Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je bent slank. Wat eet je?

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 20 Sep 2022 18:58

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Op je verzoek een voorbeeld van vandaag. Normaal gesproken eet ik ook groenten bij de lunch.

O: cappuccino, half zacht broodje met pindakaas
T. Andere helft met kaas en cappuccino.
L. Boterham met kaas en een cracker hagelslag.
T: Hand chips, lange vinger en 2 mandarijnen
A. Visstoof met veel groenten en kabeljauw met halve pistolet aioli een Danoontje toe.
Zometeen nog een cappuccino en ongetwijfeld een koek of chocolaatje.
Verder tussendoor thee of water.
Laatst gewijzigd door SoGood op 21 Sep 2022 16:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Sep 2022 21:02

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Als ik deze lijstjes zie krijg ik al plaatsvervangend honger haha. Dat zal ook wel precies de reden zijn waarom ik niet slank ben. :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Leila

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 19 Sep 2022 13:26

Bericht 20 Sep 2022 21:59

Re: Je bent slank. Wat eet je?

wauw wat knap 33 kilo eraf! Wat voor eiwit eet je bij het avondeten? Letterlijk het wit van een ei of iets anders?
Hoeveel " snoep" je nog in het weekend? Als in chocola, snoepjes, koekjes, chips etc....
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 21 Sep 2022 07:15

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Aanvulling: op mijn lijstje.
A: cheeseburger. 😀 Had mijn man meegenomen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Sep 2022 07:46

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Ik ben niet superslank, maar heb wel een gezond gewicht bij mijn lengte. Wat ik ongeveer eet:

O: havermout met stuk fruit, kop koffie, water en supplementen
T: banaan
L: salade en een boekweitcracker met gekookt ei
T: wat nootjes of nog een cracker
A: heel afwisselend. Meestal gezond maar ook zeker 1x per week niet
T: chocolaatje bij de thee.
T: keer of 2 a 3 per week nog chips of nootjes

Ik drink eigenlijk alleen water, koffie en thee. Soms ‘s avonds een glas wijn of een biertje.

Sinds een maand eet ik tarwe- en koemelkvrij op aanraden van mijn osteopaat en minder ik met suiker. Moet zeggen dat ik nu wel gezonder eet dan daarvoor. Mis alleen ook veel, zoals pizza of normale koekjes.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Sjors_

Noob

Berichten: 54

Geregistreerd: 19 Jul 2022 11:20

Bericht 21 Sep 2022 09:45

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Hier dan ook mijn eetlijstje. Als ik dit eet op een dag, ben ik de gehele dag goed verzadigd en heb ik geen snaaitrek, want ik houd mijn bloedsuikerspiegel stabiel. Hierdoor ben ik wel heel veel afgevallen (geen idee hoeveel kilo's maar van kledingmaat ben ik in elk geval gegaan van maat 50 naar 44/46).

O: Griekse yoghurt 10% met proteïne poeder en tasty basics muesli, cappucino met alpro barista kokos
T: Proteïne reep of tasty basics reep of fruit of noten
L: 2 x Spelt of volkorenbrood met 100% pindakaas of kipfilet.
T: Proteïne reep of tasty basics reep of fruit of noten
A: Dit wisselt enorm. Bij het avondeten houd ik niet perse altijd rekening met de hoeveelheid koolhydraten, vetten en vezels.

Verder drink ik vooral (bruis)water, koffie, thee en een enkele keer pepsi max. En als ik dan toch wat zoets eet, is dit vaak 70% of 85% chocola van Lindt.

Daarnaast sport ik 2/3x per week en probeer ik elke dag minimaal een half uur te wandelen.
<<

Valkyrie

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 04 Jun 2022 07:47

Bericht 21 Sep 2022 11:23

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Wat heeft de lengte en gewicht te maken met je vraag? Je hebt echt helemaal niks aan die informatie.
Daarnaast slaat je vraag of alleen slanke mensen hun eetpatroon willen delen ook helemaal nergens op.
Gewicht (met lengte) delen kan voor sommige mensen enorm triggerend zijn dus ik begrijp ook niet dat anderen dit zo delen.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 21 Sep 2022 11:24

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Ik ben extreem dun helaas.

Ontbijt:
- 2 geroosterde, volkoren boterhammen met volle smeerkaas én kipfilet.

Gedurende de dag:
- drie volkoren boterhammen, beleg varieert.
- 2 handjes cashewnoten/walnoten
- beker volle yoghurt of kwark met muesli
- stuk fruit

Avond:
- groente met aardappels/rijst en vlees/vega-iets.

Snoepen doe ik nauwelijks. Af en toe een stuk chocola of een schaaltje chips. Ik drink alleen water en thee en sporadisch een glas wijn.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Sep 2022 11:26

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Ik ben ook niet super slank maar heb wel een prima gewicht al een tijd voor mijn lengte ( is na de zwangerschappen wel anders geweest).
Het valt mij op dat de lijstjes hier ook wel heel beperkt en streng zijn, zo kan ik niet altijd leven. Ik hou door de week vooral balans en in het weekend sta ik mezelf dan wijn en chips of bitterballen toe.

Een tosti voor lunch zie ik niet alleen als een hap vet, dat moet gewoon kunnen bij een normaal voedingspatroon. Die kan je alleen wel minder vet maken. Vervang de kaas voor 30+ kaas, de ham voor kalkoenfilet en maak de tosti van volkoren brood. Daar kan je 50% minder suiker ketchup bij eten ipv volle ketchup en ik vul het dan aan met een halve komkommer en wat wortels bijvoorbeeld om verzadigd te zijn.

Ik eet door de week meestal Skyr voor ontbijt met 15 gram noten ( dat weeg ik echt af). Soms aangevuld met fruit.
Als lunch verschillende dingen, crackers met sambal 15+ smeerkaas of kalkoenfilet of gekookt ei met komkommer en rauwkost, een omelet, soep, salade ed.
Tussendoor in de ochtend meestal fruit en in de middag wat maiswafels. En dan avondeten gewoon, gewoon koolhydraten maar kleinere porties. Vroeger at ik bijvoorbeeld twee pita broodjes falafel, nu 1 volkoren pita en daarna nog wat falafel met de groenten als een soort salade op mijn bord. Of 1 broodje hamburger met een salade er naast en geen friet ed. Als we friet eten neem ik 1 snack, kies ik de sauzen bewust en eet er groenten naast.
En dan ‘s avonds altijd gewoon lekker thee met een blokje 70% chocola.

En je kan enorm veel calorieën minderen door andere keuzes te maken. Illy billy chilisaus ipv volle chilisaus, 0% vet kwark of yoghurt ipv volle, friteslijn ipv vol vette mayonaise, krieltjes in de airfryer ipv met olie/ boter in de koekenpan ed.
Ik maak bijvoorbeeld quiche van hartige taartdeeg ipv bladerdeeg, kalkoen spekjes ipv gewone spekjes, 30+ geraspte kaas ipv vol vette en een scheutje magere melk ipv room. Echt gewoon lekker en smakelijk ook maar een enorm verschil in calorieën. Dit kan je met heel veel producten doen natuurlijk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 21 Sep 2022 13:07

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Valkyrie schreef:Wat heeft de lengte en gewicht te maken met je vraag? Je hebt echt helemaal niks aan die informatie.
Daarnaast slaat je vraag of alleen slanke mensen hun eetpatroon willen delen ook helemaal nergens op.
Gewicht (met lengte) delen kan voor sommige mensen enorm triggerend zijn dus ik begrijp ook niet dat anderen dit zo delen.


100% eens. Dit is een exponent van diet culture.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Leila

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 19 Sep 2022 13:26

Bericht 21 Sep 2022 17:33

Re: Je bent slank. Wat eet je?

so good: Jammie cheeseburger!
Heel netjes teun. Ik snap dat je de pizza mist. Ik heb een jaar geen pizza gehad omdat ik er 1x heel erg buikpijn van kreeg. Laatst toch maar weer eens geprobeerd en nergens last van. Heel erg van genoten!
Sjors, wat knap dat je zo bent afgevallen! Val je nog steeds af met dit eetpatroon? Als ik het zo lezen zou je haast denken van wel.
chava: Vervelend dat je jezelf te dun vind. Als ik lees wat je eet kan ik me dat wel voorstellen hoewel je heel goed kiest voor de vol vette dingen. Wellicht nog roomboter toevoegen....En als je dikker wil worden gewoon lekker veel gaan snoepen haha. Helemaal geen goed advies natuurlijk maar dat is bij mij wel de reden dat ik zwaar ben.
Minoessepoes: klopt hoor mijn tostie is geen vette hap. 2 boterhammen, 1 plak 30+ kaas en 1 plakje ham, wat ook mager is trouwens. Geen boter want ik heb een tostie ijzer dus dat is een prima lunch
Fiteslijn heb ik ook altijd inderdaad. Is maar 15 kcal. p eetlepel. Die Illy Billy chillisaus ken ik niet. waar koop je die?
Kalkoen spekjes ook nog nooit gezien. Gewoon bij de appie?
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2519

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 21 Sep 2022 19:02

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Max schreef: Zoals een tosti is eigenlijk gewoon een hapje vet.


Ligt dit ook niet aan de manier waarop je het klaarmaakt? In de zin dat of je nu een broodje kaas of een tosti eet, alleen het verschil heeft dat je brood knapperige is en je tosti gesmolten?
Naast dat kaas zelf best wat vetten bevat.

Leila, ik ben ook te zwaar maar ik denk dat het jou al helpt als je volkoren brood/pasta gaat eten ipv wit brood.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Sep 2022 19:13

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Ik zie een tosti ook totaal niet als een vette hap. Eet ze dan ook regelmatig, ik denk één keer per week, wel gewoon met volkoren brood en 30+ kaas. Maar het maakt toch geen verschil of de kaas koud of gesmolten is ofzo? Oké het enige verschil is dat ik er wel een beetje ketchup bij eet.
❤ 7 juni 2018
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 21 Sep 2022 19:28

Re: Je bent slank. Wat eet je?

In een boterham met boter en kaas (ik maak een tosti altijd wel met boter?) zit vooral heel veel vet en uiteraard wat koolhydraten. Het is nou niet mega gezond. Net als een boterham met hagelslag, daar zit ook maar weinig voedzaams in. Als de vraag is hoe eet ik me slank, dan is een tosti niet het antwoord.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 21 Sep 2022 19:29

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Valkyrie schreef:Wat heeft de lengte en gewicht te maken met je vraag? Je hebt echt helemaal niks aan die informatie.
Daarnaast slaat je vraag of alleen slanke mensen hun eetpatroon willen delen ook helemaal nergens op.
Gewicht (met lengte) delen kan voor sommige mensen enorm triggerend zijn dus ik begrijp ook niet dat anderen dit zo delen.

Ik wist niet dat dit als enorm triggerend wordt ervaren door mensen. Ik zal het weghalen.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 21 Sep 2022 19:43

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Morrisey schreef:
Valkyrie schreef:Wat heeft de lengte en gewicht te maken met je vraag? Je hebt echt helemaal niks aan die informatie.
Daarnaast slaat je vraag of alleen slanke mensen hun eetpatroon willen delen ook helemaal nergens op.
Gewicht (met lengte) delen kan voor sommige mensen enorm triggerend zijn dus ik begrijp ook niet dat anderen dit zo delen.


100% eens. Dit is een exponent van diet culture.


Ook eens. Ik snap ook niet dat het gevraagd wordt want wat voor de een werkt om af te vallen of slank te bljven, werkt voor de ander niet per se. Mijn man is super slank (bijna ondergewicht) en eet amper fruit en groente. Zeg het maar.

En kaas is niet slechter als het gesmolten is:
https://www.ad.nl/koken-en-eten/is-kaas-echt-ongezonder-in-gesmolten-staat-of-is-dat-een-fabel~aa88197e/
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 21 Sep 2022 19:48

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Tove ik zeg ook niet dat gesmolten kaas minder goed is dan verse kaas.In de Nederlandse samenleving doet men net alsof een boterham met kaas super gezond is, maar dat is t niet. Uberhaupt al die stapels boterhammen. Over hagelslag als ontbijt maar niet te beginnen.
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 21 Sep 2022 19:53

Re: Je bent slank. Wat eet je?

De klassieke tosti met 2 witte boterhammen, twee plakken 48+-kaas en een plak ham bevat veel verzadigd vet en veel lege calorieën, maar als je een tosti met volkorenbrood maakt, één plak slanke kaas en eventueel zonder ham, dan is dat niet per se een ongezonde lunch.

De kunst van afvallen is minder binnen krijgen dan je lichaam verbrandt. Dat kan ook met alleen snacks. Gezond eten staat niet per definitie gelijk aan afvallen.

Je zou via insta een aantal pagina's kunnen volgen die zich bezig houden met afvallen, suikervrij eten en voedingsmiddelen vergelijken. Ik volg bijv topfitsuikervrij, manonsfoodfacts en voedingsweetjes.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 21 Sep 2022 19:57

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Oke maar dan ga je een discussie beginnen over wat gezond is en wat niet en dat lijkt me nou in dit topic al helemaal niet de bedoeling. Slank is niet per se gelijk aan gezond. Ik vind dit echt een steeds vreemder topic worden.

Een boterham met kaas is trouwens ook weer niet de duivel ofzo.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 21 Sep 2022 21:51

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Edit: omdat lengte en gewicht triggerend kan zijn voor mensen, heb ik het weggehaald.

- Ontbijt: 2 cracotte crackers met jonge kaas en vega kipfilet avocado, verse spinazie en ongeveer eetlepel mayo. Cappuccino en verse sap van slowjuicer (druif, appel, mandarijn en bleekselderij)
- Lunch: 2 sneetjes speltbrood met gerookte zalm, avocado en mayo
- Tussendoor: handje Japanse mix, glas Cava
- Avondeten: Harira
- Tussendoor: Cappuccino met pure chocola stukje

Ik probeer vers en gevarieerd te eten (ik heb een zwak voor Mayonaise, dat eet ik bijna overal bij haha maar ik meet het wel af tegenwoordig). Ik sport 6 keer per week dus dat is best veel, dat doe ik sinds 3 jaar. Voor het sporten was ik wel al slank.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 21 Sep 2022 22:24

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Leila schreef:wauw wat knap 33 kilo eraf! Wat voor eiwit eet je bij het avondeten? Letterlijk het wit van een ei of iets anders?
Hoeveel " snoep" je nog in het weekend? Als in chocola, snoepjes, koekjes, chips etc....


Nee dingen als ei, kip, tartaar, vleesvervangers ongepaneerd, vis, huttenkase, geitenkaas

Nu wel wat vaker maar probeer dat wel te beperken omdat ik merk dat ik dan meer onrust in mn hoofd heb qua zin in snaaien.
Juli 2019
<<

Leila

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 19 Sep 2022 13:26

Bericht 22 Sep 2022 13:16

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Max schreef:In een boterham met boter en kaas (ik maak een tosti altijd wel met boter?) zit vooral heel veel vet en uiteraard wat koolhydraten. Het is nou niet mega gezond. Net als een boterham met hagelslag, daar zit ook maar weinig voedzaams in. Als de vraag is hoe eet ik me slank, dan is een tosti niet het antwoord.


de vraag is niet, hoe ik eet ik me slank? De vraag is: Hoe eet jij je slank? :smile:
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 22 Sep 2022 13:34

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Max schreef:Tove ik zeg ook niet dat gesmolten kaas minder goed is dan verse kaas.In de Nederlandse samenleving doet men net alsof een boterham met kaas super gezond is, maar dat is t niet. Uberhaupt al die stapels boterhammen. Over hagelslag als ontbijt maar niet te beginnen.

Volkorenbrood is prima gezond hoor. Over kaas deel ik je mening wel maar dat brood per definitie niet gezond zou zijn, dat is echt een flinke fabel. Daarbij denk ik dat de ‘stapels boterhammen’ inmiddels wel echt iets is wat tot het verleden behoort, en dat de gemiddelde Nederlander anno nu hooguit 2-4 boterhammen op een dag eet, en dat aanvult met andere dingen. Pak je volkorenbrood, dan is er niks aan de hand. Helemaal goed voor je vezels en je darmen zijn daar weer blij mee.

Wel eens met Tove overigens dat ik het topic vreemd vind, vooral een rare insteek vind hebben. Alsof je per definitie gezond eet als je slank bent, en ongezond als je dat niet bent? Wat een gekke vorm van shaming is dat.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 22 Sep 2022 14:49

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Nu ik dit topic helemaal gelezen heb, krijg ik het bijna Spaans benauwd. Ik zou echt heel ongelukkig worden om zo te moeten eten... Ik ben ook niet meer slank, zoals vroeger. Maar toen at ik ook al zo, zoals ik nu doe.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1029

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 22 Sep 2022 17:33

Re: Je bent slank. Wat eet je?

Ik vind het anders net zo goed vreemd (en ergens is dat ook shaming!) om te lezen dat mensen ‘ongelukkig’ zouden worden van de lijstjes die gepost zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers