Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vliegen met kinderen

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 21 Sep 2022 21:43

Vliegen met kinderen

Hoi!

Volgende week gaan we voor het eerst vliegen met beide meiden.
En ik zie nu allemaal spoken..

Wie heeft er tips? Praktische zaken waar ik aan kan denken, tips voor in het vliegtuig.
Of weet ik veel wat.. help!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 21 Sep 2022 21:50

Re: Vliegen met kinderen

Komt goed! Hoelang vliegen?

Voor in het vliegtuig had ik een tas met kleine dingetjes mee waar ze zich mee kon vermaken
- plopper
- zo’n magnetisch schrijfbordje
- kleine kleur / stickerboekjes en potloden
- een klein flipper spelletje
- Reisspel

Filmpjes / liedjes op de tablet gezet, met koptelefoon
Een nek kussentje om eventueel wat te slapen.
lolly of snoepjes om op te zuigen voor het opstijgen.
Eventueel van die oordopjes die helpen tegen de druk op je oren.
Een leeg flesje drinken mee om na de douane te vullen met water (of na de douane flesje drinken kopen)
Juli 2019
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 21 Sep 2022 21:58

Re: Vliegen met kinderen

We vliegen naar Turkije, volgens mij zo'n 4u.

Thnx!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 22 Sep 2022 07:07

Re: Vliegen met kinderen

Oh wat heerlijk!

Tablet mee, veel eten en drinken en wat te kleuren of tekenen.
Verder hebben ze weinig nodig want vliegtuig op zich is al vermaak genoeg 😉
Oh en pakjes drinken mag je gewoon door de douane mee nemen!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 22 Sep 2022 07:15

Re: Vliegen met kinderen

Ja het vliegtuig op zich is al een hele beleving!

Wij hadden een paar autootjes, een magisch tekenbord, wat andere speeltjes mee en natuurlijk de iPad. Niet heel verantwoord haha, wel bezighoudend.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Sep 2022 07:34

Re: Vliegen met kinderen

Ik zag er ook tegenop. Wij gingen met 4 kinderen voor het eerst.
Allemaal een rugzakje bij met daarin kleurboeken, lege blaadjes, etui met nieuwe pennen en stiften. En natuurlijk hun tablet met offline Disney en spelletjes. Was fantastisch.
Ze hadden trouwens ook allemaal een eigen trommeltje met koekjes, snoepjes en een lolly. Opeten in het vliegtuig, maar op was op.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 22 Sep 2022 07:55

Re: Vliegen met kinderen

Vliegen met kinderen is vooral kut in de baby/peuter tijd. Als ze wat groter zijn geen probleem. Geef ze een ipad met filmpjes enp spelletjes voor onderweg en ze vermaken zich wel is mijn ervaring.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 22 Sep 2022 08:04

Re: Vliegen met kinderen

Als ze nog middagslaapje doen dan legde wij ze altijd bij onze voeten op de grond te slapen. Werkt hartstikke goed, kunnen ze gewoon platliggen. Verder idd tablet, daar vermaken ze zich snel mee.
Voorlezen, zoekboeken, luisterboek, tekenen.
Veel plezier en hopelijk gaat alles goed!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Sep 2022 08:39

Re: Vliegen met kinderen

Inderdaad filmpjes downloaden op de iPad en wat tekenspullen mee. Zo deden wij het eerder dit jaar en de tijd vloog (pun intended) voorbij!
❤ 7 juni 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Sep 2022 09:57

Re: Vliegen met kinderen

Wij plannen onze vluchten heel strak, met name rond de slaaptijden. Verder zijn stickers vaak een hit, reisspelletjes (5 op een rij), van die puzzeltjes met touwtjes die ze er dan uit moeten krijgen, knutselspullen en we hebben zelfs wel kleine Lego setjes gedaan in een soort van dienblad.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 22 Sep 2022 15:27

Re: Vliegen met kinderen

Bedankt voor alle tips!

Marsy, de oudste slaapt sowieso niet meer. En de jongste soms wel soms niet. Plus ik vind dat altijd beetje tricky dat de vluchttijden eventueel alsnog veranderen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:17

Bericht 22 Sep 2022 20:14

Re: Vliegen met kinderen

Een beetje een dooddoener maar hoe relaxter de ouders, hoe relaxter de kinderen over het algemeen. Wij hebben vliegreizen gemaakt van 12uur met baby/peuter/kleuterleeftijd en nooit gehuil gehad. Tuurlijk, moet je geluk mee hebben maar zodra ze wat kunnen spelen, zelf kunnen eten en tablet kunnen kijken wordt het wat gemakkelijker. Wat te eten en wat te spelen mee en schone kleding en voldoende luiers. Draagdoek vind ik een uitkomst aangezien ze vaak pas (áls ze slapen) de laatste 5 minuten in slaap vallen, dan kunnen ze slapend het vliegtuig uit.
Verder, vooral genieten van de vakantie samen!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Sep 2022 22:06

Re: Vliegen met kinderen

Burn schreef:Bedankt voor alle tips!

Marsy, de oudste slaapt sowieso niet meer. En de jongste soms wel soms niet. Plus ik vind dat altijd beetje tricky dat de vluchttijden eventueel alsnog veranderen.


Ik bedoel dat wij nachtvluchten kiezen
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Sep 2022 07:05

Re: Vliegen met kinderen

Dat zijn dan wel lange afstandsvluchten denk ik?

Al zijn wij ook wel een paar keer vanuit Spanje terug gevlogen laat in de avond / begin van de nacht. Dat was op de luchthaven wel even een uitdaging, stuiterend oververmoeid kind om 22.00 maar uiteindelijk in het vliegtuig wel geslapen.

Mijn beste tip: ga er vanuit dat je constant bezig bent en niks voor jezelf kan doen.
Op een 9 uur durige vlucht heb ik 10 minuten iets voor mezelf kunnen doen en toen bedacht ik me dat ik beter ook ook gaan slapen (toen ging dat wel gelukkig dus wel even geslapen).

En als toevoeging, maar dat geldt eigenlijk ook voor als je zonder kinderen vliegt, één ding tegelijk doen. Dus niet eten, spelletje en film tegelijk kijken. Lekker aandacht per keer verdelen en zo rek je de tijd het meest.

En ik neem zelf zo min mogelijk 'stukjes' speelgoed mee. Dus geen potloden, duplo, autootjes, puzzels etc. En anders er vanuit gaan dat je heel veel onder je stoel ligt te zoeken.
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 23 Sep 2022 12:16

Re: Vliegen met kinderen

Ik heb er nooit zo moeilijk over gedaan. Ik zorg altijd voor een leuke rugzak met snoepjes, speelgoed, tablet en ze mag doen wat ze wil in het vliegtuig (dat benadruk ik ook altijd en dat vind ze dan vervolgens geweldig). Snoepen wat ze wil (op is op), op de tablet zo lang ze wil etc. Ze moet ook nooit slapen van me. Als het laat is valt ze echt vanzelf wel om (ik slaap sowieso niet als ik op reis ben). Enige regels zijn niet schoppen tegen de stoel voor je en je houden aan de regels zoals gordel om en tafeltje inklappen wanneer dat moet bv. Dit werkte echt prima al van kleins af aan. Probeer gewoon relaxed te zijn, er een avontuur van te maken samen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 23 Sep 2022 13:23

Re: Vliegen met kinderen

kippetje schreef:Oh wat heerlijk!

Tablet mee, veel eten en drinken en wat te kleuren of tekenen.
Verder hebben ze weinig nodig want vliegtuig op zich is al vermaak genoeg 😉
Oh en pakjes drinken mag je gewoon door de douane mee nemen!


Wij zijn net terug uit Griekenland en pakjes drinken mochten hier echt niet mee.

Ik had verpakte koekjes mee, knijpfruitjes (groot succes en ze zijn maar 90ml) rozijntjes en niet stinkende chipjes.
Verder had ik speelgoed mee wat nieuw was, dus wat ze nog niet eerder gezien had. Ik had een activity cube gekocht op Amazon. Een Kubus met allemaal dingetjes erop, een fidget spinner, een lichtknopje, een slotje met een sleuteltje. Dit was een groot succes. Een fidget popper, en een magisch tekenbord.
Daarnaast had ik op Netflix filmpjes gedownload zodat je ze in het vliegtuig offline kunt kijken, en we hadden een kinder koptelefoon gekocht.

Ik had een reisflesjes met diksap mee en we kochten na de douane een flesje water.
En uiteraard een speen en knuffeldoekje mee.

Verder lekker zittende kleding aan en schoentjes die makkelijk uit kunnen.

Het ging hier heel goed!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 23 Sep 2022 13:25

Re: Vliegen met kinderen

Pure* schreef:Als ze nog middagslaapje doen dan legde wij ze altijd bij onze voeten op de grond te slapen. Werkt hartstikke goed, kunnen ze gewoon platliggen. Verder idd tablet, daar vermaken ze zich snel mee.
Voorlezen, zoekboeken, luisterboek, tekenen.
Veel plezier en hopelijk gaat alles goed!


Ik zat met mijn knieën in mn nek in het vliegtuig dus bij mn voeten laten slapen was niet echt een optie ;) weet niet hoe ruim jouw vliegtuig was?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 29 Sep 2022 21:32

Re: Vliegen met kinderen

Pure* schreef:Als ze nog middagslaapje doen dan legde wij ze altijd bij onze voeten op de grond te slapen. Werkt hartstikke goed, kunnen ze gewoon platliggen.


Buiten dat het me gewoon onveilig lijkt als er bv ineens turbulentie ontstaat (ze raden altijd aan met gordel om te gaan slapen) is dit ook nog eens ontzettend smerig. Die vliegtuigen worden tussendoor vaak snel snel schoongemaakt en die vloeren zijn echt ranzig. Mensen zitten daar met hun vieze sokken, blote voeten, etensresten vallen, mensen geven over, vieze luiers worden er neergelegd... Brrr... Ik zou dit dan ook echt afraden. Ik zou ze dan nog liever een middagslaapje in een draagzak bij me nemen indien dit gaat met stijgen en landen maar grote kans dat die kids te veel indrukken hebben om een middagslaapje te moeten doen. Ik heb er nooit een must van gemaakt en als ze echt moe zijn vallen ze ook wel zittend in slaap. Ik zet mijn dochter op dat soort vluchten altijd bij het raam en daar valt ze dan tegen in slaap. Ik heb altijd dan wel iets van een dun dekentje mee voor haar.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 29 Sep 2022 22:49

Re: Vliegen met kinderen

Volgens mij niet ruimer als anders, kan me ook niet herinneren dat het daardoor krap was. Maar goed, het is al even geleden.
Qua veiligheid legden we ze daar alleen als je ook geen gordel aan hoefde natuurlijk. En voor de hygiëne op een dekentje, snap heus dat het niet zo fris is daar.
Juli 2015
Maart 2017
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 30 Sep 2022 08:30

Re: Vliegen met kinderen

Er wordt juist aangeraden je gordel ten alle tijden gewoon om te houden, ook als de lampjes uit zijn. Dit voor onverwachte turbulentie. En weet je hoeveel mensen hun voeten naar achter haken onder hun stoel? Lekker de voeten van een vreemde in de rug of gezicht van je kind. Sorry, ik vind het echt een vreemde tip en zou niemand dit aanraden te doen. Dit is echt zo'n jaren 80 ding om te doen :nopompom:.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 30 Sep 2022 08:46

Re: Vliegen met kinderen

DT er zit natuurlijk wel een groot verschil in het soort vliegtuig dat je pakt bijv met Transavia naar Spanje of Singapore Airlines naar Singapore. Over het algemeen zijn de vliegtuigen in de laatste categorie veel beter schoon gemaakt, heb je veel meer ruimte etc. En hoe vaak komt er nou onverwachte turbulentie voor? Je kunt vlak voor je reis een turbulentie rapport downloaden en die klopt vaak tot op de seconde.

Anyway iedereen moet lekker doen waar hij/zij zichzelf goed bij voelt. Fijn dat jouw kind vanzelf in slaap valt, maar als je 15 uur moet vliegen en je kind kan niet rechtop slapen dan zou ik m'n kind ook gewoon lekker bij m'n voeten neerleggen. Ik ben zelf 1m78 en heb altijd voldoende ruimte om m'n rugzak daar neer te leggen zonder er last van te hebben, dus een klein kind moet vast ook lukken.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 30 Sep 2022 10:19

Re: Vliegen met kinderen

Ja klopt hoor, ik ben zo'n doos die gewoon alle tips van het personeel opvolgt maar wat je zegt, ieder zn eigen keuze :ja:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 01 Okt 2022 09:13

Re: Vliegen met kinderen

De heenreis is me echt 100% meegevallen. Meiden hebben geen kik gegeven.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Okt 2022 11:24

Re: Vliegen met kinderen

Fijn!
Een fijne vakantie gewenst!
Let's discover the world together.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 30 Nov 2022 19:57

Re: Vliegen met kinderen

Ik wil vliegen met mijn baby die dan 5 maanden is, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe ik dat t beste kan aanpakken. Er staat dat de baby op schoot moet en de kinderwagen ingecheckt mag worden. Mag ik dan zowel het onderstel als de maxi cosi inchecken? En wat is een handige hoes daarvoor? Of kan de maxi cosi gewoon los?
En hoe doe je dat met flesjes? Kun je die opwarmen in het vliegtuig of mogen we een thermosflesje met kokend water meenemen?
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers