Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tijdelijk extra werken en toeslagen

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 09 Okt 2022 15:40

Tijdelijk extra werken en toeslagen

Ik werk nu 0,6 fte en ga binnenkort 7 weken lang 1,0fte werken.
Ik ontvang huurtoeslag en kindgebonden budget. Gaat dit gevolgen hebben voor mijn toeslagen? En dan vooral: loop ik het risico dat ik toeslagen van een heel jaar moet terugbetalen? Of krijg ik alleen die 7 weken minder toeslagen?

Momenteel kan ik nog niet bij mijn salarisstroken (en er is veel veranderd, dus ik kan geen ouder salarisstrookje gebruiken), dus ik kan ook heen proefberekening maken bij de Belastingdienst.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Okt 2022 15:59

Re: Tijdelijk extra werken en toeslagen

Toeslagen worden altijd berekend over een heel jaar. Of het invloed heeft hangt af van de het bedrag wat jij hebt aangegeven als geschat bedrag. Is dat veel te laag dan kan het zijn dat je terug moet betalen of geen recht meer op toeslagen hebt. Het beste kun je een goede schatting van je bruto jaarsalaris maken en dan een proefberekening maken bij de belastingdienst. Dan zie je wat de invloed is. Daarnaast even inloggen en kijken wat jouw geschatte jaarloon is via de belastingdienst om te kijken of je daar ver van gaat afwijken.
2015 💙
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 09 Okt 2022 16:03

Re: Tijdelijk extra werken en toeslagen

Het is inderdaad mogelijk dat dat gevolgen heeft, want je inkomen over het jaar 2022 wordt hoger. Belastingdienst berekent altijd het bedrag over het hele jaar waar je recht op hebt en deelt dat dan door 12. Als je een hoger inkomen doorgeeft, berekenen ze opnieuw en kan het zijn dat je de resterende maanden minder krijgt. Of je terug moet betalen zou je moeten uit kunnen rekenen met de proefberekening. Je zou eventueel alvast een proefberekening met je huidige salaris en dan naar boven afronden. Dat geeft je misschien een idee van het bedrag wat je kunt gebruiken voor de proefberekening.

Over KGB weet ik niks.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Okt 2022 20:23

Re: Tijdelijk extra werken en toeslagen

Kun je anders niet tijd voor tijd krijgen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 09 Okt 2022 21:32

Re: Tijdelijk extra werken en toeslagen

Heb ik ook aan zitten te denken, maar door de grote tekorten aan personeel echt geen optie. Dat is namelijk ook de reden dat ik tijdelijk extra ga werken, dus dat is alleen maar het probleem verplaatsen.
<<

Anoniem331

Bericht 09 Okt 2022 21:36

Re: Tijdelijk extra werken en toeslagen

Oei. Ik heb dat nooit gedaan omdat je nooit precies wist op welke grens in zat. En wilde er niet overheen gaan met het risico terug te moeten betalen.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 09 Okt 2022 21:54

Re: Tijdelijk extra werken en toeslagen

Van 0,6 naar 1,0 klinkt bijna als een verdubbeling van uren. Of werkt dat niet zo? Daarmee kan je misschien een schatting maken van je brutosalaris over die 7 weken dat wat je extra verdient bovenop het jaarsalaris tellen wat je nu hebt ingevuld voor je toeslagen. Iets naar boven afronden om safe te zitten.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 09 Okt 2022 21:55

Re: Tijdelijk extra werken en toeslagen

Karnemelk schreef:Oei. Ik heb dat nooit gedaan omdat je nooit precies wist op welke grens in zat. En wilde er niet overheen gaan met het risico terug te moeten betalen.


Maar hoe doe je dat dan met een eventuele salarisverhoging?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 09 Okt 2022 21:57

Re: Tijdelijk extra werken en toeslagen

Ik zou hr vragen om een berekening te maken van je salaris dit jaar. Daarmee kun je ook bij de belastingdienst een redelijke inschatting maken.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem331

Bericht 09 Okt 2022 21:58

Re: Tijdelijk extra werken en toeslagen

Gympie schreef:
Karnemelk schreef:Oei. Ik heb dat nooit gedaan omdat je nooit precies wist op welke grens in zat. En wilde er niet overheen gaan met het risico terug te moeten betalen.


Maar hoe doe je dat dan met een eventuele salarisverhoging?


Ik heb jaren minimaal gewerkt omdat ik niet zonder de uitkeringen kom, dus ook dat was niet van toepassing.
Terug betalen kon ik het niet, het verschil er bij werken was ook niet haalbaar. Inmiddels is mn loon in een paar jaar tijd verdubbeld vanwege andere baan, meer uren en een ander uurloon. Maar dat kon niet toen ik alleenstaand was.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 10 Okt 2022 09:35

Re: Tijdelijk extra werken en toeslagen

Let wel op dat de toeslagen niet berekend worden over je brutoloon.
Het gaat om je verzamelinkomen.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 10 Okt 2022 09:44

Re: Tijdelijk extra werken en toeslagen

Ik draai bereikbaarheidsdiensten dus weet nooit precies hoeveel ik ga verdienen op jaarbasis. Om deze reden geef ik gewoon meer salaris op dan dat ik denk te gaan verdienen. Zit ik nooit fout. Op https://www.berekenhet.nl/ kun je vrij eenvoudig berekenen wat je nieuwe salaris bruto en netto wordt. Je toeslagen gaan op jaarbasis. Je zult echt niet alles terug hoeven te betalen maar hebt dan over een jaar gezien wellicht wat te veel ontvangen en dat zul je dan terug moeten betalen. Ik zou kijken op hoeveel toeslag je recht hebt met dit voltijd salaris en het verschil tussen wat je nu krijgt en dan zou moeten krijgen apart zetten. Ik zou voor 7 weken niet een wijziging gaan doorvoeren.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers