Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zat ik fout of niet?

<<

WeetNie

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 24 Mei 2021 17:05

Bericht 28 Sep 2022 11:14

Zat ik fout of niet?

Ik werk net een week bij mijn nieuwe baan met veel verschillende taken waar ik nog niet wegwijs in ben en ook nog niet goed weet wat de prioriteit heeft. Afgelopen maandag had ik tijd over dus begon ik met dingen alvast voor te bereiden voor dinsdag en wat opruim werkzaamheden in overleg met leidinggevende. Toen het tijd was ben ik naar huis gegaan. Nu hoorde ik gisteren dat ik niet had moeten gaan want een andere afdeling had nog wat hulp nodig omdat ze iets niet af hadden gekregen wat eigenlijk nog wel af moest zijn. Ik heb vorige week een keer op die afdeling mee gekeken en wat simpele ondersteunende werkzaamheden gedaan.

Ik heb zoiets van had even gevraagd of ik kon komen helpen wat niet gebeurd is. Maar collega vind dat ik het had moeten vragen zodra ik klaar was met mijn werkzaamheden of zelf had moeten kunnen inschatten dat ze daar waarschijnlijk nog hulp nodig hadden. Dat is wellicht ook wel zo maar ik heb ook zoiets van joh ik werk er net een week, ik vind het nog lastig om mijn weg te vinden en wil ook weer niet teveel gaan vragen of je nog hulp nodig hebt en ik 'zie' ook nog niet altijd het werk liggen. (In het verleden collega’s gehad die daardoor steeds meer werk op mij gingen afschuiven)
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 28 Sep 2022 11:21

Re: Zat ik fout of niet?

Mijn standaardvraag voor ik weg ga is: kan ik nog wat voor je doen?
Ik had dus wel even gevraagd of er nog iets is wat ik ergens kon doen inderdaad.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 28 Sep 2022 11:29

Re: Zat ik fout of niet?

Beetje flauw van je collega. Je bent toch niet eerder naar huis gegaan en hebt ook niet het laatste uur zitten niks doen toch?
Als het werk op die andere afdeling in principe niet tot jouw takenpakket behoort vind ik ook niet je daar hoeft te vragen of je hen kan helpen. Tuurlijk is dat aardig enzo, maar dan had je dat al moeten voordat je net die opruimwerkzaamheden ging beginnen. Die je gewoon in overleg met leidinggevende hebt gedaan. Waarom zou je dan als je uren erop zitten nog bij een andere afdeling moeten vragen of je kan helpen?

Niet druk om maken zou ik zeggen. En een volgende keer gewoon bijtijds vragen wie je kan helpen.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 28 Sep 2022 11:53

Re: Zat ik fout of niet?

Weet natuurlijk niet hoelang je er al zit, maar klinkt nog als vrij kort. Sommige dingen kun je dan nog niet inschatten. Ik zou er niet te zwaar aan tillen en de volgende keer vragen of er nog wat is waarbij iemand je hulp kan gebruiken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Sep 2022 12:07

Re: Zat ik fout of niet?

Als er een probleem was hadden zij dat zelf ook bij jouw leidinggevende aan kunnen geven en deze had jou het laatste uur nog mee kunnen laten helpen als ze dat nodig achtte. Hoe moet jij nou weten dat anderen hulp kunnen gebruiken als het niet tot jouw takenpakket behoort en je ook niet op die afdeling werkt.
2015 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 28 Sep 2022 12:09

Re: Zat ik fout of niet?

Eens met Luisa!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Sep 2022 12:33

Re: Zat ik fout of niet?

Ook eens met Luisa. En bovendien ben je niet eerder naar huis gegaan maar gewoon wat nuttige dingen gaan doen.
Let's discover the world together.
<<

WeetNie

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 24 Mei 2021 17:05

Bericht 28 Sep 2022 12:46

Re: Zat ik fout of niet?

Nee ik ben niet eerder naar huis gegaan, het was 5 uur. Was om 4 uur al klaar met mijn werkzaamheden en toen heb ik met de leidinggevende overlegd wat ik nog zou kunnen gaan doen.

Werkzaamheden van afdeling 2 horen ook bij mijn takenpakket, ben er alleen nog niet op ingewerkt. Klein bedrijf, korte lijntjes. Iedereen doet van alles wat.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers