Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Okt 2022 21:24

Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Als het met werk allemaal wat lukt, willen we van het voorjaar 8 weken reizen/vakantie vieren met dan 2 kinderen van 4 en 2 jaar. Het globale plan is nu: door Europa reizen met een camper. We hebben geen vaste ideeën nog maar 2 maanden (Zuid) Italië spreekt ons wel aan. Scandinavië lijkt me geweldig, maar mooi weer ook.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van het reizen met een camper, met de auto zou ik veel fijner vinden. Maar een camper biedt toch ook voordelen.
We hebben nog niet heel veel wensen van dingen op plekken die we graag willen zien. Willen ook wel langer op plekken blijven en niet altijd om de 2/3 dagen verder. Het gaat vooral om 2 maanden de vrijheid te ervaren op mooie plekken.

Waar zouden jullie heengaan als jullie 2 maanden met 2 jonge kinderen door Europa zouden reizen?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Okt 2022 21:32

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Zelf zou ik gaan voor Schotland. Dat lijkt mij zo tof. Of anders Frankrijk. Zoveel mooie kastelen en stranden.

Ik zou verder ook liever niet te ver moeten rijden om op een eerste plek te komen. Maar 2 maanden vind ik al snel lang voor 1 land. Dus wellicht zou ik dan via Frankrijk naar Oostenrijk gaan of iets.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Okt 2022 21:37

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Oh tof! Dat is m'n eerste gevoel.

Er zijn veel ervaringsverhalen te lezen op internet, misschien kan je wat vinden bij de Facebook groep van Reislustige Ouders. Daar haal ik ook altijd veel tips vandaan.

Zou een caravan met auto niet wat zijn? Het nadeel van een camper (4 weken ipv 8 weken mee gereisd hoor maar toch) vond ik dat als je eenmaal stond je niet zo makkelijk meer kon verplaatsen. Dus wel echt goed nadenken over boodschappen en splitsen was lastig. Vrienden van ons hebben maandenlang met een caravan en auto gereisd door Europa en is hen heel goed bevallen. Zij zijn (met name door corona regels destijds) inderdaad naar het zuiden gegaan, Spanje, Italië, boot naar Griekenland, door de Balkan, Slovenië en langzaam weer terug naar huis. Mij lijkt Scandinavië ook prachtig maar erg koud in het voorjaar. Daar zou ik wel heel realistisch in zijn, zeker met kinderen.

Als ik zelf zou kiezen zou ik voor Amerika gaan maar ik zou binnen Europa misschien inderdaad voor Italië, Slovenië, Balkan gaan, Bulgarije laten zien aan m'n man en kinderen, zoiets.

Het voordeel van een camper / caravan tov hotels/Airbnb is wel echt je eigen plekje hebben, zeker met kinderen.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Okt 2022 21:43

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Oh leuk Schotland Tabbie. Heb ook wel gedacht aan 2 maanden Groot Brittannië, lijkt me ook geweldig.
Van Italië naar Griekenland zat ik ook aan te denken. Twee maanden is lang maar ook weer te kort voor al mn ideeën.

Caravan heb ik ook aan gedacht! Volgens mij vindt mn vriend dat idee wat minder. Maar weer eens even bespreken. Want ja dat de kinderen op dezelfde plek kunnen slapen, lijkt me het heel veel fijner maken. Maar alle nadelen van een camper heb ik weinig zin in. Dachten nog aan dan twee elektrische fietsen met zitjes mee. Ben je toch wat flexibeler. Maar ja, die fietsen moeten er dan ook nog komen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Okt 2022 22:08

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Puglia (de hak vd laars) is prachtig om te bezoeken alleen zou dan vooraf goed checken op campings; die zagen we bijna niet. Vanaf Brindisi kun je wel eenvoudig met de boot naar Griekenland.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 20 Okt 2022 15:32

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Als je toch Italië wilt aandoen dan zou ik daarna doorsteken naar Slovenië en Kroatië. Supermooie landen, lekker eten, prachtige natuur, heerlijk weer en genoeg leuke campings om te staan.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Okt 2022 19:55

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

wat leuk. Geen tips. Maar ik volg op youtube saskia weerstand zij is meerdere keren met haar kleine kinderen in de camper op reis gegaan voor langere tijd. Misschien kan je daar wat aan
Afbeelding
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 23 Okt 2022 09:36

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Ik zou via Oostenrijk, Slovenië naar de Balkan gaan. Verder geen plan maken en gewoon zien hoe t bevalt.
Je kunt altijd nog ergens anders heen rijden.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 23 Okt 2022 11:18

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

De Balkan inderdaad!
Ben daar vorig jaar geweest. Vond het er prachtig 😍.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 23 Okt 2022 11:27

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

In veel Balkan landen zijn er legale wild kampeer plekken. Dan sta je lekker alleen in de natuur en het kost niks!
Het vervoersprobleem heb je alleen als je een hele grote ingewikkelde camper hebt die allerlei aansluit mechanismes heeft. Als je gewoon een simpel campertje hebt kun je gaan en staan waar je maar wilt. Zonnepanelen zijn wel aan te raden.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Okt 2022 18:39

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Oh wildkampeerplekken is wel goed om te weten evt ja. We zijn zelf toen ik zwanger was van de eerste richting de Balkan gegaan. We hebben toen ook rondgetrokken. Maar ik voelde me zo rot toen, dat het helemaal geen leuke vakantie was. Ik zou er nog wel graag heen willen omdat ik nog steeds denk dat het heel mooi is. Maar ik vond de mensen onvriendelijk en het eten ook 3x niks. Hoe hebben jullie dat daar ervaren?
Dit zijn niet doorslaggevende dingen, de omgeving is dat meer. Maar Italië beviel ons wat eten en mensen betreft gewoon heel goed.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Okt 2022 18:42

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Max schreef:In veel Balkan landen zijn er legale wild kampeer plekken. Dan sta je lekker alleen in de natuur en het kost niks!
Het vervoersprobleem heb je alleen als je een hele grote ingewikkelde camper hebt die allerlei aansluit mechanismes heeft. Als je gewoon een simpel campertje hebt kun je gaan en staan waar je maar wilt. Zonnepanelen zijn wel aan te raden.

Als we met een camper gaan wil ik een simpele, niet te grote. En ook een grote, luxe waar we goed met zn vieren in kunnen😶.
<<

Repe

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 21 Okt 2022 22:36

Bericht 24 Okt 2022 18:39

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Schotland is super gaaf met kids en camper.
<<

Repe

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 21 Okt 2022 22:36

Bericht 24 Okt 2022 18:41

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Wel belangrijk dat je camper groot genoeg is. Wij zijn met een T4 op pad geweest en dan ben je de hele dag door spullen aan het verplaatsen…
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Jan 2023 10:33

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Joehoeee 17 april vertrekken we met de auto naar Italië. We rijden in 4 dagen naar Puglia. Onderweg nachtje Zuid Duitsland en 2 nachten Rimini. In Puglia een agriturismo geboekt. Het viel ons erg tegen qua accommodaties! Weinig campings, veel agriturismi echt ouwe meuk of heel duur. Nou ja we hebben wat moois gevonden.

Daarna willen we naar Basilicata, Calabrië of direct naar Napels eo. Weet iemand nog leuke plekken om te verblijven in deze buurt? Mag camping, agriturismo, aparthotel zijn.
Daarna Rome! Ik lees het Rome topic mee. We willen anderhalve week op camping nabij Rome. Iemand daar ervaring mee of tips?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Jan 2023 10:47

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Als je naar Basilicata gaat moet je zeker weten naar Matera! Is ook in 3 op reis geweest, prachtig oud stadje.

En weinig campings in Puglia viel ons ook op afgelopen jaar.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Jan 2023 11:00

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

We gaan vanuit Puglia naar Matera. Daar wilde ik iig sowieso naar toe. Lijkt me idd heel mooi.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 07 Mei 2023 18:15

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Wij zijn ook aan het bekijken om een gelijkaardige reis te maken volgend voorjaar, dan zijn onze kinderen 5 en 2. Ben dus wel benieuwd hoe het was! 😀
2019
2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 07 Mei 2023 19:22

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Wat leuk dat jullie ook zoiets willen doen.

Wij zijn nu bijna 3 weken onderweg en op onze tweede bestemming. Tot nu toe ben ik blij met hoe we het ingericht hebben. Een camper was idd nu niets voor ons geweest, dat hebben we wel goed ingeschat. Ook heel blij dat we voor zolang in hetzelfde land hebben gekozen. We kunnen nog steeds lang niet alles zien wat we willen. We zitten momenteel in Sorrento, bij de Amalfikust en Napels. Erg toeristisch en druk, vooral na Puglia. Maar een prachtige omgeving en Pompeï waar we inmiddels geweest zijn, vond ik erg indrukwekkend.
Reizen met de auto gaat top. En ik vind het een voorrecht om zolang in zo'n mooie omgeving met mn kinderen door te kunnen brengen. Het moeilijkste tot nu toe vind ik dat mn dochter af en toe erg last heeft van heimwee. Dat heb ik ook altijd erg gehad en is bij mij pas over gegaan toen ik volwassen was en zelf kon beslissen. Als ik nu zie dat zij het heeft, wil ik het liefst zelf ook naar huis. Ook spelen ze veel minder makkelijk zelf dan thuis. En dat is intensief voor ons. Lijkt wel steeds een beetje beter te gaan. Maar we hebben er net een paar heerlijke stranddagen op zitten en daar vermaken ze zich uren zo fijn. En het is ook alweer een wereld van verschil met wat we kunnen doen tov vorig jaar toen ze 1 en 3 waren.

Matera was overigens echt prachtig. Verder zou ik nog wel eens naar Puglia willen om nog verder onderin de stranden en dorpjes te bezoeken rond Lecce. Lecce zelf wel geweest en dat is ook een aanrader. Alleen omdat wij graag langer op 1 locatie zitten en Lecce dan nog best ver was, kwam dat er nu niet van.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Mei 2023 19:42

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Wat een leuke update Joey. Fijn dat het jullie zo goed bevalt!
Wel sneu dat je dochter zo'n heimwee heeft. Hopelijk went ze nog een beetje aan het rustige samen zijn.
Let's discover the world together.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 07 Mei 2023 20:18

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Bedankt voor je snelle reactie!

Hoe lang zijn jullie van plan te blijven, in totaal? En rijden jullie dan ook in stukken weer terug?

Ik snap wel wat je zegt over heimwee, mijn dochter kan ergens zoveel plezier hebben en dan 's avonds in haar bed zegt ze toch dat ze graag in haar eigen bed wil slapen :) Maar als ze weer wat te doen heeft is ze het weer vergeten..

Mijn man twijfelt een beetje omdat hij zich afvraagt wat we dan gaan doen met de kinderen elke dag. We hebben veel samen gereisd en dan kun je overal hiken en vanalles doen maar met 2 jonge kinderen is dat moeilijk. Na een paar dagen strand heeft hij wat meer variatie nodig. Wat doen jullie dan bijvoorbeeld in de dorpjes? Zijn er bijvoorbeeld speeltuintjes of openluchtzwembaden die je kunt bezoeken? We zijn echt enorm onervaren om met kinderen te reizen haha.
2019
2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 07 Mei 2023 21:17

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Ja dat is wel een goed punt hoor. Het is heel anders dan met zn tweeën en je moet het ook niet gaan vergelijken met wat je toen kon doen. Mijn vriend vond dat ook soms moeilijk want die is het liefst hele dagen op pad en wil alles zien en doen wat er te doen is. Dan moet je je verwachtingen erg bijstellen.
Als we een stad bezoeken gaan we er 's morgens vroeg naar toe. Zoeken we vaak eerst een speeltuintje waar we ook fruit eten, en koffie halen indien mogelijk. Dan bekijken we de stad en lunchen we ergens, of eten we wederom bij een speeltuintje de zelf mee gebrachte lunch. Verder pakken we dan elke draaimolen mee en zitten de kinderen als we rond gaan lopen om iets te bekijken, eigenlijk altijd in de draagzak. Anders krijgen we ze echt niet door een stad heen en ze vinden het beide heerlijk in de draagzak dus dat is handig voor ons. Meestal zijn we dan halverwege de middag weer terug. Effectief dingen bekijken doen we dan misschien 2 uren en dat is prima. Dit doen we om de paar dagen wel. Of we rijden naar mooie stukken natuur om te picknicken of gewoon te spelen, dat wij van de omgeving genieten en zij zich ook vermaken. Ook een dagje fietsen gehuurd en dat was ook superleuk. En met de trein naar een stad of iets is ook altijd een succes.
Nu we een paar dagen naast strand geen uitjes deden, ben ik bijv alleen met dochter door het dorpje hier gaan 'winkelen' en lunchen.
Vrijwel overal zijn wel speeltuintjes en wij zoeken wel accomodaties met zwembad. Al zijn die tot nu toe veel te koud voor de kinderen. Dat is wel jammer, want dat is een leuk een makkelijk tijdverdrijf vind ik. Echt leuke kindvriendelijke accommodaties vond ik in Zuid Italië helaas niet goed te vinden.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 08 Mei 2023 19:13

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Oke dat klinkt goed! Ben al heel blij met je verhaal, heb er al veel aan!
Fietsen huren lukt dat met kinderstoeltjes? Idd wel jammer van de zwembaden.. goed punt om te weten dat die niet verwarmd zijn in deze periode. En hoe zit het met de temperatuur van de zee?
Wat staat er nog op jullie planning?
2019
2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Mei 2023 19:57

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Kinderstoeltjes huurden we er gewoon bij bij de fietsen.
We zijn al bij veel verschillende plekken bij zee geweest. Bij Rimini en in Puglia (Adriatische Zee) was het water echt wel fris en trok het me niet om te zwemmen. Hier rond Napels/Amalfikust ga ik elke keer wel het water in en vind ik het heerlijk. Kinderen vinden de zee wel te koud en ook spannend en gaan alleen met de voeten. We hebben overigens net als in Nederland, hier ook een koud (en nat) voorjaar. Voor de tijd van het jaar is het hier niet echt mooi weer. De regen af en toe is wel echt rot, maar verder juist wel fijn dat de temperaturen niet heel hoog zijn.
We gaan hierna 2 weken naar een zeer kindvriendelijke camping bij Rome en dan om de paar dagen Rome in. Dan gaan we beide ook een keer alleen naar het Vaticaanmuseum. Daarna nog een week naar Elba en dan wil ik wel 30 graden🌞. Dan zijn er 7 weken voorbij en gaan we richting huis met misschien nog een stop van een paar dagen in Noord Italië of Zwitserland of Zuid Duitsland.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mei 2023 20:15

Re: Wat zou jij doen? Reizen met jonge kinderen.

Oh leuk Elba! Daar zijn wij ook op huwelijksreis geweest. Heb dus niet echt kindvriendelijke tips maar het is een mooi eiland.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron