Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Nov 2013 16:05

Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Als je de hele dag thuis bent, hoe veel tijd besteed je dan exclusief aan je kind(eren)?

Ik voel me soms best schuldig als ik iets zit te kijken en hij ligt in de box/op de grond te spelen. Maar aan de andere kant, ik wil hem natuurlijk ook leren om zich goed te kunnen vermaken.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem112

Bericht 11 Nov 2013 16:09

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Ik werk niet overdag dus ben altijd bij de kinderen, ik besteed dus heel erg veel tijd aan hun.
Als ik moet schoonmaken vermaken ze zich zelf ook prima.
Maar ook al ik even geen zin heb om ze te vermaken en lekker een kop thee wil drinken en de krant wil lezen, zeg ik ook tegen ze: nu even niet, mama leest even de krant, straks kom ik weer met jullie spelen
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 11 Nov 2013 16:09

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Dat doe ik ook hoor. Als ze lekker speelt zit ik even of fb of op het forum.
Maar we doen ik veel samen of ze gebruikt mij als klimrek. In de box zit ze niet meer zo vaak. Alleen als ik even de kamer uit moet of de vaatwasser wil uit en inruimen anders komt ze me daarmee helpen, lees:lepels liggen door de hele keuken en ze klimt op de klep en ik denk niet dat die 11 kilo aan kan. :)
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem112

Bericht 11 Nov 2013 16:10

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Oh en met je eens hoor, voel je niet schuldig, helemaal niet als ze zich zelf kunnen vermaken, als je je overal mee zou gaan bemoeien zou je ze ook nog kunnen storen in hun spel!
<<

Anoniem85

Bericht 11 Nov 2013 16:18

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

We doen veel dingen samen, boodschappen, wandelen, hij op de driewieler. Maar als we echt thuis zijn, dan vermaakt hij zich vaak prima zonder mij. Dus dan neem ik even de tijd om tv te kijken, internetten, op te ruimen. Ga dan tussendoor spelen of hij gaat op me klimmen en dan ' stoeien' we. Als jij alleen speelt en hij wilt aandacht dan gaat hij achter het gordijn staan, totdat je zegt: waar is m.? Ik zie hem niet. Dan komt hij lachend te voorschijn en wilt dan dat soort spelletjes blijven spelen. Maar echt niet schuldig voelen hoor, als hij lekker alleen kan spelen is dat toch fijn.
<<

Anoniem20

Bericht 11 Nov 2013 16:18

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Op vrije dagen als vandaag, staat 95% vd tijd wel in het teken vd kinderen.
Met 2 leeftijden moet je gewoon opletten dat je ze beide aandacht geeft, en vaak kan dat niet op hetzelfde moment, dus dat is best tijdrovend.

Maar zoals nu ligt de jongste in bed, en de oudste speelt met little people, dan kan ik even op de ipad. Zometeen wil de oudste weer aandacht, gaan we samen iets doen. En als de jongste wakker is wandelen we even naar de brievenbus. Daarna koken met de oudste, eten met zn allen, spelen met zn allen en dan gaan ze naar bed. Dus al met al veel met hen bezig.

Ik hoop dat de jongste overigens iets meer zelfstandig kan spelen tzt dan de oudste de afgelopen 2 jaren :)

Zeker niet schuldig over voelen, is toch fijn even lekker niets doen...
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 11 Nov 2013 17:39

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

juani schreef:Op vrije dagen als vandaag, staat 95% vd tijd wel in het teken vd kinderen.
Met 2 leeftijden moet je gewoon opletten dat je ze beide aandacht geeft, en vaak kan dat niet op hetzelfde moment, dus dat is best tijdrovend.

Dit.

Ik hoop elke dag weer dat ze toevallig die middag samen gaan slapen. Ik bekijk wel tussendoor internet op mijn telefoon.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Nov 2013 17:45

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

De ene keer meer dan de andere keer.
B kan zich onwijs goed zelf vermaken, en heerlijk spelen.
Iedere dag proberen we wel naar buiten te gaan, of voor boodschappen, of naar de kinderboerderij of de speeltuin. Of gewoon lekker een stuk fietsen.

Binnen bouwen we samen met de lego, word ik ook als klimrek gebruikt of lezen we boekjes ofzo.
<<

Anoniem16

Bericht 11 Nov 2013 18:54

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Best veel tijd maar ik ben geen fulltime entertainer... ze moeten zich ook zelf leren vermaken is alleen maar goed voor ze.
We gaan wel veel weg op vrije dagen en natuurlijk spelen we ook samen maar soms ga ik wel even lezen. internetten oid en dan spelen ze zelf.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Nov 2013 19:06

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Printje schreef:Best veel tijd maar ik ben geen fulltime entertainer... ze moeten zich ook zelf leren vermaken is alleen maar goed voor ze.
We gaan wel veel weg op vrije dagen en natuurlijk spelen we ook samen maar soms ga ik wel even lezen. internetten oid en dan spelen ze zelf.


Nou dit dus.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Nov 2013 19:53

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Best veel, ik speel met ze, verkleden of met de duplo of we maken puzzels. Als we kleuren hou ik ze goed in de gaten dat ze op het papier kleurenen niet ergens anders. En regelmatig komen ze me vragen of ik ze ergens mee wil helpen.
Ik kan zelf niet zo goed een tijdschrift lezen als zij hier spelen want ze komen regelmatig wat vragen dan ben ik weer uit mijn verhaal. Wel ruim ik op of doe ik de was als zij gewoon spelen.
:heart: :heart: 2011
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 11 Nov 2013 20:02

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Ik doe ook best veel met mijn zoon. Maar vind het ook belangrijk dat hij zelf speelt en zicht zelf vermaakt.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 11 Nov 2013 21:03

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Best veel. Ik probeer wel gewoon een beetje huishouden, koken en opruimen tussendoor te doen of een was te draaien en op te hangen. Maar voor de rest ben ikk toch wel veel bezig me ze.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 11 Nov 2013 21:19

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Ik doe heel veel tegelijkertijd. Onder het eten ben ik niet exclusief met ze bezig, maar klets ik wel met de oudste, geef ik brood aan de jongste, met poetsen helpen ze vaak allebei, in de winkel pakt de oudste vaak dingetjes die ik noem en heb dan de jongste wel eens aan de hand te stappen waardoor ik wel met ze bezig ben, maar ook andere dingen doe. écht met ze spelen doe ik niet zo heel erg veel, dat is misschien een half uurtje per dag. Ik vind dat niet zo leuk, dus doe ik liever andere dingen met ze samen.
<<

Anoniem20

Bericht 11 Nov 2013 21:29

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Eigenlijk herken ik dat wel rejoy. Mij maak je ook niet blij met een half uur torens bouwen van duplo, of een vliegtuigcrash nabootsen met de little people poppetjes. Ik ga liever met hen wandelen of fietsen. Zo ben ik toch met ze bezig, maar doe ik ook nog iets. Ik vind het ook fijn om s avonds na het eten nog even met de oudste naar de supermarkt te fietsen. Praktisch, en we genieten er beide van. En papa kan dan rustig met de jongste spelen / ravotten thuis.

Na het eten spelen we wel vaak met zn 4en op de grond. Met de bal, of we zetten de muziek op. Dan vind ik het anders dan in mijn eentje.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 11 Nov 2013 21:46

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Ik ga graag met A op stap,elke dag (buitenom m'n werkdagen) wandelen,fietsen oid.verder spelen we wel even samen bijv met de bal of dansen ,boekje lezen maar speelt ze ook lekker alleen. Wel speelt ze het liefst bij mij in de buurt,ze volgt me overal en gaat dan weer verder met spelen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 11 Nov 2013 21:58

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

E speelt ook wel eens alleen. Of ik ben dan met iets van het huishouden bezig, of ik zit op de ipad. Als ik vrij ben wil ik ook wel eens ff voor mezelf, en zij moet zichzelf idd ook even kunnen vermaken.
Of ze zit bij mij op schoot en ik kijk wel even op mn telefoon.
Maar als ik echt ga kijken is er niet heel veel tijd over om samen te spelen. Ik werk 24uur per week. En op een vrije dag gaat de tijd ook op aan slapen en eten. Daarbij nog een wandeling/boodschap/bezoekje oid en de tijd lijkt om
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 11 Nov 2013 22:05

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Het verschilt per dag en per moment. We gaan sowieso elke dag wel een boekje lezen samen, en even naar buiten / bibliotheek of iets dergelijks. Op sommige dagen speelt hij veel zelf en doe ik mijn dingen, op andere dagen vraagt hij wat meer aandacht. Hij is sowieso een kletskous dus we kletsen ook veel. Maar ik vind het fijn dat hij zichzelf ook goed kan vermaken.
Zolang ik met klusjes in huis bezig ben is hij wel altijd om me heen, hij wil graag 'helpen' met stofzuigen, was uit d de machine halen en dat soort dingen. Vind ik ook prima hoewel het niet altijd erg opschiet.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 11 Nov 2013 22:22

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Dat verschilt een beetje per dag. Ik wissel spelen af met alleen spelen, samen taakjes doen en wandelen/fietsen. Denk dat ik toch 90% van de tijd echt met haar bezig ben als ze wakker is.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 11 Nov 2013 23:46

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Dat wisselt. F. ligt veel op schoot als ze wakker is want echt spelen kan ze natuurlijk nog niet. Wel ligt ze elke dag ook even in de box naar haar mobiel te kijken, dat vindt ze heel interessant. N. speelt veel zelf, komt dan af en toe wel even langs. Maar we lezen ook veel boekjes samen, of doen een puzzel. Nu ze wat groter wordt gaan we ook wel eens samen tekenen of kleien.

Ik zou proberen hem ook zelf te laten spelen. Het is sowieso goed als ze zich zelf goed kunnen vermaken en ik denk dat ze dan ook weer andere dingen ontdekken dan als je er de hele tijd met je neus bovenop zit. Niet schuldig over voelen, dus!
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 12 Nov 2013 00:06

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

J en N spelen heel veel samen, hele fantasie spellen samen echt leuk om te zien. Maar ze vragen ook vaak of ik mee wil doen met bijvoorbeeld bouwen of puzzelen en soms willen ze gewoon lekker bij me op schoot zitten en knuffelen. T zit regelmatig in zijn wipper en vind het leuk om naar zijn broer en zus te kijken maar daarnaast speel/knuffel ik ook veel met hem als hij wakker is. Het is dus net hoe de dag loopt.
Ik merk wel dat als T overdag minder aandacht krijgt hij dat snachts inhaalt en veel bij me wilt liggen/drinken.
Mother of 3 adorable children
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 13 Nov 2013 10:22

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel uren of minuten ik per dag met de kinderen bezig ben. Maar de meeste tijd word wel door hun opgeslokt ja.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 13 Nov 2013 10:27

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Redelijk veel. Ik speel veel met hem, boekjes lezen, knuffelen etc. En tijdens het huishouden zet ik een muziekje op, leg D. op zijn speelkleed op de grond en speel tussendoor even met hem. En tijdens het koken zet ik hem in de wipper in de keuken neer. Hij vindt het altijd erg leuk om te kijken wat we aan het doen zijn.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 13 Nov 2013 11:31

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Printje schreef:Best veel tijd maar ik ben geen fulltime entertainer... ze moeten zich ook zelf leren vermaken is alleen maar goed voor ze.
We gaan wel veel weg op vrije dagen en natuurlijk spelen we ook samen maar soms ga ik wel even lezen. internetten oid en dan spelen ze zelf.


+1 T kan zich heerlijk zelf vermaken. Dat is handig helemaal nu M de hele dag krijst, dus daar ben ik veel mee in de weer. Hopelijk voelt hij zich snel beter en dan kan ik aandacht makkelijker verdelen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Nov 2013 13:38

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je kind?

Ik speel en klets ook veel met hem, maar meestal terwijl ik wat doe. Dus tijdens het was vouwen, het dweilen of whatever. Maar echt exclusief met hem is misschien 2 uur per dag? De rest van de tijd doe ik ook wat anders of wandelen we ofzo.
R. 2013
D. 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers