Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pincetgreep

<<

Anoniem85

Bericht 11 Nov 2013 14:52

Pincetgreep

Toen m. 11 maanden was testte ze op het cb doormiddel van een klein propje papier of hij dit zou aanpakken middels de pincetgreep, tussen wijsvinger en duim dus. Hij deed het niet, ik dacht omdat het zo 'n stom propje was.
Maar nu 2 maanden later doet hij het nog steeds niet, rozijntjes bijvoorbeeld pakt hij met al zijn vingers, grijpt ermee zeg maar.
Weet iemand of het 'erg'. Is, komt dit vanzelf, of waarom wordt dit op het cb getest?
<<

ChiQ

Bericht 11 Nov 2013 15:09

Re: Pincetgreep

Fijne moteriek ontwikkeling. Julian doet 't wel maar volgens mij is het helemaal niet erg als hij 't niet doet. Sommige mensen ontwikkelen nooit een hele goede fijne moteriek.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 11 Nov 2013 15:12

Re: Pincetgreep

Ik moet dit zelfs in de kleuterklas nog bekijken bij de kinderen. Ik denk dat het op de leeftijd van jouw zoontje echt nog niets zegt hoor. Als het in mijn kleutergroep zou voorkomen zou ik het wel melden aan ouders. Maar dan niet alleen gericht op de pincetgreep, maar de hele fijne motoriek.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 11 Nov 2013 15:44

Re: Pincetgreep

Volgens 1 van mijn studieboeken zou een kind dit rond de 12 maanden "moeten" kunnen. Ik weet niet meer precies hoe het zat maar wat ik er van begrepen had is het wel belangrijk dat ze dit kunnen en wordt er daarom ook op getest.
<<

Anoniem85

Bericht 11 Nov 2013 15:57

Re: Pincetgreep

Oké, maar wat als ze het niet kunnen wat betekend dit dan concreet? Staat dat toevallig in je studieboeken? Welke studie volg je tuktuk?
<<

Anoniem20

Bericht 11 Nov 2013 16:22

Re: Pincetgreep

Hier hebben ze wel getest dmv blokjes, maar nog niet iets kleins als een propje. J kan het wel, gezien hij hier elk kruimeltje vd grond pakt en opeet. Maar ben ook wel benieuwd waarom het zo belangrijk is dat een kindje van 1 dit al ' moet kunnen '.
<<

Anoniem122

Bericht 11 Nov 2013 16:36

Re: Pincetgreep

Het betekent niet echt iets concreets, er is een lijst met bepaalde mijlpalen en het ontbreken van (meerdere) functies/mijlpalen zou kunnen wijzen op een neurologische aandoening, maar dat is echt niet zo dat als een kindje iets niet kan op een leeftijd, dat het automatisch betekent dat er iets neurologisch aan de hand is. Heb even mijn boek er bij gepakt, en daarin staat ook "afwijkingen van de motoriek zijn vaker het gevolg van een (nog normale) "onrijpheid" van het zenuwstelsel dan van pathologie", oftewel, het zenuwstelsel is bij een kind nog volop in ontwikkeling, dus het hoeft niet gelijk op een pathologie te duiden.

Maar het is dus wel belangrijk om op die mijlpalen te testen om eventuele problemen vroegtijdig te kunnen opmerken.

Volgens mijn boek worden de mijlpalen door 90% van de kinderen op de aangegeven leeftijd behaald. Het is dus echt niet zo dat het gelijk een ramp is als een kindje later is, maar het is gewoon 1 van de dingen die het CB in de gaten houdt.
<<

Anoniem85

Bericht 11 Nov 2013 16:52

Re: Pincetgreep

Thnx tuktuk voor je antwoord, zou het volgende keer op cb bespreken.
Het is ook niet zo dat hij iets hierdoor niet kan, zelf erwtjes kan hij goed pakken en in z'n mondje stoppen, alleen dan wel met z'n hele hand.
<<

Anoniem122

Bericht 11 Nov 2013 17:03

Re: Pincetgreep

Ja ik zou idd gewoon op het CB wat meer uitleg er over vragen, dat kan nooit kwaad. Waarschijnlijk kunnen zij je ook meer / beter uitleg er over geven.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 11 Nov 2013 17:45

Re: Pincetgreep

Sun schreef:Thnx tuktuk voor je antwoord, zou het volgende keer op cb bespreken.
Het is ook niet zo dat hij iets hierdoor niet kan, zelf erwtjes kan hij goed pakken en in z'n mondje stoppen, alleen dan wel met z'n hele hand.


En hoe pakt hij hagelslagjes (vruchtenhagel) op? Want dat lukt echt niet met je hele hand denk ik!
<<

Anoniem85

Bericht 11 Nov 2013 17:54

Re: Pincetgreep

Dat eet hij nog niet.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Teun