Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Testen jullie nog?

<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 13 Okt 2022 09:37

Re: Testen jullie nog?

Ook super dat we doen of het alleen om kwetsbare mensen gaat. Ik ben niet de enige die hiervoor niks mankeerde en al bijna een jaar met klachten rondloopt en ik ben vast ook niet de laatste. Als we blijven doen in het beleid of long covid niet bestaat en er alleen iets is als ziekenhuisopnames, dan maak me echt zorgen over het grote aantal mensen dat .
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem336

Bericht 13 Okt 2022 09:52

Re: Testen jullie nog?

X
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 18 Okt 2022 21:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Okt 2022 10:24

Re: Testen jullie nog?

Elja, als jij met Corona gewoon naar de bieb of school gaat, hoe werkt dat dan met het communiceren waar je het over hebt?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 13 Okt 2022 10:43

Re: Testen jullie nog?

June schreef:Ook super dat we doen of het alleen om kwetsbare mensen gaat. Ik ben niet de enige die hiervoor niks mankeerde en al bijna een jaar met klachten rondloopt en ik ben vast ook niet de laatste. Als we blijven doen in het beleid of long covid niet bestaat en er alleen iets is als ziekenhuisopnames, dan maak me echt zorgen over het grote aantal mensen dat .


Nou dit! Helemaal eens met june.
Mijn leven staat sinds feb '22 volledig op zijn kop.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Okt 2022 10:47

Re: Testen jullie nog?

Elja schreef:Die eerste zin, een beetje een dooddoener. Wie zegt dat ik enkel aan onszelf denk?


Ik ga de kinderen dit vermaak niet ontzien terwijl ze fysiek niets mankeren. Zoek op dat moment de mensen niet op, maar ik sluit hen dan niet op, alsof zij een zware bedreiging vormen.


Dit zijn je eigen woorden. Jouw kinderen geen vermaak ontzien terwijl anderen daar dus ziek van kunnen worden. Het gaat me niet om covid, het gaat me om elke ziekte. Ik neem aan dat je ze als ze andere besmettelijke ziekte hadden voor covid wel gewoon thuis liet? Gewoon, omdat dat nou eenmaal netjes is tegenover anderen? Maar met covid zonder klachten mogen ze anderen wel besmetten?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem336

Bericht 13 Okt 2022 11:00

Re: Testen jullie nog?

X
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 18 Okt 2022 21:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem336

Bericht 13 Okt 2022 11:01

Re: Testen jullie nog?

X
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 18 Okt 2022 21:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem336

Bericht 13 Okt 2022 11:14

Re: Testen jullie nog?

X
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 18 Okt 2022 21:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Okt 2022 11:15

Re: Testen jullie nog?

Tja, dat is precies hoe de wereld nu is en hoe veel kinderen nu worden opgevoed: egoïstisch. Het moet vooral geen nadelen hebben voor jezelf. Hoeveel moeite is het nou werkelijk om een test te doen en bij corona een paar dagen thuis te blijven? Poeh poeh wel 5 hele dagen. Op een mensenleven. Vre-se-lijk.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Okt 2022 11:25

Re: Testen jullie nog?

Nou dat had ik ook hoor Scandic, ik vind dat veel mensen, en met name Nederlanders (want ik kan goed vergelijken nu), hun true colours laten zien tijdens de pandemie. Ik heb het wel eens eerder gezegd maar ik stel me wel eens een movie script voor zoals The Walking Dead of een alien invasie ofzo, en dan denk ik altijd: ik hoop maar dat er dan een handvol mensen overblijft die aan saamhorigheid doen ipv alleen het eigen straatje. Je hebt elkaar dan toch nodig en als ik zie hoe er tijdens covid gereageerd werd en nu ook weer hier.. je zal er maar mee de wereld weer moeten opbouwen.
Maar goed, ik test dus wel, want ik werk op grote universiteiten en aangezien het dus nog steeds mega besmettelijk is, wil ik geen anderen in gevaar brengen. Dat doe ik met griep ook, dan laat ik me trouwens vaak ook testen. Met mazelen en handvoetmond laat ik ook arts vaststellen en hou mijn kind thuis; ik laat vrijwel altijd een diagnose stellen. Ik ben eens met covid op de grote hoop maar het dan wel benaderen als alle andere vreselijk besmettelijke ziektes, waar je dan dus ook thuis blijft.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem336

Bericht 13 Okt 2022 11:34

Re: Testen jullie nog?

Als we nu daadwerkelijk mensen met een afwijkende mening in hokjes gaan stoppen, en met termen als egoïsme en zelfs true colours gaan gooien. Dan denk ik dat we het hierbij moeten laten. Ik heb begrip en respect voor een ieders mening, ook al wijkt deze ver af van de mijne, maar deze toon gaat mij te ver. Zelf laat ik het hier verder dan ook bij.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Okt 2022 11:40

Re: Testen jullie nog?

Dat is geen reactie op je mening maar op het gedrag. Je mening mag er zijn, iedereen zijn mening mag er zijn. Maar ik vind het gedrag wat daaruit voort komt egoïstisch ja.
Je kunt ook zeggen: "ik ben het er niet mee eens hoe het nu gaat, ik vind de regels overdreven. Maar als we corona hebben houden we ons wel aan de regels, we willen anderen niet besmetten"
Dan heb je dezelfde mening maar het gedrag is heel anders.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Okt 2022 11:48

Re: Testen jullie nog?

Eens. Ik heb ook een mening over het feit dat je hier op een weg maar 60 mag rijden terwijl 100 prima zou kunnen. Dat is mij mening. Maar ik ga er niet harder rijden, want alhoewel de boete voor mij zou zijn, als ik iemand aanrij op die weg, dan zijn de gevolgen enorm. Dus ik rij voor anderen daar keurig 60, ondanks dat ik het dus flauwekul vind. En zo zijn er nog wel 100 dingen waar ik een mening over heb maar waar ik gedrag niet verander omdat ik nou eenmaal met andere mensen leef op aarde. Saamhorigheid dus.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1101

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 13 Okt 2022 15:39

Re: Testen jullie nog?

Ik vind het huist heel egoïstisch oudere mensen in verzorgingshuizen te stoppen zonder visite, dementerenden die niet weten waarom hun familie niet meer komt. De mensen die daar zo stellig in waren, die bijvoorbeeld geen knuffel meer gaven aan hun huilende ouder/oma/opa etc noem maar op. Dat vind ik erg, en met die mensen zou ik dus geen apocalyps willen overleven.

In m'n dagelijkse omgeving zijn er ook een paar zulke mensen geweest, maar die willen stuk voor stuk niet meer terug naar die situaties. Ik ben geweerd uit mijn vereniging, de mensen die daar toen heel stellig in waren zijn nu degenen die roepen zich niet nogmaals te vaccineren en dat ze hopen dat de maatregelen niet meer terug komen. Tja.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Okt 2022 17:13

Re: Testen jullie nog?

Oh ja want dat hebben die mensen vast heel koelbloedig gedaan, zonder afscheidsknuffel hun dierbaren laten gaan. 😑
Dat het vreselijk is dat dat nodig was, lijkt me evident.

Elja wat ik me afvroeg bij het lezen van jouw bericht is wanneer jij dan wél gaat testen als een simpele verkoudheid niet voldoende is voor jou om te testen. Hanteer je daar een zelfbedachte grens voor?

Ik snap het ergens wel hoor, zeker met jonge kinderen ben ik ook constant verkouden dus ik ben ook op zoek naar een balans, want elke dag testen doe ik ook niet (nou ja, nu ik echt snotverkouden ben na een stedentrip dus wel) maar ik ben over 't algemeen sowieso de hele herfst en winter wel snotterig. Dus ik zoek daar ook een balans in. Ik ben de laatste weken wel weer echt vaker gaan testen omdat het weer meer heerst. Maar als ik echt verkouden zou zijn zou ik toch zeker geen reden zijn om níet te testen. Misschien dat ik me dat het meeste afvraag. Als je je realiseert dat je zodanig verkouden bent dat je zou moeten testen, wat beweegt je (iemand) dan om bewust te kiezen het niet te doen. Dan kan je toch net zo goed even testen? Dat is denk ik wat ik niet snap.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Okt 2022 22:24

Re: Testen jullie nog?

Kira schreef:Ik vind het huist heel egoïstisch oudere mensen in verzorgingshuizen te stoppen zonder visite, dementerenden die niet weten waarom hun familie niet meer komt. De mensen die daar zo stellig in waren, die bijvoorbeeld geen knuffel meer gaven aan hun huilende ouder/oma/opa etc noem maar op. Dat vind ik erg, en met die mensen zou ik dus geen apocalyps willen overleven.

In m'n dagelijkse omgeving zijn er ook een paar zulke mensen geweest, maar die willen stuk voor stuk niet meer terug naar die situaties. Ik ben geweerd uit mijn vereniging, de mensen die daar toen heel stellig in waren zijn nu degenen die roepen zich niet nogmaals te vaccineren en dat ze hopen dat de maatregelen niet meer terug komen. Tja.


En dat vind ik óók.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 13 Okt 2022 22:55

Re: Testen jullie nog?

Ik vond het sluiten van de tehuizen de meest schrijnende situatie inderdaad. Ik werkte dan aan de binnenkant, veel, heel veel verdriet gezien bij zowel bewoners als familieleden.

Op mn toen nog redelijke nieuwe werk alles open gelaten en met z’n allen ziek geweest, was ook pittig maar zo hadden we elkaar tenminste. En niet isoleren, vreselijk was dat voor die mensen toen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 13 Okt 2022 23:12

Re: Testen jullie nog?

Omdat als we terug willen naar hoe het was en dit er gewoon bij hoort als een virus dat je op kunt lopen je het testen moet laten. Want laten we wel wezen voorheen deed je met een griep/verkouden toch ook geen test en bleef je thuis? Ik niet hoor ik gooi er een pcm/ibu in en ga werken als ik me daar enigszins bekwaam voor voel. Zoals de afgelopen week waarin ik stront verkouden ben maar met een ibu wel kon werken. Want je bent immers besmettelijk in de dagen voor het moment dat je zelf klachten hebt. Wat ook zo is bij COVID trouwens. Vandaar dat bron en contactonderzoek ook tot 2 dagen voor de dag dat je zelf klachten krijgt loopt. En heb ik er wel 6 testen door geknald omdat iedereen bleef roepen je hebt toch niet toch COVID hè. Voor deze pandemie deed je dan toch ook geen test. En hoorde je niemand dat je kwam werken met een verkoudheid enz. Als we zo blijven panieken voor iets wat momenteel redelijk mild verloopt gaat deze manier van leven altijd zo blijven. En ja je dus altijd geroepen voelen je te moeten verantwoorden bij elk kuchje en elke nies. Zo voel ik dat tenminste wel.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 14 Okt 2022 05:59

Re: Testen jullie nog?

Als je echt goed ziek bent, corona of niet, blijf je toch ook binnen om uit te zieken?
En corona kwam bij mij echt aanwaaien! Voelde mij eerst kip lekker! Kinderen waren net positief getest en ik had een negatieve zelftest.
Totaal geen klachten. Tot die avond. Ineens keelpijn, snot, hoofdpijn en vreselijk moe. Ja toen positief.
Maar ben nog steeds altijd snel moe van de corona, had eind januari begin februari corona.
En 3 weken daarvoor de vaccinatie laten zetten.

Gister hebben mijn schoonmoeder en op en oma hun booster vaccinatie weer laten zetten.
Ik was mee, niet om de vaccinatie.
Opa vroeg mij of ik ook moest. Nee, ik vind 3 genoeg, want wanneer stopt het?
Jullie nemen de 5de vaccinatie nu en over een paar weken nog eens de griepprik. Opa keek mij wel aan en zei ja ja, hoeveel prikken zouden er nog komen? Prima dat jullie de vaccinaties halen, maar die troep wil ik niet meer in mijn lijf.
Ons gezin heeft corona gehad, schoonmoeder heeft corona gehad. Schoonpa niet en opa en oma ook niet. Opa en oma zijn 91 en 92 jaar.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 14 Okt 2022 06:54

Re: Testen jullie nog?

JustMeDaan schreef:Omdat als we terug willen naar hoe het was en dit er gewoon bij hoort als een virus dat je op kunt lopen je het testen moet laten. Want laten we wel wezen voorheen deed je met een griep/verkouden toch ook geen test en bleef je thuis? Ik niet hoor ik gooi er een pcm/ibu in en ga werken als ik me daar enigszins bekwaam voor voel. Zoals de afgelopen week waarin ik stront verkouden ben maar met een ibu wel kon werken. Want je bent immers besmettelijk in de dagen voor het moment dat je zelf klachten hebt. Wat ook zo is bij COVID trouwens. Vandaar dat bron en contactonderzoek ook tot 2 dagen voor de dag dat je zelf klachten krijgt loopt. En heb ik er wel 6 testen door geknald omdat iedereen bleef roepen je hebt toch niet toch COVID hè. Voor deze pandemie deed je dan toch ook geen test. En hoorde je niemand dat je kwam werken met een verkoudheid enz. Als we zo blijven panieken voor iets wat momenteel redelijk mild verloopt gaat deze manier van leven altijd zo blijven. En ja je dus altijd geroepen voelen je te moeten verantwoorden bij elk kuchje en elke nies. Zo voel ik dat tenminste wel.


Nou ik vind het eigenlijk een goede ontwikkeling als we dit wel gaan doen. Ik ergerde me altijd enorm aan collega’s die hoestend en met koorts op het werk kwamen. Je kon op je vingers natellen dat daarna het halve kantoor begon te snotteren. Ik zou het juist fijn vinden als we van de pandemie hebben geleerd om met ziekteverschijnselen andere mensen te mijden en indien mogelijk thuis te werken. Als het niet voor jezelf is, dan om andere mensen te beschermen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Okt 2022 07:19

Re: Testen jullie nog?

Nou dat vind ik inderdaad een beetje lastig Carra. Ik twijfelde gisteren eigenlijk of ik niet beter thuis kon werken met m'n gesnotter maar ik wilde ook liever niet twee dagen achter elkaar thuis werken want dat hebben ze liever niet. Dus toch maar naar kantoor gegaan maar vond 't best een lastige overweging. Toen ben ik maar helemaal aan de andere kant van m'n collega's gaan zitten maar dat voelde ook wel raar, alsof ik wél met corona naar kantoor zou komen. Heb dat toen wel uitgelegd waarom ik dat deed want 't stond heel ongezellig haha.

En toen iemand vorige week na x dagen corona weer op kantoor kwam ging ik ook echt niet naar haar zitten en vroeg ik of we niet even zouden ventileren.
Let's discover the world together.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1101

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 14 Okt 2022 08:05

Re: Testen jullie nog?

Oh echt waar Marin? Hoe reageerde je collega daar dan op?

Ik heb getest omdat het bij ons in het protocol staat, ben daarna 5 dagen thuis gebleven terwijl ik op dag 3 al gewoon beter was. Toen ik weer op m'n werk kwam deed iedereen normaal, denk dat ik het echt heel naar had gevonden als mensen me zouden mijden en vragen een raam open te zetten.
En dat is wat ik in m'n vorige post bedoel, de menselijkheid ebt weg. We vergeten de gevoelens van andere mensen.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou zeker rekening met de kwetsbaren (waarvan je het ziet of weet) maar dat deed ik met de griep ook. En als je zwaar verkouden bent ga je ook niet naar je oma van in de 90. Normale dingen als je het mij vraagt. Daarom stoor ik me zo aan de opgelegde "regels".
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Okt 2022 08:23

Re: Testen jullie nog?

Dat dat een goed idee was en toen hebben we dat gedaan.
Kwets ik echt jouw gevoelens als ik dat als collega zou vragen?
Let's discover the world together.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1101

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 14 Okt 2022 08:35

Re: Testen jullie nog?

Ja ik zou dat echt heel raar vinden. Ik heb dan gedaan wat ik moet doen, testen en thuis blijven en op de dag dat ik op mijn werk verschijn ben ik gewoon beter. Dan moet het gewoon klaar zijn.
Ik zou daar een heel afgewezen gevoel van krijgen ja, want op het moment dat ik kom werken is er niks meer aan de hand.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Okt 2022 08:39

Re: Testen jullie nog?

Ja nou was het in dit geval geloof ik wel een beetje discutabel of ze niet al weer wat vroeg op kantoor kwam hoor. Dus dat ik daarom toch liever afstand hield.
En ik snap je afgewezen gevoel wel een beetje maar denk ook dat je als volwassene dat toch wel zou snappen dat dat toch echt niet persoonlijk is.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers