28 Sep 2022 11:14 door WeetNie
Ik werk net een week bij mijn nieuwe baan met veel verschillende taken waar ik nog niet wegwijs in ben en ook nog niet goed weet wat de prioriteit heeft. Afgelopen maandag had ik tijd over dus begon ik met dingen alvast voor te bereiden voor dinsdag en wat opruim werkzaamheden in overleg met leidinggevende. Toen het tijd was ben ik naar huis gegaan. Nu hoorde ik gisteren dat ik niet had moeten gaan want een andere afdeling had nog wat hulp nodig omdat ze iets niet af hadden gekregen wat eigenlijk nog wel af moest zijn. Ik heb vorige week een keer op die afdeling mee gekeken en wat simpele ondersteunende werkzaamheden gedaan.
Ik heb zoiets van had even gevraagd of ik kon komen helpen wat niet gebeurd is. Maar collega vind dat ik het had moeten vragen zodra ik klaar was met mijn werkzaamheden of zelf had moeten kunnen inschatten dat ze daar waarschijnlijk nog hulp nodig hadden. Dat is wellicht ook wel zo maar ik heb ook zoiets van joh ik werk er net een week, ik vind het nog lastig om mijn weg te vinden en wil ook weer niet teveel gaan vragen of je nog hulp nodig hebt en ik 'zie' ook nog niet altijd het werk liggen. (In het verleden collega’s gehad die daardoor steeds meer werk op mij gingen afschuiven)