Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meisje en begeleider vermist

<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 20 Okt 2022 07:17

Re: Meisje en begeleider vermist

Die gegevens worden niet opgeslagen . Ze gebruiken alleen de live beelden.
Ik las dat er toch ook camera's zijn die registeren, maar dat zijn tijdelijke aangekondigde camera's.

https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/we ... erabeelden

Je hebt ook anpr camera's van de politie. Dan moet het kenteken in de database staan en wordt het opgeslagen als een hit. Staan ze er niet in worden ze gewist. Die database kun je niet raadplegen.
https://www.politie.nl/informatie/over- ... fotos.html
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 20 Okt 2022 08:07

Re: Meisje en begeleider vermist

Het ad bevestigt al dat het om Hebe en Sanne gaat 😥

https://www.ad.nl/binnenland/doemscenar ... ~abd8b5ad/
december 2016
juli 2019
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 20 Okt 2022 09:33

Re: Meisje en begeleider vermist

Bedankt Raven.

Las net dat er al dinsdag een melding was gemaakt van de bandensporen maar dat dit niet is opgepakt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 20 Okt 2022 10:59

Re: Meisje en begeleider vermist

Als je Hunted kijkt dan gebruiken ze de camera's van de snelweg om een auto op kenteken te volgen. Ik vraag mij serieus af waarom ze daar geen gebruik van hebben gemaakt.

De meeste hier zullen het knooppunt wel kennen. Als je op Googlemaps gaat kijken zie je dat er in de bocht een gedeelte geen vangrail heeft. Precies op dat stukje is de auto te water gegaan. Eigenlijk is het merkwaardig waarom juist op dat gedeelte geen vangrail zit, want was daar wel een vangrail geweest dan was dit nooit gebeurd en ze met de auto tegen de vangrail gekomen. De nabestaanden zouden dus Rijkswaterstaat kunnen aanklagen, want dat daar de vangrail op zo'n gevaarlijk punt ontbreekt is natuurlijk wel merkwaardig en gevaarlijk zoals nu is gebleken.
Laatst gewijzigd door Fred op 20 Okt 2022 11:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 20 Okt 2022 11:05

Re: Meisje en begeleider vermist

Fred omdat ze alleen livebeelden mogen volgen. Het wordt niet opgeslagen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 20 Okt 2022 11:23

Re: Meisje en begeleider vermist

Thx Carra, maar ik blijf het omtrent de vangrail wel erg bizar vinden. Als je met Streetview op dat punt gaat staan is het alleen open op de punten waar de borden staan. Dat had niet gehoeven want die borden kun je ook makkelijk achter de vangrail plaatsen.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 20 Okt 2022 12:43

Re: Meisje en begeleider vermist

Inmiddels is ook bevestigd dat het de lichamen van Sanne en Hebe zijn die gisteravond gevonden zijn. https://www.nu.nl/binnenland/6230561/po ... geval.html
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Okt 2022 13:18

Re: Meisje en begeleider vermist

Zo verdrietig.
Ik blijf het zo vreemd vinden dat niemand dit dan heeft gezien.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 20 Okt 2022 13:30

Re: Meisje en begeleider vermist

Echt vreselijk. Inderdaad wel opvallend dat niemand het heeft gezien.
En ik hoop ook dat de mensen die meteen begonnen te roepen dat de begeleider of haar vriend het wel gedaan zouden hebben zich nog eens achter de oren krabben. Maar dat zal wel niet.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 506

Geregistreerd: 28 Jun 2022 11:22

Bericht 20 Okt 2022 15:44

Re: Meisje en begeleider vermist

Dat knooppunt is zo druk, inderdaad heel vreemd dat niemand iets gezien heeft. Ook gezien het tijdstip dat ze daar langs zouden moeten komen.

Vind het wel heel erg. Arme ouders die hun geliefde meisjes nu moeten missen.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 506

Geregistreerd: 28 Jun 2022 11:22

Bericht 20 Okt 2022 15:45

Re: Meisje en begeleider vermist

Harrison schreef:Echt vreselijk. Inderdaad wel opvallend dat niemand het heeft gezien.
En ik hoop ook dat de mensen die meteen begonnen te roepen dat de begeleider of haar vriend het wel gedaan zouden hebben zich nog eens achter de oren krabben. Maar dat zal wel niet.


Ik zie nog steeds hele complottheorieën voorbij komen, dus geloof niet dat zij hun woorden terug nemen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 20 Okt 2022 15:54

Re: Meisje en begeleider vermist

Ik zagvwel iemand zegge dat het heel mistig was. Dat was pas de dinsdagochtend volgens mij.
Of was het maandagmiddag ook mistig in Brabant?
Ik vind het ook heel vreemd dat niemand het gezien heeft.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 21 Okt 2022 11:08

Re: Meisje en begeleider vermist

Fred schreef:want dat daar de vangrail op zo'n gevaarlijk punt ontbreekt is natuurlijk wel merkwaardig en gevaarlijk zoals nu is gebleken.


Het is eigenlijk helemaal geen gevaarlijk punt, die bocht is niet zo scherp. Wie weet zijn ze afgesneden en daardoor van de weg geraakt?
Ik vind die complottheorieën zo vreselijk. Die vriend/baas van Sanne heeft zijn Facebookprofiel al verwijderd omdat hij verdacht wordt door allerlei wappies, omdat hij een cursus auto te water heeft gevolgd :eyes:
Vreselijk voor alle nabestaanden.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Okt 2022 11:34

Re: Meisje en begeleider vermist

@ Derpy, in 2020 is op dat punt al eerder een auto te water gegaan. De bestuurder had destijds niets. Dus het is merkwaardig waarom er toen geen vangrail is gekomen.

https://www.ad.nl/binnenland/politie-ga ... ~a54fbf0d/
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Okt 2022 11:40

Re: Meisje en begeleider vermist

Ik denk dat dat ook te maken heeft met marges etc die er zijn om weer terug de weg op te kunnen sturen. Gisteren bij Editie NL volgens mij hadden ze daar een heel stuk over.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 21 Okt 2022 13:51

Re: Meisje en begeleider vermist

Fred schreef:@ Derpy, in 2020 is op dat punt al eerder een auto te water gegaan. De bestuurder had destijds niets. Dus het is merkwaardig waarom er toen geen vangrail is gekomen.

https://www.ad.nl/binnenland/politie-ga ... ~a54fbf0d/


Deze bocht voldoet niet aan de eisen die nodig zijn voor een vangrail. Je hebt aan beide kanten van de weg best een brede strook gras, dus genoeg ruimte om je stuurbeweging te corrigeren. Je moet wel flink hard rijden wil je daar uit de bocht vliegen, wat me in dit geval trouwens onwaarschijnlijk lijkt. Ik las net dat ze ook gaan onderzoeken of de auto een mankement had en of Sanne misschien onwel is geworden.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 21 Okt 2022 15:01

Re: Meisje en begeleider vermist

Ze kunnen toch moeilijk overal in Nederland waar ooit iemand van de weg af is geraakt en in een sloot terecht is gekomen een vangrail gaan zetten.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Okt 2022 15:09

Re: Meisje en begeleider vermist

Klopt, maar je kunt je ook afvragen waarom op dat punt in de binnenbocht de vangrail dan wel doorloopt. Ook op veel rechte stukken snelweg kun je je dat afvragen. Hier in de buitenbocht hoort gewoon een vangrail te zitten. Stel iemand valt in slaap achter het stuur of wordt onwel (wat waarschijnlijk is gebeurd) dan rijdt die zo rechtdoor het water in.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 21 Okt 2022 15:13

Re: Meisje en begeleider vermist

Maar de vraag is natuurlijk wel of een vangrail dan zoveel helpt. Ja, je raakt dan niet in het water. Maar met 100km/h tegen een vangrail is ook niet niks. Ik ga er vanuit dat experts daar wel goed naar kijken, wat overal de ‘meerwaarde’ van een vangrail is.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Okt 2022 15:14

Re: Meisje en begeleider vermist

Fred schreef:Klopt, maar je kunt je ook afvragen waarom op dat punt in de binnenbocht de vangrail dan wel doorloopt. Ook op veel rechte stukken snelweg kun je je dat afvragen. Hier in de buitenbocht hoort gewoon een vangrail te zitten. Stel iemand valt in slaap achter het stuur of wordt onwel (wat waarschijnlijk is gebeurd) dan rijdt die zo rechtdoor het water in.


Ja of in het geval van een vangrail klapte hij daarop, wordt terug op de weg gekatapulteerd en vervolgens klapt iemand anders erop; schade alleen maar groter. Je moet er vanuit gaan dat dit de beste oplossing is.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Okt 2022 17:34

Re: Meisje en begeleider vermist

Misoe schreef:Ze kunnen toch moeilijk overal in Nederland waar ooit iemand van de weg af is geraakt en in een sloot terecht is gekomen een vangrail gaan zetten.


Nou idd, bij ons in de buurt is een stuk weg waar bijna jaarlijks dodelijke ongelukken gebeuren en meerdere keren per jaar ongelukken. Alleen het eigenaarschap ontbreekt daar waardoor er niets gedaan wordt.

Daarbij is een vangrail idd niet alles. Wat ik hoorde was dit ook echt wel pech op pech op pech.
2015 💙
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers