik het ook. Kleding moet op de juiste hanger hangen en op de juiste stapel liggen.

Mijn vriend appte mij vorige week of ik toevallig het bestek anders in de la van de vaatwasser had gelegd. Dat had ik dus onbewust gedaan omdat het er niet op een logische manier in lag voor mij.
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Okt 2022 21:14

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Salome schreef:*Als ik van de bank af ga en bijv weg ga, dan moet ik echt de kussentjes netjes leggen.
* Fonteintje in de wc maak ik altijd droog. Dan is het altijd kalk en stofvrij 🙈
* Net als ik hierboven lees moet ik altijd mijn tanden poetsen als ik douche.
* Ik check dan ook altijd in de autospiegel of mijn tanden schoon zijn.

Uhmm


Hoe maak je het fonteintje droog? Oprechte interesse haha.
R. 2013
D. 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 20 Okt 2022 21:21

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Spencer schreef:
Salome schreef:*Als ik van de bank af ga en bijv weg ga, dan moet ik echt de kussentjes netjes leggen.
* Fonteintje in de wc maak ik altijd droog. Dan is het altijd kalk en stofvrij 🙈
* Net als ik hierboven lees moet ik altijd mijn tanden poetsen als ik douche.
* Ik check dan ook altijd in de autospiegel of mijn tanden schoon zijn.

Uhmm


Hoe maak je het fonteintje droog? Oprechte interesse haha.

Met van die Blue Wonder schoonmaak doekjes.
Ik ga weinig beneden naar het toilet. Dus als ik dat 's avonds wel doe dan pak ik zo'n doekje en maak het fonteintje droog/schoon.
Dan nog even langs de wc bril en in de prullenbak.
Soms doe ik dit vaker want mijn zoontje maakt er een bende van haha
Laatst gewijzigd door Salome op 20 Okt 2022 21:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Okt 2022 21:22

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Ah logisch. Ik zag je al in de weer met doekjes die gelijk weer in de was kunnen en dat elk toiletbezoek 😂
R. 2013
D. 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 20 Okt 2022 21:23

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Spencer schreef:Ah logisch. Ik zag je al in de weer met doekjes die gelijk weer in de was kunnen en dat elk toiletbezoek 😂


Oh nee haha. Zo obsessief is het niet.
Maar als ik naar bed ga is het wel gedaan ja.
2016
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 20 Okt 2022 21:33

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Ik heb een 'tic' als ik gestresst ben of niet lekker in mijn vel zit. Ga niet zeggen wat precies ivm herkenbaarheid, heb nog nooit iemand gehoord of gezien die hetzelfde doet.
Frappant is wel dat niemand er ooit naar vraagt, terwijl het duidelijk opvalt.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 22 Okt 2022 08:36

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Oeh Lois..nou heb je me nieuwsgierig gemaakt.
Licht een heeeeel klein stukje van de sluier op...noem een beginletter.
Nee hoor..ik maak maar een geintje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Okt 2022 08:39

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Als er bezoek komt, wil ik graag dat het netjes is maar wel met een haakje. Ik wil niet dat het perfect oogt maar leg dan dus juist iets scheef of wat extra neer op tafel ofzo. Nou is m'n huis de laatste jaren sowieso een rommeltje dus zoveel moeite kost het me niet meer haha.

Ik trek m'n grijze haren eruit in de autospiegel.

De was moet ik inderdaad ook op bepaalde plekken ophangen. Maar is ook efficiëntie, sportkleding bij elkaar, kinderkleding bij elkaar. Ruimt ook makkelijk op.

Ik moet ALTIJD voor ik de deur uit ga een slokje water drinken. Even plassen, slokje drinken. En dan als het te lang duurt en ik toch nog dingen tussendoor ga doen voor ik de deur uit ga, moet ik gevoelsmatig toch weer een slokje water nemen. Doet m'n moeder ook. Deed m'n oma ook.

Ik denk dat ik toch wel mee val want ik kan eigenlijk ook maar weinig bedenken.
Let's discover the world together.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 25 Okt 2022 16:48

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Als ik niet goed in mijn vel zit of gestresst of zenuwachtig ben ga ik pulken aan mijn nagelriemen...

Ik haat asymmetrie. Ook in huis. Nu is het niet zo dat als er links in de woonkamer een tafeltje staat dat het rechts ook moet. Maar op het tafeltje moet het wel in 'evenwicht' zijn.

Ik maak heel veel foto's. Soms van de meest onnozele dingen...
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 26 Okt 2022 09:39

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Oeh..ik heb er nog 1...heel raar..maar in mn hoofd tel ik de slokjes drinken die ik neem.
Gek genoeg alleen als ik t direct uit het flesje drink.
Oja..en ik trommel op mn stuur...wat al eens geresulteerd heeft in een los contactslot.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 26 Okt 2022 10:34

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Ik krijg een trillend trommelvlies als iets jeukt.
Ik heb een evenwichtsstoornis vanaf de geboorte waar ik weinig last van heb, totdat ik een slechte dag heb en dan loop ik overal tegenaan, bijvoorbeeld keihard tegen een deurpost.
Ik kan mijn ‘hoofd splitsen’: ik ben tot op het rare af goed in multitasken.
Ik wil persé alles gewassen en aan kant voordat we nachtje weg gaan of op vakantie.
Ik doe altijd precies genoeg water in de waterkoker voor hoeveel thee ik ga zetten (tot irritatie van mijn man).
Ik moet áltijd plassen voordat ik kan borstvoeden.
Ik krijg een suikerdip rond 5 uur ‘smiddags en eet dus altijd voor het avondeten een paar koekjes of dropjes (als ik die heb).
Ik poets ook mijn tanden in de douche en voelt niet schoon als ik het niet doe.
Ik ben een wandelende radio met altijd een liedje in mijn hoofd, waar ik soms knettergek van word want het speelt de hele dag door.
Sowieso neig ik een klein beetje naar schizofrenie want buiten het multitasken en het liedje, zie ik ook beelden achter mijn ogen als ik ze sluit. Ze zijn niet te controleren en soms hoor ik er ‘s nachts stemmen bij. Ik dacht dat iedereen dit had, zo val ik namelijk in slaap: kijkend naar mijn eigen filmpjes achter mijn ogen, maar ik weet sinds ik met mijn man ben dat het eigenlijk heel raar is. Ik heb wel eens overwogen mee te doen aan hersenonderzoek. Ik slaapwandel namelijk ook en praat in mijn slaap.
Ik heb een hekel aan 1tjes bij mijn apps en ongelezen e-mails.
Ik lig altijd met een dekentje op de bank, ook als het 40 graden buiten is.
Ik eet altijd 2 snoepjes tegelijk: in elk wang 1.
Zijn er vast meer want ik ben best wel eigenaardig volgens mijn omgeving, maar dit is wat ik nu kan bedenken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Okt 2022 10:41

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Wat een leuk lijstje Marsy haha. Fascinerend allemaal wel!
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 26 Okt 2022 10:51

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Haha thanks. Best gek om eens uit te schrijven en eerlijk over te zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 26 Okt 2022 14:44

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Ik weet niet of het precies is wat jij bedoelt maar ik heb wel eens gehoord dat hoe mensen denken in twee groepen is verdeeld: met beelden en met tekst. Ik denk bijvoorbeeld in tekst, een soort gesprekken in mijn hoofd maar als ik jouw ogen dicht verhaal zo lees denk ik dat jij in beeld denkt! Geen idee of dit waar is maar klinkt wel plausibel haha.

Mijn eigenaardigheden:
- Ik drink nooit mijn glas helemaal leeg.
- Ik kauw alleen met de linkerkant van mijn mond (althans mijn hele kaak maakt de beweging uiteraard maar er zit alleen links eten).
- Mijn vriend vindt dat ik de vaatwasser eigenaardig inruim maar dat vind ik van hem dus joejoe.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 27 Okt 2022 01:05

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

* toch even weggehaald omdat ik het wel heel persoonlijk vind
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 27 Okt 2022 12:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Okt 2022 06:14

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Ik heb ook filmpjes achter m'n ogen als ik ze sluit maar dat is dan vast niet wat jij bedoelt als het zo bijzonder is.

Ik weet nog een eigenaardigheid, ik vind (nou ja oké bijna) niets lekkerder dan als ik vroeg op sta, direct een kop koffie te drinken en zien dat het buiten nog donker is. Heerlijk, vooral in de herfst en winter dus. Zoals nu. 😁 Zo'n winterdip heb ik dus niet.

Sowieso vond ik de nachtvoedingen nooit erg maar speciaal, een bijzonder gevoel dat jij en je kind zo veilig samen op de wereld wakker zijn en de rest om je heen in rust is. Ik mis het soms wel.
Let's discover the world together.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 27 Okt 2022 07:45

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Marin..o. dat heb ik ook.
Ik doe dan 1 gordijn open en kijk hoe de wereld ontwaakt terwijl ik lekker aan mn koffie zit.
Heerlijk.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 28 Okt 2022 12:14

Re: Wat zijn jouw eigenaardigheden?

Ah jammer gemist Marsy.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers