Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarin lijkt jouw kind op jou?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Okt 2022 20:36

Waarin lijkt jouw kind op jou?

Waarin lijkt jouw kind op jou? Qua karakter bedoel ik dan met name maar als je een vergelijkbare bos krullen hebt mag je dat ook benoemen hoor. 😜
En op je partner?

Ik vind het zo grappig om te zien dat wij twee totaal verschillende kinderen hebben en toch herken ik in beide dingen van mezelf en van m'n man. Onze zoon is net zo introvert als ik, een einzelganger, dromer. Zo technisch als z'n vader. Talenknobbel van mij.

Dochter is zo veel extraverter dan ik juist. Daarmee kan ik me echt helemaal niet identificeren. Verder nog lastig te zeggen maar denk dat ze wel net zo rauwdauwerig is als m'n man vroeger was.
Qua uiterlijk vind ik haar steeds meer op m'n halfzusje lijken. Dat zei m'n stiefmoeder al bij de eerste foto's en wordt steeds meer. Lollig wel. Ze heeft humor maar weet niet van wie. 🤣
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Okt 2022 20:43

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Mijn oudste heeft een heel sociale karakter, dat heeft hij niet alleen van mij maar ook van mijn man. Verder wordt hij steeds rustiger en kan zichzelf goed vermaken, dit lijkt hij echt wel van mijn man te hebben. Net zoals zijn uiterlijk, kopietje van z’n vader :love: .

De jongste lijkt meer op mij. Qua uiterlijk ook wel wat maar vooral qua karakter: ongeduldig, opvliegend, :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 06 Okt 2022 21:18

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

De oudste is altijd aan het knutselen, tekenen en fröbelen. Precies mezelf, vroeger en nu.

De jongste werd recent omschreven als "chaos energy" en dat is precies raak. Nier herkenbaar. Een herkenbaar stukje is misschien dat ze zich heel goed zelf kan vermaken. Op dagen dat we met zijn tweetjes zijn werk ik aan naaidingen en zit zij te kleuren of puzzelen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 06 Okt 2022 21:22

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Mijn zoontje lijkt qua uiterlijk (kennelijk 🤪) op mij.

Qua innerlijk; ik denk dat hij daarin meer op mn vriend lijkt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 06 Okt 2022 21:24

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Mijn oudste is een echte denker, hij kan zichzelf echt verliezen in zijn gedachten en piekert veel. Hij heeft dezelfde sarcastische humor als ik (nu al, dat wordt nog wat). Hij kijkt eerst de kat uit de boom, maar als hij de mensen om zich heen vertrouwd komt hij los. Qua karakter is hij een kopie van mij, qua uiterlijk lijkt hij heel veel op zijn vader. Hij is ook heel goed in sport, dat heeft ie totaal niet van mij trouwens.

De jongste lijkt qua karakter veel meer op zijn vader, hij is heel extravert en denkt niet in problemen maar in oplossingen. Hij lijkt qua uiterlijk veel meer op mij.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 06 Okt 2022 21:43

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Mn dochter lijkt op mij. Het is een introvert, gevoelig meisje. Ze vindt veel spannend en het duurt vaak even voor ze ergens op haar plek is. Ze is ook heel lief, leergierig en zelfstandig. Ze kan goed zelf spelen en heeft veel fantasie. Dat heeft ze wel van mn vriend en niet van mij.

Zoon lijkt waarschijnlijk meer op mijn vriend. Die zijn beide extraverter in ieder geval. Ik herken in hem eigenlijk niks van mezelf. Maar behalve dat meer extraverte herken ik mijn vriend ook nog
niet duidelijk in hem. Zoon voelt zich wel makkelijker thuis en is relaxter, past zich makkelijk aan, dat heeft mijn vriend ook. Maar die was als kind juist ook heel verlegen en dat lijkt zoon niet te hebben. Zoon is soms wel heel explosief, kan ineens heel boos worden en dan zoekt hij dingen om me te gooien en hij bijt soms ook. Maar dat wijt ik eigenlijk aan de leeftijd. Dochter had dit -in mindere mate- ook wel toen ze 1 was. Onze ouders herinneren dit niet zo van ons van vroeger maar neem eigenlijk aan dat dit wel overwaait.
Hij heeft wel nu al veel balgevoel en dat heeft ie van ons beiden. Dochter heeft dat helemaal niet.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 06 Okt 2022 22:12

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Mijn dochter heeft vrijwel exact mijn karakter, dezelfde interesses, dezelfde manier van denken (beetje richting hb). Ze praat net zoals ik en overdenkt ook alles. En een groot rechtvaardigheidsgevoel.

Mijn zoon is echt haar tegenpool, dat is qua karakter precies mijn man. Totaal geen prater, houdt niet van school en heeft veel moeite met leren.
Uiterlijk lijken zij allebei heel veel op mijn man. Dochter heeft denk ik echt het figuur van mijn schoonmoeder, ik heb een peerfiguur en zij lijkt meer een appeltje te zijn.

Tweede zoontje lijkt uiterlijk veel op mij/mijn familie, dus dat is ook leuk. Karakter is niet zo duidelijk nog, wat meer gemixt denk ik.

Derde zoontje is 6 maanden en ik ben zo benieuwd waar hij op zal lijken. 😀
Je zou bijna oneindig kinderen willen kringen, alleen maar om te zien wat het allemaal voor mensjes worden. 😅
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Okt 2022 22:17

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Mijn oudste lijkt vooral heel erg op haar vader. De dingen die ze van mij heeft zijn meer nurture dan nature aangezien we geen dna delen. Ze heeft wel dingen die ik herken van mezelf als klein meisje. Grappig om te merken dat we ondanks dat we geen dna delen wel eigenschappen delen. Ze is op een zelfde manier als ik creatief, ze is altijd aan het uitvinden, dingen aan het uitproberen en dingen aan het maken. Ik deed dat vroeger ook echt zo, mijn moeder werd echt wanhopig van de troep die ik daarbij produceerde. Now I can relate to that :laughcry: . Hemel, echt die laat overal sporen in huis na als ze weer eens in haar knutselhok losgegaan is.

Mijn middelste lijkt qua uiterlijk steeds meer op zijn vader, terwijl hij eerder meer op mij leek. Qua innerlijk herken ik ontzettend veel van mezelf in hem. We hebben allebei ASS, dat zou ik niet direct als een karaktertrek omschrijven trouwens, maar daarin zit ook veel herkenning. Hij is een extraverte introvert net als ik, we hebben allebei tijd voor onszelf nodig, overprikkelen snel van gezelschap, maar genieten juist ook enorm van gezelschap en samen zijn. Ik begrijp ook vaak echt goed waarom hij op bepaalde manieren reageert omdat ik dat zelf ook zo heb.

De jongste lijkt het meest op mijn man, hij heeft wel een bepaalde gevoeligheid die ik meer van mijzelf herken. Hij is bijvoorbeeld erg alert op gevoelens en emoties van anderen. Qua uiterlijk lijkt hij wel een klein beetje op mij, maar zijn ogen zijn weer echt die van mijn man. Het mondige heeft hij denk ik van ons allebei (yess, dubbel belast), hij heeft altijd wel wat te zeggen en heel veel weet hij beter (dat heeft hij van mijn man hoor :razz: ).

Wat ik ook wel heel bijzonder vindt is hoeveel liefde je van je kinderen krijgt. De knuffels, het bij je willen zijn, tekeningen voor je maken, knutselen, even bij je kruipen op de bank. Heerlijk vind ik dat.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 06 Okt 2022 22:29

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Beide kinderen lijken qua uiterlijk op mij, hoewel de oudste qua bouw meer op mijn man lijkt. Zij heeft wel hetzelfde karakter als ik: heel rustig, lief, ad rem, maar ook ontzettend onzeker (helaas). De jongste is echt haar tegenpool: zij is heel druk, outgoing, zelfverzekerd, grappig en super sociaal. Dat heeft ze duidelijk van haar vader haha. Humor hebben ze overigens wel van ons allebei, al vinden mijn man en puber dat ik niet grappig ben (maar ik vind van wel 🤣).
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 06 Okt 2022 23:08

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Leuk topic!

Onze dochter lijkt op mij in creativiteit en zorgzaamheid. Ze is gek op tekenen en knutselen en ze ziet ook echt overal een project in, dat heeft ze dan ook weer van mijn vriend. Ze vindt ook altijd schatten op straat, deed mijn vriend vroeger ook.

De jongste kan ontzettend druk zijn en koppig. Druk komt van mij, koppig van ons beide. Heeft de oudste ook wel een handje van trouwens 😅 maar de jongste blijft er langer in hangen.
december 2016
juli 2019
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Okt 2022 00:38

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Qua uiterlijk hebben ze mijn genen: zijn allebei wit met lichte ogen en haar (mijn man is donker Arabisch).

Mijn zoon heeft duidelijk de creativiteit en fantasie van zijn vader en de muziekknobbel van mij. Ook heeft hij enorm rechtvaardigheidsgevoel, dat heeft hij van mij. Ik kan zó slecht tegen onrecht, hij heeft hetzelfde. Hij heeft ook enorme humor, dat komt denk ik van ons allebei. Ik ben bang dat het niet echt willen leren van mijn man komt, hopelijk draait dat nog wat bij.
Dochter kan ik nog niks over zeggen, kan niet wachten haar wat meer te leren kennen
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Okt 2022 10:18

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

M'n dochter heeft qua innerlijk wel trekjes van mij denk ik. We zijn allebei best koppig en kunnen daarom ook flink lopen bitchen tegen elkaar. :silent: Maar ze denkt ook echt veel na over dingen en legt logische verbanden. We hebben het idee dat ze intelligent is en dat zijn wij ook allebei. Ook zijn we alle drie nogal prettig gestoord en kunnen echt lekker gek doen thuis. Bij een tegenvaller kan ze wel snel huilen, dat heeft ze ook zeker van mij (helaas).

Qua uiterlijk weet ik het niet zo goed. Net na de geboorte leek ze erg op m'n vriend, maar ze is weer zo veranderd in de afgelopen jaren en iedereen zegt weer wat anders. Soms hoor ik dat ze op m'n zusje lijkt of op m'n stiefdochter, maar dat zie ik allebei echt niet. Ik denk dat ze gewoon een leuke mix is van ons allebei en dat heeft verrekte goed uitgepakt. :heart:
❤ 7 juni 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 07 Okt 2022 11:24

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Ik heb af en toe het idee dat ik mijn vader gekloond heb. Ze is gek op alles wat met eten te maken heeft, gezelligheid, veel mensen om zich heen, knutselt graag van alles in elkaar en wil de mensen om haar heen blij maken. Mijn dochter lijkt qua karakter ook wel op mij, extravert maar kan prima op zichzelf zijn ook. Ze kan precies hetzelfde kijken als haar vader. Eigen willetje zit in ons allemaal. Het vrolijke en blije heeft ze dan weer van mijn zusje. Tis vrij duidelijk dat die niet verwisseld is bij de geboorte in ieder geval :haha:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Okt 2022 12:42

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Mijn oudste zoon is qua karakter precies zijn vader. Uiterlijk ook voor het grootste deel maar daar zie ik wel iets van mijn broer in terug.
De jongste is precies mijn moeder, qua uiterlijk (ik lijk zelf totaal niet op mijn moeder) en qua karakter herken ik veel van mijzelf in hem ook wel.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 07 Okt 2022 13:06

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Wat een leuk topic!

Mijn dochter lijkt qua uiterlijk op haar vader hoewel dat een beetje begint bij te draaien. Ze hebben echt precies dezelfde oogopslag. ❤️
Ze is 2 dus qua karakter kan het nog alle kanten op. Ze lijkt het introverte wel van mij te hebben, is wat voorzichtig en geen allemansvriend. Ze houdt enorm van lezen. Ik was vroeger ook een ontzettende boekenwurm dus dat vind ik heel leuk.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 820

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 07 Okt 2022 21:30

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Aah DronkenTaart, zo leuk is dat he?!

Mijn dochter lijkt enorm op haar tante (mijn zusje). In uiterlijk en karakter.

Mijn zoon heeft bepaalde trekjes van zijn opa (de vader van mijn man). Toen T. klein was zat hij een keer op schoot bij zijn opa. Ik zag ineens dat ze PRECIES dezelfde oren hebben. Flaporen, maar ook de vorm van de oorschelpen helemaal hetzelfde. Inmiddels blijkt dat ze ook dezelfde gehoorafwijking hebben
T (2008) en I (2013)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Okt 2022 21:38

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Mijn oudste lijkt qua uiterlijk op mij, maar innerlijk helemaal niet. De jongste lijkt qua uiterlijk meer op mn man, maar zijn innerlijk lijkt wel erg op mij.

De oudste is rustig, zorgzaam, grappig en erg sportief. De jongste is aanwezig, sociaal, nieuwsgierig en houdt zich niet bezig met details.
R. 2013
D. 2016
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 10 Okt 2022 15:10

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Best moeilijke vraag vind ik dit, van welke ouder het komt! Qua uiterlijk hoor ik vaak dat hij op zijn vader lijkt maar ook steeds vaker dat hij meer een mix begint te worden. Qua karakter is hij heel lief, empathisch, super vrolijk, is heel vindingrijk om zijn doel te bereiken, kan zichzelf heel goed vermaken maar vindt het wel fijn om dan in de buurt te zijn van anderen, weet heel goed wat hij wil en hij is niet heel geduldig (dat heeft hij in ieder geval van zijn vader haha).
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 10 Okt 2022 15:32

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Oh dit vind ik een leuke vraag voor hier, gezien ons verhaal.

Hij is qua uiterlijk echt wel een mengelmoes tussen Roodkapje en de familie van mijn man. Maar toch hoor ik regelmatig dat hij op mij of juist iemand uit mijn familie lijkt.

Qua karakter heeft hij best veel van mij, ben er ook van overtuigd dat je doen en laten grotendeels wordt bepaald door met wie je omgaat. En dat zien we bij zoon dus ook echt. Hij is super sociaal, lief, maar ook erg eigenwijs en hij denkt meestal goed na over dingen voordat hij iets doet. Dat zijn de dingen waar ik mezelf in herken. Hij en z’n vader zijn dan weer beide lekker druk, energiek en enthousiast.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 10 Okt 2022 20:04

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Wat een leuke vraag! Mijn oudste lijkt erg op mij qua uiterlijk, ook al heeft hij blond haar en blauwe ogen zoals zijn vader en precies dezelfde bouw. Maar zijn blik lijkt erg op die van mij denk ik want ik hoor altijd dat hij sprekend op mij lijkt :love: Qua karakter is hij een mix, het kat uit de boom kijken heeft hij van papa maar hij is ook heel empathisch en zorgzaam, dat is meer van mij. Als kind was ik trouwens ook vrij verlegen, dat veranderde erg toen ik naar school ging, dus ben wel benieuwd wat dat bij hem zal doen (hij is nu 2).

De jongste is pas 6 maanden maar lijkt denk ik meer op mijn man qua uiterlijk, al heeft hij mijn kleur ogen! En ik denk nu al wel te zien dat hij veel extraverter is dan zijn broer. Zo benieuwd over een paar jaar!
<<

Anoniem334

Bericht 13 Okt 2022 12:13

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Mijn oudste heeft een ochtendhumeur net als ik. En als hij overprikkeld is moet je hem ook echt even met rust laten en op de bank zetten onder een dekentje met zijn knuffeltje en de tv aan. Het is ook een vlotte leerling die heel leergierig is en alles na een keertje vertellen opslaat. Heel observatief, dat heeft hij van mij, alleen spreek ik het nooit uit. Oh en hij is heel gevoelig voor sfeer, huilt ook wel redelijk snel, maakt zich snel zorgen en dat komt ook van mij.
Hij lijkt niet op mij in het sociale aspect, hij is veel socialer dan ik. En over het algemeen ook drukker.

De jongste is een rustiger kind, een kalme baby en lijkt daarin dus op mij. Hij huilt bijna niet. Kan overal rustig slapen.
Wel kan hij heeeeeel boos worden als iets niet lukt en dan ook echt gillen en roepen. Ik weet niet of dit een fase is, want vaag herinner ik me ook zo iets van de oudste. Maar dat echt boze gillen en roepen komt niet van mij. Hij is ook super sociaal, lacht om alles en iedereen en dat lijkt dus totaal niet op mij.
<<

Sjors_

Noob

Berichten: 54

Geregistreerd: 19 Jul 2022 11:20

Bericht 13 Okt 2022 12:44

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

De oudste lijkt heel erg op haar vader; heel sociaal, maakt snel contact. Maar draaft daarin soms ook door, en blijft dan aandacht vragen.
De middelste, een jongen, is een stuk rustiger en lijkt daarin meer op mij. Kijkt eerst de kat uit de boom maar komt dan al gauw wel los.
De jongste, een meisje, weet ik niet zo goed nog haha. Qua uiterlijk een kopie van mij, ook wel een heel sociaal kind maar wel weer anders de oudste. Dus ben benieuwd hoe dat ontwikkelt in de toekomst.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 01 Nov 2022 16:31

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Bij ons is het goed verdeeld.
N. Lijkt in heel veel dingen op mij. Uiterlijk maar ook innerlijk. Hij is een heel sociaal mannetje, rustig en ontzettend creatief. Wat hij niet van mij heeft is het sportieve, ik heb altijd wel gesport maar dat bleef voor de leuk. N. Staat nu te keepen (voetbal) in een selectie team, traint 4 keer in de week en op zaterdag een wedstrijd.

T. Is echt net mijn man. Uiterlijk en innerlijk. Een Echte denker, piekeraar. Hij zal niet zomaar iedereen aanspreken en is nog erg op ontdekkingstocht. Hij is ook creatief maar vind het daarnaast ook weer lastig. Is niet snel tevreden. Wat betreft sporten, hij doet ook aan voetbal maar niet op het niveau van zijn broer. Zit in een lager team maar is met regelmaat wel de topscoorder van de wedstrijd. Dit laatste is voor zijn zelfvertrouwen super goed.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 01 Nov 2022 16:53

Re: Waarin lijkt jouw kind op jou?

Onze zoon is super mellow en relaxt. Dat heeft hij echt van mijn vriend. Hij is rustig en vriendelijk en makkelijk in contact. Onze zoon vindt alles wel best, zo is mijn vriend ook. Hij is nu bijna 2 en heeft eigenlijk nooit driftbuien, dat had ik als kind wel haha. Hij lijkt qua uiterlijk wat meer op mij, grote bruine ogen en hij heeft echt mijn mond en kin. Ik ben niet zo’n enorme knuffelaar en dat is onze zoon ook niet. Het is geen schootkind. Ik was als kind overdag heel druk en actief met spelen en dan s avonds knock-out. Dat heeft onze zoon ook. Hij is een enorme slaapkop, dat heeft hij echt van zijn ouders. Zodra hij zijn bed raakt, is hij weg. Vanaf dat hij ongeveer 3 maanden was ging alles heel makkelijk met hem, geen sprongen, geen slaapproblemen, geen speen, dat hadden wij blijkbaar beide als kind ook. Makkelijk met veel dingen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]