Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten op je werk

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Sep 2022 13:27

Eten op je werk

Hoe is het eten op jouw werk geregeld? Neem jij zelf eten mee? Is er een kantine? Wat is er aan drinken te krijgen? En is er iets van een snoepautomaat of andere extra's?
En eet je samen met je collega's? Of achter je bureau of werkplek?

Bij mijn vorige baan jaren geleden hadden we een kantine met echt hele lekkere dingen. Elke dag een warme maaltijd, broodjes, salades, soepen etc. Maar ook veel zoetigheden etc. Was wel heel erg lekker, vooral het zelfgemaakte bananenbrood van één vrouw die daar werkte viel goed in de smaak.

Op m'n nieuwe baan is er een fijne grote ruimte waar gegeten wordt. Er is een gratis lunch beschikbaar. Elke dag wordt er een AH bestelling geleverd met vers brood, beleg, dingen als beschuit, crackers, rijstwafels ed. Ook dingen voor tosti, groenten, fruit etc en yoghurt met ontbijtgranen voor bijv ontbijt. Er is sowieso koffie en thee natuurlijk maar ook melk, frisdrank en voor aan het einde van de dag bier en wijn.
Echt super uitgebreid. Ik ben alleen zelf niet zo'n broodeter dus ik neem alsnog vaak een restje mee maar verder dus echt ideaal dat je geen lunch mee hoeft te nemen.
Er is alleen geen lekkers, behalve dat er altijd ergens wel een zak chips zwerft, maar geen chocola of koek, en das eigenlijk wel heel goed. 😅
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 29 Sep 2022 13:42

Re: Eten op je werk

Ik denk dat er rellen uit gaan breken als onze huidige kantinedame ontslag neemt. Wat die elke dag op het menu tovert is fantastisch.
Een andere vestiging heeft dezelfde budgetten voor lunch en die klagen allemaal dat het bij ons zoveel beter is.
Wij hebben vooral luxere lunchbroodjes. Elke dag keuze uit een stuk of 6. Dus broodjes carpaccio, brie met honing en walnoten, pesto tomaat mozzarella etc. Veel vega opties ook. Daarnaast salades, vette hap en elke dag een andere warme snack. Er zijn ook losse broodjes en beleg te koop, maar een luxe belegd broodje is niet veel duurder.

We betalen hiervoor kostprijs. Ik ben doorgaans rond de 3 euro kwijt.

Na de lunch kun je nog dingen uit de kantine pakken. Vind ik wel jammer dat het alleen snaai is. Ik pak nog weleens wat rond 3u als ik honger heb en niks bij.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Sep 2022 14:03

Re: Eten op je werk

Bij ons is koffie, thee, ranja en cup a soup.
Koekje voor bij de thee is er meestal ook wel.
Rest moet je zelf meenemen.
2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 29 Sep 2022 14:15

Re: Eten op je werk

Ik werk op een basisschool en daar is alleen koffie/thee/water verkrijgbaar. Soms een traktatie van één van de kinderen. Er is wel een koelkast, daar kan ik evt. wat in zetten. Ik neem dus iedere dag zelf lunch en tussendoortjes mee.

Lijkt mij heerlijk om iedere dag in alle rust te kunnen eten in een kantine. Ik heb pas na schooltijd echt een pauze. Van 7.30 tot 14.30 ben ik bijna non-stop aan het werk, er zit alleen ergens een kwartier pauze tussen. Lunchen doe ik samen met de leerlingen.
Laatst gewijzigd door Indigo op 29 Sep 2022 14:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
2011 2012 2017
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 29 Sep 2022 14:17

Re: Eten op je werk

Ik werk in de zorg, wij eten met de bewoners mee. Eigenlijk mag je van alles mee eten, ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. Wil je iets anders dan neem je het zelf mee.
2010 2012
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Sep 2022 15:22

Re: Eten op je werk

Er zijn hier meerdere restaurants. De ene heeft allemaal salades, de andere allemaal broodjes, er is een soort van " snackbar" met broodje hotdog, broodje hamburger, chickenwings, bao buns ed (elke keer wisselend), in elk gebouw een food market met voorverpakte broodjes en salades, overal een barista ( en die verkopen ook brownies, muffins, croissants, chocolade broodjes ed), er is een restaurant met warme maaltijden ( van alles is er een vlees/vis of vega optie) en er staat elke dag een andere foodtruck, soms twee.

Ik koop eigenlijk nooit iets, neem meestal een gezonde, goedkopere lunch van thuis mee. Alleen neem ik vaak een 1 euro kop soep er bij of als 1 bepaalde foodtruck er staat dan gaan we met bijna het hele team daar eten halen.

Er zijn hier geen snoepautomaten. Er staan overal koffieautomaten met verse melk, maar geen chocomelk bijvoorbeeld, er is uiteraard wel thee, water en sparkling water. En er is een hele kruidentuin in elk gebouw waar je dus munt ed, kan knippen voor in je water of thee bijvoorbeeld.

Ik zat net te lunchen met wat collega's en de ene at noodles met kippenpootjes, iemand anders een broodje met vegan kaas, collega daarnaast een broodje kip, de collega daarnaast Pom en daarnaast weer een salade, ikzelf had kwark met gebakken appel ( van thuis). Iedereen gaat echt overal ander eten halen en dan verzamelen we ergens om samen te lunchen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Sep 2022 16:04

Re: Eten op je werk

Dat klinkt heel leuk en divers Minoes!
Let's discover the world together.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 29 Sep 2022 16:33

Re: Eten op je werk

Ik werk in een ziekenhuis dus wij hebben en restaurant (wat voor personeel is en voor patienten). Ze hebben van alles, broodjes, salades, warme maaltijden, soep etc. Niet erg goedkoop helaas dus ik neem meestal brood mee en haal dan een soepje of salade voor erbij uit het restaurant.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 29 Sep 2022 16:36

Re: Eten op je werk

Oh en op de afdeling zelf hebben we enkel één koffie/thee/water automaat. En soms nemen collega's wel eens koekjes oid mee of traktatie vanwege verjaardag.
Daarnaast is er nog een winkeltje in het zkh waar ze naast kadootjes en bloemen en planten enzo ook veel snaai verkopen. Erg verleidelijk altijd in de avonddienst. Gelukkig gaat ie om 8 uur dicht :D
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Sep 2022 17:06

Re: Eten op je werk

Marin schreef:Dat klinkt heel leuk en divers Minoes!

Ja dat is het ook zeker inderdaad, maar er werken hier dan ook 3800 mensen en alleen al in mijn team hebben we 13 nationaliteiten, dus divers is wel een must. Een boterham met kaas wordt hier in ieder geval niet gezien als een normale lunch.

Bij jou wel echt weer een service dat de lunch zo elke dag gratis aangeboden wordt!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem332

Bericht 29 Sep 2022 17:19

Re: Eten op je werk

Wat relaxed allemaal!!

Ik kan koffie of water pakken. Dat is het.

Lunch moet ik zelf regelen. Meestal
Haal ik brood en beleg bij de superMarkt.

Al ik op pad ben heb ik een broodtrommel bij mij ✌️
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Sep 2022 17:57

Re: Eten op je werk

Wij hebben een restaurant met broodjes, beleg, soepen, salades, fruit en altijd iets van warme snacks. Ik werk twee dagen op kantoor, waarvan ik één dag in het restaurant eet met collega's en de andere dag zelf wat meeneem of even een stukje ga wandelen en een broodje bij de Hema haal.
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 29 Sep 2022 18:06

Re: Eten op je werk

Wij zitten in een pand met heel veel andere bedrijven en er is daar een kantine. Daar bestelt m’n werk ook broodjes met overleggen enz. Je hebt verse broodjes, salade, drinken enz, maar ik vind €6,50 per broodje vrij prijzig 😅
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 29 Sep 2022 18:30

Re: Eten op je werk

Hier helaas geen vaste locatie mijn lunch is meestal in de auto of tussendoor thuis of op kantoor.
Op kantoor staat koffie, thee en cup a soup.
Als ik op de grote locaties ben hebben ze een kantine waar bewoners werken, waar je soep, belegde broodjes, snacks, drinken kan kopen
Juli 2019
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1029

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 29 Sep 2022 18:41

Re: Eten op je werk

Ik werk op een basisschool en heb met een beetje geluk 1x15 minuten pauze. Verder probeer ik na 14.30 uur nog pauze te nemen maar meestal heb ik aansluitend nog afspraken en probeer ik tussendoor nog te eten 😎
Ik neem alles zelf mee, inclusief Dopper met water en een thermosfles met thee want ik heb weinig tijd om tussendoor warme thee of water te halen. Ik heb een koeltasje met koelelement zodat ik kwark mee kan nemen.

Wij hebben koffie, thee, water en warme chocolademelk beschikbaar. Verder ligt er altijd wel iets van koek of chocolade om te pakken, dat waren dan traktaties van leerlingen. Ik neem dat zo min mogelijk. Ik snack dan liever thuis wat chips ofzo. Gelukkig weten bijna alle leerlingen op school dat ik liever chips eet en brengen ze dan speciaal voor mij een zakje chips mee 🥰😂
Laatst gewijzigd door Ginny op 29 Sep 2022 21:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Sep 2022 18:58

Re: Eten op je werk

Ik neem zelf mijn eten mee. Bij ons op kantoor staat wel een pot granola maar dat is meer voor onze afdeling en vullen we zelf bij.

Ieder gebouw heeft in ieder geval koffie en thee en een koelkast plus combimagnetron. In 2/4 gebouwen staat een wat luxer apparaat met ook cappuccino en warme chocolademelk ed, in die gebouwen staat ook een tosti-ijzer. Het andere gebouw is de kroeg die wordt alleen voor de vrijdagmiddagborrel en als vergaderruimte gebruikt dus daar staat ook een bar in, en het andere gebouw is de opleidingsruimte. Daar zitten vaak groepen. Verjaardagen is nu het idee om dat met iedereen die in 1 maand jarig is tegelijk te doen, er stond namelijk continu taart en snoep ed met de groei. Verder hebben we nog elke 2 maanden een HR overleg waarbij we een american lunch plannen.
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 29 Sep 2022 19:04

Re: Eten op je werk

Ik werk bij een groot bedrijf met ook een groot restaurant. Ik heb er nog nooit gegeten en heb er 1x gezeten toen het echt te hard regende. Ik weet dus niet wat ze serveren.
Bij ons neemt bijna iedereen zelf zijn lunch mee. De meesten wandelen ook in de middagpauze, en vaak nog wel een keer in een kleinere pauze. Ik doe dat vaak ook 2 met per dag. Sommigen gaan dan langs de AH om daar hun lunch te kopen. Ik eet dan tussendoor achter m'n bureau omdat ik lopend eten niet fijn vind en in m'n pauze liever buiten ben.
Op de afdeling staat niet zo vaak lekkers. Soms als er getrakteerd is dat eea blijft staan. Bij binnenkomst in de hal staat fruit wat je altijd kunt meenemen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 29 Sep 2022 19:57

Re: Eten op je werk

Ik werk bij een (heel) klein bedrijf en ik neem zelf eten mee. Koffie/thee/water kan je altijd pakken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 29 Sep 2022 20:10

Re: Eten op je werk

Ik werk ook bij een klein bedrijf, we nemen zelf ons eten mee. Koffie, thee, water en ranja kun je pakken wanneer je wilt.

Op de zaterdagen wordt er wel altijd lunch geregeld, meestal belegde broodjes, soms patat.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Sep 2022 20:15

Re: Eten op je werk

Wat klinkt dat gezellig Marin! Is het ook een beetje frowned upon als je achter je bureau zou eten als dat zo uitkomt? Of doet iedereen gewoon wat ie fijn vindt?

Op mijn werk is een aantal restaurants, koffietentjes, en broodjeszaken. Oh en een appie! En op elke afdeling meerdere automaten voor koffie, thee en chocomelk. Als ik op kantoor werk neem ik mijn ontbijt iig altijd zelf mee. Op de meeste dagen ook lunch. Dat eet ik eigenlijk altijd achter m’n bureau omdat niemand op hetzelfde moment pauze heeft/neemt. Alleen op vrijdag heb ik altijd met een aantal collega’s de stille afspraak om samen te lunchen. Dan halen we meestal wat bij de appie, of bij 1 van de restaurants. Dan wandelen we een eindje en lunchen we samen.

Op andere dagen haal ik trouwens wel vaak ‘lekkere’ koffie. Nooit alleen, altijd met collega’s :) er is meer een koffie- dan lunchcultuur iig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem330

Bericht 29 Sep 2022 20:23

Re: Eten op je werk

Thunder schreef:Ik werk bij een (heel) klein bedrijf en ik neem zelf eten mee. Koffie/thee/water kan je altijd pakken.

Dit. We hebben wel een dopper van de zaak. Jeej.

En ik bestel de boodschappen en drink eigenlijk geen koffie, dus dan hebben we ook nog warme chocolademelk én soms wat latte achtige smaakjes koffies.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 29 Sep 2022 20:29

Re: Eten op je werk

Wat lekker allemaal! Wij kunnen alleen water, thee en koffie pakken en af en toe spa rood.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 29 Sep 2022 20:39

Re: Eten op je werk

Bij ons staan er automaten voor koffie, thee en allerlei varianten.
Lunch en tussendoortjes neem ik in principe zelf mee. Soms haal ik er een soepje bij, maar die vind ik vrij duur. We hebben een grote kantine, dus als ik wil kan ik daar ook prima lunch halen. AH to go hebben we trouwens ook 😀
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 29 Sep 2022 21:16

Re: Eten op je werk

Ik werk elk half jaar ergens anders, maar heb nog nooit m'n eigen lunch hoeven verzorgen. Is ook niks voor mij, ik zou dat dan steeds vergeten en dan dus ergens wat gaan halen.

Momenteel werk ik bij een medium bedrijf, ik denk rond de 50/60 man. Er is elke dag een lunch bestaand uit soep, salade bar, verschillende broodjes en een special van de dag (vaak iets zwaars zoals lasagna, pizza etc). Je betaalt geloof ik 2,50 euro per dag en is gewoon all you can eat/drink.

Voor de rest is er een keuken met koffie, thee, water, frisdranken, verse sappen. Elke ochtend staan er wat muffins bij binnenkomst. De gehele dag is er fruit beschikbaar, beschuitjes & crackers met beleg, chips, chocola. Aan het einde van de dag is er ook wijn en bier.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 29 Sep 2022 21:25

Re: Eten op je werk

Wij hebben een enorm grote kantine en nog diverse punten waar je een tussendoortje/ frisdrank kunt halen. Verder luxe koffieautomaten met luxe theetjes en soepjes. Ik vind de kantine en die afhaalpunten erg prijzig voor wat je ervoor krijgt. Ik haal dus eigenlijk zelden iets. Als ik naar buiten ga heb ik een divers aanbod van restaurantjes en aangezien ik maar 1 keer per week naar kantoor ga, gun ik mezelf dan dus gewoon iets lekkers :). Ik neem van huis wat mee voor tussendoor zoals fruit of brood als ik nog niet ontbeten heb (dat doe ik dan op mijn werk).

Verder hebben we bij onze bureaus altijd wel een pot met wat lekkers staan maar dat vullen we zelf bij. Vroeger was dat veel meer en stond het op het bureau naast dat van mij. Dat was niet goed haha. Hoe het nu is, is voor mij dus wel wat beter.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers