Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oud

<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 18 Okt 2022 09:23

Oud

Goedenmorgen zusters(en een enkele broeder).
Mijn dochter is vandaag 37 geworden en ik voelde me even beheurlijk belegen met mijn 67 jaar.
Ik ben met afgewend hoofd langs de spiegel geslopen,want ik had meer rimpels dan een sharpei.
En dan denk je toch even terug aan het moment dat je haar op de wereld hebt gezet.
Alle verwachtingen die je had.. en hoe anders dingen kunnen lopen..
Zoveel jaar later is zij moeder van 8 kinderen. Had ik nooit kunnen denken.
Ik werd vroeg weduwe...had ik niet verwacht en zo zijn er nog veel meer dingen.
Er overlijden steeds meer mensen om me heen en iedereen lijkt jonger dan ik.
Toch ben ik hardstikke actief en in mn hoofd ben ik nog fris en fruitig....alleen vandaag ff niet.
Hebben jullie dat ook weleens..dat je ineens denkt..:'omg..ben ik al zo oud?'
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 880

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 18 Okt 2022 10:00

Re: Oud

Gefeliciteerd met je dochter! Even oud als ik is ze dan en ik voel me ook regelmatig oud haha. Of meer dat ik niet begrijp dat ik 'al' 37 ben terwijl ik me nog meer een onzekere twintiger voel. Maar het schijnt te blijven want mijn moeder schrikt vergeet soms ook haar leeftijd (en dat ze dat vroeger oud vond en het nu dus blijkbaar zou moeten zijn terwijl dat niet zo voelt) en mijn oma kan er ook met haar hoofd niet bij dat ze toch echt 90 is, haha.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Okt 2022 11:05

Re: Oud

Gefeliciteerd,

Ik denk dat je dat dat al snel hebt. Ik ben 2 jaar ouder dan mijn oudste broertje en 4 jaar ouder dan de jongste. Momenten waarop ik dacht shit ik word ‘oud’ mijn jongste broertje die samen ging wonen. Toen mijn broertjes 30 werden ook wel een ding. De oudste die nu een (fantastische) baby heeft. Op andere momenten voel ik me weer heel jong. Mijn (ex) schoonzusjes die het over grijze haren en rimpels hadden en waarover ik niet mee kan praten. Een moeder van een klasgenoot van J die 50 werd een paar weken terug. De juf van J die aan hem vroeg of hij met papa in de stad was ipv opa. Het punt waarop ik me realiseerde dat J klasgenoten heeft waarvan de ouders qua leeftijd dichter bij mijn ouders liggen dan dat ze bij mij zitten.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Okt 2022 08:19

Re: Oud

Gefeliciteerd met je dochter!

Wat ik een gekke realisatie vind is dat ik een leeftijd heb die ik nog kan herinneren van m'n eigen ouders. Ik herinner me nog het feest dat m'n moeder gaf toen ze 40 werd en nu ben ik zelf gewoon bijna zo oud.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Okt 2022 09:49

Re: Oud

Ik heb dat met 40 en dat mijn jongste broertje (8 jaar jonger) 2 kinderen heeft. Voel mij vaak oud. Komt ook omdat ik vaak spellen spel met mensen die 10 jaar jonger zijn.

Overigens zou ik in jouw situatie meer moeite hebben met het aantal kinderen van je dochter wat in deze tijden niet normaal is. Ik weet dat het niet jou keuzes zijn geweest, maar die van je dochter en waarschijnlijk voel je je wellicht daardoor ook ouder.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Okt 2022 10:03

Re: Oud

Ik merk met name aan mijn lichaam dat ik ouder word. Ik ben nu veertig en heb het laatste jaar veel meer kwaaltjes, blessures, wat stijver wanneer ik ‘s ochtends opsta. Ik vind het wel een lastig iets hoor. Gelukkig heeft ouder worden ook veel voordelen, maar dat ik het nu al fysiek begin te merken vind ik maar een lastig iets om mee te dealen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 19 Okt 2022 10:36

Re: Oud

O Lady..gek genoeg heb ik daar weinig last van...ik fiets regelmatig heen en weer van Haarlem naar Badhoevedorp.. toch 30km.
Ik kan nog heel lang lopen en mest fluitend een serie stallen uit.
Mn evenwicht gaat wat achteruit..ik heb al jaren een vette leesbril en een gehoorapparaatje..maar verder niets.
Ik ben altijd redelijk sportief geweest,maar dat zegt niet alles...je moet ook wat geluk hebben denk ik.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Okt 2022 10:37

Re: Oud

Fred schreef:Ik heb dat met 40 en dat mijn jongste broertje (8 jaar jonger) 2 kinderen heeft. Voel mij vaak oud. Komt ook omdat ik vaak spellen spel met mensen die 10 jaar jonger zijn.

Overigens zou ik in jouw situatie meer moeite hebben met het aantal kinderen van je dochter wat in deze tijden niet normaal is. Ik weet dat het niet jou keuzes zijn geweest, maar die van je dochter en waarschijnlijk voel je je wellicht daardoor ook ouder.


Wat is dit nou weer voor onzin… iedereen moet lekker weten wat ze zelf doen. 8 kinderen ja is niet standaard meer maar als iemand daar blij van wordt moet die persoon dat toch lekker zelf weten. Misschien wellicht zelf iets meer doen waar je gelukkig van word ipv steeds zure veroordelende reacties geven?
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Okt 2022 12:04

Re: Oud

Ik had al zo'n reactie verwacht, maar het kan toch zijn juist doordat ze 8 kleinkinderen heeft van maar 1 dochter dat ze zich daardoor juist ouder voelt dan als haar dochter maar 2 kinderen (en zij dus 2 klein kinderen) heeft
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 19 Okt 2022 12:35

Re: Oud

Ik snap die logica niet Fred, ik kan me ook voorstellen dat je juist door de omgang met je kleinkinderen jong voelt.

On topic; ik voel me soms oud, vooral op het schoolplein als ik moeders tref die (minstens) 10 jaar jonger zijn. Ik voel me ook totaal geen 41. Vroeger vond ik mensen van 41 echt oud, maar zo voel ik me niet en zo zie ik er ook niet uit (hoop ik).

Wanneer ik mijn grijze uitgroei zie voel ik me wel oud overigens.

Danny, je komt hier helemaal niet over als ouder dan de meerderheid van het forum. Als je het over je kleinkinderen hebt wordt ik eraan herinnerd, maar verder valt het totaal niet op.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 19 Okt 2022 19:30

Re: Oud

Marin schreef:Gefeliciteerd met je dochter!

Wat ik een gekke realisatie vind is dat ik een leeftijd heb die ik nog kan herinneren van m'n eigen ouders. Ik herinner me nog het feest dat m'n moeder gaf toen ze 40 werd en nu ben ik zelf gewoon bijna zo oud.


Echt precies dit heb ik ook. Als je terugdenkt aan het moment dat je ouders die leeftijd hadden en je ze echt 'oud' vond. Ik ben overigens nog 'maar' 31. Ik voel me niet oud, maar de laatste tijd wel steeds vaker volwassen. Haha
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 20 Okt 2022 09:36

Re: Oud

Ff antwoord op Fred....nee hoor..t heeft niets met de hoeveelheid kleinkinderen te maken.
T was meer dat ze 37 werd en dat ineens tot me doordrong.
Overigens..wie maakt uit hoeveel kinderen 'mag'...dat t tegenwoordig niet gebruikelijk meer is,betekent nog niet dat er geen grote gezinnen meer zijn.
Maar eerlijk...ik had echt niet verwacht dat ze aan een hele kudde zou beginnen...
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 880

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 20 Okt 2022 10:12

Re: Oud

Olivia schreef:
Marin schreef:Gefeliciteerd met je dochter!

Wat ik een gekke realisatie vind is dat ik een leeftijd heb die ik nog kan herinneren van m'n eigen ouders. Ik herinner me nog het feest dat m'n moeder gaf toen ze 40 werd en nu ben ik zelf gewoon bijna zo oud.


Echt precies dit heb ik ook. Als je terugdenkt aan het moment dat je ouders die leeftijd hadden en je ze echt 'oud' vond. Ik ben overigens nog 'maar' 31. Ik voel me niet oud, maar de laatste tijd wel steeds vaker volwassen. Haha


Oh heel herkenbaar ja! Ik ergerde me ook altijd aan mijn ouders en hun vrienden die dan op deze leeftijd nog zo 'jong' probeerden te doen (in mijn ogen). En nu heb ik zelf die leeftijd en matcht het totaal niet met hoe ik toen tegen eind dertigers/begin veertigers aankeek.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 20 Okt 2022 20:04

Re: Oud

Oh Klaproos..wat fijn dat je je oma nog hebt.
Geniet van elkaar,mensen.. alsjeblieft.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 20 Okt 2022 21:36

Re: Oud

Ja, ik voel me nu af en toe ook echt oud. Ik durf hier nu maar te noemen dat ik inmiddels de 50 gepasseerd ben, dus ben hier dus niet de oudste😉 maar wel bijna en ouder dan de meesten hier. Ik heb dit hier eerder nooit genoemd want voor mij niet relevant en ik vind dit een leuk forum maar gevoelsmatig was de kloof tussen twintigers en veertigers wat groter dan nu we hier bijna allemaal al heel lang komen en ouder zijn geworden. Maar die grens van 50 is toch wel een grote stap om te passeren. En ook voor mijn moeder, die er recent met mensen over had dat ze nu toch echt oud was (ze is 75) want ze had kinderen die al 50 waren.

Ik vind het ook echt leuk dat Danny hier meeschrijft.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:10

Bericht 20 Okt 2022 22:32

Re: Oud

Voel me zo niet oud. Wel als ik de geboortedata van stagiaires zie en dan besef dat ik toen al bijna afgestudeerd was. Dan voel ik me wel oud.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Okt 2022 22:55

Re: Oud

Klaproos schreef:
Olivia schreef:
Echt precies dit heb ik ook. Als je terugdenkt aan het moment dat je ouders die leeftijd hadden en je ze echt 'oud' vond. Ik ben overigens nog 'maar' 31. Ik voel me niet oud, maar de laatste tijd wel steeds vaker volwassen. Haha


Oh heel herkenbaar ja! Ik ergerde me ook altijd aan mijn ouders en hun vrienden die dan op deze leeftijd nog zo 'jong' probeerden te doen (in mijn ogen). En nu heb ik zelf die leeftijd en matcht het totaal niet met hoe ik toen tegen eind dertigers/begin veertigers aankeek.

Ja ook herkenbaar!

Rapa Nui, ik dacht dat jij veel jonger was!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 21 Okt 2022 06:52

Re: Oud

Ik voelde me een beetje oud toen ik van de zomer op reis was en er in de groep twee mensen zaten van begin 20.
Dacht: “Goh… toen jullie nog in jullie luiers aan het schijten waren, zat ik in de bioscoop weg te zwijmelen bij Leonardo DiCaprio in Titanic”

Had hun tienermoeder kunnen zijn.

Ook ik dacht dat je jonger was, Rapa Nui!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 21 Okt 2022 07:06

Re: Oud

Ik moest aan dit topic denken toen ik gisteravond bij een vriendin zat. We hadden het er net over dat je jezelf toch altijd als je eigen jonge zelf blijft voelen en dat je de mensen die dicht bij je staan, ook niet echt ouder ziet worden. Iemand die even oud is en je jaren niet gezien hebt, daar kun je dan wel ineens van denken 'Goh, die is oud geworden'. En waarschijnlijk denkt diegene dat dan ook van jou ;-) Maar conclusie was toch wel dat we ons nog heel jong voelden.

Maar toen kwam haar tienerdochter thuis van een dagje Eindhoven en die begon me daar te ratelen over vloggen, Jordans en feestjes bij vriendinnen. Bruisend en vol energie. En toen keken mijn vriendin en ik elkaar aan en konden we niet ontkennen dat we ons toch wel oud voelden, haha!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 880

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 21 Okt 2022 12:26

Re: Oud

Danny schreef:Oh Klaproos..wat fijn dat je je oma nog hebt.
Geniet van elkaar,mensen.. alsjeblieft.



Ja heel fijn! Ze is de laatst nog levende grootouder dus dat koesteren we, al moet ik bekennen dat ik eigenlijk veel te weinig op bezoek ga. Maar pas heeft ze weer gezellig bij ons gegeten.



Wat grappig Rapa Nui, ik dacht ook dat je jonger was!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Okt 2022 23:58

Re: Oud

Als ik in de spiegel kijk dan zie ik mijn moeder, dat vind ik soms confronterend want mijn moeder heeft echt een oud gezicht, komt denk ik door het vele roken. Maar ik geef les aan 18-19-20 jarigen en ik krijg echt nog steeds te horen dat ik er zo jong uitzie, maar ook dat ‘ they can relate to me easier’ omdát ik er jong uitzie, me niet gedraag als een saaie professor en gewoon op de hoogte ben van de dingen van nu. Alhoewel ik vorige week probeerde een cool woord in mijn les te gooien dat ze hier allemaal gebruiken (slay) en de plank flink missloeg, toen voelde ik me wel heel oud ineens haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Okt 2022 00:30

Re: Oud

Marsy31 schreef:Alhoewel ik vorige week probeerde een cool woord in mijn les te gooien dat ze hier allemaal gebruiken (slay) en de plank flink missloeg, toen voelde ik me wel heel oud ineens haha.


O ja, dat zegt mijn dochter ook steeds. Laatst zei ze op weg naar H&M: 'Ik hoop dat H&M gaat slayen' en mijn moeder echt stomverbaasd: 'Wát zeg je nou? Je hoopt dat H&M gaat sleeën?' Was ook even een generatiekloofje.

Danny, gefeciliteerd met je dochter!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Okt 2022 08:05

Re: Oud

Haha! En wat wordt er dan bedoelt met slayen? 🤓
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 22 Okt 2022 08:32

Re: Oud

Iedereen bedankt voor de felicitaties..dat is lief.
Weet je wat ik wel erg heb...dat er iemand in de auto voor me zit te trutten...en dat ik dan denk :'rij door fossiel"...
Ik ben meestal zelf ouder.....
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Okt 2022 08:33

Re: Oud

Oh wat leuk om te weten Rapa Nui. Niet dat het inderdaad uitmaakt maar toch grappig hoe je op basis van je eigen aannames een beeld van iemand vormt.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers